Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
visum
|
|
jpo |
Lagt på d. 01/05-2009 04:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
jeg har 1 aars no immergr 0 multi. vi kom til thailand 5 august har lige vaaret i laos og faaet 3 maaneder til 26 juli, vi har snakket om at tage en tur til danmark, men vil helst blive i thailand, da vi jo er ved at bygge hus, med spisested, og der kommer ogsaa svommepool, jeg ved man kan have en bangbog med 400.000 tbh og saa faa et 1 aars visum, hvor man saa bare faar et stempel i nong kai og har saa 3 maaneder, kan det gore paa anden maade, jeg er thai gift og over 60 aar, faar ikke 40.000 i pension om maaneden, saa den kan jeg ikke bruge forst naa jeg bliver 65 aar. hjaalp er meget i tvivl om hvad jeg gor, vi vil helst blive i thailand 1 aar til. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
jpo |
Lagt på d. 01/05-2009 04:57
|
send en privat besked til mig.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 01/05-2009 05:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
jpo skrev: jeg har 1 aars no immergr 0 multi. vi kom til thailand 5 august har lige vaaret i laos og faaet 3 maaneder til 26 juli, vi har snakket om at tage en tur til danmark, men vil helst blive i thailand, da vi jo er ved at bygge hus, med spisested, og der kommer ogsaa svommepool, jeg ved man kan have en bangbog med 400.000 tbh og saa faa et 1 aars visum, hvor man saa bare faar et stempel i nong kai og har saa 3 maaneder, kan det gore paa anden maade, jeg er thai gift og over 60 aar, faar ikke 40.000 i pension om maaneden, saa den kan jeg ikke bruge forst naa jeg bliver 65 aar. hjaalp er meget i tvivl om hvad jeg gor, vi vil helst blive i thailand 1 aar til. Du kan læse det her, som jeg skrev i en anden tråd for nylig. Retirement er et årsvisa du får i Thailand på immigrationen du skal være over 50 år, have en pension på 65000 baht om måneden, eller 800000 Baht stående på en bankbog, det kan også være en blanding af begge dele. Har du foreksembel 50000 baht om måneden i pension mangler du 15000 om måneden, det ganger du med 12, 180000 baht på en bankbog + din pension på 50000 baht. Du skal faktisk kun have det halve, hvis du er lovformelig Thai gift, 400000 baht på en bankbog eller 45000 baht i pension om måneden, eller som beskrevet ovenfor en blanding af begge dele. Din pensions meddelelse eller årsopgørelse skal du sende til den Danske ambassade i bangkok, eller selv tage der ind. Jeg plejer at sende en kopi af mit pas, den side hvor billedet er og min pensions meddelelse, 1040 baht. 1000 baht for papirene og 40 baht for at de sender det tilbage til mig. Når du har dine papirer fra ambassaden, skal du på immigrationen med dit pas, kopier af dit pas, adressebog eller leje kontrakt billeder osv. og visaet koster 1900 baht, men spørg på immigrationen hvor du bor, da det kan være lidt forskelligt fra kontor til kontor hvad de kræver af papirer. Når du har dit retirement visa skal du møde på immigrationen hver 90 dage, og skal ikke ud af Thailand. Ja jeg hørte så sent som i går en af mine venner der bor i nord/øst Thailand han skulle have sit visa fornyet for 3 gang, han fik at vide at han ikke behøvede at møde før han skulle have sit visa fornyet til næste år, men det er en helt anden historie. Ha en god dag. Redigeret af pigalle d. 01/05-2009 05:55 |
|
|
Lagt på d. 01/05-2009 11:56
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Pigalle, jpo skrev at han IKKE havde en indtægt på 40.000 om måneden. jpo, jeg tror ikke du behøver tage til Danmark, men kan gå på den Thailandske ambassade i Vientianne eller i et andet land, t. eks Cambodia og få et nyt non emigrant visa. Jeg ved ikke om de vil give dig mere end tre måneder, reglerne skifter jo konstant. Du kan efter min mening altså nøjes med en tur til Vientianne hver 3 måned. Er der andre der er bedre orienteret end mig, mine erfaringer er nemlig flere år gamle. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 01/05-2009 12:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Mener det er rigtigt som ABEKATTEN skriver. Kender et par stykker som er Thai gift, og som rejser til Laos hver 3. måned, og får 3 nye måneder. Ingolf |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 01/05-2009 16:12
|
ABEKATTEN skrev: Pigalle, jpo skrev at han IKKE havde en indtægt på 40.000 om måneden. jpo, jeg tror ikke du behøver tage til Danmark, men kan gå på den Thailandske ambassade i Vientianne eller i et andet land, t. eks Cambodia og få et nyt non emigrant visa. Jeg ved ikke om de vil give dig mere end tre måneder, reglerne skifter jo konstant. Du kan efter min mening altså nøjes med en tur til Vientianne hver 3 måned. Er der andre der er bedre orienteret end mig, mine erfaringer er nemlig flere år gamle. Som jeg har skrevet i en anden tråd, jeg har et par venner der lige har været i Laos og fået 2+2 måneders turist visa, det koster for tiden ikke noget, når de 2 mdr er gået kan de købe 30 dage på immigrationen for 1900 Baht, derefter en tur over grænsen og kan så gøre det samme igen, det vil sige at de har 6 mdr. med kun en tur ud af Thailand. |
|
|
jpo |
Lagt på d. 02/05-2009 02:03
|
synes det er lidt svaart at finde ud af hvad man skal gore, som skrevet jeg har et 1 aars visa fra danmark, hvor jeg har vaaret i laos hver 3 maaned, og vi kom til thailand 4/8 har lige vaaret i laos og faaet et visa der gaalder til 26/7 efter denne dato kan jeg jo ikke bruge mit 1 aars visum mere, kan jeg saa faa et nyt 3 maaneders hvis jeg tager en tur til laos. eller bliver det losningen med de 400.000 i banken. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 02:12
|
jpo skrev: synes det er lidt svaart at finde ud af hvad man skal gore, som skrevet jeg har et 1 aars visa fra danmark, hvor jeg har vaaret i laos hver 3 maaned, og vi kom til thailand 4/8 har lige vaaret i laos og faaet et visa der gaalder til 26/7 efter denne dato kan jeg jo ikke bruge mit 1 aars visum mere, kan jeg saa faa et nyt 3 maaneders hvis jeg tager en tur til laos. eller bliver det losningen med de 400.000 i banken. Prøv nu lige at læse hvad jeg skrev ovenover, du skal bare til Laos hver 3 mdr. Her er det igen. Som jeg har skrevet i en anden tråd, jeg har et par venner der lige har været i Laos og fået 2+2 måneders turist visa, det koster for tiden ikke noget, når de 2 mdr er gået kan de købe 30 dage på immigrationen for 1900 Baht, derefter en tur over grænsen og kan så gøre det samme igen, det vil sige at de har 6 mdr. med kun en tur ud af Thailand. Og som jeg har skrevet tidligere, skal du ikke have 400000 stående på en bankbog, men kun det du mangler op til de 40000 om måneden gange med 12, så har du 30000 om måneden, mangler du 10000, 10000* 12= 120000 + 30000 om måneden tilsammen 400000 Baht. Jeg håber du fårstår min forklaring, ellers må jeg jo prøve igen. Ha en god weekend. Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 03:17 |
|
|
jpo |
Lagt på d. 02/05-2009 03:57
|
har forstaaet det tak
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 02/05-2009 04:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
jpo skrev: synes det er lidt svaart at finde ud af hvad man skal gore, som skrevet jeg har et 1 aars visa fra danmark, hvor jeg har vaaret i laos hver 3 maaned, og vi kom til thailand 4/8 har lige vaaret i laos og faaet et visa der gaalder til 26/7 efter denne dato kan jeg jo ikke bruge mit 1 aars visum mere, kan jeg saa faa et nyt 3 maaneders hvis jeg tager en tur til laos. eller bliver det losningen med de 400.000 i banken. Hvis du kigger på selve visaet.......IKKE dit indrejse stempel dato....... Så kan du hvis du rejser ud inden selve visaet udløber,få 3 mdr mere..... Forstået på den måde at du kan få dit årsvisa til at vare i 15 mdr,det giver da en 3 mdr mere..... Så er det bare en tur til Vientane og få lavet et nyt,men de giver desværre kun til en enkelt indrejse,den kan man så med lidt held forlænge med 2 mdr på immigration for 1900 baht...så et 3 mdr's visa kan bruges i 5 mdr... Ellers er der jo muligheden for turistvisa.....multiple entry osse (2 indrejser) 2 x 60 dage hvor man så efter hver 60 dages periode kan få forlænget med 30 dage på immigrationen for 1900 baht.... Har hørt lidt om at i Kuala Lumpur tror jeg det var,skulle de lave multiple non O visaer , men er ikke helt sikker på om jeg husker rigtigt......er der andre der kender noget til det dernede? Claus Redigeret af claus31130 d. 02/05-2009 04:47 |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 05:10
|
claus31130 skrev: jpo skrev: synes det er lidt svaart at finde ud af hvad man skal gore, som skrevet jeg har et 1 aars visa fra danmark, hvor jeg har vaaret i laos hver 3 maaned, og vi kom til thailand 4/8 har lige vaaret i laos og faaet et visa der gaalder til 26/7 efter denne dato kan jeg jo ikke bruge mit 1 aars visum mere, kan jeg saa faa et nyt 3 maaneders hvis jeg tager en tur til laos. eller bliver det losningen med de 400.000 i banken. Hvis du kigger på selve visaet.......IKKE dit indrejse stempel dato....... Så kan du hvis du rejser ud inden selve visaet udløber,få 3 mdr mere..... Forstået på den måde at du kan få dit årsvisa til at vare i 15 mdr,det giver da en 3 mdr mere..... Så er det bare en tur til Vientane og få lavet et nyt,men de giver desværre kun til en enkelt indrejse,den kan man så med lidt held forlænge med 2 mdr på immigration for 1900 baht...så et 3 mdr's visa kan bruges i 5 mdr... Ellers er der jo muligheden for turistvisa.....multiple entry osse (2 indrejser) 2 x 60 dage hvor man så efter hver 60 dages periode kan få forlænget med 30 dage på immigrationen for 1900 baht.... Har hørt lidt om at i Kuala Lumpur tror jeg det var,skulle de lave multiple non O visaer , men er ikke helt sikker på om jeg husker rigtigt......er der andre der kender noget til det dernede? Claus Claus skrev. den kan man så med lidt held forlænge med 2 mdr på immigration for 1900 baht...så et 3 mdr's visa kan bruges i 5 mdr... Den der har jeg aldrig hørt om, og jeg tror ikke på den, da jeg kom til Thailand hørte jeg så meget forskelligt om visa så jeg blev helt rundtosset, har efterfølgende prøvet at sætte mig ind i visa reglerne det er egentlig ikke så svært, lige bort set fra at der står i visa reglerne at det kan være op til de forskellige immigrations myndigheder at tolke reglerne, (sagt på en anden måde, penge under bordet måske?) Jeg har nu aldrig haft problemer i Hua Hin, med mig selv og dem jeg har hjulpet. Men som skrevet i Laos giver de uden problemer 2+2 mdr. turistvisa, det synes jeg er vært at lægge mærke til, især for dem uden pension og/eller under 50 år. En god weekend til alle. Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 05:56 |
|
|
Lagt på d. 02/05-2009 05:58
|
|
Der er bare det problem, Pigalle, at retirementvisa, og vist også marriagevisa, kan du ikke få i Thailand, når du ikke er her på et non-immigrant visa, turistvisa duer ikke. Det samme gælder iøvrigt, hvis du skal købe knallert eller bil. Her skal du ind på immigrationen og have en tilladelse til at købe knallerten eller bilen. Jeg var for 14 dage siden med en ven der skulle købe knallert, men da han kun havde turistvisa, kunne han ikke få den ønskede tilladelse. |
|
|
Lagt på d. 02/05-2009 06:02
|
|
Det er korrekt som claus skriver, et 1-års visum er i realiteten et 15 måneders visum, hvis du tager et visarun dagen før visaet udløber, jeg har selv prøvet det. Det samme gælder for 3 måneders og 6 måneders visa. Det skal siges at jeg ikke har været udenfor Thailand siden 2005, jeg kører på retirementsvisa. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 06:26
|
ABEKATTEN skrev: Det er korrekt som claus skriver, et 1-års visum er i realiteten et 15 måneders visum, hvis du tager et visarun dagen før visaet udløber, jeg har selv prøvet det. Det samme gælder for 3 måneders og 6 måneders visa. Det skal siges at jeg ikke har været udenfor Thailand siden 2005, jeg kører på retirementsvisa. Det lyder da godt hvis det er noget der gæller nu, men er der nogen der kan vise det på skrift?? da det kunne hjælpe mange, og der er mange der spørger. Hvor lang tid får man på et 3 måneders? og hvor meget får man på et 6 måneders?? man får vel ikke 90 dage som på et 1 års visa, eller hvad?? Jeg har kun set og hørt, at har man et 3 mdr visa kan man kun købe 7 dage på immigrationen, ellers er det en tur til Ranong (Buma) og få 30 dage indtil november sidste år, og nu kun 15 dage. Jeg selv her også haft retirement de sidste 3 år. God weekend. Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 07:14 |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 02/05-2009 08:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Tjae hvad du ikke tror på pigalle...det må du jo selv om......det her har ikke noget med tro at gøre......det er simple facts....... Jeg kommer selv ind under den kategori der får lavet non O i vientane,jeg har så brugt at få det forlænget med et par mdr. en 3 gange efterhånden,uden andet papir end kopi af pas og konens ID samt adressebog(tabien ban).... Hvis man så kigger på det her, som godt nok omhandler turist visa.... fundet her : http://www.thai-c...=faqturist SP: I mit pas står der, at mit visum expire den dd.mm.yy hvad menes der med det ? SV: Den expire dato der står i dit pas er den dag hvor du senest skal være rejst ind i Thailand, dvs. at hvis der står, at dit visum expire fx. 05.05.07 så kan du rejse ind i Thailand senest den 04.05.07 og være der i 60 dage fra indrejsedsto. Her er lidt info om de 15 mdr ovre fra ThaiVisa, det plejer at passe godt nok det der står derovre http://www.thaivi...41721.html http://www.thaivi...56485.html http://www.thaivi...55962.html og lidt andetsteds fra http://www.phuket...k-visa.htm Claus Redigeret af claus31130 d. 02/05-2009 08:34 |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 10:01
|
ABEKATTEN skrev: Der er bare det problem, Pigalle, at retirementvisa, og vist også marriagevisa, kan du ikke få i Thailand, når du ikke er her på et non-immigrant visa, turistvisa duer ikke. Det samme gælder iøvrigt, hvis du skal købe knallert eller bil. Her skal du ind på immigrationen og have en tilladelse til at købe knallerten eller bilen. Jeg var for 14 dage siden med en ven der skulle købe knallert, men da han kun havde turistvisa, kunne han ikke få den ønskede tilladelse. Ja det er helt rigtigt det du skriver. Men du kan købe et NON O visa her i Thailand på immigrationen for 2000 Baht. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/05-2009 10:20
|
claus31130 skrev: Tjae hvad du ikke tror på pigalle...det må du jo selv om......det her har ikke noget med tro at gøre......det er simple facts....... Jeg kommer selv ind under den kategori der får lavet non O i vientane,jeg har så brugt at få det forlænget med et par mdr. en 3 gange efterhånden,uden andet papir end kopi af pas og konens ID samt adressebog(tabien ban).... Hvis man så kigger på det her, som godt nok omhandler turist visa.... fundet her : http://www.thai-c...=faqturist SP: I mit pas står der, at mit visum expire den dd.mm.yy hvad menes der med det ? SV: Den expire dato der står i dit pas er den dag hvor du senest skal være rejst ind i Thailand, dvs. at hvis der står, at dit visum expire fx. 05.05.07 så kan du rejse ind i Thailand senest den 04.05.07 og være der i 60 dage fra indrejsedsto. Her er lidt info om de 15 mdr ovre fra ThaiVisa, det plejer at passe godt nok det der står derovre http://www.thaivi...41721.html http://www.thaivi...56485.html http://www.thaivi...55962.html og lidt andetsteds fra http://www.phuket...k-visa.htm Claus Hej Claus. Tak for de gode link, jeg tror du misforstod mig en smule, det er denne her jeg ikke tror holder. Så er det bare en tur til Vientane og få lavet et nyt,men de giver desværre kun til en enkelt indrejse,den kan man så med lidt held forlænge med 2 mdr på immigration for 1900 baht...så et 3 mdr's visa kan bruges i 5 mdr... Den har jeg aldrig hørt om, men det ville da være skide fint hvis du har ret. Ha en god weekend. Redigeret af pigalle d. 02/05-2009 10:23 |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 02/05-2009 15:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Ang. indlæg nr. 12 Jeg har ikke oplevet noget krav om tilladelse til køb af bil og knallert/motorsai. Man skal have et residence certificate, dette certificate kan godt erhverves på turistvisa. Residence certificate skal også bruges ved erhvervelse af kørekort. Certifikatet erhverves på det lokale immigration office. F. eks. ved fremvisning af lejekontrakt. Et brev fra samlever (her kan også bruges brev fra guesthouse ejer hvis man kan få ejeren med på ideen). Bruger man et brev er det en god ide at medbringe en kopi af vand, el, UBC eller anden regning, ifølge immigration expedienten er det for at sikre de får den rigtige adresse. Man udfylder ansøgningsskema, vedhæfter pasbilled og kopi af lejekontrakt eller brev m.m. betaler hvistnok 900 bath. og man kan hente certifikatet ½ til en hel arbejds dag senere. De fleste "butikker" der arrangere visarun kan også arrangere residence certificate, kørekort m.m. Noget nemmere og meget dyrere. Mvh Allan Ps. jeg købte ny knallert i marts 09 Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
Lagt på d. 02/05-2009 17:16
|
|
Jeg var med en ven på immigrationen i Bangkok i April, her nægtede de at udstede certifikat til køb af motorbike, da min ven, der iøvrigt er medlem her, kun havde lejekontrakt og turistvisum. |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 02/05-2009 17:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Så må der være forskellige fortolkninger immigration kontorerne imellem. Jeg har ikke haft problemer i soi 5 jomtien. Min kammerat har også fået residence certificate i Nong Kai på turist visa. Andre der har erfaringer med residence certificate på turist visa? Hav en god dag! Mvh Allan |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |