Se indlæg
 Udskriv debat
Jordkøb for faranger i Thailand.
BiBob Man
Igennem nogle venner - som har haft fast ophold i Thailand en del år - har jeg hørt om der angiveligt skulle være nye regler på vej med hensyn til udlændinges mulighed for at købe jord i Thailand. Godt nok skulle disse tiltænkte regler om muligt være rimelige restriktive. If. disse løse rygter, skulle det med tiden omsider være muligt for os faranger at købe jord i begrænset omfang.

Som jeg umiddelbart har forstået det, så skulle en evt. ny kommende lovgivning omkring jord og hus ejerskab, ligestilles med andelslejligheder og ejerlejligheder. (Condominiums) Dog - if. rygterne - med en begrænsning på grundstørrelsen / arealet max svarende til en ¼ Ray (ca. 400 m2)

Jeg er udmærket klar over at man som farang gennem sindrigere og div. kreative arrangementer - som lovgivningen er nu - kan tilegne sig en vis form for ejerskab til ”købt” ejendom med hus, på jord i Thailand.

For nuværende har jeg sammen med en gl. kollega og golf tosse, en 2 værelses lejlighed i Ambassadør City Jomtien på 7éne sal. Igennem det sidste par måneder har vi puslet med tanken om at bytte lejligheden ud med et hus et sted i og omkring Pattaya. Men her syntes mulighederne og lovgivningen for nuværende at spænde ben for os - hvis vi altså ikke indlader os på et tvivlsomt arrangement for at købe hus i Jomtien / Pattaya.

Så er der her på DTW nogen reelle seriøse debattører med bopæl i Thailand, med behørigt indsigt som har hørt om denne mulige forestående lovgivning, omkring lempelse at en evt. ejendomsbesiddelses ret i Thailand for faranger?

BiBob Man

Payanak
Man skal altid tage den slags rygter med et stort gran salt.
Men spændende lyder det da.
Personligt afventer jeg dog på nyheden fra en pålidelig kilde.

Spring til debat: