Se indlæg
 Udskriv debat
Immigrationen.
VIP
JackH skrev:
Jeg har prøvet at finde noget om de 60 dage, men såvidt jeg kan se er der tale om et Turistvisum man ansøger om inden afrejse. Det kan så forlænges med 30 dage...

For nærmere information og mere forvirring, læs her:

http://www.thaivi...ts-f1.html

http://thailand.a.../visas.asp

JackH

Ja, Farang forvirring er en nationalsport her.

Det jeg læste med de 60 dages turistvisum, var i en begrænset periode. Men er sikker på, at det var med virkning fra 1. maj.
Redigeret af VIP d. 23/04-2009 10:40
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

pigalle
VIP skrev:
JackH skrev:
Jeg har prøvet at finde noget om de 60 dage, men såvidt jeg kan se er der tale om et Turistvisum man ansøger om inden afrejse. Det kan så forlænges med 30 dage...

For nærmere information og mere forvirring, læs her:

http://www.thaivi...ts-f1.html

http://thailand.a.../visas.asp

JackH

Ja, Farang forvirring er en nationalsport her.

Det jeg læste med de 60 dages turistvisum, var i en begrænset periode. Men er sikker på, at det var med virkning fra 1. maj.

Ja det er også rigtigt turist visa 2 mdr, er gratis til den 5-6-2009.

pigalle
De rigtige datoer står lige her.

http://www.thai-c...geID=about

Der ud over kan man så købe 30 dage på immigrationen for 1900 baht.

buzzer
Hej alle sammen..

Jeg vil lige høre, om der er nogen herinde der ved om jeg får problemer med immigration næste gang jeg lander i Thailand ( 21 Maj 2009 ). Jeg var i Thailand fra 10 dec til 31 marts i år. Jeg havde kun den normale 30 dages stempel, men var på advokat kontoret 2 gange og få 2x 30 dage mere. Derefter var jeg på visa run, som gav mig 14 dage mere. Alt i alt havde jeg 14 dages overstay, som jeg betalte 7000 baht for, og der var ingen problemer.

Nu kommer så mit spørgsmål: Efter en snak med konsulatet i Hvidesande, fik jeg at vide jeg må opholde mig i Thailand i 90 dage ud af 180. Men han sagde jeg kunne få 2 mdr visa gratis, men at de sagtens kunne nægte mig indrejse alligevel, men at hvis jeg havde visumet i passet, så kunne det være det gik lidt lettere. Så er spørgsmålet jo om man skal tage chancen, og satse på de lader en rejse ind i landet. Må jo ikke være specielt rart at blive sat på det næste fly hjem..

Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller nogen der måske har et godt råd??

På forhånd tak, og ha en super skøn dag

Buzzer

pigalle
buzzer skrev:
Hej alle sammen..

Jeg vil lige høre, om der er nogen herinde der ved om jeg får problemer med immigration næste gang jeg lander i Thailand ( 21 Maj 2009 ). Jeg var i Thailand fra 10 dec til 31 marts i år. Jeg havde kun den normale 30 dages stempel, men var på advokat kontoret 2 gange og få 2x 30 dage mere. Derefter var jeg på visa run, som gav mig 14 dage mere. Alt i alt havde jeg 14 dages overstay, som jeg betalte 7000 baht for, og der var ingen problemer.

Nu kommer så mit spørgsmål: Efter en snak med konsulatet i Hvidesande, fik jeg at vide jeg må opholde mig i Thailand i 90 dage ud af 180. Men han sagde jeg kunne få 2 mdr visa gratis, men at de sagtens kunne nægte mig indrejse alligevel, men at hvis jeg havde visumet i passet, så kunne det være det gik lidt lettere. Så er spørgsmålet jo om man skal tage chancen, og satse på de lader en rejse ind i landet. Må jo ikke være specielt rart at blive sat på det næste fly hjem..

Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller nogen der måske har et godt råd??

Buzzer

Det med at du var på advokatkontoret 2 gange forstår jeg ikke rigtigt, kan du ikke forklare det lidt nærmere?? Det jeg tror han mener i Hvide Sande er den måde du har rejst på, skal du være ude af Thailand i 3 mdr. inden du kan komme ind igen, du kan håbe på at de ikke kigger for meget i passet i lufthavnen, men jeg tror også når du kommer ind med et turist visa på 2 mdr. så kigger de nok kun på det, hvis jeg var dig ville jeg tage risikoen, og som skrevet mange gange før, kommer du med 2 mdr turist visa, kan du købe yderlige 30 dage på immigrationen for 1900 baht.
Ha en god dag.

buzzer
Hej..

Det med advokatkontoret, var såmænd bare at jeg afleverede mit pas hos ham, hvorefter han sørgede for at det blev stemplet..

Tak for rådet, tror også bare jeg tager chancen.

Buzzer

pigalle
buzzer skrev:
Hej..

Det med advokatkontoret, var såmænd bare at jeg afleverede mit pas hos ham, hvorefter han sørgede for at det blev stemplet..

Tak for rådet, tror også bare jeg tager chancen.

Buzzer

Ok, det ville jeg også gøre, Thailand er jo et dejligt land for de fleste.
Du kan jo lægge den hvide seddel du udfylder inden paskontrollen ind på den side hvor dit visa er, og så håbe på at de ikke blader for meget i dit pas, god tur.
Jeg håber på at du vil skrive lidt her på DTW om hvordan det gik, det kunne være sjovt at følge.
Ha en god dag.

buzzer
Ja det er jo med at bruge alle kneb..

Jo jeg skal nok lige give en melding når jeg forhåbentlig får lov at komme ind i ThailandShock

Frank
buzzer skrev:
Hej alle sammen..

Buzzer

Det med 90 ud af 180 dage... Der er mange som bor permanent i Thailand, så det er muligt. Men man skal vist ind i mellem på visarun til et af nabolandende. Det er der vist en hel del her på dtw som har erfaringer med.

nergaard
ja det er nok visa-run hver 2 månde til laos og få stempel og ind i thailland igen og så afsted igen efter 2 månder

pigalle
nergaard skrev:
ja det er nok visa-run hver 2 månde til laos og få stempel og ind i thailland igen og så afsted igen efter 2 månder

Jamen igen igen, du behøver ikke tage ud hver 2 måned, har du 2 mdr. turist visa kan du stadig købe 30 dage på immigrationen til 1900 baht.

Spring til debat: