Se indlæg
åben firma i kærestens navn, eller ?
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/04-2009 03:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
lung skrev: Sjov nok, alle stoler på sin kæreste og alligevel går det galt gang på gang, læste du det SUK.. lung Sjovt nok har jeg hoert mange sige " Jeg stoler kun max. 90 procent paa min kaereste.".....( hvilket jeg syntes maa vaere et meget fattigt og trist forhold. ) Laeste du det Lung. Selv stoler jeg 100 procent paa Ning........ellers var vi jo ikke sammen... Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/04-2009 03:21 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
JackH |
Lagt på d. 28/04-2009 10:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Jamen, det er da herligt (Suk rak Ning ?!) at du er tryg og lykkelig og vel også lidt naiv, ikke??? Men hvad... Det er vel første gang i dit liv at der måske er tale om reel og ægte kærlighed fra en meget smuk kvinde, og så vil man da forsvare det helt ud i ekstremerne. Jeg mener bare du burde - som i mange andre tråde - lytte til andres erfaringer (mitchell, le-si f.ex.) istedet for gang på gang at reklamere dit perfekte forhold ud til omverdenen, det bliver lidt... gaaaab! Hvad siger Ning til dit druk og ballade hos bageren? Vil tålmodigheden stadig være der, efter gud ved hvilken gang dine gamle vaner fra "livet på kanten" i Århus, dukker op??? Ja, jeg er personlig nu, især over for dig, og meget af det lyserøde, romantiske bras du disker op med... JackH Redigeret af JackH d. 28/04-2009 10:45 |
|
|
sune |
Lagt på d. 28/04-2009 11:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Jeg er godt nok ny her på siden, men jeg kan da se, at der åbenbart skal foregå en kamp på denne så dejlige side, med person angreb, som jo nok i JackH tilfælde tangere noget som jo egentligt ikke kommer andre ved. Er der ikke mulighed for, at en sådan meddelelse med druk og andet snavs, kan gøres mere privat, så andre kan blive undladt, at skulle ligge øjne til et sådant person angreb. Det er da under lavmålet, synes jeg, men jeg skal vel også lære.... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/04-2009 11:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg ryster nogen gange på hovedet, når jeg ser hvilken tillid kvinderne i Thailand tillægges, væk er lige pludselig alle de dårlige historier, og pist borte er den sunde fornuft, den unge kvinde skal jo sikres for resten af sit lange liv. Uha da hvis farangen går bort, eller bliver skilt. Der skal bygges og der skal købes bil og motorcykel måske en virksomhed, helst skal det hele være i kæresten eller konens navn, det er åbenbart den højeste form for lykke der kan opnåes her på denne side. Jeg kunne aldrig drømme om at smide rundt med mine hårdt tjente penge/værdier i Thailand. Jeg syntes nogen gange at folk er noget naive eller vindblæste oven i bøtten. Folk bliver skilt også i Thailand, jeg vil sgu da ikke stå med hatten i hånden 9000 km. hjemmefra, og se konen smutte med mine surt tjente kroner. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/04-2009 12:13
|
JackH skrev: Jamen, det er da herligt (Suk rak Ning ?!) at du er tryg og lykkelig og vel også lidt naiv, ikke??? Men hvad... Det er vel første gang i dit liv at der måske er tale om reel og ægte kærlighed fra en meget smuk kvinde, og så vil man da forsvare det helt ud i ekstremerne. Jeg mener bare du burde - som i mange andre tråde - lytte til andres erfaringer (mitchell, le-si f.ex.) istedet for gang på gang at reklamere dit perfekte forhold ud til omverdenen, det bliver lidt... gaaaab! Hvad siger Ning til dit druk og ballade hos bageren? Vil tålmodigheden stadig være der, efter gud ved hvilken gang dine gamle vaner fra "livet på kanten" i Århus, dukker op??? Ja, jeg er personlig nu, især over for dig, og meget af det lyserøde, romantiske bras du disker op med... JackH Hvad fanden bilder du dig ind............At du endog er saa fraek at saette et ? i parentens hvor mit navn her paa siden er Suk Rak Ning. At jeg har fundet den gensidige kaerlighed her i Thailand...........det burde du glaede dig over, da mit liv ikke altid har vaeret en dans paa roser, men du hygger dig aabenbart mere ved at komme med dumsmarte og negative bemaerkninger hver gang jeg kommer med et indlaeg.. Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/04-2009 12:18 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Lagt på d. 28/04-2009 12:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er vel en udmærket test af kvinden, at man siger nej, ingen investeringer her? |
|
|
Lagt på d. 28/04-2009 12:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Skal Vi lige komme tilbage til emnet, før det bliver til rødgrød og Jeg låser tråden. mvh dsd |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 28/04-2009 12:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
lols skrev:Jeg tror man skal skelne mellem om værdierne er i Danmark eller Thailand. Danske værdier er ikke så attraktive som dem i Thailand, hvis man tænker i den retning af nogen kan finde på at bruge grovere metoder for at få pengene. Det er værdierne i Thailand, der kan friste svage sjæle. Og thaierne har et andet forhold til penge end danskere og de kan gå længere for at få dem. Enig, mange thaikvinder har et fornuftigt forhold til penge og kæreste. Men hun har ofte en familie og de spiller ofte en stor rolle i kvindens liv, hvis hun er gift med en farang. De ser efter guldet. Og så kan kvinderne være nok så gode og ærlige, men komme under pres fra familien. Som jeg selv siger så er mit forhold nok ikke det typiske for forhold til Thai piger. Vi har valgt hinanden lige som de fleste her i DK. Hendes værdier er også meget danske og det tror jeg da at jeg kan takke hendes danske stedfar for. Men min pointe er blot at læser man på dette forum, så skal man jo nærmest passe på med at man ikke bliver slået ihjel lige så snart man bliver gift med en thaipige. For sådan er det altså ikke for langt det største flertal af forhold. Faktisk ville jeg mene at det jeg ser oftere er kvinderne der bliver holdt i kort snor at deres mænd. Men skulle jeg en dag blive skildt og finde mig en thaipige og slå mig ned i Thailand med så er der naturligvis nogle forholdsregler man skal holde sig. Ikke så meget med død kontra levende men mere at ikke forærre konen alt, blot fordi det er nemmere. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/04-2009 12:38
|
deepseadivers skrev: Skal Vi lige komme tilbage til emnet, før det bliver til rødgrød og Jeg låser tråden. mvh dsd Det syntes jeg da lige at du skal spoerge ham paa 16 etage om, jeg bliver svinet til af ham hver gang jeg skriver et indlalaeg.......er det FAIR ??? Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
lols |
Lagt på d. 28/04-2009 12:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Flere skriver, at jord, huse osv til deres thailandske svigerfamilier er givet til dem for at sikre deres fremtid i tilfælde af at de går bort før konen. Er en livsforsikring i stedet for disse investeringer så et godt alternativt? Forsikringen kan være billigere end de store investeringer og give større udbytte til de efterladte end jord huse og biler. Jorden sælger thaierne sjældent. Ja de pantsætter den så i stedet og mister den så nogle gange hvis den ikke er købt tilbage indenfor en årrække. Husene kan mange gange ikke sælges og indbringe noget der kan leves af. De er ofte for dyre til at nogle i lokal området kan købe dem og de thaiere der evt vil have råd til det, vil ofte ikke bo i brugte huse? |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 28/04-2009 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/04-2009 13:24
|
Sarah skrev: Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! Det ville da være for dumt, at slæbe en million kr. med til Thailand og servere den på et fad for en fattig pige og hendes familie. Come on! |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 28/04-2009 13:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
vandango skrev: Sarah skrev: Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! Det ville da være for dumt, at slæbe en million kr. med til Thailand og servere den på et fad for en fattig pige og hendes familie. Come on! Hvorfor ...jeg tror de vil blive glade..;-) Nej jeg forstår godt hvad du mener Vandango, men hvis man vælger at være i et forhold, må man også "vælge" at stole på hinanden...rigtig synd for partneren hvis han/hun hele tiden skal prøve at "bevise" at vedkommende ikke er ude på at snyde farangen. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/04-2009 13:51
|
Sarah skrev: vandango skrev: Sarah skrev: Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! Det ville da være for dumt, at slæbe en million kr. med til Thailand og servere den på et fad for en fattig pige og hendes familie. Come on! Hvorfor ...jeg tror de vil blive glade..;-) Nej jeg forstår godt hvad du mener Vandango, men hvis man vælger at være i et forhold, må man også "vælge" at stole på hinanden...rigtig synd for partneren hvis han/hun hele tiden skal prøve at "bevise" at vedkommende ikke er ude på at snyde farangen. Ja man kan jo bygge noget op sammen. Selvfølgelig skal der ikke være millimeterdemokrati idet vi har så meget, og skulle der komme en familieforøgelse, skal den pgl. sikres frem til en god uddannelse. Har også forklaret Nee, at et dansk forhold ikke bygger så meget på økonomi, (kvinden kan jo ofte tjene meget mere), som f.eks. i Thailand hvor jeg står for det gode liv, hvilket jeg også gerne vil levere, men friværdien bliver så derhjemme til senere brug. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 28/04-2009 14:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
vandango skrev: Jeg ryster nogen gange på hovedet, når jeg ser hvilken tillid kvinderne i Thailand tillægges, væk er lige pludselig alle de dårlige historier, og pist borte er den sunde fornuft, den unge kvinde skal jo sikres for resten af sit lange liv. Uha da hvis farangen går bort, eller bliver skilt. Der skal bygges og der skal købes bil og motorcykel måske en virksomhed, helst skal det hele være i kæresten eller konens navn, det er åbenbart den højeste form for lykke der kan opnåes her på denne side. Jeg kunne aldrig drømme om at smide rundt med mine hårdt tjente penge/værdier i Thailand. Jeg syntes nogen gange at folk er noget naive eller vindblæste oven i bøtten. Folk bliver skilt også i Thailand, jeg vil sgu da ikke stå med hatten i hånden 9000 km. hjemmefra, og se konen smutte med mine surt tjente kroner. IIIh Kan kun give dig meget ret,jeg har selv været gift 2 gange og har hvergang stolet 100% på at nu var den rigtige,men skilsmisser har kostet utroligt mange af mine surt tjente penge. Er nu thai gift men nu har jeg lavet særeje på alt,hus,bil,pension ja alt for man kan aldrig stole 100%,på et forhold,selv om suk tror det,men jeg vil nok give skapskytten fra16 sal,som jo har et godt liv ved at kaste isterninger og tomme flasker ud af vinduet |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 28/04-2009 14:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
kylling skrev: vandango skrev: Jeg ryster nogen gange på hovedet, når jeg ser hvilken tillid kvinderne i Thailand tillægges, væk er lige pludselig alle de dårlige historier, og pist borte er den sunde fornuft, den unge kvinde skal jo sikres for resten af sit lange liv. Uha da hvis farangen går bort, eller bliver skilt. Der skal bygges og der skal købes bil og motorcykel måske en virksomhed, helst skal det hele være i kæresten eller konens navn, det er åbenbart den højeste form for lykke der kan opnåes her på denne side. Jeg kunne aldrig drømme om at smide rundt med mine hårdt tjente penge/værdier i Thailand. Jeg syntes nogen gange at folk er noget naive eller vindblæste oven i bøtten. Folk bliver skilt også i Thailand, jeg vil sgu da ikke stå med hatten i hånden 9000 km. hjemmefra, og se konen smutte med mine surt tjente kroner. IIIh Kan kun give dig meget ret,jeg har selv været gift 2 gange og har hvergang stolet 100% på at nu var den rigtige,men skilsmisser har kostet utroligt mange af mine surt tjente penge. Er nu thai gift men nu har jeg lavet særeje på alt,hus,bil,pension ja alt for man kan aldrig stole 100%,på et forhold,selv om suk tror det,men jeg vil nok give skapskytten fra16 sal,som jo har et godt liv ved at kaste isterninger og tomme flasker ud af vinduet Jeg kender da også en del der er og bliver snydt, men det er deres egen skyld, jeg fårstår ikke hvorfor så mange fuldstændig taber hjernen bare fordi de kigger ind i et par brune øjne, så igen dem der bliver snydt ber selv om det. Tag nu dig selv, du skulle have flere forsøg inden du blev klogere og sikrede dine surt tjente penge. Men det bliver hele tiden lagt ud som om det er thaipigen der vil snyde, selvfølgelig er der nogen imellem med dårlige hensigter, men det er langt langt fra alle som det så tit bliver lagt ud her på siden. Men er der endelig nogen der her på siden skriver at de har fundet lykken her i Thailand, får de straks skyld for at være naive eller småtossede. Dem der vil snydes bliver snydt også i Thailand. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/04-2009 14:44
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
JackH skrev: Jamen, det er da herligt (Suk rak Ning ?!) at du er tryg og lykkelig og vel også lidt naiv, ikke??? Men hvad... Det er vel første gang i dit liv at der måske er tale om reel og ægte kærlighed fra en meget smuk kvinde, og så vil man da forsvare det helt ud i ekstremerne. Jeg mener bare du burde - som i mange andre tråde - lytte til andres erfaringer (mitchell, le-si f.ex.) istedet for gang på gang at reklamere dit perfekte forhold ud til omverdenen, det bliver lidt... gaaaab! Hvad siger Ning til dit druk og ballade hos bageren? Vil tålmodigheden stadig være der, efter gud ved hvilken gang dine gamle vaner fra "livet på kanten" i Århus, dukker op??? Ja, jeg er personlig nu, især over for dig, og meget af det lyserøde, romantiske bras du disker op med... JackH Sådan et indlæg, hvor man bliver så personlig som i ovenstående indlæg, udløser naturligvis en rød prik. Hold jer nu venligst til debatten uden at blive personlige i jeres indlæg. Det burde være muligt for jer alle at komme ud med jeres budskab, uanset om I holder på den ene eller anden hest, uden at blive personlige på den måde i jeres indlæg. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 28/04-2009 14:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
Synes faktisk at denne side har få negative historier. Kig på Stickmans og lignende sider - måske vil danskere bare ikke indrømme, at de er blevet snydt |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/04-2009 14:47
|
Sarah skrev: Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! BRAVO !!!
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 28/04-2009 14:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
Sarah skrev: Hold da op..!!! Jeg gad godt nok ikke have en kæreste jeg ikke stolede på!!!! ET forhold med store kulturforskelle kan være svær nok, men hvis man hele tiden skal overveje om partneren er til at stole på, eller hellere vil stikke af med det hele...kan jeg ikke forstå man gider være i det forhold!!! Vrøvl. Det handler ikke om at rende rundt og være mistroisk. Det handler om at bruge sin sunde fornuft. |
|
Spring til debat: |