Se indlæg
 Udskriv debat
Skolen slut - hvad nu?
blister
Hej alle.

Jeg er nu snart færdig med mit 2 år på Gymnasiet.
Og jeg får så mange spørgsmål som: "Nåå. hvad skal du så bagefter?"

og svaret er at jeg ikke skal læse med det samme. jeg skal have et friår hvor jeg arbejder.

Har så tænkt på at tage til thailand.har en ven i Phuket, Thailand, som vil låne mig hans hus. han har nogle rum ledige osv. Han ejer en bar jeg skal hjælpe ham i, og jeg vil kunne arbejde med ham. Har så spurgt ham om jeg bare kan gå ind i landet, gå ned til ham, lave drinks og arbjede med ham og få penge? det siger han er intet problem. jeg skal bare til grænsen og have fornyet stempel i passet. (opholdstilladelse)

Ved i noget om det?

og...

har i evt. nogle andre idder? evt. nogen i kender som har taget til thailand i deres sabbatår?

(og please.. skån mig for "drop nu friår og kom igang med at arbejde".. der er så mange forskellige meninger om det. nogle siger "gør det!! din eneste chance i livet for at være i udlandet i lang tid!" andre mener jeg skal igang med dte samme igen.. og har altså valgt friåret. :-)

Tak.

// Jesper.

Din ven har ret... Grundlæggende!
Det er ikke tilladt at arbejde i et thailand uden en arb tilladelse, men det er jo mere din ven som ejer barens problem. Ud over det, er det bare om at komme af sted Grin
Hver 14 dag, skal du lave et "visarun", det vil sige lige over grænsen for at få et nyt stempel i passet der gælder 14 dage med mindre du kommer med fly, så får du 30 dage. Det bedste du kan gøre fra starten af, er dog at gå til thai ambassaden i dk og søg om non-immigrant visa på 3 mnd. Det løser dine problemer for lidt tid, da det er "dyrt" at fornå visa konstant pg transport osv...

Held og lykke

blister
Okay. Mange tak (:
det tror jeg sku jeg gør.

Så er det jo bare at spare op så jeg har en start . hehe Smile

jpo
for at arbejde i thailand skal man have arbejdstilladelse,
da er det ikke nok med et visum.
og nej det er ens ejet ploblem at have alt iorden.
ligeledes er det en selv der skal kontrolerer om stempel i passet er rigtigt, da tha-erne laver det forkert mange gange.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hvis ham bare skal hjælpe lidt til i baren, og evt købe ind osv, er der ikke nogen der vil opdage han ikke har en arb tilladelse. Kommer politiet er det blot at sige at han er turist og nægt at han arbejder der (efterfulgt af 500CoolWink.
At få en arb tilladelse er somregel et mindre mareridt, men du har ret, det er naturligvis det mest fornuftige.
Hvis din ven sender/faxer dig et brev ang du er garanteret arb osv.. kan du prøve at gå på ambassaden i dk inden du rejser. Der vil så også løse dine visarun problemer.

jpo
jeg har samme problem, vi er ved at bygge et spisested med vaarelser til udlejning, men-men jeg ville jo gerne hjaalpe til, men igen det maa jeg ikke, saat der er nogle der faar ondt i roven, ja saa har vi et problem.
nogle gange forstaar man ikke thailand med de svaare regler de har, mange turister finder andre lande at rejse til,
hvor reglerne ikke er saa stramme.
hvorfor gore det let naar man kan gore det svaart.
hvad mener i andre.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
pigalle
kennyhawk skrev:
Din ven har ret... Grundlæggende!
Det er ikke tilladt at arbejde i et thailand uden en arb tilladelse, men det er jo mere din ven som ejer barens problem. Ud over det, er det bare om at komme af sted Grin
Hver 14 dag, skal du lave et "visarun", det vil sige lige over grænsen for at få et nyt stempel i passet der gælder 14 dage med mindre du kommer med fly, så får du 30 dage. Det bedste du kan gøre fra starten af, er dog at gå til thai ambassaden i dk og søg om non-immigrant visa på 3 mnd. Det løser dine problemer for lidt tid, da det er "dyrt" at fornå visa konstant pg transport osv...

Held og lykke

Nej, det bedste for ham er nok at søge 2+2 måneders turistvisa, når de første 2 mdr. er gået kan han købe 30 dage på immigrationen til 1900 baht, efter de 90 dage skal han så en tur ud af landet, og kan så gøre det samme igen, på den måde er han her i 6 mdr. og kun en tur ud af landet.
Redigeret af pigalle d. 27/04-2009 10:52

blister
hvis jeg så skal arbejde uden problemer. dvs. med arbejdstilladelse.
kan man bare sådan få det?

nergaard
hvad med bare turist-visum 60 dage tage til laos stempel i passet og til bage igen til thailandog efter 2 månder tager du turen igen

bangkoknielsen
Uden arbejdstilladelse så går den ikke, og en arbejdstilladelse er ikke lige sådan at få, såfremt man som ulært farang kun ønsker at udfylde et job, som der er masser aF thailændere der ønsker.
Kennyhawk gør en stor fejl, når han opfordrer dig til en ulovlig ansættelse hos din ven - der er stor brødnid indenfor branchen og en anmeldelse kan blive en særdeles dyr affære...
Prøv at gå på skolebænken igen - der findes masser af muligheder for at opnå årligt opholdstilladelse på den måde...

blister
nergaard skrev:
hvad med bare turist-visum 60 dage tage til laos stempel i passet og til bage igen til thailandog efter 2 månder tager du turen igen

Kan jeg arbejde i thailand med det da?

goldwing
blister skrev:
nergaard skrev:

NEJ........

MEN DU KAN VÆRE TURIST

Nu må jeg så hellere lige sige herinde at jeg opfordrer ham hermed til at få 1 arb tilladelse. Jeg skrev at det ikke var direkte nødvendigt pga han skrev det var "over 2 uger", og dermed foventede jeg lidt fra starten af at han ville være væk max 1 mnd. Og så syntes jeg lidt det ville være spild af tid at få en arb tilladelse. Jeg ved at når politiet kommer og du ikke har en, kan du sige at du har mistet den. Det giver dig 14 dage til at skaffe en. Har du den så ikke efter de 14 dage, kan du få en bøde på max 1000,-B. Ejeren af baren står med det reelle problem. Det er så bare at fyre dig, eller at sige du er startet samme dag, eller dagen før. Hvis din thai chef siger det samme, er det næsten umuligt for politiet at gøre noget. Skal du dog være der i land tid er det selvfølgelig kun forsvareligt at få arb tilladelse.
Iøvrigt har jeg skrevet privat med ham hele dagen og forklaret hvordan han får en arb tilladelse.

goldwing
kennyhawk skrev:
Nu må jeg så hellere lige sige herinde at jeg opfordrer ham hermed til at få 1 arb tilladelse. Jeg skrev at det ikke var direkte nødvendigt pga han skrev det var "over 2 uger", og dermed foventede jeg lidt fra starten af at han ville være væk max 1 mnd. Og så syntes jeg lidt det ville være spild af tid at få en arb tilladelse. Jeg ved at når politiet kommer og du ikke har en, kan du sige at du har mistet den. Det giver dig 14 dage til at skaffe en. Har du den så ikke efter de 14 dage, kan du få en bøde på max 1000,-B. Ejeren af baren står med det reelle problem. Det er så bare at fyre dig, eller at sige du er startet samme dag, eller dagen før. Hvis din thai chef siger det samme, er det næsten umuligt for politiet at gøre noget. Skal du dog være der i land tid er det selvfølgelig kun forsvareligt at få arb tilladelse.
Iøvrigt har jeg skrevet privat med ham hele dagen og forklaret hvordan han får en arb tilladelse.

Ville det ikke være en rigtig god ide at du skrev herinde om hvordan og hvorledes unge mennesker får en arbejdstilladelse??
Syns der kommer de samme spørgsmål meget tit, så det ville da være skønt at henvise folk til en tråd hvor mulighederne er skrevet.

Bare et godt råd.

Hvad straffen er i Thailand har jeg ikke kendskab til, men har dog en anelse om at folk nemt kan komme i klemme.
Så jeg turde ikke give unge mennesker råd om de bare kan tage chancen....

blister
goldwing skrev:
blister skrev:
nergaard skrev:

NEJ........

MEN DU KAN VÆRE TURIST

Jaa, men problemet er at jeg skal væk fra Danmark i mere end 2 uger.. tager på ferie i 2 uger. det er for lidt nu når jeg sådan RIGTIG kan komme ud.
Men jeg får svært ved at få råd til 3 mdr. ferie imens jeg studerer.

Derfor skal jeg have arbejde for at kunne leve de 3 måneder. og går det godt, så helst mere end 3 måneder. Smile

pigalle
blister skrev:
goldwing skrev:
blister skrev:
nergaard skrev:

NEJ........

MEN DU KAN VÆRE TURIST

Jaa, men problemet er at jeg skal væk fra Danmark i mere end 2 uger.. tager på ferie i 2 uger. det er for lidt nu når jeg sådan RIGTIG kan komme ud.
Men jeg får svært ved at få råd til 3 mdr. ferie imens jeg studerer.

Derfor skal jeg have arbejde for at kunne leve de 3 måneder. og går det godt, så helst mere end 3 måneder. Smile

Jeg tror ikke du giver dig tid til at læse hvad der bliver skrevet, og det er da det mindste du kan gøre når nu folk svare dig.

Med hensyn til visa, hvis du kun skal være i Thailand 3 mdr, er det bedste for dig at søge 2 mdr. turist visa, og så købe 30 dage på immigrationen i Thailand, så har du 90 dage i alt, ( jeg har skrevet om en anden mulighed tidligere i denne tråd.)
2 mdr turist visa er gratis til den 4-6. det kan du læse om her.

http://www.thai-c...geID=about

Redigeret af pigalle d. 28/04-2009 03:13

VIP

Det er to vidt forskellige ting der tales om!

Et er visa problemet...

Et andet og det er meget værre, er arbejdstilladelsen.

For at din ven kan få en sådan til dig, skal han have mindst 4 Thai'er ansat.

Og størrelsen på de bøder jeg har hørt om, ligger altså langt over de tal der nævnes her.

Det er ikke småpenge vi taler om. Og der er sten sikkert en eller flere af din vens konkurrenter, som nok skal få ondt i r.... og anmelde det.

>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

blister
Jaa. jeg tror simpelthen bare jeg arbejder røven ud af bukserne. sparer op. og tager på 90 dages ferie.

Så får jeg fat i noget visum .

Spring til debat: