Se indlæg
Kan 3 ugers turist-visa bruges i 90 dage?
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 28/04-2009 17:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Hej. Her er en genvej mere. Som jeg læser det, havde hun ikke været i Sverige før? Hvis hun har det, så søg visa til Sverige. Når hun har været der før, skal hun højst sansynlig ikke stille garanti Det var jo lidt nemmere Og billigere. |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 28/04-2009 20:15
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Tak for svar Kimkingo... Men det kræver vel er der er en med add. i sverige der invitere hende...eller at hun kan fremvise hotel-reservation + midlerne (svarende til 90 X 550 kr = ca. 55.000 ca. = garanti) hvis hun skal foregive at være turist i Sverige i 90 dage....ikke? |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 29/04-2009 06:41
|
Måske det her hører til i en ny tråd....men er der nogle her der har ideer til / erfaringer med hvordan man køber flybilleter til andre...som ikke, af den hvis navn står på billetten, kan returneres og "veksles" til penge? Jeg lyder måske rigelig mistroisk...men jeg er ude i at betro én jeg kun kender fra skærmen en for mig pæn klat penge....og ønsker ikke at løbe større risiko end højst nødvendig.... Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro der også er noget godt i dem... |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/05-2009 10:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Bare som inf. LANGT de fleste der søger om visum på ambasaden i BKK får visum med det samme "bona fiede" det er faktisk kun en fåtal som går til US. Reglerne er: Kan ambasaden udstede en visum på grundlag af oplysningerne skal de. Kan de IKKE skal sagen over US. Ambasaderne kan endnu ikke give et nej. (Rglerne er ændret og de vil fremover kunne i visse tilfælde som endnu ikke er udspecificeret) Så er ansøgning korekt udfyldt, er alle relevante dokumenter med - dår amn visum. LAver man fejl - kommer et til at gå over US. I dette tilfælde - pga den store alders forskel (læs over 8 år) kommer det meget sikkert til at gå til US. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
pigalle |
Lagt på d. 03/05-2009 10:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Carstone skrev: Måske det her hører til i en ny tråd....men er der nogle her der har ideer til / erfaringer med hvordan man køber flybilleter til andre...som ikke, af den hvis navn står på billetten, kan returneres og "veksles" til penge? Jeg lyder måske rigelig mistroisk...men jeg er ude i at betro én jeg kun kender fra skærmen en for mig pæn klat penge....og ønsker ikke at løbe større risiko end højst nødvendig.... Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro der også er noget godt i dem... Ja det er der ingen ben i, for hvis du køber over nettet står der bruger og betaler, og det behøver ikke være samme person. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/05-2009 11:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
pigalle skrev: Carstone skrev: Måske det her hører til i en ny tråd....men er der nogle her der har ideer til / erfaringer med hvordan man køber flybilleter til andre...som ikke, af den hvis navn står på billetten, kan returneres og "veksles" til penge? Jeg lyder måske rigelig mistroisk...men jeg er ude i at betro én jeg kun kender fra skærmen en for mig pæn klat penge....og ønsker ikke at løbe større risiko end højst nødvendig.... Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro der også er noget godt i dem... Ja det er der ingen ben i, for hvis du køber over nettet står der bruger og betaler, og det behøver ikke være samme person. Jeg tror at Carstone er mere "bange" for (måske efter at have læst mange skræk historie her på DTW om Thai piger som KUN er ude på at snyde Farangs), at pigen ville forsvinde efter at have modtaget penge eller billetten og få det refunderet. Ved at købe billetten her i DK hos en af de "kendte" rejsebureauer (fx. T-T eller ATC) så er risikoen minimiseret idet det er kun betaler som kan få refunderet billetten, medmindre at han skriftligt samtykker at modtageren(navn på flybilleten) får pengene. Redigeret af Lung Yao d. 03/05-2009 11:10 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 03/05-2009 11:41
|
Lung Yao skrev: pigalle skrev: Carstone skrev: Måske det her hører til i en ny tråd....men er der nogle her der har ideer til / erfaringer med hvordan man køber flybilleter til andre...som ikke, af den hvis navn står på billetten, kan returneres og "veksles" til penge? Jeg lyder måske rigelig mistroisk...men jeg er ude i at betro én jeg kun kender fra skærmen en for mig pæn klat penge....og ønsker ikke at løbe større risiko end højst nødvendig.... Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro der også er noget godt i dem... Ja det er der ingen ben i, for hvis du køber over nettet står der bruger og betaler, og det behøver ikke være samme person. Jeg tror at Carstone er mere "bange" for (måske efter at have læst mange skræk historie her på DTW om Thai piger som KUN er ude på at snyde Farangs), at pigen ville forsvinde efter at have modtaget penge eller billetten og få det refunderet. Ved at købe billetten her i DK hos en af de "kendte" rejsebureauer (fx. T-T eller ATC) så er risikoen minimiseret idet det er kun betaler som kan få refunderet billetten, medmindre at han skriftligt samtykker at modtageren(navn på flybilleten) får pengene. Ja måske er han bange efter at have læst alt det negative her, og hvem kan fortænke ham i det, men nu melder historien jo ikke om det er en pige han ikke kender/aldrig har mødt?? jeg tror ikke en E- billet kan refunderes, men jeg er ikke sikker, det er ikke altid nemt at gå med både livrem og seler. Men er han i Danmark og hun i Thailand, og han køber billetten i dk. en han jo nød til at sende den til hende. Hvis det var mig ville jeg købe en E- billet over nettet, så er det bare at sende den til hende på en mail, men der skal selvfølgelig stå hendes navn og pasnummer på billetten. han kan jo ringe til rejseselskabet og spørge om en E- billet kan refunderes. |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 03/05-2009 12:33
|
Tak for flere gode inputs.... Og nej - jeg har aldrig mødt hende....det er et 100% virtuelt forhold....chat, telefon og webcam hver dag....så hvor elektronisk det end er har jeg en oplevelse af at kende en del til hende og hendes liv....men dog stadig med mange huller. Og ja jeg har læst mange skræmme historier herinde, har overfladisk selv haft negative oplevelser...og tror på at man skal bruge sin fornuft....og huske at kigge sig selv i spejlet og spørge sig selv om det hun giver udtryk hører til i katagorien "for-godt-til-at-være-sandt". Med til historien om billeten hører også at hun insistere på Thai-airways.... Og Ja jeg køber gerne dyre billetter til hende....men som sagt ikke på måder der er indebære unødvendige risiko... Jeg stoler på hende....men hun er også kun et menneske....og vi kan jo alle komme ud for situationer hvor vi af den ene eller anden årsag kan føle os tvungen til at behandle et menneske dårligt...måske med henblik på så at kunne gøre noget godt for andre... Efter jeres gode råd vil jeg kontakte et Dansk rejse bureau for at høre om jeg kan "løse" en E-billet...så evt. refundering kun kan foretages af den (mig) der har betalt. Forsat solrig søndag ------------------------------------------------------
Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro at der også er noget godt i dem... |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 03/05-2009 12:44
|
Carstone skrev: Tak for flere gode inputs.... Og nej - jeg har aldrig mødt hende....det er et 100% virtuelt forhold....chat, telefon og webcam hver dag....så hvor elektronisk det end er har jeg en oplevelse af at kende en del til hende og hendes liv....men dog stadig med mange huller. Og ja jeg har læst mange skræmme historier herinde, har overfladisk selv haft negative oplevelser...og tror på at man skal bruge sin fornuft....og huske at kigge sig selv i spejlet og spørge sig selv om det hun giver udtryk hører til i katagorien "for-godt-til-at-være-sandt". Med til historien om billeten hører også at hun insistere på Thai-airways.... Og Ja jeg køber gerne dyre billetter til hende....men som sagt ikke på måder der er indebære unødvendige risiko... Jeg stoler på hende....men hun er også kun et menneske....og vi kan jo alle komme ud for situationer hvor vi af den ene eller anden årsag kan føle os tvungen til at behandle et menneske dårligt...måske med henblik på så at kunne gøre noget godt for andre... Efter jeres gode råd vil jeg kontakte et Dansk rejse bureau for at høre om jeg kan "løse" en E-billet...så evt. refundering kun kan foretages af den (mig) der har betalt. Forsat solrig søndag God indstilling du har, jeg vil ønske alt godt for dig og din pige, selv ville jeg nok have taget et smut til Thailand først og mødt hende her, men vi har jo forskellige måder at gøre det på. God søndag. Redigeret af pigalle d. 03/05-2009 12:45 |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 03/05-2009 12:47
|
I tråd () med mit oprindelige spørgsmål: Når alle i kloge mennesker (ingen sarkasme her) vurdere at jeg nok ender med at skulle stille garanti...er det så ikke lige meget hvad hun har stående på hendes konto...? Kan hun aflevere ansøgning om visa...og sige at hun IKKE har 40.000 bath på kontoen (men kun måske 25.000) og stadig regne med at få visa...på eller anden tidspunkt? ------------------------------------------------------
Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro at der også er noget godt i dem... |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/05-2009 14:05
|
Hej, Da hun tidligere HAR været i Schengen og ifgl dig er rejst hjem til tiden burde du ikke skulle stille garanti. Hvis hendes pas indeholder et gammelt visa til Schengen burde dette medføre at vuderingen om hun kan forventes at have et overstay til minimal. Hvis hun desuden: 1: Har penge på sin konto. 2: Brev fra arbejdsgiver om hun har et job når hun kommer retur til Thailand 3: Internationalt kreditkort i HENDES NAVN Og i ellers ser til at din invitation og hendes ansøgning er 100% korekt udfyldt burde det ikke være noget problem for hende at få visum. Selv om en del her beskriver det som meget besværligt og altid som om garanti skal stilles er det faktisk ikke tilfældet. Ambasaden udsteder i langt de fleste tilfælde visum på stedet. Altså uden at sagen skal til US først og dermed at der skal stilles garanti. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 03/05-2009 14:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Djengis skrev: Selv om en del her beskriver det som meget besværligt og altid som om garanti skal stilles er det faktisk ikke tilfældet. Ambasaden udsteder i langt de fleste tilfælde visum på stedet. Altså uden at sagen skal til US først og dermed at der skal stilles garanti. Synes det er noget af en påstand du kommer med. Jeg ved godt, at Ambassaden kan udstede visum, når ansøgeren opfylder visse betingelser, men derfra og så til at de i langt de fleste tilfælde giver visum på stedet, ja der er da et stykke vej. Det er da dejligt, hvis du har ret - men hvor har du dine oplysninger fra? Venlig hilsen Brasmus |
|
|
Jadzia Dax |
Lagt på d. 03/05-2009 14:57
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Til Carstone: Nej, hun SKAL have 40.000 baht stående på kontoen den dag hun aflevere visumansøgningen. Uden dem vil de ikke acceptere ansøgningen. Dette står på de papir man kan finde på den danske ambassade i Bangkok. Jeg er selv igang med den helt store visum-sag og tro mig der er ikke den helt store vej uden om. Jeg har dog gudskelov nogle venner som kan hjælpe min kæreste igennem det hele derude. Men som du selv skriver at hun mindst 1 gang har været i Sverige og har rejst hjem til tiden (overholdt visumet), så burde det forgå ligesom Djengis skriver. Og så ikke for at tage modet fra dig, men som Locturian skrev i et indlæg, så vent lidt med at invitere hende herop. Der er en bestemt grund til dette, da du så vil få muligheden for at kunne tage nogle billeder hvor du og hende er sammen, bare som nogle beviser (hvis der skulle opstå problemer undervejs). Jeg har personligt selv været i Thailand 2 gange sidste år for at besøge min kæreste og har i den forbindelse fået taget billeder, og jeg skal da også til Thailand igen her til December. Redigeret af Jadzia Dax d. 03/05-2009 15:02 |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/05-2009 15:34
|
1: Det med 40.000 thaibat er ikke gældende - derimod at thaien har en konto med penge på OG internationalt kreditkort til kontoen i eget navn hvis ambasaden skal kunne give turist visum frem for besøgs visum. (Altså visum på stedet uden det skal til US først - og dermed at der skal stilles garanti) Det er korekt at søges der KUN om turist visum skal der være penge nok til at kune betale for opholdet i Schengen området, samt hotel bookninger osv osv... men da dette jo IKKE er en sådan ansøgning er dette ikke relevant. 2: Se: http://www.nyidan...soeger.htm Hvem træffer afgørelsen? Næsten 9 ud af 10 visumansøgninger behandles i dag inden for 5-9 dage på de danske repræsentationer rundt om i verden svarende til ca. 98.000 visumtilladelser til Danmark i 2008. En mindre andel på ca. 14 pct. af alle visumansøgninger svarende til ca. 15.000 ansøgninger sendes til nærmere undersøgelse og sagsbehandling i Udlændingeservice i Danmark. Det sker, fordi repræsentationerne udelukkende kan afgøre de sager, hvor der ikke er nogen tvivl om, at ansøgeren skal have et visum. Alle andre afgørelser, herunder alle afslag, skal træffes af Udlændingeservice." LANGT de fleste ansøgninger der går til US er fra Tyrkiet samt stater i mellemøsten. Fx skal alle ansøgninger fra en tyrkisk statsborger der skal opholde sig i Schengen i mere end 14 dage via US. Se evt den danske ambasade i Ankara for dette. Ambasaden i BKK udsteder som hovedregel visum på stedet - HVIS OG SÅFREMT ansøgningen er udfyldt korrekt!!!!!!!!!!!!! Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 03/05-2009 16:11
|
Djengis skrev: Ambasaden i BKK udsteder som hovedregel visum på stedet - HVIS OG SÅFREMT ansøgningen er udfyldt korrekt!!!!!!!!!!!!! Tillader mig at spørge igen: Hvor har du denne oplysning fra?? Det er vel ikke nok, at ansøgningen er udfyldt korrekt, der er jo nogle betingelser der skal være opfyldt. Venlig hilsen Brasmus |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/05-2009 17:27
|
Brasmus skrev: Djengis skrev: Ambasaden i BKK udsteder som hovedregel visum på stedet - HVIS OG SÅFREMT ansøgningen er udfyldt korrekt!!!!!!!!!!!!! Tillader mig at spørge igen: Hvor har du denne oplysning fra?? Det er vel ikke nok, at ansøgningen er udfyldt korrekt, der er jo nogle betingelser der skal være opfyldt. Venlig hilsen Brasmus Hej, Se: http://www.nyidan...soeger.htm "Hvem træffer afgørelsen? Næsten 9 ud af 10 visumansøgninger behandles i dag inden for 5-9 dage på de danske repræsentationer rundt om i verden svarende til ca. 98.000 visumtilladelser til Danmark i 2008. En mindre andel på ca. 14 pct. af alle visumansøgninger svarende til ca. 15.000 ansøgninger sendes til nærmere undersøgelse og sagsbehandling i Udlændingeservice i Danmark. Det sker, fordi repræsentationerne udelukkende kan afgøre de sager, hvor der ikke er nogen tvivl om, at ansøgeren skal have et visum. Alle andre afgørelser, herunder alle afslag, skal træffes af Udlændingeservice." Det er jo ingen hemmlighed at ambasaderne i fx Ankara sender stort set ALLE ansøgninger til US da alle ansøgninger over 14 dage skal over US. se: http://www.ambank...ilDanmark/ Flere andre muslimske lande har samme restriktion. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 03/05-2009 19:15
|
Djengis skrev: Brasmus skrev: Djengis skrev: Ambasaden i BKK udsteder som hovedregel visum på stedet - HVIS OG SÅFREMT ansøgningen er udfyldt korrekt!!!!!!!!!!!!! Tillader mig at spørge igen: Hvor har du denne oplysning fra?? Det er vel ikke nok, at ansøgningen er udfyldt korrekt, der er jo nogle betingelser der skal være opfyldt. Venlig hilsen Brasmus Hej, Se: http://www.nyidan...soeger.htm "Hvem træffer afgørelsen? Næsten 9 ud af 10 visumansøgninger behandles i dag inden for 5-9 dage på de danske repræsentationer rundt om i verden svarende til ca. 98.000 visumtilladelser til Danmark i 2008.En mindre andel på ca. 14 pct. af alle visumansøgninger svarende til ca. 15.000 ansøgninger sendes til nærmere undersøgelse og sagsbehandling i Udlændingeservice i Danmark. Det sker, fordi repræsentationerne udelukkende kan afgøre de sager, hvor der ikke er nogen tvivl om, at ansøgeren skal have et visum. Alle andre afgørelser, herunder alle afslag, skal træffes af Udlændingeservice." Det er jo ingen hemmlighed at ambasaderne i fx Ankara sender stort set ALLE ansøgninger til US da alle ansøgninger over 14 dage skal over US. se: http://www.ambank...ilDanmark/ Flere andre muslimske lande har samme restriktion. Mvh Djengis Hej Djengis Du har altså stadig ikke overbevist mig om, at dette også gælder for Ambassaden i Bangkok. Jeg er ret sikker på, at her er det mere reglen end undtagelsen, at beslutningen træffes af US i Danmark. Ambassaden har nok deres grunde til at sende afgørelsen videre. Venlig hilsen Brasmus |
|
|
Janti |
Lagt på d. 03/05-2009 21:19
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Hej Brasmus Jeg kan fortælle dig at ambassaden i Bangkok godt kan arbejde hurtigt... Min kæreste afleverede hendes parpirer d. 23 April fik besked på tlf. d. 28 april at hendes visa var godkendt og hun skal møde imorgen d. 5maj med billet for at hente hendes visa... mvh Janti |
|
|
Jadzia Dax |
Lagt på d. 03/05-2009 23:00
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Det med de 40.000 baht er god nok. Synes bare lige jeg vil sende linket fra ambassaden i bangkok. Her er det så: http://www.ambban...friend.doc Redigeret af Jadzia Dax d. 03/05-2009 23:18 |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 10/05-2009 19:56
|
Vil lige sige tak for gode råd og ønsker om det bedste.... Og så kan jeg også berette af siden sidst har hende og mig kørt lidt op og ned på tillidsbarometret.... Troede på et tidspunkt at hun kun ville lokke penge ud af mig..hun har bla. før modtaget penge...uden at rejse....men efter at have snakket mere om begrebber som "honest and open"...og kommet frem til ...at der kan være forskelle i hvordan de begrebber forståes....så er tilliden i top igen.. Og på tirsdag skal hun på ambasaden...og jeg har overført penge til hende...og pludselig kunne hun også godt låne 60.000 af sin mor.... :-) Så nu burde der stå rigeligt på hendes konto i forhold til at opfylde det krav til et visa. For mig er det en rejse med mange ubekendte....og stunder hvor jeg tænker det er for godt til at være sandt...indtil videre holder jeg fast i min bevidste naivitet og tror på det bedste. Forsat god søndag til alle jer - og tak for hjælpen :-) |
|
Spring til debat: |