Se indlæg
Priser på byggegrud i landdistrikt
|
|
Brandt |
Lagt på d. 09/07-2005 14:26
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 81 |
Er der nogle her på sitet, der har nogen føling med priserne på byggegrund i Khorat distriktet, nærmere betegnet en times kørsel i østlig retning Nongbunmak / Banmai ? Nok & undertegnede går med byggeplaner i hendes hjemby: Banmai, som er et typisk landdistrikt med risfarme, og helt ude på "Lars Tyndskids mark". En bekendt til Nok, fra Banmai var i besiddelse af 4,3 Lei landområde, som hun hårdnakket påstår, at iflg. Bangkok Bank Public Co. LTD, har vurderet samlet salgspris til: 7.000.000 THB....................hvilket jeg finder helt usansynligt og meget urealistisk, grundet beliggenhed der normalt med en farang's øjne ikke er et særligt attraktivt sted at bygge......utroligt langt væk fra alting. Er der nogle her der har et realistisk "bud" på hvad 1 lei, max. må koste ? Med venlig hilsen Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 09/07-2005 15:50
|
Antal indlæg: 1145 |
Hvad en Rai maa koste i selv et landomraade er vanskeligt at svare paa, men den pris du nevner her ser alt for dyr ud. Jeg gaar ud fra naar du skriver 4,3 Rai at du saa mener 4 Rai og 3 Ngan, eller 1900 Wa. Med en pris paa 7000000 Baht vil det sige ca 3685 Baht for en Wa. Det vil kunne vaere rigtigt for et stykke byggemodent jord det er plaseret op til en sterktbefaerdet hovedvej, og selv da ville det i de fleste tilfelde vaere for dyrt. Hvem er det der har givet dig prisen? Du skal vide at mange Thaier ofter roder rundt i tal. Det med de store tal kan de ofte ikke finde ud af. Prov at faa tallet skrevet. Maaske er det 700000 det er tale om og saa kan det dersom beliggenheden er den rigtige vaere en nogenlunde rigtig pris. Adgang til landevej og vand er en forudsetning for en hoj pris. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
John |
Lagt på d. 09/07-2005 16:10
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej Brandt Nu skriver du landområde, er det i en by eller er det en rismark, det er rimelig væsentligt. Min kone har lige købt 5 rai god landbrugsjord i Nong Khai for 30.000 baht ialt. Det er den første grund uden for landsbyen. Jeg har en kammerat der lige har købt en fuld byggemodnet 1/4 rai strandgrund på Samui til en pris af 7.500.000 baht Så prisforskellen er stor, men land til den pris du nævner her på lars tyndskids mark lyder for mig som der er nogen der godt kunne tænke sig at stikke snablen godt og grundigt ned i din tegnedreng. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
rollo |
Lagt på d. 09/07-2005 18:04
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Har lige købt en 1/2 rai i roiet som ligger lige ud til en flod med en herlig udsigt der skal lige fyldes lidt jord på så er den klar til at bykke på og den gav vi 125000 bath for. Jeg syntes også din pris lyder lidt volsom. For 3 år siden købte vi 4 rai i samme område for 100000 bath. |
|
|
Brandt |
Lagt på d. 09/07-2005 18:36
|
Tusind tak for alle svarene !, og til Clyde; det VAR siges og skrives 7.000.000 THB 4 lei og 3 et eller andet navn, og nej; intet af jorden er byggemodnet vand ect. og jorden ligger i udkanten af landsbyen Banmai. Spurgte ejeren på engelsk, om der var ædelsten eller en guldåre, i jorden, siden prisen var så høj, men fik blot at vide, at det var vurderingsprisen, fastsat af Bangkok Bank Publick, syntes den nævnte pris virker helt hen i vejret, skal kun bruge ½ - 1 lei. M.v.h. Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
Lagt på d. 09/07-2005 18:48
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Ja oppe hos os i chaiyaphum ligger prisen på ca.40000 baht for en rai så der er edder lant op til den pris,Jeg troede lige at det var midt i pattaya da jeg så prisen,så var den sikkert rigtig obelisken |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 09/07-2005 21:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Brandt skrev: [Spurgte ejeren på engelsk, om der var ædelsten eller en guldåre, i jorden, siden prisen var så høj, men fik blot at vide, at det var vurderingsprisen, fastsat af Bangkok Bank Publick, syntes den nævnte pris virker helt hen i vejret, skal kun bruge ½ - 1 lei. M.v.h.Brandt[/color] Hej Heige, Lige som John skrev: << prisforskellen er stor, men land til den pris du nævner her på lars tyndskids mark lyder for mig som der er nogen der godt kunne tænke sig at stikke snablen godt og grundigt ned i din tegnedreng.John>> jeg vil også være mistænksom og det fik mig til at huske noget du selv skrev og jeg håber ikke, at det har nogen relation : ADVARSEL !!!!!!!!! (WARNING)!!!! Lagt på d. 19-03-2005 15:52 http://www.dansk-...d=601#6710 Du kan rette en henvendelse til : ถ้ายากรู้ราคาที่ดินต้องไปสอบถามกรมที่ดิน i Korat. for at få en vurdering af jorden. Dette med BKK, tyder på at måske jorden er belånt over "skorstenen". M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
jens |
Lagt på d. 10/07-2005 13:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Ja ogsaa skal man lige vaere opmaerksom paa at et skoede?jorddokument paa jorden i Thailand er roedt, det der er sort er bare en kopi, husk at faa en advokat der er medlem af det Thailandske advokatforbund til at bistaa dig ifbm handlen saa skulle der vaere en rimelig chance for at du ikke bliver taget i R.... MVH Jens |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 10/07-2005 13:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Brandt Den pris som kvinden forlanger (7 millioner bht. for 4,3 Rai) er helt ude i hampen, specielt når man tager den omtalte beliggenheden i betragtning. For et par md. siden købte min kone en byggegrund på 0,85 Rai midt i hendes landsby. Landsbyen ligger ca. 45 km. nord for Buriram, og 1,5 km. fra selve hovedvejen i KanDong by. Prisen var 40.000 bht. inkl. papirer. Ca. 1 km. fra landsbyen er et nyt hospital under opførsel, det skulle blive færdigt engang i 2008. I umiddelbart nærhed af hospitalet skal der etableres en ny busstation. Alt dette har haft en general prisstigning til følge, da området pludseligt er blevet attraktivt for potentielle køber. Så du kan nok forstå, at en Rai pris på 1,6 million ude på Lars Tyndskids marker, er det rene fup og svindel. Og hvem sige at der i det hele taget må bygges på den omtalte jord? Som du skriver, har du kun behov for ca. 1 Rai. Så et kvalificeret gæt ville nok være på ca. 30-50.000 bht. for en god byggegrund, vel og mærket i et område ikke særligt langt væk fra en hovedvej. (1 Rai er ca. 1350 m2 så vidt jeg husker?) Hilsen Rasmus |
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 10/07-2005 14:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hej ! Er der nogen som ved præcis hvor mange m2 der går til de forskellige fladmål som i omtaler. Rai ? Ngan ? Wa ? Mvh. Anton ! |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 10/07-2005 15:00
|
1 Wa er 4 kvadrat meter. 1 Ngan er 100 kvadrat Wa. 4 Ngan er 1 Rai. 1 Rai er 1600 kvadratmeter Saa at bruge decimaler naar derr tales i Rai kan ikke lade sig goere. Redigeret af clydehaumann d. 10/07-2005 15:05 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 10/07-2005 15:12
|
1 sq. wah = 4 sq. m. 1 acre = 2.471 rai or 43,560 sq. ft. 1 ngan = 100 wah (or 400 sq. m.) 1 hectare = 6.25 rai or 10,000 sq. m. 1 Rai = 4 Ngan (or 1600 sq. m.) Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
Brandt |
Lagt på d. 11/07-2005 07:28
|
Tak for alle svarene ! Omtalte jord, har vist nok været til salg meget længe, min kone havde kun hovedrysten til overs for de nævnte priser, men ville ikke blande sig, da det var min afgørelse, og hun syntes det var fint at jeg søgte oplysningerne her på sitet. Hun har nu kontaktet amphuer i Nongbunmak, og anmodet om udskrifter vedr. salg af jord i Banmai indenfor det sidste år. Dette kunne så være en "vejledende pris". Nu vi jo så se hvor det reelle prisleje ligger. Vender tilbage når vi har modtaget de aktuelle tal. Hilsen. Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
jager |
Lagt på d. 18/07-2005 06:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
i surin området er det der dyrt?? jager |
|
|
jager |
Lagt på d. 18/07-2005 21:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
er 200.000 bath dyrt for en byggegrund i surin på 300 m2?? eller er surin overhovedet værd at købe grund i jager |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 19/07-2005 11:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Jager Hvad en grund koster det ene eller det andet sted i Thailand, afhænger udelukkende af beliggenheden. Ligger grunden i nærheden af vand eller en turist / storby er priserne høje, for ikke at tale om Bangkok. Du skriver: 200.000 bht. for 300m2 det er en Rai pris på ca. 1 million bht. Det lyder umiddelbart voldsomt, men igen hvor ligger grunden? Ligger grunden inde i Surin by, er prisen ikke særlig høj. Men er det ude blandt rismarkerne ved pigens landsby, er prisen alt for høj. Så for at nogen kan give dig et kvalificeret svar, må du komme med flere oplysninger om beliggenheden. Hilsen Rasmus |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 19/07-2005 13:22
|
jjeg vil anbefale at naar det tales jord i Thailand at der saa snakkes i Wa, da der her ikke er nogen der regner Sq meter. Her er ofte vanskeligt for en Thai at finde ud af hvor mange meter der drejer sig om og ogsaa dor fasrangen. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
Spring til debat: |