Se indlæg
Problemer med ventetiden ved et besøg
|
|
AM |
Lagt på d. 28/04-2009 21:21
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Jeg har et problem med en dame jeg har mødt for et par år siden i Thailand. Siden har jeg været dernede og yderligere udvidet forbindelsen. Nu vil hun meget gerne til Danmark på en 3 måneders ferie, og jeg vil meget gerne have hende her. Og det ville være bedst om det var nu. For at undgå en ventetid på 4-5 måneder kunne jeg jo skrive en historie om at det ikke var en kæreste, men en nær ven som jeg var blevet introduceret til. Er der nogen der har erfaring med dette? Er der nogen der har erfaring med hvad slags spørgsmål de griller vedkommende med? |
|
|
Lagt på d. 29/04-2009 01:00
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg tror du mener den danske ambassade. De har faktisk mere end 50 års erfaring med "udenomshistorier", så det er lettest at holde sig til sandheden. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/04-2009 05:44
|
Antal indlæg: 3779 |
Som ABEKATTEN skriver, er det bedst at holde sig til sandheden, og hvis I har kendt hinanden i et par år, så har du netop intet at skjule. Dertil kommer, at det heller ikke nødvendigvis (på denne årstid) tager særlig lang tid at få et besøgsvisum. I øvrigt "griller" ambassaden heller ikke besøgsvisum-ansøgere, men sender formentlig hendes ansøgning til Udlændingeservice med henblik på at bede dig om at stille en anfordringsgaranti. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 30/04-2009 08:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Robert Kronberg skrev: ....Dertil kommer, at det heller ikke nødvendigvis (på denne årstid) tager særlig lang tid at få et besøgsvisum.... Tror ikke den holder Robert--har lige läst på en anden (svensk) side, at det er höjsäsong for at söge visa for thai'er og turister som skal til Europa i sommer. På den svenske ambasade er der i öjeblikket 3 måneders ventetid, bare for at få aflevere sine papirer og komme til samtale. Men der er et lille triks på den svenske ambassade--om man ikke söger chengen visa, men bare indrejsetilladelse til sverige--knalder man bare ind direkte fra gaden, og afleverer sine papirer. Det skal gå meget hurtigerer, men så må personen kun oppeholde sig i Sverige. Hvordan de så stiller sig til, at en pige, som kommer alene, og uden anknytning til Sverige, pludselig vil have indrejsetilladelse til Sverige, er en anden sag. Tror de vil göre sig visse tanker. Ingolf |
|
|
Janti |
Lagt på d. 30/04-2009 13:43
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Jeg var i samme situation sidste år. Der er ikke nogle nemme løsninger her… få en aftale med ambassaden så hurtigt som muligt om indlevering af ansøgningen, udfyld denne samt invitationen så korrekt som muligt… og lad så tiden gå… for os tog det sidste år fem uger fra indlevering 25-04 til ca 01-06 før vi havde Aun’s visa selvom den skulle omkring udlændingestyrelsen og der skulle stilles garanti. I år afleverede Aun sin ansøgning den 23-04 og har fået besked at hun kan hente sit visa på mandag den 04-05 jeg har denne gang ikke hørt noget fra US så nok ingen garanti denne gangSå jeg har den indstilling at hvis papirerne er i orden, hjælper det måske også lidt på behandlingstiden. Jeg håber at det lykkes for dig også… |
|
Spring til debat: |