Se indlæg
Jordkøb for faranger i Thailand.
|
|
BiBob Man |
Lagt på d. 09/05-2009 04:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Igennem nogle venner - som har haft fast ophold i Thailand en del år - har jeg hørt om der angiveligt skulle være nye regler på vej med hensyn til udlændinges mulighed for at købe jord i Thailand. Godt nok skulle disse tiltænkte regler om muligt være rimelige restriktive. If. disse løse rygter, skulle det med tiden omsider være muligt for os faranger at købe jord i begrænset omfang. Som jeg umiddelbart har forstået det, så skulle en evt. ny kommende lovgivning omkring jord og hus ejerskab, ligestilles med andelslejligheder og ejerlejligheder. (Condominiums) Dog - if. rygterne - med en begrænsning på grundstørrelsen / arealet max svarende til en ¼ Ray (ca. 400 m2) Jeg er udmærket klar over at man som farang gennem sindrigere og div. kreative arrangementer - som lovgivningen er nu - kan tilegne sig en vis form for ejerskab til ”købt” ejendom med hus, på jord i Thailand. For nuværende har jeg sammen med en gl. kollega og golf tosse, en 2 værelses lejlighed i Ambassadør City Jomtien på 7éne sal. Igennem det sidste par måneder har vi puslet med tanken om at bytte lejligheden ud med et hus et sted i og omkring Pattaya. Men her syntes mulighederne og lovgivningen for nuværende at spænde ben for os - hvis vi altså ikke indlader os på et tvivlsomt arrangement for at købe hus i Jomtien / Pattaya. Så er der her på DTW nogen reelle seriøse debattører med bopæl i Thailand, med behørigt indsigt som har hørt om denne mulige forestående lovgivning, omkring lempelse at en evt. ejendomsbesiddelses ret i Thailand for faranger? BiBob Man |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 09/05-2009 08:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Man skal altid tage den slags rygter med et stort gran salt. Men spændende lyder det da. Personligt afventer jeg dog på nyheden fra en pålidelig kilde. |
|
Spring til debat: |