Se indlæg
Kan 3 ugers turist-visa bruges i 90 dage?
|
|
Carstone |
Lagt på d. 26/04-2009 09:20
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Mit først møde med en thaier....og det dertil hørende danske system!!! Glæder mig til det første...og prøver at blive klog på det andet... Også jeg står med en bunke spørgsmål i forbindelse med et ønske om at møde en kvinde som jeg har fået kontakt til....som kommer fra Thailand.... Jeg har læst mange af jeres gode indlæg - det er allerede en stor hjælp. Tak for det :-) Mit spørgsmål til alle jer med lidt mere erfaring end mig: Hvis vi søger om 3 ugers turist ophold....kan hun så - hvis vi efter hun har været her et par uger ønsker det - blive i 90 dage? Vil det fremme muligheden for at slippe for at sagen tager lang tid / skal igennem US? Hende: 28 år fraskilt (før gift med svensker...men kun gift i thailand...hun syntes ikke selv det rigtig tæller som at have været gift...) fast arbejde som Restuarant Manager til 6000 BATH/mdr, har arbejdet der flere år har været i Sverige flere gang....men kan kun dokumentere én gang i 2005....da hun havde to pas....og det andet pas er taget af hendes ex-man..... har penge på konto....men jeg sender flere...har VISA-kort bor på værelse, har ikke bil eller andet der "binder" hende til thailand bor ikke i BKK...men rejser gerne dertil med tog... Mig: 42 år aldrig været i Thailand...(men så mange andre steder...også i Asien) kan stille garanti....men vil da meget gerne slippe for det......og meget gerne slippe for at sagen tager lang tid... På forhånd tak for hjælpen - og tak for god site.. :-) |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 26/04-2009 10:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
meget simpelt søg om 90 dages visa, så kan hun jo rejse hjem som hun vil inden for de 90 dage. husk lige på at hvis hun ikke har en åben billet, så kan det nemt koste kassen hvis i ønsker at lave billeten om, typisk 700 > 1500 dkr. husk også at når hun vender tilbage til thailand så skal hun henvende sig til BKK ambasaden med udrejse stempel, for du kommer sandsynligt til at stille garanti hvis det er første gang hun er i schengen land. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 26/04-2009 10:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Carstone skrev: Mit først møde med en thaier....og det dertil hørende danske system!!! Glæder mig til det første...og prøver at blive klog på det andet... Også jeg står med en bunke spørgsmål i forbindelse med et ønske om at møde en kvinde som jeg har fået kontakt til....som kommer fra Thailand.... Jeg har læst mange af jeres gode indlæg - det er allerede en stor hjælp. Tak for det :-) Mit spørgsmål til alle jer med lidt mere erfaring end mig: Hvis vi søger om 3 ugers turist ophold....kan hun så - hvis vi efter hun har været her et par uger ønsker det - blive i 90 dage? Vil det fremme muligheden for at slippe for at sagen tager lang tid / skal igennem US? Hende: 28 år fraskilt (før gift med svensker...men kun gift i thailand...hun syntes ikke selv det rigtig tæller som at have været gift...) fast arbejde som Restuarant Manager til 6000 BATH/mdr, har arbejdet der flere år har været i Sverige flere gang....men kan kun dokumentere én gang i 2005....da hun havde to pas....og det andet pas er taget af hendes ex-man..... har penge på konto....men jeg sender flere...har VISA-kort bor på værelse, har ikke bil eller andet der "binder" hende til thailand bor ikke i BKK...men rejser gerne dertil med tog... Mig: 42 år aldrig været i Thailand...(men så mange andre steder...også i Asien) kan stille garanti....men vil da meget gerne slippe for det......og meget gerne slippe for at sagen tager lang tid... På forhånd tak for hjælpen - og tak for god site.. :-) Her kan du læse om garanti osv. http://www.nyidan...besoeg.htm |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 26/04-2009 11:15
|
Tak for hurtigt svar quickmouse.... Men jeg har forstået det sådan: 1. Hvis der søges om længere omhold...altså længere end en normal ferie...så øges chancen for at der skal stilles garanti 2. og hvis der skal stilles garanti tager det længere tid Enig? Tak for henvisning pigalle....har netop været der...og læst...og ledt efter måde at undgå en lang behandlingstid.... uden at finde den ind til videre. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 26/04-2009 11:44
|
Carstone skrev: Tak for hurtigt svar quickmouse.... Men jeg har forstået det sådan: 1. Hvis der søges om længere omhold...altså længere end en normal ferie...så øges chancen for at der skal stilles garanti 2. og hvis der skal stilles garanti tager det længere tid Enig? Tak for henvisning pigalle....har netop været der...og læst...og ledt efter måde at undgå en lang behandlingstid.... uden at finde den ind til videre. 3 uger eller 90 dage, lige fedt hvad angår garanti. sagsbehandling ca. 12 uger 3 uger / 90 dage, husk på at nu er det sommer og så er der travlt på bkk amba. for visa ansøgninger. quickmouse
|
|
Carstone |
Lagt på d. 26/04-2009 11:49
|
Okay... tak for svar quickmouse.... Så blev jeg klogere... men ikke mere optimistisk med hensyn til at se hende i maj.... |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 27/04-2009 23:05
|
Er der nogler der kan be-/afkræfte at hvis der skal stilles garanti...så er det altid den lange (12 uger) behandlingstid man skal forvente...? Eller kan ambassaden i BKK godt bevilge et VISA - og bede om garanti....? |
|
|
Bjarne 63 |
Lagt på d. 27/04-2009 23:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
min 12 uger skal du regne med når sagen skal omkrinf udenlændningservice men garnti tror du slipper for da hun har været i chinken land før hurtige sagbehandling igemmen tysk ambasade i bangkok men søg kun om tutist uden din indblandning lykke og held med det Bjarne |
|
|
norton |
Lagt på d. 27/04-2009 23:54
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Hvis ikke Du kan se det i følge us hjemmeside med hensyn til garanti så prøv at ringe til dem. Du behøver ikke at opgive us Dit navn ved telefonisk henvendelse Du kan godt være anonym. Telefon nummeret står også på us hjemmeside som Pigalle henviser til. Ambassaden i BKK kan ikke bevilge et visa de er kun mellem led for us. Men husk Du skal sende Din veninde en indbydelse som hun skal medbringe på ambassaden i BKK. En anden god ting er at tegne en rejsesygeforsikring i Thailand til Din veninde da det ellers kan blive temmeligt dyrt hvis uheldet er ude her i DK med hensyn til evt. læge eller hospital. Jeg håber det lykkes for Jer. Mvh. Norton |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 28/04-2009 09:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
norton skrev: Ambassaden i BKK kan ikke bevilge et visa de er kun mellem led for us. Men husk Du skal sende Din veninde en indbydelse som hun skal medbringe på ambassaden i BKK. En anden god ting er at tegne en rejsesygeforsikring i Thailand til Din veninde da det ellers kan blive temmeligt dyrt hvis uheldet er ude her i DK med hensyn til evt. læge eller hospital. Mvh. Norton Ambassaden kan godt bevilge visum, men det er nok hovedreglen at beslutningen går via US. Det er ikke blot en god ting at tegne en forsikring, det er et krav at en forsikring tegnes før der udstedes visum. Brasmus |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 28/04-2009 09:24
|
Tak for svar.... Men Norton, som Brasmus siger, jeg er nu forholdsvis sikker på at ambassaden kan udstede visa...og gør det i mange sager..her er sitat fra en af US hjemmesider "Sagsbehandlingstider Langt de fleste visumansøgninger imødekommes, og visummet udstedes af den danske repræsentation (ambassade eller generalkonsulat) i udlandet. Afgørelsen kan som regel træffes inden for få dage – visse sager tager dog 10-12 dage. " Og tak Bjarne for tip om Tysk amba i BKK...vil kigge på det. Jeg har pt. sendt invitation...som "friend"..og er i gang med at lave visa-ansøgning for hende....mangler bare lige at sende pengene til hendes konto...og købe billet og forsikring.... Føler lidt som at spille i lotteriet... men det er tilsyneladende vilkårene da jeg ikke lige pga af manglende ferie og børn kan rejse ud selv før til efteråret....og tålmodighed ikke er min stærke side... |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 28/04-2009 09:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Carstone skrev: Tak for svar.... Men Norton, som Brasmus siger, jeg er nu forholdsvis sikker på at ambassaden kan udstede visa...og gør det i mange sager..her er sitat fra en af US hjemmesider "Sagsbehandlingstider Langt de fleste visumansøgninger imødekommes, og visummet udstedes af den danske repræsentation (ambassade eller generalkonsulat) i udlandet. Afgørelsen kan som regel træffes inden for få dage – visse sager tager dog 10-12 dage. " Og tak Bjarne for tip om Tysk amba i BKK...vil kigge på det. Jeg har pt. sendt invitation...som "friend"..og er i gang med at lave visa-ansøgning for hende....mangler bare lige at sende pengene til hendes konto...og købe billet og forsikring.... Føler lidt som at spille i lotteriet... men det er tilsyneladende vilkårene da jeg ikke lige pga af manglende ferie og børn kan rejse ud selv før til efteråret....og tålmodighed ikke er min stærke side... Visa ansøgning på den danske ambassade i Bankok kan tage et par måneder, men kender dog nogle få sager hvor det er gået i orden på 14 dage, husk du skal ikke købe billet før hun har visa. |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 28/04-2009 09:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Hej Carstone...... Du skal endelig ikke købe flybillet eller tegne forsikring før det ansøgte visum er bevilget. Held og lykke Venlig hilsen Brasmus |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/04-2009 10:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Ok - Hurtigt indspark fra sidelinien her; Hvis du aldrig har mødt pigen, var det så ikke en idé om DU sprang på en flyver til Thailand? Det er billigere, og helt sikkert nemmere, end at hun kommer til Danmark. Hvis det viser sig at i slet ikke kan sammen, så står i, i en meget akavet situation i Danmark, hvor i derimod i kan gå hvert til sit i Thailand om i vil. Hun har netværket, og du kan altid finde noget at lave. Hvis du absolut vil have hende til Danmark, så gør det på et senere tidspunkt. Når du vil have hende herop, skal du sende hende en invitation. Denne skal hun medbringe når hun ansøger om visum til Danmark. Efterfølgende vil US sende dig et spørgeskema som du skal udfylde. Her bliver du bl.a. spurgt om hvor I har mødt hinanden, hvor længe i har kendt hinanden, og hvad jeres relation er til hinanden. Hvis du kun kan svare at i slet ikke har mødtes, er chancen for at du skal stille garanti = 100%. Så - Mit råd, og tag det som du vil, men jeg har været turen igennem flere gange... Redigeret af Locturian d. 28/04-2009 10:43 |
|
|
hfb |
Lagt på d. 28/04-2009 11:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Carstone skrev: Mit først møde med en thaier................................................................. Hende: 28 år fraskilt (før gift med svensker...men kun gift i thailand...hun syntes ikke selv det rigtig tæller som at have været gift...) .................................................................... har penge på konto....men jeg sender flere...har VISA-kort bor på værelse, har ikke bil eller andet der "binder" hende til thailand bor ikke i BKK...men rejser gerne dertil med tog... ........................................................................................ Jeg håber ikke nedenstående lyder alt for negativt. Men være på vagt!!!! Hvis jeg havde læst de indlæg her på siden, ville jeg nok være lidt mere forsigtigt med at sende penge til en Thai som jeg aldrig før har mødes med. Normalt betyder det meget for en thai at blive gift i Thailand. Derfor synes jeg det lyder lidt underligt hun ikke syndes det tæller som at være gift. Hvis jeg var dig ville jeg tage til Thailand og se hvilke forhold hun lever under og få et indtryk af hvem hun er. Jeg er, tror jeg ikke, blevet snydt men det er det desværre så mange andre der er..... |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 28/04-2009 11:32
|
Tak for flere gode indspark… Er med på at rejseforsikring og billet køber jeg først når hun har fået at vide at hun har fået og kan hente sit visa…. Og ja…når vi ikke har mødes…så skal der sikkert garanti til… Med mindre det at hun har et visa fra 2005 til Sverige, har et job og penge på kontoen er nok til at overbevise dem om at hun nok rejser hjem igen… Og desværre kan jeg ikke hoppe på et fly før til efteråret…for mange forpligtelser i DK…og vi har brugt en del tid på webcam, chat mm …og hun taler forholdsvis godt engelsk…så jeg er overbevist om at det ikke bliver akavet umiddelbart… Om det så bliver det efter nogle uger/mdr…kan kun tiden jo vise. Og så må vi jo tage den derfra… Jeg kunne godt tænke mig også at høre fra nogle der rent faktisk har oplevelser med at det "kun" tager 2 uger... Hvad ska der til få at få lov at få den hurtige behandling på ambassaden? |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/04-2009 12:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Der er 2 puljer man kan ryge ind i, når man ansøger om turist visum til Danmark: 1) Afhængig af andre Såfremt pigen ansøger om et turist visum, ikke selv har penge, ikke har noget glamourøst job, eller andet der taler for at kun kan understøtte sig selv og vitterligt har planer om at rejse tilbage til Thailand, ryger pigen ind i den pulje hvor tingene undersøges af US. Alt efter hvor travlt der er, varierer behandlingstiden. Såfremt pigen har haft visum til Danmark før, og har overholdt alle regler, er der som regel ikke brug for videre undersøgelser, og behandlingstiden er kort. Ved denne bliver der normalt ikke bedt om bankgaranti. Så her er nogle heldige at det tager 1-2 uger. Skal man hele møllen igennem for første gang, kan det godt tage op til 3 måneder... 2) Selvforsørgende - Alm. turist Såfremt at pigen har godt job, har penge på kontoen, ikke beder om invitation og ikke har behov for understøttelse af andre, ryger denne ansøgning som regel ikke til behandling hos US, og visum udstedes derfor inden for 3-4 dage. Intet hurlumhej her... Der er ingen "hurtige" smutveje, såfremt ansøgningen ryger til US. Det er desværre ikke noget der hedder penge under bordet her Ovenstående er efter egen erfaring - Tag det med et gram salt |
|
|
Carstone |
Lagt på d. 28/04-2009 12:06
|
Tak for hurtigt svar Locturian... Har du - eller andre - nogen idé om hvad der sker hvis hun søger om 3 ugers turisy visa...og har 21 x 600 kr. på kontoen... Og når hun så er i DK beder om at få lov til at blive længere...? |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 28/04-2009 14:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Carstone... Såvidt jeg ved er der ingen genveje - at hun har 21* 600 kr på kontoen har efter mine erfaringer ingen betydning - om i søger om 3 uger eller 90 dage er fuldstændig ligegyldig mht. garanti, der hvor det kan betyde noget er hvis hun har ting som virkelig binder hende i thailand - f.eks børn, at hun har været i sverige kan vist også have en positiv betydning for garantien - men tvivler på at det kommer til at gå hurtigere. Uanset hvad - fordi det er første gang hun skal besøge dig -så skal hun til ambassaden (der kan forøvrigt også være 10 - 12 dages ventetid) derefter skal hun aflevere invitation - visum ansøgning osv. - alt dette skal sendes fra ambassaden til US i danmark hvorefter us (eftern en 2-3-4-5-6-7-8 uger sender dig et spørgeskema + eventuelt krav om garanti - når du har sendt tingene retur og alt er som det skal være så får hun sit visa, - dette skal så hentes på ambassaden hvor hun medbringer flybillet og rejseforsikring... uanset hvad så tror jeg desværre ikke i kan sætte næsen op efter at have visum i maj. Vi har (min kone og jeg) de sidste 5 gange hun har været i danmark fået visa på 2-3 dage - men de første 2 gange hun var på besøg tog det 1. gang 12 uger 2. gang 4-5 uger... |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 28/04-2009 17:25
|
norton skrev: Ambassaden i BKK kan ikke bevilge et visa de er kun mellem led for us. Mvh. Norton mig bekendt så laver bkk ambasadden stadig væk bona fide ( i god tro ) visa. det tager op til 5 arbejds dage at lave et sådan, i værste fald 7 arbejds dage. Visa - Embassy of Denmark Bangkok ...time at the Danish Immigration Service kindly see their website. Normal processing time for a bona fide visa is 5 working days, for groups processing... Processing of visa applications during peak season - Embassy of Denmark Bangkok ...SEASON Please note that processing time during peak season from March to August is the following: Bona fide cases – up to 7 working days from a fully... http://www.search...pe=8822183 quickmouse
|
Spring til debat: |