Se indlæg
 Udskriv debat
Spiritus
styx32
Hej Alle

Jeg har været inde og læse lidt på SAS hjemmeside ang hvor meget spiritus man må tage med ind i Thailand. men jeg kan ikke helt blive klog på det.

Så vidt jeg kan se må man tage 1 liter med retur til Danmark. men hvad må man tage med ind i Thailand ?

jeg skal ikke have noget med retur det skal drikkes på min ferie :-)

Sjimmel
1 liter vel og 200 cigaretter?
[img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.

ingolf
Bare se til du har det inden for vesten, så må du tage alt det du vil--det gör jeg altid Wink

Ingolf

agent007
styx32 skrev:
Hej Alle

Jeg har været inde og læse lidt på SAS hjemmeside ang hvor meget spiritus man må tage med ind i Thailand. men jeg kan ikke helt blive klog på det.

Så vidt jeg kan se må man tage 1 liter med retur til Danmark. men hvad må man tage med ind i Thailand ?

jeg skal ikke have noget med retur det skal drikkes på min ferie :-)

Der er en tråd om det her http://www.dansk-...ad_id=3386

styx32
Kan se i den anden tråd at man må have 10 liter spiritus med ind i Thailand :-) synes bare aldrig jeg har udfyldt en toldseddel som der står beskrevet at man skal. plejer i andre og udfylde noget når i går igennem tolden ? synes altid de Thailandske toldere står og snakker når man går igennem og er lidt ligeglade.

rinpoche
10 liter spiritus med til Thailand? Glem det.

Jeg mener at Sjimmel har fuldstændig ret.

Det kan godt være at du synes at de thailandske toldere er lidt ligeglade, det synes min kollega derimod ikke.
Han havde 2-3 kartoner danske cigaretter med. Blev stoppet, fragtet ind til en politistation downtown og fik lov til at betale en bøde på 20.000 baht og brugte i den forbindelse 4 timer i processen. Hans kone var ikke særligt imponeret Grin

Min hulde viv blev stoppet med 6 flasker rødvin, som hun i sin hjertens godhed havde medbragt for en veninde.
Hun fik et bødeforlæg der sparkede røv, kan ikke huske beløbet, men det var betragteligt. Hun sagde: "Behold dem" (flaskerne) og slap for videre tiltale.
Det var billigt sluppet.

styx32
ok må nok hellere holde mig til en flaske så

rinpoche
Hvad ville du iøvrigt medbringe, som du ikke kan få billigere i Thailand?
Hvis du tænker på en bitter a la Gammel Dansk etc. så har de et alternativ i Thailand kaldet Chian Chun, det er en sort flaske med rød etiket med kinesiske skrifttegn. Det er en kinesisk bitter, som man også kan købe shots af hos købmanden.
Min mor kunne lide en som sundowner, og hun er ellers meget kræsen Wink

styx32
Absinthe, Hot And Sweet (Turkish Peber). Fisk (Fisherman friend shots)

styx32
Jeg har lovet og vise min thai kæreste hvordan man laver en rigtig B-52 på Dansk måde med Absinthe så meningen var jeg ville tage en flaske med. 68%. men tror ikke man kan få det i Thailand..

rinpoche
hmm, okay, den bliver nok svær du Smile
Kan man ikke købe diverse ingredienser og selv brygge en sådan på Lao Khao (riswhiskey).? Er sikker på at den vil sparke R.. Grin
Og så koster en flaske Lao Khao under 100 baht. Det er ikke det der vil ødelægge dit budget, sikkert kun din lever Smile

B52 kan du få på enhver bar, blot nok ikke efter dine specifikationer.
Redigeret af rinpoche d. 23/04-2009 19:10

styx32
men mon ikke man kan tage en flaske Absinthe med ind i Thailand fra Danmark uden at det skaber problemer ? bare jeg holder mig under 70% så skulle det ikke skabe problemr med transporten med SAS

rinpoche
70%? Det er RFL, Restricted Flammable Liquid. Det er Farlig Gods.

styx32
nej for grænsen går ved 70% det står på SAS hjemmeside

så den burde være ok

Tumut
rinpoche skrev:
Hvis du tænker på en bitter a la Gammel Dansk etc. så har de et alternativ i Thailand kaldet Chian Chun, det er en sort flaske med rød etiket med kinesiske skrifttegn. Det er en kinesisk bitter, som man også kan købe shots af hos købmanden.

der er mange ting der er billigere.

Bailey, malibu, kahlua, bombay gin cirka 100 kr billigere i dk pr. liter

VIP
rinpoche skrev:

Tak for tipset!
Det skal prøves... Har købt mig fattig i Fernet Branca og
diverse efterligningerWink
Før, kunne man være heldig at finde en butik som solgte Gammel Dansk til 1000 bht. pr. flaske. Feks. Villa Market. Det er slut. Gajol, Jaeger Meister, Fernet Branca m.m. kan købes, men er ikke til at betale. Kinesisk bitter... hvorfor ikke?

Skal iøvrigt til "drengerøvs" frokost idag. Med hele svineriet. Danske marinerede sild (jo det kan købes her) Rød Ålborg,
lun leverpostej, Hønsesalat, Mørbradbøffer, ost og meget mere.
Puha' det bliver en hård dag.Grin

Nej, desværre,,, vi har ikke stole nok til flereGrin
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Man kan da oz stå opPfft

Big-Viking
Jeg vil sgu også sige...Hvorfor tage noget med inde i Thailand.??? Andet end måske chokolade og andet slik...

styx32
Det er ikke alt man kan få i Thailand ... typisk så har de et meget begrænset anstal spiritus i baren

Payanak
-Slettet af Payanak pga. risiko for rød prik-

Redigeret af Payanak d. 24/04-2009 13:03

Spring til debat: