Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad har vi faranger gang i
sune
Jeg sidder engang imellem med den tanke, hvad er det der gør os mennesker så forskellige med forståelsen af en fremmed kultur. Ja jeg ved det sørme ikke, men jeg kan da se på denne så udmærkede site, at meningerne ikke er de samme.

Det får mig engang imellem, efter så mange år herude, til at tænke på, hvorfor tager de så utilfredse mennesker egentligt herud, er det fordi de skal have bevist deres værd, eller det fordi de tror de kan score let. Jeg er da ikke fri for engang imellem, at jeg tænke det måske er det at score der er problemet, men så må jeg da bare konstatere, at så er de kommet det rigtige sted hen (Sarah undskyld her mener jeg mænd).

Pattaya som åbenbart er et og alt for de fleste her på denne side, ja så siger jeg bare lykke til, for jeg har været der enormt mange gange, men jeg glæder mig altid efter 2 dage at komme tilbage til min så dejlige landsby i rolige omgivelser.

Jeg bor selv uden for alt dette, hvilket jeg egentligt er glad for, men engang imellem kan det da godt gøre mig lidt harm, at vi mænd taler så dårligt om disse, så vidunderlige kvinder herude. Mange taler om, at de tager røven på en, ja hvorfor, spørger jeg bare. Bare en tanke.

Jeg har tit, når jeg og konen har været på besøg i Pattaya tænkt. Hvad har de mænd dog gang i. Tror de det er et kødmarked eller har de selv mistet den sidste selvrespekt for det andet køn. Ja, jeg har krummet tæer mange gange over mænds ligefremme måde at tale på. Jeg tror simpelthen ikke de personer kunne finde på det samme i vores dejlige Danmark, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Min overbevisning er, at behandler man modparten som man selv vil behandles, ja så kommer man rigtig langt. Jeg siger det af erfaring efter mange års ægteskab herude.

Var det ikke en ny trend at starte på denne side, eller måske har jeg misforstået Thailand.

svaret er let sune

øl fisse og hornmusik undskyld udtrykket men det er sådan med de fleste der kommer herud

swaddii
mojner sune!
ved heller ik hvad der er galt har nu været gift med min dejlige kone i ti år vi har det godt og jeg har det godt med thaier selv bor vi i Sakhon Nakhon (isan)der har vi det bedstWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

sune skrev:

Min overbevisning er, at behandler man modparten som man selv vil behandles, ja så kommer man rigtig langt. Jeg siger det af erfaring efter mange års ægteskab herude.

Var det ikke en ny trend at starte på denne side, eller måske har jeg misforstået Thailand.

Et godt emne, Sune. Som man råber får man svar, er det det du prøver at foreslå?

jeg kommer tilbage senere, når jeg har klaret det som jeg bare skal have klaret :-D

vandango
Jeppe skrev:
svaret er let sune

øl fisse og hornmusik undskyld udtrykket men det er sådan med de fleste der kommer herud

Ja men du må da også indrømme, at livet i f.eks. Pattaya er "easy life". Man bliver vartet op i hoved og røv, sover længe og spiser lækker billig mad, kan bo billigt, være sammen med en lækker pige, og gøre hvad man stort set har lyst til.

Når jeg er i Thailand, kan jeg dårlig huske hvor jeg kommer fra, glemmer alt om problemer, selv min søn brokker sig, idet jeg glemmer at ringe til ham.

Brasmus
vandango skrev:
Jeppe skrev:
svaret er let sune

Ja men du må da også indrømme, at livet i f.eks. Pattaya er "easy life". Man bliver vartet op i hoved og røv, sover længe og spiser lækker billig mad, kan bo billigt, være sammen med en lækker pige, og gøre hvad man stort set har lyst til.

Når jeg er i Thailand, kan jeg dårlig huske hvor jeg kommer fra, glemmer alt om problemer, selv min søn brokker sig, idet jeg glemmer at ringe til ham.

Men det er jo netop det Jeppe siger blot med andre ord.............

Ja, ja vandango hver sin lyst - og jeg er overbevist om, at du har dine lyster Smile

Iøvrigt synes jeg da ikke det er særligt heldigt, at du glemmer at ringe til din søn!!

Brasmus

Boes
vandango skrev:
Jeppe skrev:
svaret er let sune

Hve, var toesen ved din side pa din avatar ????
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

sank
Frown Tror nu ikke Jeppe har ret ?? i de fleste ? vi er da nogen der godt kan lide at rejse rundt i Landet Pfft og jeg tror vi er flest Pfft

golfer
Jeg tror nu vi er landet flok, som lidt (eller måske meget) simplificeret kan opdeles i 5 grupper.

1. turisterne som elsker vand, kultur og historie. Denne gruppe er spørgende (for at få gode råd mv.) og de er generelt positive overfor Thailand men forholdsvist fordømmende overfor sexturisten.

2. Sexturisten - som er forholdsvist ligeglad med Thailand (Det kunne være et hvilket som helst sted blot det er billigt og man kan købe sex)

3 dem som er gift med en thai og bor og arbejder i Dk. De bliver meget ophidset når man kritisere Thaier og Thailand - og bruger ofte deres uomtvistetlige større viden om Thailand til at kloge sig overfor kritikeren.

4. dem som har levet mange år som i gruppe 2, men som nu er gået på pension og lever i Thailand. De bor ofte på landet og lever af en begrænset økonomi. De forsvarer landlivet med alle midler. De har pga svag økonomi ikke nogen mulighed for at bo i Bangkok, Phuket eller Pattaya, så disse områder bliver kritiseret kraftigt. I realiteten er de skide misunderlige på de mennesker som har råd til at bo disse steder. Det mest ophidsende der sker i deres hverdag er deres daglige gåtur på lars tyndskids marker - de er derfor meget aktive på internettet.

5. Dem som er gået på førtidspension eller invalidepension. Disse mennesker som pga alkohol- narko- eller andre problemer ikke kan arbejde i Dk, spiller nu karl smart i Thailand hvor de med få penge kan købe kvinder som dagligt fortæller dem at hun elsker dem. De har aldrig før hørt disse ord før fra en kvinde, så de falder i svime over det - men de er jo for det meste halvt bevistløse i sprit. Disse mennesker vil ofte have et behov for at fortælle hvor dumme Thaierne er og hvor uretfærdigt de bliver behandlet i Thailand og hvis de bestemte ville alting være meget bedre - nå ja vi ndre ved jo nok bedre, men vi har som danskere lidt medlidenhed med dem og er derfor meget overbærende overfor dem.

Og så er der iøvrigt gruppe 6 som kun indeholder mig - Det er dem helt uden fejl (men måske med masser af ironi).

Payanak
Golfer du er godt nok sharp hva'?

Heldigvis falder jeg ikke ind under en af dine kategorier.

prasat
jeg må være en blandning af 2 og 3 da jeg altid knepper min kone når vi er på ferie.

prasat

vandango
Brasmus skrev:
vandango skrev:
Jeppe skrev:
svaret er let sune

Men det er jo netop det Jeppe siger blot med andre ord.............

Ja, ja vandango hver sin lyst - og jeg er overbevist om, at du har dine lyster Smile

Iøvrigt synes jeg da ikke det er særligt heldigt, at du glemmer at ringe til din søn!!

Brasmus

Præcis - jeg har fundet et fristed, hvor jeg fra et langt arbejdsliv kan "coole down", og det tror jeg thailand er for mange af os.
Og jeg syntes at det er ok at give unddragerne en røffel for deres platte levevis, derfor støtter jeg til dels også JackH.
Vi er et debatterende folkefærd, sådanne er vi danskere jo. Vi glæder os over at nogenen har mødt lykken i Thailand, men omvendt må vi så også disskuterer samfundsnasseri, eller folk der aldrig har ydet noget til samfundet. Det er jo vores kultur, Thailand Danmark same same.

vandango
Boes skrev:
vandango skrev:
Jeppe skrev:
svaret er let sune

Hmmm var den til mig???
Det er jo hende jeg gamle mand knepper og elsker. Det er jo også hende der hiver mig ud af alt det lort, jeg ikke selv kan forholde mig til. Hun er en lille engel, og jeg elsker hende for det.
Og jeg er taknemmelig for de åbne arme familien giver mig, 100.000.000 km fra det jeg prøver at glemme. Og det koster ikke en jante.
Redigeret af vandango d. 30/04-2009 20:47

vandango
Jeg kan heller ikke lade være med at grine lidt over webmaster.
Vi danskere er et debatterende og lidenskabeligt folkefærd.

lindy
Hej Sune
Mange af dem der kommer til Pattaya, er førstegangs turister, det er en del af forklaringen. De kan jo ikke være "street wise" fra dag 1. Du må også været startet et sted, din kone er vel ikke kommet ned fra himlen? Vi bliver alle klogere, men indrømmet, jeg har også krummet tæer i skoene over farangs opførsel.
V.h. Lindy
Smile

noidam
jeg syndtes nu golfer rammer meget godt, jeg kunne godt sætte navne på farlangerne heroppe i alle 5 punkter (inc. mig selv )
men der mangler et punkt 7. :
dem som ikke vil indrømme at de hører ind under en af kategorirerne.Smile

må være dig svar skyldig idet det er en avarta Smile Boes

sune skrev:
Jeg sidder engang imellem med den tanke, hvad er det der gør os mennesker så forskellige med forståelsen af en fremmed kultur. Ja jeg ved det sørme ikke, men jeg kan da se på denne så udmærkede site, at meningerne ikke er de samme.

Det får mig engang imellem, efter så mange år herude, til at tænke på, hvorfor tager de så utilfredse mennesker egentligt herud, er det fordi de skal have bevist deres værd, eller det fordi de tror de kan score let. Jeg er da ikke fri for engang imellem, at jeg tænke det måske er det at score der er problemet, men så må jeg da bare konstatere, at så er de kommet det rigtige sted hen (Sarah undskyld her mener jeg mænd).

Pattaya som åbenbart er et og alt for de fleste her på denne side, ja så siger jeg bare lykke til, for jeg har været der enormt mange gange, men jeg glæder mig altid efter 2 dage at komme tilbage til min så dejlige landsby i rolige omgivelser.

Jeg bor selv uden for alt dette, hvilket jeg egentligt er glad for, men engang imellem kan det da godt gøre mig lidt harm, at vi mænd taler så dårligt om disse, så vidunderlige kvinder herude. Mange taler om, at de tager røven på en, ja hvorfor, spørger jeg bare. Bare en tanke.

Jeg har tit, når jeg og konen har været på besøg i Pattaya tænkt. Hvad har de mænd dog gang i. Tror de det er et kødmarked eller har de selv mistet den sidste selvrespekt for det andet køn. Ja, jeg har krummet tæer mange gange over mænds ligefremme måde at tale på. Jeg tror simpelthen ikke de personer kunne finde på det samme i vores dejlige Danmark, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Hej Sune, jeg har haft tid til at tænke over dit trådoplæg nogle dage. Oppe i hovedet har jeg lavet en historisk oversigt, en udviklingshistorie over danske mænds sexliv i Thailand.

Noget af det første som popper frem omkrind dansk købesex i Thailand er stifteren af ØK, H N Andersens bordel, Det er det nu højtestimerede femstjernede hotel Oriental. I følge bøger om ØK og om H N Andersen, var det reelt et dansk startet bordel.

Danske mænd som kom til Thailand for generationer siden, århundreder siden, det var handelsfolk, og lden største gruppe var søfolk. Sådan var det.

Søfolk var, og er vel stadig, når losse og eller lastetider tillader det, de fødte sexturister uden græser :-D

Hvad var så det næste store kuld af danske mænd, som kom til Thailand for at brænde lyset i begge ender? var det ikke håndværkerne fra Grønland. Og hvem var de første investorer i de lidt tvivlsomme forretninger som barer, luderbarer, restauranter og gæsthuse? Det var vel også de danske håndværkere fra Grønland.

Nu har vi to væsentlige kundegrupper i den thailandske sex tourist industri på plads.

Søfolk og dansk grønlandske håndværkere.

De næste som kom i bundter, var vel tidligere søfolk, som havde lavet forretninger i Danmark. mange af disse, og andre gode mennesker, havde taget til Polen i en årrække, det var den med at den polske mand holdt barnevognen, mens lillemor sikrede kostpengene til de næste par dage eller uger. På langs.

Storsmugleren skriver i sin bog, hvordan han fik lov til, at en dejlig kvindes forældre, at elske med deres unge yndige datter, husker jeg rigtigt hvis jeg mener at smugleren og datteren lånte forældrenes dobbeltseng i op til mange dage?

Sexturisme startede ikke i Thailand Angry

Ugens Rapport og andre tidender af den type, sendte den ene historie ud til deres læsere, oftest modne mænd, om hvor fantastisk pigerne i Filippinerne og i Thailand var.

Flere og flere følte sig tiltrukket.

Masseturismen til eksempelvis Jomtien/ Pattaya havde også deres betydning. De fine folk bag de rejser, i Danmark og i Thailand, havde travlt med at lægge afstand til historier om gamle grise, som tog til Thailand.

En vigtig og central profil som stormphugl ikke kan slette profilen, uden at mange lægger mærke til det, og derfor har det fået megen omtale.
Men uden Larsen rejser og lignende, kunne vi være sluppet for Soi White Haouse / Soi Denmark i Jomtien.

Danske mænd ville så have haft det lidt kedeligere, osv.

De sidste 15 år er der så sket det, at utroligt mange mænd kommer her ud. Vidt forskellige mænd. Og blandt dem fylder botnakkerne vel mest på forargelsens verdenskort. Når en fyr med tatoveringer alle vegne, absolut skal vise sin pik frem foran Copenhagen i Soi Post Office, uden på selve fortovet, så vækker det opmærksomhed.

Samme historie når en anden fyr med tatoveringer vælger at parkere sin MC kværn inde i den nu afdøde Jørgen Firtals "dagligstue/ restaurant" i Pattaya.

Og når en mand, har faktisk glemt hvem, parkerer 5 damer på et hotelværelse i 3 uger, og kun besøger sit harem når han ikke er træt, ja så ser folk det. Og danner sig meninger om det.

Vi har her på DTW været underholdt med forskellige beretninger fra Nong Khai, fuckfinger og dens slags, slagsmål, udlovning af øretæver, osv. Vi kan hygge os med den slags, og gør det vel også, men altsåCoolAngrySadPfftSadShockFrownAngryCoolPfft

De stille fyre, de fine fyre, som måske udgør mere end 65% af os som besøger eller lever i Thailand, vi gør os ikke bemærket på den måde.

De som vi får øje på, de som ikke fatter ret meget, de ville sikkert have opført sig på samme måde i DK, så de har vel bare fået for meget gasovn, for mange tæv, for få kys som børn, og hvad ved jeg.

Ja. Hvad siger i andre?

Redigeret af d. 01/05-2009 15:05

det kunne ikke være en bedre beskrivelse af det du fremfører , kan følge den hele vejen igennem , mit eget og første besøg i thailand i 1961 ankom til bangkok af søvejen og kom her igennem 5 år ca 3 gange om året , dengang sejlede jeg som henholdsvis maskinassistent og maskinmester . kendte ok ( øk ) venusbar og moskitobar nede ved havnen først lå vi for ankers ude på floden og vi havde dårligt smidt krogen føren de første piger kom op af kusselejderen , det hed den , og så var det bare om at vælge en , og hende havde man så i de 3 uger eller der omkring , de forlod først skibet når vil skulle ind til kajen at ligge , derefter kunne vi så gå op på barene og møde dem og bagefter hjem i sumpen , selv den dag i dag tænker jeg på hvordan man i sin brandert kom derud det var ikke andet end smalle planker men bevægede sig ud på.
men for at slutte af kan jeg sige jeg ville når jeg blev pensioneret ville til thailand at bo resten af mit liv , ikke som dengang men lidt stille og roligt , og det er dette jeg gør nu har nu boet her i 6 år og drømmer ikke om at komme tilbage til lille danmark igen . har og lever et delligt liv her og har en sød kæreste som tager sig godt af mig , og rigtig mange gode thaivenner her hvor jeg bor
Redigeret af d. 01/05-2009 17:29

Ja jeppe det var tider ,jeg var der i 61-62 med m/s busuanga med bissegunnar som kapt.han var en bisseSmile

Tænker også på at tage mine sidste dage dernede.

lindy

Spring til debat: