Se indlæg
 Udskriv debat
Soldat i Thailand?
Hej alle sammen.
Jeg kom til Danmark som 11 årige. Jeg er nu 21 år gammel og har thai-pas.
Jeg frygter lidt at være soldat i Thailand, efter jeg har hørt nogle historier fra thai soldater(barndoms venner i Thailand) Jeg ved ikke rigtig om jeg skal skifte pas til dansk, eller skal jeg tager chancen for fri nr.
Jeg frygter det så meget at jeg ikke tør at rejse der ned.
Er der nogle der har en god idé til hvad man kan gøre??
Min mor vil betaler dem for jeg kan slipper for at være soldat. Men jeg ved ikke om det er smart??

PS. Det sidste jeg vil gør er at skifte pas fordi jeg har planer om i fremtiden at flytter tilbage til Thailand.

pigalle
BlackBlond skrev:
Hej alle sammen.
Jeg kom til Danmark som 11 årige. Jeg er nu 21 år gammel og har thai-pas.
Jeg frygter lidt at være soldat i Thailand, efter jeg har hørt nogle historier fra thai soldater(barndoms venner i Thailand) Jeg ved ikke rigtig om jeg skal skifte pas til dansk, eller skal jeg tager chancen for fri nr.
Jeg frygter det så meget at jeg ikke tør at rejse der ned.
Er der nogle der har en god idé til hvad man kan gøre??
Min mor vil betaler dem for jeg kan slipper for at være soldat. Men jeg ved ikke om det er smart??

PS. Det sidste jeg vil gør er at skifte pas fordi jeg har planer om i fremtiden at flytter tilbage til Thailand.

Du skal selvfølgelig vise dig som et mandfolk og tage til dit hjemland og blive soldat, og særlig når du har planer om senere at flytte tilbage til Thailand, du er nød til at blive voksen, og det gør du ikke hvis din mor betaler dig ud af alle dine problemer.
Held og lykke og en god dag til dig.
Redigeret af pigalle d. 04/05-2009 17:57

bangkoknielsen
Blackblond - Pigalle svarede dig med nøjagtig den samme melding, jeg ville sende dig! - Tag så at lade være med at lytte til alle "soldater-historierne"...

FCKdk
bangkoknielsen skrev:
Blackblond - Pigalle svarede dig med nøjagtig den samme melding, jeg ville sende dig! - Tag så at lade være med at lytte til alle "soldater-historierne"...

Det er kun historier og man gør noget for sit land, hvis man ønsker sit land gør noget for en selv....
Har selv været både i balkan-krigen og i Irak(under besættelsen af Kuwait) og fik aldrig en skramme!!!!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

pdrhan
Tror ikke du behøver at være så bange - min svigersøn var i samme båd som dig - der skete intet ved ind og udrejse - dog skal du nok ikke komme i karambolage med politi eller militær , så hold dig på måtten og opfør dig pænt - så sker der ikke noget.
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

sank
Frown Jeg tror nu at de har styr på dig når du rejser ind i Thailand. De har jo ellers samme system med Frinummer som i DK ? man skal nok være lidt heldigere i Thailand. Og 2 års Værnepligt er vel ikke så spændene Shock

pdrhan
Sank - Læs nu hvad jeg har skrevet - min svigersøn var ved at sk.... i bukserne , hans mor checkede med dem i lufthavnen , det står ikke i pasoplysningerne , immigrations myndighederne sagde at han bare skulle holde sig på måtten , så sker der ikke noget - han var der i en måned og rejste glad tilbage til DK igen.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

b_j3ns3n
det lyder sku da knapt så fedt..
var i forsynings tropperne herhjemme. (dk) og det var sku meget sjovt. vi drak som svin og røg en masse hash med vores sergent..
tror ikke helt det bliver lige så sjovt i thailand..
jeg ville da gerne slippe for 2års værnepligt i thailand.

kan man ikke snuppe et dansk pas et stykke tid, for så at få et thaipas tilbage om nogle år.

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

rinpoche
Min kollega betalte 40.000 baht for sin thai-kones 2 sønner således at de slap for værnepligten De kom til Danmark mens de var på din alder. Det er godt nok en 6-7 år tilbage.
Forstår dig udmærket, hvorfor i alverden skulle du dog spilde et par år af dit liv på det.
Sagt af en der selv spildte 9 måneder på samme foretagende i dk.

rinpoche
..
Redigeret af rinpoche d. 04/05-2009 21:22

sank
Cool Ja ok pdrhan jeg mente nu de have mere styr ved immigrationen så er der vel ingen problemer ? men vi høre vel nærmere hvis Blackblond tager turen Smile og det forstår jeg godt han gerne vil Smile

Jeg skal ALDRIG nogensinde være soldat i Thailand!! Hvis man kan kalder det ''soldat'', Jeg tror man er mere slave.

Jeg ved man få ca 5000 bath om måned og masser disciplin, NEJ TAK! Og slet ikke hvis man skal være der et par år!!

pdrhan skrev:
Tror ikke du behøver at være så bange - min svigersøn var i samme båd som dig - der skete intet ved ind og udrejse - dog skal du nok ikke komme i karambolage med politi eller militær , så hold dig på måtten og opfør dig pænt - så sker der ikke noget.

Okay tak for svaret, Jeg skal nemlig til Thailand om et år men jeg ved ikke rigtig om jeg tør tage chancen.
Men tror du ikke der står et eller andet i deres database?

FCKdk
Blackblond!!!!
Hvis nu der blev krig i Danmark og folketinget sagde:
Alle raske mænd indtil 40 år må hjælpe til, I er hermed
indkaldt, uanset nationalitet hvis I har lovligt ophold i
Danmark!!!! Hvis ikke I gør indsatsen for det land I bor
i, må I rejse hjem!!!!

Ville Du så også stikke halen mellem benene????

Bare en tanke!!!!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

FCKdk skrev:
Blackblond!!!!
Hvis nu der blev krig i Danmark og folketinget sagde:
Alle raske mænd indtil 40 år må hjælpe til, I er hermed
indkaldt, uanset nationalitet hvis I har lovligt ophold i
Danmark!!!! Hvis ikke I gør indsatsen for det land I bor
i, må I rejse hjem!!!!

Ville Du så også stikke halen mellem benene????

Bare en tanke!!!!Cool

Det er ikke fordi jeg stikker halen mellem benene men fordi jeg kan ikke forstille mig at være soldat. Jeg er bogstavelig talt IKKE egnet til være soldat. Jeg mener man kan gøre meget for sit land på mange andre måder end det.
Men jeg sad og tænke over det så er der kun en mulighed. Det er skifte pas til dansk. Så er kun 4 måneder her i Danmark hvis jeg er uheldig.

lucca
Hej BlackBlond

forst af alt saa kommer du ikke uden om det uden at der laegges penge i det og i sidste ende saa holder det heller ikke.

ja du har helt ret det er et lorte job, hvis du kan kelde det et jod og hvis man skulle have det bare lidt godt er du nod til at kende de rigtige personer "soldater" hvis du skulle have det en lille smule let... men let er det ikkeogjeg tror ikke der er nogen udvej.

jeg har nogle venner, en der er soldat og en der er general og de er gode personer begge to men om de ogsaa siger saa er det ikkefor lonen de gor det og arbejdet er lorten uden ende.

Jeg ville skrifte til dansk pas for det er bedre at vaere soldat i danmark og hvis du ikke ville skrifte pas saa er der kun penge der skal betales og en dag er der et stort hovedet der siger stop... sadanne er det..

hvor ville du skulle vare soldat hvis det var?
All The Best In Life....

Mitchell
blackblond, hvis du er en god Thailandsk nationalist der tror paa kongehuset ,det Thailandske flag og forsvar af det land du elsker, saa skal du da naturligvis til session her i Thailand, og mener man der, at du ikke er egnet som vaernepligtig, ( som du selv mener at du ikke er ), saa er det da helt fint, og ryger du ind som soldat i to aar, saa er det jo et bevis for at du vitterligt elsker dit Thailandske faedreland.
Penge kan goere ALT her i Thailand, men det maa havde noget med din samvittighed at goere.
At vaere soldat i Thailand er mildest talt ikke nogen fest, det er jeg udemaerket klar over, specielt ikke naar man bliver sat til at skyde ind mod demonstranter, eller bliver sendt til det aller sydeligeste Thailand for at skulle kempe mod en usynlig fjende der kan vaer alle vegne, men det hele er som sagt op til din moral, personligt er jeg doed traet af at man kan betale sig fra alt her i Thailand...Sad

lucca skrev:.
hvor ville du skulle vare soldat hvis det var?

I Danmark tror jeg. Hvis det kun var 4 måneder i Thailand havde det ikke været noget problem. Jeg synes år er for lang tid. Der mange andre ting jeg vil heller lave.

Suk Rak Ning
Hvis som du siger er Thai, har Thai-pas...........saa er det bare at komme i troejen........

Bare min mening.

Undre mig dog over, at den velformulerede Rin pludselig gaar ind for koruption...........hmmmm.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 05/05-2009 11:56
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

kylling
Suk Rak Ning skrev:
Hvis som du siger er Thai, har Thai-pas...........saa er det bare at komme i troejen........

Bare min mening.

Undre mig dog over, at den velformulerede Rin pludselig gaar ind for koruption...........hmmmm.

SmileWinkHvad så SUK har du været i trøjen???Cool

Spring til debat: