Se indlæg
 Udskriv debat
Gode piger - Dårlige piger??
Thorleif
Har man været i Thaimiljøet herhjemme i kortere eller længere tid har man sikkert hørt udtrykket "god pige" og "dårlig pige" et hav af gange. Nogen der har et bud på hvad der egentlig ligger i udtrykkene? Hvem er de "gode piger" og hvem er de "dårlige piger"?

swed
Thorleif skrev:
Har man været i Thaimiljøet herhjemme i kortere eller længere tid har man sikkert hørt udtrykket "god pige" og "dårlig pige" et hav af gange. Nogen der har et bud på hvad der egentlig ligger i udtrykkene? Hvem er de "gode piger" og hvem er de "dårlige piger"?

Thorleif nu tror jeg virklig du har et probem , når jeg læser dinne tidligere indlæg hvori du virklig giver udtryk for din enorme viden om det mijø der er omkring prostitution og deres udøvere.
Så det er nærmest umuligt at give en god forklaring før du uddyder dit spørgsmål, jeg mener er det en god eller dårlig luder sådan rent teknikmæssig, eller vil du have en forklaring på hvad en ganske alm kvinde er, jeg vil da utrolig gerne give dig min fortolkning på hvad der er gode og dårlige piger

Heine
Ha ha ha hah .... Ja, Thorleif har et stort problem med de kvinder!

Det er nu heller ikke altid lige nemt..... Wink

Så når det er så alvorligt fat er det nok bedst at søge professionel hjælp.

Thorleif
swed skrev:
Thorleif skrev:

Thorleif nu tror jeg virklig du har et probem , når jeg læser dinne tidligere indlæg hvori du virklig giver udtryk for din enorme viden om det mijø der er omkring prostitution og deres udøvere.
Så det er nærmest umuligt at give en god forklaring før du uddyder dit spørgsmål, jeg mener er det en god eller dårlig luder sådan rent teknikmæssig, eller vil du have en forklaring på hvad en ganske alm kvinde er, jeg vil da utrolig gerne give dig min fortolkning på hvad der er gode og dårlige piger

Mit spørgsmål går mest på det sproglige. Der er jo nærmest tale om "sort" eller "hvidt" og det er jo for de fleste mennesker (i DK) en lidt for grovkornet optik. Jeg tænker at opdelingen givet i overskriften måske stammer fra et eller andet tabt i en thailandsk-dansk oversættelseSmileSmile

(Swed: Vil meget gerne høre din fortolkning. Nu har jeg jo allerede hørt din fortolkning af mine tidligere indlæg, så hvorfor ikkeSmileSmile)

Thorleif
Heine skrev:
Ha ha ha hah .... Ja, Thorleif har et stort problem med de kvinder!

Det er nu heller ikke altid lige nemt..... Wink

Så når det er så alvorligt fat er det nok bedst at søge professionel hjælp.

Heine. Ked af at sige det men du taler altså sort i dit indlæg ovenfor. Prøv igen.

Heine
Nåeh du mener de udtryk / vendinger thaierne bruger Smile

Nu bruger danskere jo også de samme udtryk "god pige" og "dårlig pige"

Ligesom fx en god kammerat - en dårlig kammerat (heller ikke mange danskere taler om en halvgod kammerat)

Vores sprog tenderer nok til at dele mennesker op i gode og onde, hvis man forsøger at nuancere de udtryk kommer de uvægerligt til at pege i en af retningerne Sort/hvidt - som regel sort:

en halvgod kammerat
en halvdårlig kammerat
en halvpæn pige
en halvgod ven

Suk Rak Ning
Jeg syntes at mange af jer skulle moedes via Skype og diskutere hvem der er god og daarlig.........magen til daarlig traad skal man da lede laenge efter......Husk urte-te..........
[img]http://i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif[/img] is not a valid Image.

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Locturian
Jeg er enig med Suk - Det er ikke ligefrem et top debat emne. Vi kan ligeså godt diskutere om dagen er længere eller kortere i Thailand, end i Danmark.

Anyway - Svaret på spørgsmålet er nok: Det afhænger af øjenene der ser?

For mig er en dårlig Thaipige en der arbejder i Thaimiljøet, ikke så meget dem der gør det af "nød", men mere dem der finder det sjovt at snyde turister og rive deres penge. Modsat vil hendes veninder måske synes at hun er en af de "gode".

For mig er de gode dem der har et normalt og stabilt arbejde uden for nattelivet. Igen - Det afhænger af øjene der ser...

Hvordan thaipigerne i Danmark ser på andre thaiere, ja, det er svært for os at udtale os om. Ikke nok er det svært at forstå hvad der foregår i en kvindes hoved (de er per definition ustabile og lettere sindsyge), men en Thai kvinde - Det er at gøre det dobbelt så svært Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Frank
Udtrykkende siger fortæller efter min mening kun noget om dem som udtaler dem.

Folk, der sidder på oppe på pidestalen og sorterer mennesker i gode og dårlige uden at kende, hører efter min mening til i den sidste kategori.Smile

risbaronen
Locturian skrev:
Jeg er enig med Suk - Det er ikke ligefrem et top debat emne. Vi kan ligeså godt diskutere om dagen er længere eller kortere i Thailand, end i Danmark.

Anyway - Svaret på spørgsmålet er nok: Det afhænger af øjenene der ser?

emnet var vist ikke dårligere end at du gerne ville deltage aligevel

så hvor er dagen så længst ?

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
rinpoche
Thorleif skrev:

Kommer an på hvem du spørger. Spørger du en "god fyr" eller en "dårlig fyr"? Wink

Jesse James
I den thailandske befolkning regnes en pige der har giftet sig med udlænding for en dårlig pige.
Som regel er de piger der gifter sig med en udlænding enten jomfru eller har en højere universitets uddannelse,det siger ægtemanden som regel.!
Hr Olsson

det der var da en gan p.. at fyre af

swed
Jesse James skrev:
I den thailandske befolkning regnes en pige der har giftet sig med udlænding for en dårlig pige.
Som regel er de piger der gifter sig med en udlænding enten jomfru eller har en højere universitets uddannelse,det siger ægtemanden som regel.!

Det er da godt nok en omèrGrin

Mitchell
Jesse er i starten inde paa det rigtige, nemlig at en daarlig thaikvinde er en der gifter sig med en udlaendning, for i thaimilijoet i Thailand signaler det at hun er en billig koes det kun er ude efter penge, men ok, dette tankesaet gaelder sandeligt kun i central om mellemsydthailand, ikke i det fattige Esan, her er man lige glad med om farangen er tyk eller tynd skallet eller langhaaret, bare han har masser af penge...Sad

Suk Rak Ning
Mitchell skrev:
Jesse er i starten inde paa det rigtige, nemlig at en daarlig thaikvinde er en der gifter sig med en udlaendning, for i thaimilijoet i Thailand signaler det at hun er en billig koes det kun er ude efter penge, men ok, dette tankesaet gaelder sandeligt kun i central om mellemsydthailand, ikke i det fattige Esan, her er man lige glad med om farangen er tyk eller tynd skallet eller langhaaret, bare han har masser af penge...Sad

Jeg tror bare at du har vaeret enten uheldig eller dum.!!!

Roennebaerene kan vaere sure..........ikke ?
[img]http://i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif[/img] is not a valid Image.

Suk Rak Ning
Jesse James skrev:

Min latter vil ingen ende ta'........... 55555555555555555555555555Grin

Men nu har jeg jo ogaa de lyseroede briller paa...555555555555Grin

Man maa sige at du Jesse...........du har sq HUMOR, tak for det 5555Grin
Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/05-2009 11:53

FCKdk
Jesse James skrev:
Som regel er de piger der gifter sig med en udlænding enten [color=#ff0033]jomfru eller har en højere universitets uddannelse,det siger ægtemanden som regel.!
[/color]
5555- Ha-Ha, den var go!SmileWinkSmile

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Frank
Suk Rak Ning skrev:
Jesse James skrev:

Min latter vil ingen ende ta'........... 55555555555555555555555555Grin

Men nu har jeg jo ogaa de lyseroede briller paa...555555555555Grin

Man maa sige at du Jesse...........du har sq HUMOR, tak for det 5555Grin

Nr. 2 er faktisk også ganske morsom...Grin
Redigeret af Frank d. 02/05-2009 11:57

Suk Rak Ning
Hvis vi taler om en tid, hvor det ikke var velset at ha' en farang, ja saa skal vi ca. 30 aar tilbage.........Dengang var det for det meste faranger der tog til Patty og slikkede fortorvet rent for alverdens skrammel.........

Idag er verden trods alt blevet mindre..........

Rart at du ogsaa har humor Frank..........Grin

Spring til debat: