Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Kvindelig turist fundet kvalt i Krabi
Payanak
Det kan da godt undre en, at en sådan nyhed skal ud her,

Jeg får nærmest kvalme over, at nogen i den grad fornægter tingenes sande tilstand.

Ejer du et rejsebureau?

sune
Hej alle

Jeg er virkelig ked af den udvikling det hele nu har taget. Jeg har ikke noget rejsebureau, og jeg er da også ked af, at noget sådan sker herude, for det er da frygteligt, og burde ikke ske, men mit pointe var egentligt, at det sker hvor end du befinder dig i verden. Hver gang er en frygtelig ting, for de berørte familier.

Jeg prøvede bare at fortælle, at det jo ikke er så enestående for Thailand alene, men jeg kan se min væremåde har bragt enkelte op i feltet, hvor jeg så skal trynes, fordi jeg minder om en eller anden. Fair nok, men skal vi nu ikke få det ned i et leje hvor det høre hjemme.

Jeg er da lidt følsom overfor, at blive beskyldt for slige ting, men det er jo hvad man kan komme ud for, når næsen kommer før munden. For dette undskylder jeg da, men er det fair, måske i nogle af de forskellige svar, der er kommet på mine indlæg, var lidt ud i dette. Jeg tror du er og jeg er sikker på du er. Det mener jeg ikke har været fair.

Det får mig da til at overveje, hvad denne så udmærkede side skal bruges til, for hvis det kun er nogle enkelte der har mulighed for at udtrykke sig personligt, om en person ”Man” hvem som han/hun ellers er, ja så må jeg da bare sige. Håber de må have en god dag, uden de store problemer.

V.I.P. for denne person, som er kommet så ulykkelig af dage, og mit håb er da, at de finder de skyldige…….

pigalle
sune skrev:
Hej alle

Jeg er virkelig ked af den udvikling det hele nu har taget. Jeg har ikke noget rejsebureau, og jeg er da også ked af, at noget sådan sker herude, for det er da frygteligt, og burde ikke ske, men mit pointe var egentligt, at det sker hvor end du befinder dig i verden. Hver gang er en frygtelig ting, for de berørte familier.

Jeg prøvede bare at fortælle, at det jo ikke er så enestående for Thailand alene, men jeg kan se min væremåde har bragt enkelte op i feltet, hvor jeg så skal trynes, fordi jeg minder om en eller anden. Fair nok, men skal vi nu ikke få det ned i et leje hvor det høre hjemme.

Jeg er da lidt følsom overfor, at blive beskyldt for slige ting, men det er jo hvad man kan komme ud for, når næsen kommer før munden. For dette undskylder jeg da, men er det fair, måske i nogle af de forskellige svar, der er kommet på mine indlæg, var lidt ud i dette. Jeg tror du er og jeg er sikker på du er. Det mener jeg ikke har været fair.

Det får mig da til at overveje, hvad denne så udmærkede side skal bruges til, for hvis det kun er nogle enkelte der har mulighed for at udtrykke sig personligt, om en person ”Man” hvem som han/hun ellers er, ja så må jeg da bare sige. Håber de må have en god dag, uden de store problemer.

V.I.P. for denne person, som er kommet så ulykkelig af dage, og mit håb er da, at de finder de skyldige…….

Jeg synes ikke du behøver at undskylde noget, jeg synes det er rigtigt det du skriver, det er sådan her på DTW, at skriver man noget positivt om Thailand, så er man enten dum eller naiv, sådan er det og det må vi desværre nok vende os til.

Ha en god dag.

xxxx
[/quote]

Jeg synes ikke du behøver at undskylde noget, jeg synes det er rigtigt det du skriver, det er sådan her på DTW, at skriver man noget positivt om Thailand, så er man enten dum eller naiv, sådan er det og det må vi desværre nok vende os til.

Ha en god dag.[/quote]

Det er jo lige præcis den slags tåbelig solbrille politik der ødelægger dtw.

der er gode sider ved hailand, men hver gang en eller anden vover pelsen og skriver om alle bagsiderne.. hyler hele flokken i kor.

der har været mange tiltag for at lave positive råde, men så fortæl dog lige hvorfor de tråde altid får en meget kort levetid.

Men jo der er gode sider ved Thailand, men det oplever vi alle på forskellig niveau.. De fleste på turist niveau og forstår så alligevel ikke helt hvad der sker her ude.

Men når en tråd som denne kan udløse op til flere beskidte mail, så leg videre for min skyld.. Jeg har kun skrevet for en eneste grund, nemlig at oplyse om hvad det vil sige at leve i Thailand. På godt og ondt.

Ja man kan jo undres, men ingen af de beskidte mail er fra ... SUNE.. selvom det var ham vi var lidt efter..
Gæt selv hvem der har skrevet den mest beskidte mail.. Grin
Han har brugt adskillige navne her..

Men ja såen er det det bare.. så hyg jer...........

Khun Tee
Skide godt XXXX

Som sagt var Sune den første til at lukke gylle ud i form af negativitet over en simpel nyhedsannonce, og gu fandeme om ikke der er utrolig mange der hopper med på den vogn. Ja det kan undre en hel del at folk bruger så meget energi på at modbevise noget som er sandt, formentlig er det folk som tror at de lever i et lykkeligt forhold til en Thaipige, men tiden vil måske vise dem noget andet (uhyggeligt) for det ser ud som om at de tager det meget personligt.

Thailand stinker af koruption, bagtalelse, udnyttelse, snyd og billige mord. Kan man ikke lide dette må man jo finde et andet sted at være, her til skal siges at det giver jo spænding i hverdagen og så kan jeg forøvrigt lide Thailand på godt og ondt.

Bliv dog voksne og lad være med at tage tingene personligt hvis der nævnes noget negativt i dine øjne, eller er det måske fordi at i specielt føler jer ramt af et indlæg omkring noget kriminalitet eller lignende.

Håber da ikke at nogen bliver fornærmet nu men skulle det ske så fred være med dem.Shock
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

lols
pigalle skrev:

skriver man noget positivt om Thailand, så er man enten dum eller naiv, sådan er det og det må vi desværre nok vende os til.

Ha en god dag.

Og skriver nogle noget negativt (fra virkelighedens verden) får de at vide de er forkert på den og da bare kan rejse hjem.
De gule mod de røde?
Her fra Sune: "Hvis du har så meget mod Thailand, hvorfor pokker er du her så. Pak da din kuffert og tag hjem til sikkerhed i det så dejlige Danmark, andet er der vel ikke i det."

At nogle har (ind)set at der er mindre gode eller negative sider af Thailand behøves jo ikke at være tegn på man hader Thailand.

Måske nærmere at man har set eller er mere åben for at se de forskellige nuancer.

Skulle alt skrives som rosenrødt vil det da være synd for dem der evt. bruger DTW til at finde råd.

Et nuanceret syn kan jo gavne evt nye thailandsk elskere, så de får et par tanker med i bagagen inden de kaster sig ud i alverdens eventyrer i Thailand?

Thailand er ikke Danmark. Total forskellige værdier og problemer i livet. Hvor mange kun lever fra dag til dag og har nok at gøre med at skaffe penge til de mest nødvendige ting. Overlevelsestadie? Mens danskere har helt andre ting at tænke over. Derfor handlers thaierne også ofte på måder som er fremmede for danskere.

Derfor er forholdet til penge, kriminalitet osv også anderledes og f.eks det at skaffe sig nemme penge kan betyde brug af helt andre midler end i DK. Ligesom en æreskrænkelse, loose face, i Thailand kan have store konsekvenser. Der handles mere i affekt og ofte uden af tænke først.

At thaiere selv bygger store hegn omkring deres huse med pigge eller glasskår på toppen er vel ikke kun for at folk ikke skal kunne se ind? Og ydermere har et par arrige vagthunde inde i haven. Eller bor i compounds med vagter. Har metal gitre for vinduer og (dobbelte) metaldøre i deres townhouses.

I den forgange uge kan man læse om en thailandsk kvinde, der netop er idømt dødsstraf for have betalt 4 mænd for at dræbe sin thailandske mand. For at få forsikringspræmien på 2 mio baht udbetalt. Det er også sjældent sådan noget ses i DK? Angiveligt fik de ialt 300.000 baht for jobbet. (så fortæl ikke jeres koner, hvis I har tegnet livsforsikring haha)

Frank
xxxx skrev:

Ha en god dag.

Det er jo lige præcis den slags tåbelig solbrille politik der ødelægger dtw.

der er gode sider ved hailand, men hver gang en eller anden vover pelsen og skriver om alle bagsiderne.. hyler hele flokken i kor.

der har været mange tiltag for at lave positive råde, men så fortæl dog lige hvorfor de tråde altid får en meget kort levetid.

Men jo der er gode sider ved Thailand, men det oplever vi alle på forskellig niveau.. De fleste på turist niveau og forstår så alligevel ikke helt hvad der sker her ude.

Men når en tråd som denne kan udløse op til flere beskidte mail, så leg videre for min skyld.. Jeg har kun skrevet for en eneste grund, nemlig at oplyse om hvad det vil sige at leve i Thailand. På godt og ondt.

Ja man kan jo undres, men ingen af de beskidte mail er fra ... SUNE.. selvom det var ham vi var lidt efter..
Gæt selv hvem der har skrevet den mest beskidte mail.. Grin
Han har brugt adskillige navne her..

Men ja såen er det det bare.. så hyg jer...........

Man behøver ikke at være Einstein for at vide, at mord, sex, bedrageri osv. sælger bedst. Prøv at åbne aviserne!

Og så er det bevist, at mennesker er langt mere tilbøjelige til at omtale dårlige oplevelser end gode oplevelser. Så der er ikke noget underligt i det.

Hejsa!
Jeg skal ikke gøre mig "klogere" end andre der er kommet med indlæg i denne tråd, men, men.....
Det er sgu da relevant og skrive/henvise til drab/kriminalitet begået mod turister i Thailand! Er det ikke relevant, så er der ikke noget på DTW der er relevant.... Er det kun "De sjove ting og billedbogen" der kan skrives om uden og få på "hatten", så er der da heldigvis andre fora vi kan debatere i.Grin
Der er masser af irelevante indlæg/tråde, men de får ikke den samme negative respons. Det er grundet i, at det er pinkfarvede indlæg/tråde..
Bor selv her ude og har gjort det i 4 år og jeg har også lidt skidt og sige om Thaier, men det vil jeg undlade for ikke og blive møget til og så kan jeg ikke dele mine erfaringer med andre på DTW, så de ikke kommer ud for det samme... Vil hellere have nogle får ristet røven end og blive svinet til, så høst jeres egne erfaringer. Angry(Det var jo nok ikke meningen med DTW)
I får intet fra undertegnede, men i må klare jer selv selv. Om i kommer fra syd eller NK. Nej, i NK, skal de nok klare sig for der lever et par der er experter og som glædeligt deler deres viden uanset om den er helt ude i hampen eller ej. Shock
Indlæg nr:26 fra "Lols" er faktisk som talt ud af min mund, men han skal nok få nogle over snuden for sit indlæg...Sad
Ha´en fortsat god dag/aften.Smile

rinpoche
Lols`s indlæg er spot on. Enig.
Mht relevans eller ej, så er det blot et af vores "nye" medlemmer der igen forsøger at sætte dagsordenen, hvilket han får nøjagtig den samme succes med som forrige gang: nada.

Payanak
Ja Lols indlæg er godt og jeg er kun enig.

Følgende er selveste årsagen til, at vi nødvendigvis må analysere alle sider af Thailand.
Et nuanceret syn kan jo gavne evt nye thailandsk elskere, så de får et par tanker med i bagagen inden de kaster sig ud i alverdens eventyrer i Thailand?

DTW var for mig- dengang jeg var ny i Thailand- en vigtig kilde til information mht. livet i Thailand. Herunder hvad man evt. bør passe på.
Nu 6 år efter jeg bosatte mig hernede, har jeg draget mig mine egne konklusioner- med i baghovedet var oplysninger jeg fandt på DTW.
Selvfølgelig er alt hvad der skrives her på siden ikke selveste den øverste sandhed. Meget skal tages med et gran salt.

pigalle
lols skrev:
pigalle skrev:

skriver man noget positivt om Thailand, så er man enten dum eller naiv, sådan er det og det må vi desværre nok vende os til.

Ha en god dag.

Og skriver nogle noget negativt (fra virkelighedens verden) får de at vide de er forkert på den og da bare kan rejse hjem.
De gule mod de røde?
Her fra Sune: "Hvis du har så meget mod Thailand, hvorfor pokker er du her så. Pak da din kuffert og tag hjem til sikkerhed i det så dejlige Danmark, andet er der vel ikke i det."

At nogle har (ind)set at der er mindre gode eller negative sider af Thailand behøves jo ikke at være tegn på man hader Thailand.

Måske nærmere at man har set eller er mere åben for at se de forskellige nuancer.

Skulle alt skrives som rosenrødt vil det da være synd for dem der evt. bruger DTW til at finde råd.

Thailand er ikke Danmark. Total forskellige værdier og problemer i livet. Hvor mange kun lever fra dag til dag og har nok at gøre med at skaffe penge til de mest nødvendige ting. Overlevelsestadie? Mens danskere har helt andre ting at tænke over. Derfor handlers thaierne også ofte på måder som er fremmede for danskere.

Derfor er forholdet til penge, kriminalitet osv også anderledes og f.eks det at skaffe sig nemme penge kan betyde brug af helt andre midler end i DK. Ligesom en æreskrænkelse, loose face, i Thailand kan have store konsekvenser. Der handles mere i affekt og ofte uden af tænke først.

At thaiere selv bygger store hegn omkring deres huse med pigge eller glasskår på toppen er vel ikke kun for at folk ikke skal kunne se ind? Og ydermere har et par arrige vagthunde inde i haven. Eller bor i compounds med vagter. Har metal gitre for vinduer og (dobbelte) metaldøre i deres townhouses.

I den forgange uge kan man læse om en thailandsk kvinde, der netop er idømt dødsstraf for have betalt 4 mænd for at dræbe sin thailandske mand. For at få forsikringspræmien på 2 mio baht udbetalt. Det er også sjældent sådan noget ses i DK? Angiveligt fik de ialt 300.000 baht for jobbet. (så fortæl ikke jeres koner, hvis I har tegnet livsforsikring haha)

Jamen selvfølgelig er der en bagside af medaljen, det er der som sune rigtigt skrev allesteder, vi er i et fremmed land, med en helt anden kultur, mange fattige mennesker, vil man bo her må man lære at leve med det, for du kan ikke lave det om.
Jeg har boet i Thailand mange år, synes veldig godt om det, ellers var jeg her ikke.
Så de mennesker her på DTW der kun taler dårligt om Thailand, og dem er der nogle stykker af, hvorfor vil de have noget med dette land at gøre?? det fatter jeg ikke.
I en verden hvor penge har så stor magt sker der ting og sager, særlig i de fattige lande.

I Thailand har jeg fået mange venner både danskere og de lokale, i Danmark kender man dårligt nok sin nabo, for enhver har nok i sit.
Jeg læste noget for mig meget uhyggeligt i avisen hjemmefra, en ung pige bliver gennem banket på åben gade og bliver derefter bortført i bil, CA. 40 vidner, ingen gjorde noget som helst for at hjælpe, jo der var lige en frisk ung mand der tog nummeret på bilen, så manden senere kunne anholdes.
God søndag til alle.

Spring til debat: