Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thailand for alle ??????
|
|
sune |
Lagt på d. 03/05-2009 02:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Hej alle i søde mennesker Hvor er det dog sjovt som ny her på siden, men alligevel som gammel i Thailand, at der er denne kamp mellem de lyserøde og dem som åbenbart efter egen overbevisning kender de rigtige svar. Jeg mener jo nok, at man ikke hele tiden skal køre i den samme tråd med udtalelser, Suk med sokker og tatoveringer, eller dagdrømmeren Prasat, for det kan da ikke være fair. Os lyserøde eller hvide vil nogle her på siden nok kalde os, vi har også et liv, men i Pattaya øjne eller den kære JackH’s horisont, død kedeligt. Så lad os da være dødkedelige, men lad os dog for guds skyld få lov til, at brede vores forelskelser eller mangel på sammen, ud i æteren til eventuelle nye, der måske har tænkt sig at komme ud til dette dejlige land. JackH alt er jo ikke stickman, men jeg har da fornemmelsen af, at det er det du tror, hvilket da skal være dig vel undt. For du har jo selv valgt dit liv, men det gør dig vel ikke til mester over andres glæde. Jeg har jo boet herude en del år nu, og engang imellem kan det da undre en som jeg, at livet virkeligt skal gøres så svært. Jeg læser jo lige nu om dem, der har koner som spiller kort eller andet, hvorfor de nu har lånt penge af sidegadevekselererne til 20% om måneden. Jeg ser da også dette forgå hvor jeg bor, men det er der jo ikke noget unormalt i, for sådan har de spillefugle jo altid levet, og det er jo uanset om det Pattaya elle andre steder i Thailand. Jeg har også set dette ske i Danmark, så min forståelse for manges vulgære udbrud ud i dette emne, kan da godt undre. Lad os dog i en fælles harmoni, få det til at fungere mellem hinanden, uden enkelte altid skal blive så personlige, at det kan tangere det perfide, for det kan jeg og den enkelte vel ikke være tjent med, eller har jeg måske misforstået denne side. Jeg er jo nok for gammel herude til engang imellem, at tage disse unge menneskers kendskab til det virkelige liv, seriøst, men det er jo det, der gør livet så herligt. Vi har jo ikke de samme meninger om alt, eller måske intet overhovedet, så lad det dog være ved det, uden nogle af de professionelle debattører hele tiden skal gøre folk med andre meninger, komplet uduelige. Jeg elsker Thailand og jeg elsker min kone, stadigvæk, også efter mange år, så jeg er jo nok en af disse hvide typer, der ikke har en dyt forstand på, hvad der foregår herude. Jeg har det faktisk godt med dette. Pas nu på jer selv. |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 03/05-2009 07:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
flot indlaeg Sune ,det sidder lige i oejet |
|
|
VIP |
Lagt på d. 03/05-2009 07:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
sune skrev: Jeg har jo boet herude en del år nu, og engang imellem kan det da undre en som jeg, at livet virkeligt skal gøres så svært. Jeg læser jo lige nu om dem, der har koner som spiller kort eller andet, hvorfor de nu har lånt penge af sidegadevekselererne til 20% om måneden. Jeg ser da også dette forgå hvor jeg bor, men det er der jo ikke noget unormalt i, for sådan har de spillefugle jo altid levet, og det er jo uanset om det Pattaya elle andre steder i Thailand. Jeg har også set dette ske i Danmark, så min forståelse for manges vulgære udbrud ud i dette emne, kan da godt undre. Jeg elsker Thailand og jeg elsker min kone, stadigvæk, også efter mange år, så jeg er jo nok en af disse hvide typer, der ikke har en dyt forstand på, hvad der foregår herude. Jeg har det faktisk godt med dette. Pas nu på jer selv. Hej Sune! Tak for dit indlæg. Dejligt, at høre om en tilfreds og glad dansker, som har fundet lykken. Jeg har "sakset" lidt i dit indlæg, fordi du ikke er ajour, eller informeret om mange af de udlændinge (incl. danskere), som har fået deres ægteskab og tilværelse slået i stykker pga. af konen's spilleri. Thai' kvinder som ikke kan styre deres spillelyst. Der er utallige eksempler på, koner