Se indlæg
Prisbevidst transport fra Phuket Airport til Karon?
|
|
rastloes |
Lagt på d. 11/05-2009 23:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
Hej derude. Jeg har spekuleret over om det er muligt at finde en billig måde at komme fra Phuket lufthavn til Karon. Indtil videre måtte jeg acceptere de fantasi-priser som de lokale taxapirater tager, idet jeg ikke orkede lange diskussioner efter en lang flyvetur og med 2 kufferter under armen. Men hvad er egentlig alternativet? Findes der meter-taxa på Phuket? Eller en anden ide? Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 12/05-2009 03:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Tag bussen til Phuket Town, og derfra tager du bussen til Karon. Men der findes også taxi-meter, som findes lige uden for lufthavnen, hvor også bussen findes. |
|
|
juj |
Lagt på d. 12/05-2009 03:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Jeg vil forslaa Taxa meter, koster ca 450bath, Naar du kommer ud af ankomst hallen gaar du til hojre ca 100 meter, |
|
|
buzzer |
Lagt på d. 12/05-2009 05:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 36 |
Som Juj skriver, går du til højre når du kommer ud i lufthavnen, og du vil se en dame der sidder inde i et lille hus. Hende går du hen til, og fortæller hvor du skal hen. Hun giver dig en ca pris på normal omkring 350 baht + drikkepenge (100 Baht). Jeg menet taxierne er gule og røde.. Pøj-pøj med det... Buzzer |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 12/05-2009 08:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
buzzer skrev: Som Juj skriver, går du til højre når du kommer ud i lufthavnen, og du vil se en dame der sidder inde i et lille hus. Hende går du hen til, og fortæller hvor du skal hen. Hun giver dig en ca pris på normal omkring 350 baht + drikkepenge (100 Baht). Jeg menet taxierne er gule og røde.. Pøj-pøj med det... Buzzer Det er da ikke så märkeligt, at i får lov til at betale kassen dernede. 100baht i drikkepenge oven i en allerede meget pevret regning på 350baht = 28-29% i drikkepenge Det er sådant noget som gör, at de tror faranger vader rundt i penge der hjemme. Der hvor jeg lejer--Jomtien--tjäner gartnerer, poolpasser, rengöringspersonale mm 175baht om dagen. Taxa--bahtbusser-- 10baht pr tur. Sådanne folk kan man give lidt driks, men da ikke dem som allerede skorer kassen på turisterne. Ingolf |
|
|
buzzer |
Lagt på d. 12/05-2009 08:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 36 |
Hvis du nu har prøvet at tage denne tur fra lufthavnen, så har du sikkert også fået samme besked fra damen i huset. Jeg har de 10 gange jeg nu har været på Phuket, fået det samme at vide HVER GANG, at prisen til Karon/Karon, vil ligge på mellem 300-400 baht+ 100 baht til chaufføren. Men hvis du mener at det er at betale kassen, så synes jeg du skal lade taxaerne stå, og evt tage en bus.. De andre taxahajer omkring lufthavnen, ja de tager ca 600-800 baht, så det er stadig halv pris. |
|
|
Lagt på d. 12/05-2009 09:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvis man har så fandens ondt i økonomien, så bliv hjemme. Trådene handler efterhånden meget om, hvordan man får 7 baht mere pr. 1000 baht ved overførsel eller hvordan man undgår og betale drikkepenge eller så lidt som overhovedet muligt. Der er også tråde der start seriøst, men det udvikler sig til en lille krig, hvor der så deles en eller to røde kugler ud, hvor der måske skulle have været fyret dobbelt så mange af, men sådan er det med øjnene der ser. buzzer! Du må vænne dig til der ALTID er en der ved bedre, selv om de reelt ikke ved en hylende skid og kun er i Thailand et par uger af og til når de mener kursen er ok. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 12/05-2009 10:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Det er da helt OK buzzer og srithan, i må da strö om jer med alle de penge i vil, og give hvor mange % som helst i drikkepenge. Så holder vi andre--som ikke kommer så let til pengene, som i åbenbart gör--os til at give de normale 5-10% i drikkepenge. OK--grisebilerne i Pattaya/Jomtien giver jeg 100% i drikkepenge--de får 20baht Ingolf |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 12/05-2009 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
ingolf skrev: Det er da ikke så märkeligt, at i får lov til at betale kassen dernede. 100baht i drikkepenge oven i en allerede meget pevret regning på 350baht = 28-29% i drikkepenge Det er sådant noget som gör, at de tror faranger vader rundt i penge der hjemme. Der hvor jeg lejer--Jomtien--tjäner gartnerer, poolpasser, rengöringspersonale mm 175baht om dagen. Taxa--bahtbusser-- 10baht pr tur. Sådanne folk kan man give lidt driks, men da ikke dem som allerede skorer kassen på turisterne. Ingolf Er det pebret at betale 80 kr for at blive kørt de ca 30-40 km der er fra lufthavnen til Karon beach? Hvis ja så forklar os lige hvordan det skal være? Jeg mener de 100 Baht til chaufføren er jo hans løn og hvis du regner med at han måske ikke mar mere end en 4-5 tumre om dagen så er det ikke super fyrsteligt det han tjener. derudover så er Bahtbusserne som du referere til jo transporten til de lokale og derfor er den meget billig og lige så usikker som den er billig. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 12/05-2009 12:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Al transport er vist meget prisbevidst i Thailand, i forhold til Danmark!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 12/05-2009 12:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Er det pebret at betale 80 kr for at blive kørt de ca 30-40 km Man kan ikke sammenligne med danske priser. De som gør det, husker vel så også at betale danske priser alle andre steder i Thailand, ik? |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 12/05-2009 14:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
450 bath er absolut iorden. Sidste gang hvor jeg rejste med en kammerat skulle vi give 1300 Bath. Den her gang er vi 4 personer, så antog at det nok skal ende med 2600 Bath og det ville jeg mene er en vildt priser. Så jeg takker for alle jeres svar. Er faktisk lige faldet over følgende side: http://www.phuket...rvices.htm (1100 Bath for en minibus hvis man er mange personer). Med hensyn til srithan, det handler jo ikke om hvor stærkt ens økonomi er (jeg klager absolut ikke), men mere det faktum at man ikke ønsker at betale overpris (igen! og igen!). De hajer vender sig til prisen hver gang de hører hvor man kommer fra. Dvs. priserne følger tendensen, og når priserne løber op i den ene branche, så tager det ikke langt tid inden priserne ligeledes går op i de andre brancher... og så ville jeg mene at det nok vil gå udover antallet at de rejsende som tager til Thailand, dvs. thaierne skalder sig selv i sidste ende.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
sank |
Lagt på d. 12/05-2009 15:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja til Vest Thailand kommer de rige derfor er priserne mange dobbelte ? Har været i Krabi og fik flere sjok det er meget billiger Øst på Og ikke fråse ingolf de får kun 20 bath efter mørkets frembrud |
|
|
Lagt på d. 12/05-2009 16:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
ingolf skrev: Det er da helt OK buzzer og srithan, i må da strö om jer med alle de penge i vil, og give hvor mange % som helst i drikkepenge. Så holder vi andre--som ikke kommer så let til pengene, som i åbenbart gör--os til at give de normale 5-10% i drikkepenge. OK--grisebilerne i Pattaya/Jomtien giver jeg 100% i drikkepenge--de får 20baht Ingolf Du er da godt nok en gnier!!! Skulle jeg mod al forventning falde over dig og samtidig være på samme restaurant, så lov mig, at du ikke vil sige til dem, at du er fra dk eller kender nogen derfra!!! Jeg har da ikke for mange penge, men dem jeg har kan jeg næsten kun bruge ved og være en ødeland ud over alle grænser!!! Derfor! Er din økonomi som du giver udtryk for, så bliv for satan i h...... hjemme for INGEN i Thailand har brug for dig eller dine skæve femører. Så fik du lige den og så kan du komme med alle de vante historier om hvor meget du/andre har lagt her og hvordan du/andre er blevet taget i røven.... Håber af hele mit hjerte, at du/Andre med din mening kommer tomhændet til dk....555555555555555555555555555555555555 Få dig et liv "SKVAT" Længe leve "JACKH-D" |
|
|
blume |
Lagt på d. 12/05-2009 18:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
sritan Jeg vover pelsen, du når ikke Jack til sokkeholderen, han er meget mere elegant og underholdende en du kan drømme om at opnå. 5 indlæg en rød prik og et meget ubehageligt og ondskabsfuldt sprog, det er dt du kan præstere på få dage, skam dig. Venlig hilsen fra Fyn Blume |
|
|
sank |
Lagt på d. 12/05-2009 19:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja sritan er nok en der forsøger at nå 16 på en plat måde ? bliver han her på DTW ?? eller går han tilbage til ?? så lære han vel at begå sig |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 12/05-2009 20:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
jeg betaler 550 baht til patong, hvis chauff. er villig til at stoppe ved en beer handler, er der 50 ekxtra, kan jeg ryge, er der 50 mere, har jeg varanen med + 2 hunde er der osse 100-150 mere.. mener chauff. har en fast hyre po 3000. om dagen, resten skal hentes via tip, so spar ikke po tip der. derimod i patong vil jeg hellere sove udendors, en at betale en tuk- tukker mafiapris, hold jer langt vaek fra det lort
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
Janti |
Lagt på d. 12/05-2009 21:28
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Nu da der diskuteres taxa priser på Phuket kan jeg være med da jeg har det tæt inde på livet… min kæreste har et lille firma, hvor hun kører lufthavnstransport for faste hoteller samt lidt løst også fra faste kunder som booker hende på tlf. Hun købte ny bil til dette lige før sidste ”højsæson” en Toyota Avanza (masser af bagageplads ved 4 personer eller næsten ingen ved 5-6 pers) pris 880.000 B kikker vi lidt på regnskabet for sådan en som taxa, er det ikke den store løn hun kan hente ud af den, hun kører ca. 450 ture om året ca. 98-99% er der kun læs den ene vej!! Hvis vi kikker lidt på tallene.: Forrentning af 880.000 B 10% 88.000 B/450 195 B Benzin 7 l a 23 B Patong - lufthavn - Patong 90 Km 161 B Vedligehold, dæk og vask 0,5 B pr. Km. 45 B Lufthavns parkering 20 B Udgifter i alt 421 B Ved bookning gennem hoteller har hun 500 B pr. tur altså 79 B for mellem 2 og 3 timers arbejde ca. 50 % af turene. ved direkte booking 600 B som giver det helt fantastiske overskud 179 B for samme arbejde. Dertil kommer der så ture rundt på øen med turister… men alt i alt havde hun 6900 B pr. måned i snit sidste år. Ok hun var hos mig i DK. I 3 mdr. Så 9200 B i de mdr. hun arbejdede. Så Ingolf Jeg kan godt forstå din forargelse over de grimme grimme Taxaer med de ublu priser. Jan |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 13/05-2009 02:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Payanak skrev: Man kan ikke sammenligne med danske priser. De som gør det, husker vel så også at betale danske priser alle andre steder i Thailand, ik? Både og. Jeg bygger da mit ferie budget på hvad jeg tjener i DK og synes jeg noget er billigt så har jeg intet imod at jeg betaler mere end en lokal thai. Ikke dermed sagt at jeg bare smider penge efter alt, men jeg gider simpelthen ikke stå og diskutere over 5 danske kr når jeg ved at det betyder mere for sælgeren end det gør for mig. Men i dette tilfælde så kan du jo tage en Taxa fra lufthavnen til et hotel i byen og se at det koster omkring 350 Baht og så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i det samme på Phuket, som efter min erfaring er noget dyrere end andre steder. |
|
Spring til debat: |