Se indlæg
Mobilt Bredbånd
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 02/05-2009 07:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Jeg vil høre vad der er af muligheder med Mobilt Bredbånd jeg har et USB modem men jeg vil høre vad der er af muligheder jeg tænkte på når jeg skal være der i 3 uger så tænkte jeg om det var mulige at købe SIM-kort vår man har betalt for en måneds forbrug |
|
|
prh |
Lagt på d. 02/05-2009 08:28
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Da jeg var i Thailand I Januar købte jeg et internet simkort fra 12call. Det brugte jeg i min telefon (nokia e65) der blev brugt som modem til min computer. Jeg opholdt mig i Korat området og der var der edge dækning, det betød at hastigheden var ok til mail og surf på nettet. 12call har flere forskellige pakker, den jeg valgte gav mig 50 timer inden for en måned til 200 BT. plus 7%vat, altså 214BT. Du kan selv skifte mellem de forskellige pakker via en tastselv menu. Om kortet virker i til usb modem ved jeg ikke. Mvh. |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 02/05-2009 09:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Hej prh tak for svaret men jeg tror ikke jeg kan bruge det da min telefon ikke understøtter 3G jeg hade håbet at der var en der hade afaringer med USB modomme |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 02/05-2009 10:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Nirvana skrev: Hej prh tak for svaret men jeg tror ikke jeg kan bruge det da min telefon ikke understøtter 3G jeg hade håbet at der var en der hade afaringer med USB modomme 3G netværk findes ikke i Thailand..... 12call og Dtac har sim kort der kører via GPRS og disse virker nogenlunde Har en makker der kører med et sådan sim kort i en ja det er så godt nok et PCMIA indstiks kort , men hvis din USB har plads til at simkort burde det nok kunne komme til at virke Redigeret af claus31130 d. 02/05-2009 10:13 |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 02/05-2009 11:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Sidder og skriver fra en Sonofon usb stick med et dtac kort der kører gprs/egde, fungerer fint - omend ikke verdens hurtigste "bredbånd" svarer vel lidt til de gode gamle 56k dage |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 11:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Nirvana skrev: Jeg vil høre vad der er af muligheder med Mobilt Bredbånd jeg har et USB modem men jeg vil høre vad der er af muligheder jeg tænkte på når jeg skal være der i 3 uger så tænkte jeg om det var mulige at købe SIM-kort vår man har betalt for en måneds forbrug Jeg brugte før et usb modem fra Hutch, det var til et simkort, fri internet for 1000 baht om måneden, ikke særlig hurtig 153 kbps, jeg ved ikke om det simkort kan bruges i dit modem fra dk. kan det ikke det er det nøvendig du køber et modem hos Hutch 4900 baht, lidt dyrt for 3 uger, tegner man sig for et år er modemmet gratis, der er jo visse områder i Thailand hvor det er den eneste udvej, ikke den bedste udvej for kun 3 ugen, men måske den eneste. Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 11:35 |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 02/05-2009 11:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Hutch benytter en anden teknologi end 3g/gprs - det sagde de ihvertfald til mig i butikken da jeg ville købe 1 måneds internet til at stikke i min sonofon dongle Men dtac har at man kan købe 1 dags internet , frit forbrug for 4 baht, mener at det er 1000 baht for 1 månede. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 02/05-2009 11:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hutch er det absolut bedste, men de har bare ikke lands dækkende internet. Og Hutch sim-kort virker kun i Hutch tlf og modem. de har fået et nyt modem til 2300 thb. 12call har en startpakke til godt 200 med 30 timers forbrug, der efter tanker man efter eget ønske. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 02/05-2009 12:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Det lyder intressant, jeg havde tænkt på noget ligende til min kones niece og 200 baht om måneden er absolut overkommeligt. Jeg formoder at det er uden problemer at køre med deti Bangkok,men jeg tænker mere på denoptankning man skal lave er det ved at købe et skrabekort eller kan man tanke det på nettet? |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 12:38
|
ThomasHOL skrev: Det lyder intressant, jeg havde tænkt på noget ligende til min kones niece og 200 baht om måneden er absolut overkommeligt. Jeg formoder at det er uden problemer at køre med deti Bangkok,men jeg tænker mere på denoptankning man skal lave er det ved at købe et skrabekort eller kan man tanke det på nettet? Nej du skal købe et skrabekort, du skal bare sørge for at der er penge nok på telefonen, men du får en sms en 4 til 5 dage før de trækker dem, og mange efter hvis du glemmer og tanke op, du kan hele tiden følge med i hvor mange minutter du har tilbage ved at taste *139# Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 12:42 |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 02/05-2009 13:03
|
pigalle skrev:Nej du skal købe et skrabekort, du skal bare sørge for at der er penge nok på telefonen, men du får en sms en 4 til 5 dage før de trækker dem, og mange efter hvis du glemmer og tanke op, du kan hele tiden følge med i hvor mange minutter du har tilbage ved at taste *139# Nu lyder det somom du taler om en telefon, jeg tænker på det internetkort der tales om her, for jeg har et USB modem fra 3 som hun sagtens kunne overtage men det nytterikke rigtigt noget hvis det er med skrabekort metoden da det jo helst skal være noget jeg kan styre og betale herhjemme fra. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 14:09
|
ThomasHOL skrev: pigalle skrev:Nej du skal købe et skrabekort, du skal bare sørge for at der er penge nok på telefonen, men du får en sms en 4 til 5 dage før de trækker dem, og mange efter hvis du glemmer og tanke op, du kan hele tiden følge med i hvor mange minutter du har tilbage ved at taste *139# Nu lyder det somom du taler om en telefon, jeg tænker på det internetkort der tales om her, for jeg har et USB modem fra 3 som hun sagtens kunne overtage men det nytterikke rigtigt noget hvis det er med skrabekort metoden da det jo helst skal være noget jeg kan styre og betale herhjemme fra. Ja nu taler jeg om en telefon, men lige meget om det er en telefon, eller et modem som omtalt før, så er det svært at styre det hjemmefra, den eneste måde jeg ser er at du sender penge til din kones niece og så hun selv ordner det. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 02/05-2009 14:37
|
pigalle skrev: Ja nu taler jeg om en telefon, men lige meget om det er en telefon, eller et modem som omtalt før, så er det svært at styre det hjemmefra, den eneste måde jeg ser er at du sender penge til din kones niece og så hun selv ordner det. Jo men nu ville jeg jo gerne undgå at skulle til og sende penge hver måned. Skal man sende 200 Baht så koster det jo det samme at sende pengene som det koster for internettet. Så det er derfor jeg efterlyser om der er internet betaling så jeg kan klare det med mit kreditkort. |
|
|
VIP |
Lagt på d. 02/05-2009 20:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Bruger selv USB modem. Solomon. Og som andre skriver har 1-2 call flere forskellige pakker. MEN DU SKAL IKKE KØBE SKRABEKORT!!! Det bliver alt for dyrt. Køb en af pakkerne. Feks. 250 timer til 500 bht. Men, pakkerne har udløbstid efter en måned. Du skal altså regne ud hvor mange daglige timer, der bliver brugt på nettet. Og så disponere efter det. Det vigtigste.... gå til en af 1-2 call's egne shops. De hedder TELEWITZ og findes i både Big C, Tesco, mfl. Og få dem til at aktivere dit køb over deres computer. Det er altså ikke nok, bare at fylde på sim kort over en telefon. Det er en helt anden pris du så betaler. Meget dyrere minutpris. Selv nogle af Telewiz butikkerne, prøver at "snyde" og fylder bare på over telefonen! DER SKAL AKTIVERES OVER DERES COMPUTER!!! for at få den billige internet pris. Bed om kvittering. De skriver den ud fra computeren. Så er du sikker. Du kan ikke styre det fra DK! Redigeret af VIP d. 02/05-2009 21:41 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
Spring til debat: |