som lider af ludomani og spiller hele "butikken" op. Uden at "den dumme Farang" opdager noget før det er for sent. Leverandør regninger, husleje m.m, bliver ikke betalt, mens Farangen feks. er på besøg i sit hjemland. Pengene har konen nemlig spillet op! Og lige pludselig er "tøsen" væk... Hvor er hun? Jo hun er taget på ophold i et kloster. For der finder hun tilgivelse for sine handlinger!!! Yndigt ikke? At du ikke ser noget unormalt i dette spilleri undrer mig. Næste step, er nemlig det sorte marked. Penge udlånere. Og her er vi altså ude i noget alvorligt. Låne hajer i Thailand, er ikke til at spøge med. Renten er skyhøj. Og hvem tror du hænger på gælden, når fruen's spilleri og låneri har taget overhånd? Eksemplerne, er som sagt mange. Og falder afdragene til disse låne hajer ikke til tiden....Thja, så må man jo se hvor gammel man bliver. At du ikke har en dyt forstand på hvad der foregår (som du skriver) tror jeg ikke på. Men vær glad for, at du ikke har en kone, som lider af ludomani. Held og lykke fremover >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/05-2009 08:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Os der har en kone der ikke drikker, spiller eller laver andet snavs..................Er der ogsaa plads til os ??? Det er jo naesten som om at ens kone/kaereste skal vaere ude i et eller andet..........hvad fanden sker der ??? Vaagn da for fanden op og acceptere at der findes andet end ludere, ludomaner og andet snavs her i Thailand.........TAK. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
VIP |
Lagt på d. 03/05-2009 08:26
|
Suk Rak Ning skrev: [b][b]Os der har en kone der ikke drikker, spiller eller laver andet snavs..................Er der ogsaa plads til os ???[/b][/b] Det er jo naesten som om at ens kone/kaereste skal vaere ude i et eller andet..........hvad fanden sker der ??? Vaagn da for fanden op og acceptere at der findes andet end ludere, ludomaner og andet snavs her i Thailand.........TAK.[/quote] -------------------------------------------------------------------- VIP: Var Sune ikke en af Jer? En af de lykkelige? Og skrev jeg ikke at det var dejligt, at høre? Korrekt? I øvrigt skriver du idag (eller var det igår?) i indlæg 71 i en anden tråd som er oppe: MANGE KVINDER I NK er enten LUDERE eller LUDOMANER! God morgen Mr. Ning! Læs lige på lektien, inden du farer i blækhuset. Redigeret af VIP d. 03/05-2009 08:47 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/05-2009 08:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Undskyld VIP. Misforstod de sdste 3 linjer, men jeg har jo ogsaa kun et oeje o oejeblikket.......... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
VIP |
Lagt på d. 03/05-2009 08:53
|
Du er i den grad tilgivet God bedring!!! >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
MortenDue |
Lagt på d. 03/05-2009 09:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 194 |
Kære Sune Et dejligt indlæg - selv for en ungersvend som mig..... Høj Sol Morten Chance favours the prepared mind
|
|
|
kennet |
Lagt på d. 03/05-2009 09:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Hej alle, Jeg vil nu give Sune ret i det med tonen herinde. Jeg har set et par gange at nógen bliver kaldt for noget i stil med "Thai wannabe", blot fordi de har en positiv indstilling. Selv ville jeg blive meget skuffet, hvis jeg prøver at bidrage med indlæg. Thailand er et farverigt land og kan oplecves på mange måder. Det er det, Thailand, jeg holder meget af, ikke bare for jeg kan komme på ferie, men det er min kone's hjemland og mine børns andet land. Jeg kan også godt se at det ville være brænd ærgeligt, at se sin forretning gå op i druk, spil m.m. men dårlige ægteskaber kan føre en hel familie ud i økonomisk kaos. Det gør det jo også ofte her i DK og er dybt tragisk. Husk på at man har selv ansvaret for hvem man gifter sig med og om man kan komme ud af det igen.... |
|
|
JackH |
Lagt på d. 03/05-2009 09:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Jamen, velkommen sune og tak for et herligt positivt indlæg... Det er jo desværre ikke min stærke side, så er det godt andre kan hjælpe til! Hvad hed du i din tidligere inkarnation på DTW? He-he... Nå, "Thailand for alle" - hedder tråden, og det er også en broget flok både her på DTW, og ude i "det rigtige Thailand". I en anden udmærket tråd (husker ikke lige præcist hvilken..) har man talt om hvilke danskere der kom først til Thailand, søfolk, håndværkere fra Grønland m.m. Der var vel også en del gangstere, smuglere og rockere mener jeg. Hvad med "Lonne" og "Sorte Holger"? Har nogen mødt dem? Har sjovt nok lige idag talt med konen om de forskellige farang med thai-koner, som hun har mødt i Nakhon Sawan... Hendes bedste veninde har en "serm suay" (frisørsalon) deroppe, og det er krasse sager hun får at vide når madammerne mødes. Kvinderne er gifte med en farang, flere har en "giik" - en thai-kæreste eller er sågar gift med en mand, ved siden af! ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH |
|
|
Heine |
Lagt på d. 03/05-2009 09:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Redigeret af Heine d. 03/05-2009 09:54 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/05-2009 10:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Heine skrev: JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Hvor dum har man lov at være spørger du. Ja du er her da endnu, såå... Og så en i øvrigt en dum generalisering. Hvis dine tidligere indlæg står til troende, så er det ikke dig, som har frekventeret prostitutionsmiljøet, så hvordan du kan generalisere på den måde er mig en gåde. |
|
|
basse50 |
Lagt på d. 03/05-2009 10:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 94 |
Hej ! Hvad du, søger får du !!! Hvad er forskellen på Anni Fønsby og alle de andre, og det der foregår i thailand = 000. Alt det negative foregår overalt. Fortsat God Weekend |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/05-2009 10:19
|
basse50 skrev: Hej ! Hvad du, søger får du !!! Hvad er forskellen på Anni Fønsby og alle de andre, og det der foregår i thailand = 000. Alt det negative foregår overalt. Fortsat God Weekend Kender du Anni?? |
|
|
Heine |
Lagt på d. 03/05-2009 10:35
|
Frank skrev: Heine skrev: JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Hvor dum har man lov at være spørger du. Ja du er her da endnu, såå... Og så en i øvrigt en dum generalisering. Hvis dine tidligere indlæg står til troende, så er det ikke dig, som har frekventeret prostitutionsmiljøet, så hvordan du kan generalisere på den måde er mig en gåde. ha ha ha ja jeg er her endnu - mener du her på DTW eller i denne Verden ? Anyway svaret er som jeg skrev "ufattelig" Det er rigtig nok jeg har ikke været kunde, men en af de egenskaber der adskiller mennesket fra andre arter er jo at vi ikke kun er istand til at lære af vore egne personlige erfaringer, men også kan lære af andres erfaringer. (en egenskab som dog ikke er 100 % udbredt i befolkningen, hvilket andre her på DTW hargivet glimrende eksempler på, så jeg vist ikke behøver tilføje flere). Det er som du siger en generalisering, og som ved alle generaliseringer er der undtagelser. Men de mange skæbner, som dem jeg referer til i JackHs indlæg tyder jo på at det er lidt som at finde en nål i en høstak. Ganske forventeligt iøvrigt: Heine skrev:
hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Redigeret af Heine d. 03/05-2009 10:37 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/05-2009 10:40
|
Heine skrev: Frank skrev: Heine skrev: JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Hvor dum har man lov at være spørger du. Ja du er her da endnu, såå... Og så en i øvrigt en dum generalisering. Hvis dine tidligere indlæg står til troende, så er det ikke dig, som har frekventeret prostitutionsmiljøet, så hvordan du kan generalisere på den måde er mig en gåde. ha ha ha ja jeg er her endnu - mener du her på DTW eller i denne Verden ? Anyway svaret er som jeg skrev "ufattelig" Det er rigtig nok jeg har ikke været kunde, men en af de egenskaber der adskiller mennesket fra andre arter er jo at vi ikke kun er istand til at lære af vore egne personlige erfaringer, men også kan lære af andres erfaringer. (en egenskab som dog ikke er 100 % udbredt i befolkningen, hvilket andre her på DTW hargivet glimrende eksempler på, så jeg vist ikke behøver tilføje flere). Det er som du siger en generalisering, og som ved alle generaliseringer er der undtagelser. Men de mange skæbner, som dem jeg referer til i JackHs indlæg tyder jo på at det er lidt som at finde en nål i en høstak. Ganske forventeligt iøvrigt: Heine skrev: hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt OK - men så har jeg ikke bare hørt om på tredie hånd, men kender flere, som har fundet nålen. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/05-2009 10:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
basse50 skrev: Hej ! Hvad du, søger får du !!! Hvad er forskellen på Anni Fønsby og alle de andre, og det der foregår i thailand = 000. Alt det negative foregår overalt. Fortsat God Weekend Tror jeg nok at du tager "grusomt" fejl , AF havde nok en anden "Prisliste" end pigerne i Thailand . Og efter at være kommet 17 år i TH, har jeg endnu ikke hørte om nogle der var blevet "foregivet" på videoer medmindre de selv bad om det . Havde du derimod brugte pigerne fra Østeuropa og de afrikanske som sammenlignings grundlag, ville jeg havde givet dig medhold i dit påstand.(de danske piger er snart en "truet art", bortset fra narkoluderne). Sammen med S. Bagger, har hun bevidst at de er ikke kun i TH at faranger lade sig besnære af nogle, det sker også i lille Dannevang. Redigeret af Lung Yao d. 03/05-2009 10:49 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Heine |
Lagt på d. 03/05-2009 11:33
|
Frank skrev: Heine skrev: Frank skrev: Heine skrev: JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Hvor dum har man lov at være spørger du. Ja du er her da endnu, såå... Og så en i øvrigt en dum generalisering. Hvis dine tidligere indlæg står til troende, så er det ikke dig, som har frekventeret prostitutionsmiljøet, så hvordan du kan generalisere på den måde er mig en gåde. ha ha ha ja jeg er her endnu - mener du her på DTW eller i denne Verden ? Anyway svaret er som jeg skrev "ufattelig" Det er rigtig nok jeg har ikke været kunde, men en af de egenskaber der adskiller mennesket fra andre arter er jo at vi ikke kun er istand til at lære af vore egne personlige erfaringer, men også kan lære af andres erfaringer. (en egenskab som dog ikke er 100 % udbredt i befolkningen, hvilket andre her på DTW hargivet glimrende eksempler på, så jeg vist ikke behøver tilføje flere). Det er som du siger en generalisering, og som ved alle generaliseringer er der undtagelser. Men de mange skæbner, som dem jeg referer til i JackHs indlæg tyder jo på at det er lidt som at finde en nål i en høstak. Ganske forventeligt iøvrigt: Heine skrev: hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt OK - men så har jeg ikke bare hørt om på tredie hånd, men kender flere, som har fundet nålen. OK - det glæder mig da at høre - lykken er jo at finde lykken Jeg siger heller ikke det er umuligt; men bare - at vil man finde en nål, er det nemmere i en nålepude end i en høstak - og i en høstak skal man se sig bedre for, det er jo ikke kun nåle man kan stikke sig på |
|
|
sune |
Lagt på d. 03/05-2009 11:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Haha JackH. Jeg elsker din stickmandske udtryksform. Det er da noget der er bid i, hvis man er til disse lyster. Der hvor jeg bor, ser jeg da også flere af slagsen, som du omtaler, men det er jo ikke pigerne der er dumme. Min kone har da også en forretning, hvor der til tider foregår livlige diskussioner, om disse så hjælpsomme farangs. Hun har da også fortalt mig om flere der har farangs som sender penge, bygger hus o.s.v., samtidig med at de har en farang (flere Danskere ved jeg), som jo kun kommer på besøg engang om året, så de beholder da deres mand, eller tidligere mand til hyggestunder. Når jeg så en sjælden gang har vovet mig ud i en sådan diskussion med nogle af kunderne. Ja så har jeg da fået mig et billigt grin, over deres snedighed ud i de hvide løgne. Det skal der ikke være nogen hemmelighed, at thai kvinderne er ekspert i noget sådant. Ja det var min tidligere kone sgu også i Danmark og andre. Tag dig dog sammen mand. De gør det sgu ikke for at snyde bevist. De gør det mange gange fordi de ikke kan undvære god sex. Jeg har en ven der har et ressort med 30 hytter. JackH du skulle prøve at sidde derude hos ham omkring kl. 1200 med en middags øl. Så vil du se hvad der foregår mange steder her i Thailand. Det vælter ind med biler både farangs og thaier, som lejer hus for 2 timer til hyggestund med deres elskerinder. Jeg talte en dag 12 faranger der kom i deres fede biler, men da jeg sad inde i skyggen under nogle træer, så de mig jo ikke, men da seancerne var overstået, placerede jeg mit korpus ved udgangen. Da jeg er meget kendt i byen og da jeg kender enormt mange faranger, ja så blev der ikke rullet vinduer ned for at betale regningen, men elskerinden måtte vise sin krop og ansigt for at klare dette. Tag jer nu sammen. Det er jo ikke kun i Thailand det sker. Det sker da over hele verden. Da jeg en kort periode hjalp min afdøde ven på hans sted KAKADU, så jeg da også mange herre, som jeg troede havde et fantastisk ægsteskab, men det havde de måske også. Spænding siger jeg bare, men jeg er nok blevet for gammel til at huske….. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/05-2009 12:10
|
Heine skrev: Frank skrev: Heine skrev: Frank skrev: Heine skrev: JackH skrev: ALLE taler om hvordan de kan få vredet flere penge ud af farang-fjolset. Alle har de fået bygget et palads af et hus, en kæmpe SUV i indkørslen, ja, swimmingpool skal der helst også være. Det er beskæmmende og trist at høre, og desværre aner manden intet om det.. Somnamnaa, farang! JackH Sådan går det jo hvis man støver en kone op i bar eller prostitutionsmiljø. Og hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt Hvor dum har man lov at være? - ja man har lov at være ufattelig dum (men det koster) Men det gælder jo alle lande - måske bare mere synligt i Thailand fordi mændene har en anden hudfarve. Men JackH du har dog ligesom Sune fundet en "god pige", som det også hed i gamle dage her i DK Hvor dum har man lov at være spørger du. Ja du er her da endnu, såå... Og så en i øvrigt en dum generalisering. Hvis dine tidligere indlæg står til troende, så er det ikke dig, som har frekventeret prostitutionsmiljøet, så hvordan du kan generalisere på den måde er mig en gåde. ha ha ha ja jeg er her endnu - mener du her på DTW eller i denne Verden ? Anyway svaret er som jeg skrev "ufattelig" Det er rigtig nok jeg har ikke været kunde, men en af de egenskaber der adskiller mennesket fra andre arter er jo at vi ikke kun er istand til at lære af vore egne personlige erfaringer, men også kan lære af andres erfaringer. (en egenskab som dog ikke er 100 % udbredt i befolkningen, hvilket andre her på DTW hargivet glimrende eksempler på, så jeg vist ikke behøver tilføje flere). Det er som du siger en generalisering, og som ved alle generaliseringer er der undtagelser. Men de mange skæbner, som dem jeg referer til i JackHs indlæg tyder jo på at det er lidt som at finde en nål i en høstak. Ganske forventeligt iøvrigt: Heine skrev: hvis man så starter med at købe sex af hende - så er linien jo ligesom lagt OK - men så har jeg ikke bare hørt om på tredie hånd, men kender flere, som har fundet nålen. OK - det glæder mig da at høre - lykken er jo at finde lykken Jeg siger heller ikke det er umuligt; men bare - at vil man finde en nål, er det nemmere i en nålepude end i en høstak - og i en høstak skal man se sig bedre for, det er jo ikke kun nåle man kan stikke sig på Det sidste kan man jo kun være enig i, men jeg er bare langt fra sikker på, at billedet med en nål i en høstak er korrekt. Ja alle mine egne erfaringer og bekendskaber peger ikke i den retning. Tværtimod. Dermed ikke sagt, at der ikke er nogen som malker koen (eller tyren om man vil). |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |