Se indlæg
KENDTE DU MIN VEN MOGENS?
|
|
VIP |
Lagt på d. 25/04-2009 17:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Mogens er død. Mogens Thorslund 64 år, sov ind i DK i sin elskedes arme her til morgen. Hjerteslag. Cyklen er parkeret for altid. Jeg er stadig i chock efter, at hans datter ringede mig op og fortalte den dårlige nyhed. Mogens Thorslund, den glade fynbo, et guds benådet cykeltalent og et af de største talenter Danmark har fostret. Han vandt mange cykelløb, Bla. Albani løbet. Han deltog også i Tour de France. Og til sin død kørte (cyklede) han mindst 60 kilometer.... hver morgen. Var tilmeldt Cykel VM. for oldboys i september i år og var selvfølgelig sikker på, at blive verdensmester. Og vinde over alle koryfærerne. Jørgen Emill Hansen, Blaudzun og hvem der ellers turde stille op. For de kendte din stædighed. Du ville vinde, hver gang. Gav aldrig op. Kom hertil Thailand sidste gang i september, med det formål at tabe 18 kg. Pga. et væddemål. Du tabte 25 kg på 3 måneder!!! Og vandt væddemålet. Selvfølgelig. Ham der væddede med dig havde glemt din enestående vilje. Viljen til at vinde. Viljen til at være den bedste. Du fik s.. også lokket mig med i sauna 2 gange om ugen, selvom termometeret udenfor viste mere end 40 grader. Du drak ikke, havde kvittet smøgerne og havde en lunge kapicitet og kondi som en 40 årig. Du lyste op i et hvert selskab. Rappe bemærkninger, nogle gange lidt for kvikke. Men sjov det var du sgu. Hvad fanden bilder du dig egentlig ind? Stille cykel skoene nu hvor vi lige havde det så sjovt? Og hvad med november i år, hvor du lovede at komme tilbage? Skal vi andre, så sidde her alene? Uden dig og din elskede cykel? Det bliver aldrig det samme. Min eneste trøst i sorgen, er at der bliver mere sjovt i cykelhimlen nu og en hel del kedeligere her. Og konkurrenterne deroppe...de får s.. baghjul, får de. Mogens, din glade gadedreng og ven, hvor vi dog kommer til at savne dig. Ære være dit minde. ---------------------------------------------------------------------- Nu er jeg stadig så chockeret, at jeg slet ikke kan finde ud af, at sætte foto's af Mogens ind. Har derfor sendt dem til webmaster og bedt om hjælp. Håber at min bøn bliver hørt. Redigeret af Webmaster d. 25/04-2009 21:26 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Lagt på d. 25/04-2009 17:55
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Kender ham ikke, men det gør mig da ondt at læse din ven er død. Men hvor er det flot skrevet af dig. R.I.P. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 25/04-2009 18:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Ja Smukt skrevet R.I.P. |
|
|
Lagt på d. 25/04-2009 18:41
|
|
Jeg mødte Mogens, for første og eneste gang på den den gang nye restaurant Rio Bravo i Soi 7, ikke den i Welcome Inn, i december eller januar. Hans datter var der også. Jeg plejer at sige at man skal leve mens man kan, ikke lave planer om fremtidens afslappede liv, men leve lige her og lige nu. Det passer vel ikke rigtigt på Mogens, at sige d e t til ham, han levede jo netop her og nu. Det hjælper lidt, efter min mening, gør det lidt nemmere for alle at forstå at det nu skulle være sådan. Til dig, VIP, som jeg har fornøjelsen at have lært at kende her på DTW og som jeg plejer næsten daglig kontakt med, vil jeg sige, at du må føle dig rig, ved at have kendt Mogens. Og fattig ved at have mistet ham. odt at han nåede at opleve så meget, og leve så meget og så godt som han gjorde. Og du selv passer vel til mit motto om at vi skal leve så godt og givende som vi kan, mens vi kan, lige nu, lige her. Æret være Mogens´minde. Redigeret af d. 25/04-2009 19:29 |
|
|
pon04 |
Lagt på d. 25/04-2009 19:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
hej jeg kan godt huske mogens da jeg mødte ham i november december i soi 7 den danske kro hvor han netop fortalte at han ville tabe sig til alle og enhver en rigtig guttermand var han hvermorgen når kl var 7 så satte han sig på cyklen og cyklede ca 50 kilometer en mand med et festligt humør.jeg snakked med ham flere gange den måned jeg var der .Det er altid trist når en man har kendt selv om det kun var i den måned jeg var der,men et dejligt menneske at møde syntes jeg. så det er trist at han allerede skulle forlade denne jord så ære være hans minde |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 25/04-2009 22:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Alt for tidligt, RIP Mogens! Flot eftermæle, VIP, mange tak! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
blume |
Lagt på d. 26/04-2009 00:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Tak for den smukke nekrolog VIP Jeg kendte Mogens kortvarig fra Odense, besøgte ham i hans smukke hjem og da han solgte det viste han mig sit nye kolonihavehavehus, hvor han havde store planer. Mødte ham også i Pattaya, et pragtfuld menneske. Ære være hans Mogens minde. Blume fra Odense |
|
|
Steen 22 |
Lagt på d. 26/04-2009 01:35
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Mogens havde en kammarat der var en spille fugl og havde spillet en formue op og forsatte med at spille.Så sagde Mogens til ham at hvis han ikke stoppede gad han aldrig at se ham mere. Dagen efter kom kamaraten til Mogens ; Hvis du ikke stopper med at ryge så gider jeg aldrig at se dig mere Så var det slut med røg og spil |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/04-2009 06:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Kendte ikke Mogens, men han lyder til at ha' vaeret en rigtig god fyr......gid der var mange flere af hans slags..... R.I.P............. Jeg foeler med alle jer der kendte ham.............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 26/04-2009 10:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
[img]http://www.gladpige.dk/Blomster/2roser.gif[/img] is not a valid Image.
R.I.P. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
thaibertel |
Lagt på d. 26/04-2009 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 106 |
[bcolor=#ff0000][/bcolor]Ja sådan er det,men trist, han var en spøjs fætter det er godt nok lang tid siden jeg var i hans selskab men har da haft nogle gode stunder både hos Rene og andre stæder i jomtien .Så ja enu et godt menneske skal ikke mere fylde glæde .Men kære vender jeg er sikker på at han også der hvor han er nu vil bringe glæde ,måske en runde til par nr 7 som gunder ville sige det. thaibertel |
|
|
sejersen |
Lagt på d. 26/04-2009 19:50
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
FLOT NEKROLOG Jeg mødte Mogens og Lotte i Januar i år,det var også på RIO BRAVO i Soi 7 Jomtien,her sad jeg sammen med venner fra Danmark,da Mogens og Lotte kom forbi. Allerede efter få minutter kunne man mærke,den mand er noget særligt,en udstråling i en klasse for sig selv og en mand med en viljestyrke ud over det sædvanlige,en mand man gerne ville være i selskab med. Vi havde nogle hyggelige dage i Jomtien og da Mogens kom til Danmark igen,besøgte han mig tit i bilforretningen i Fredericia og spredte glæde med hans dejlige humør,det vil jeg komme til at savne meget. For jeg havde glædet mig til venskabet med Mogens i mange mange år. Derfor er det med stor sorg at skulle sige Farvel til Mogens. Mine tanker går til alle jer der holdt af Mogens. ÆRET VÆRE MOGENS MINDE EN SIDSTE HILSEN SØREN SEJERSEN |
|
|
sejersen |
Lagt på d. 26/04-2009 19:52
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
sejersen skrev: FLOT NEKROLOG Jeg mødte Mogens og Lotte i Januar i år,det var også på RIO BRAVO i Soi 7 Jomtien,her sad jeg sammen med venner fra Danmark,da Mogens og Lotte kom forbi. Allerede efter få minutter kunne man mærke,den mand er noget særligt,en udstråling i en klasse for sig selv og en mand med en viljestyrke ud over det sædvanlige,en mand man gerne ville være i selskab med. Vi havde nogle hyggelige dage i Jomtien og da Mogens kom til Danmark igen,besøgte han mig tit i bilforretningen i Fredericia og spredte glæde med hans dejlige humør,det vil jeg komme til at savne meget. For jeg havde glædet mig til venskabet med Mogens i mange mange år. Derfor er det med stor sorg at skulle sige Farvel til Mogens. Mine tanker går til alle jer der holdt af Mogens. ÆRET VÆRE MOGENS MINDE EN SIDSTE HILSEN SØREN SEJERSEN |
|
|
VIP |
Lagt på d. 02/05-2009 08:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
TIL ALLE! Tak til alle Jer, som har været "forbi" Mogens her på siden. Tak for Jeres indlæg, kommentarer og smukke ord. Jeg har lovet familien, at udtrykke deres taknemmelighed over Jeres medfølelse. Mogens fik en flot bisættelse i Odense igår. En verdensmester værdig. Kirken var fyldt og solen skinnede. Hermed lukkes denne tråd. Endnu en gang, tak for alt. Redigeret af VIP d. 02/05-2009 10:00 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Lagt på d. 02/05-2009 11:30
|
|
VIP skrev: TIL ALLE! Tak til alle Jer, som har været "forbi" Mogens her på siden. Tak for Jeres indlæg, kommentarer og smukke ord. Jeg har lovet familien, at udtrykke deres taknemmelighed over Jeres medfølelse. Mogens fik en flot bisættelse i Odense igår. En verdensmester værdig. Kirken var fyldt og solen skinnede. Hermed lukkes denne tråd. Endnu en gang, tak for alt. Du har vist dig som en sand ven i det tragiske forløb VIP. |
|
Spring til debat: |