Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Ludomani blandt thai kvinder
|
|
Lagt på d. 22/04-2009 08:37
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Inspireret af en anden tråd, vækkes der minder om alle de historier om danske farangers thai kvinder som har spillet "et eller andet" op, mens farangen har været i DK, mens han har været på Butterflying, eller hvem ved hvad. Hvad kan man gøre ved sådan en kvinde, hvis man har typen i sit soveværelse eller i sit hjerte? For mig er svaret ret indlysende. Ludomani er ikke noget som kommer og går, og helt sikkert forsvinder af sig selv, hvis man bare aer kvinden nok i nakken. Præcist som med alkohol og narko misbrug. Uanset hvor meget man elsker den lille nipsting som "angrer" foran en, er der vel kun én ting at gøre Eller? Redigeret af d. 22/04-2009 08:38 |
|
|
VIP |
Lagt på d. 22/04-2009 09:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Fint emne Strejfer! Bliver spændende, at følge denne tråd. Vi har vel alle kendt eller hørt om de stakkels Faranger, som kommer i problemer, pga. konens spille lyst. Og som forstår, at holde det skjult i lang tid. Lige pludselig, så ramler hele kort huset og Farangen står med regningen. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
nattavut |
Lagt på d. 22/04-2009 09:12
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Sammenligningen med alkoholisme er uhyggelig, men absolut reel. Personligt ville jeg ikke spilde tid på en der drikker ELLER spiller. Hårdt, ja, men man risikerer ikke alene at blive smadret på pengepungen, men allermest at blive smadret på sjælen. Hvor hårdt det end måtte være, er der kun een ting at sige: "FARVEL!" |
|
|
juj |
Lagt på d. 22/04-2009 09:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Kun en ting at goere ved det, UD af Klappen og det kan kun gaa for langsomt. En alkoholiker, gamler eller, narkoman, kan man ikke stole paa. De lyver, laaner, stjaeller for at faa deres lyst styret. Men Thai pirgerne er gode til at graede love bod. og bedring, saa mange faranger, har desvaere for svaert ved at bryde et forhold. Saa ikke sidste gang vi har set en farang, miste sin livs opsparing, paa den konto. |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 22/04-2009 09:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
man kunne vel prøve at hjælpe personen med problemet først? i det mindste give det en chance... der findes mange måder at hjælpe folk i den situation på...så bare at dumpe kæresten er måske lidt kynisk....og selvom det er oplagt vil jeg ikke begynde at skrive mere om "ægte" kærlighed igen...det er jeg åbenbart for ung til at forstå...ægte kærlighed ophører jo ligeså snart forholdet bliver udsat for modgang eller?...nå, slut, fred være med det... Min point er bare, der er sikkert en enkel eller to herinde som er tidligere alkoholikere og som idag er kommet ud af problemet, ergo kan det lade sig gøre...og med lidt hjælp fra en man elsker, går det hele nok lidt nemmere.. Jeg mødte en thai mand som tidligere har boet 4 års tid i Danmark. Lød som om han kendte en del til problemet og vidste lidt om hvordan det hang sammen i København...fortalte mig bl.a. hvordan Vietnam-mafia'en i København låner "spille"penge til thaikvinder, som så hurtigt kommer i gæld (siger jo sig selv), det efterlader kvinden med små 5 muligheder: 1) hjem og tigge el. ligefrem stjæle fra DK kæresten. 2) prostitution. 3) "flygt" tilbage til Thailand. 4) selvmord. 5) blive jagtet rundt af mafiaen til pengene er betalt. en 6. og klart bedste mulighed er hvis kvinden har fast arbejde, og vel og mærket kan komme ud af spil-miljøet, så kan der rettes op på det hele. Derfor ville en god mand støtte hende i dette. årsagen til problemet er langt vigtigere at kigge på frem for kyniske løsninger osv....mit bud er kedsomhed/ensomhed i et fremmed land blandet med det faktum at mange Thai'er elsker at spille kort selv om det bare er små mønter og kun for sjov.. JJ Redigeret af Johnson d. 22/04-2009 09:57 |
|
|
juj |
Lagt på d. 22/04-2009 10:05
|
Johnson skrev: man kunne vel prøve at hjælpe personen med problemet først? i det mindste give det en chance... der findes mange måder at hjælpe folk i den situation på...så bare at dumpe kæresten er måske lidt kynisk....og selvom det er oplagt vil jeg ikke begynde at skrive mere om "ægte" kærlighed igen...det er jeg åbenbart for ung til at forstå...ægte kærlighed ophører jo ligeså snart forholdet bliver udsat for modgang eller?...nå, slut, fred være med det... Min point er bare, der er sikkert en enkel eller to herinde som er tidligere alkoholikere og som idag er kommet ud af problemet, ergo kan det lade sig gøre...og med lidt hjælp fra en man elsker, går det hele nok lidt nemmere.. Jeg mødte en thai mand som tidligere har boet 4 års tid i Danmark. Lød som om han kendte en del til problemet og vidste lidt om hvordan det hang sammen i København...fortalte mig bl.a. hvordan Vietnam-mafia'en i København låner "spille"penge til thaikvinder, som så hurtigt kommer i gæld (siger jo sig selv), det efterlader kvinden med små 5 muligheder: 1) hjem og tigge el. ligefrem stjæle fra DK kæresten. 2) prostitution. 3) "flygt" tilbage til Thailand. 4) selvmord. 5) blive jagtet rundt af mafiaen til pengene er betalt. en 6. og klart bedste mulighed er hvis kvinden har fast arbejde, og vel og mærket kan komme ud af spil-miljøet, så kan der rettes op på det hele. Derfor ville en god mand støtte hende i dette. årsagen til problemet er langt vigtigere at kigge på frem for kyniske løsninger osv....mit bud er kedsomhed/ensomhed i et fremmed land blandet med det faktum at mange Thai'er elsker at spille kort selv om det bare er små mønter og kun for sjov.. JJ Du glemte Stjaele snyde og bedrage. Ak ja hvem der stadig havde ungdommens idealer i behold, men livet har desvaere gjort mig til en sur gamel kyniker, der ikke gider spilde tid Og energi, paa en partner jeg ikke kan stole paa. Hehe nok derfor jeg er singel |
|
|
Lagt på d. 22/04-2009 10:14
|
|
Johnson skrev: man kunne vel prøve at hjælpe personen med problemet først? i det mindste give det en chance... der findes mange måder at hjælpe folk i den situation på...så bare at dumpe kæresten er måske lidt kynisk....og selvom det er oplagt vil jeg ikke begynde at skrive mere om "ægte" kærlighed igen...det er jeg åbenbart for ung til at forstå...ægte kærlighed ophører jo ligeså snart forholdet bliver udsat for modgang eller?...nå, slut, fred være med det... Min point er bare, der er sikkert en enkel eller to herinde som er tidligere alkoholikere og som idag er kommet ud af problemet, ergo kan det lade sig gøre...og med lidt hjælp fra en man elsker, går det hele nok lidt nemmere.. Jeg mødte en thai mand som tidligere har boet 4 års tid i Danmark. Lød som om han kendte en del til problemet og vidste lidt om hvordan det hang sammen i København...fortalte mig bl.a. hvordan Vietnam-mafia'en i København låner "spille"penge til thaikvinder, som så hurtigt kommer i gæld (siger jo sig selv), det efterlader kvinden med små 5 muligheder: 1) hjem og tigge el. ligefrem stjæle fra DK kæresten. 2) prostitution. 3) "flygt" tilbage til Thailand. 4) selvmord. 5) blive jagtet rundt af mafiaen til pengene er betalt. en 6. og klart bedste mulighed er hvis kvinden har fast arbejde, og vel og mærket kan komme ud af spil-miljøet, så kan der rettes op på det hele. Derfor ville en god mand støtte hende i dette. årsagen til problemet er langt vigtigere at kigge på frem for kyniske løsninger osv....mit bud er kedsomhed/ensomhed i et fremmed land blandet med det faktum at mange Thai'er elsker at spille kort selv om det bare er små mønter og kun for sjov.. JJ Kvinder der spiller, det samme med mænd vel, hvor stor en chance er der for at ludomanen bliver helbredt? Fyren som gav inspiration til denne tråd som mistede alt, han prøvede vist nok netop at give en chance. Grønt er i øvrigt håbets farve. Redigeret af d. 22/04-2009 10:15 |
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 22/04-2009 10:16
|
Antal indlæg: 67 |
Kære Strejfer. Jeg kender til problemstillingen både fra Bangkok og fra København. Der er nok ikke nogle enkle løsninger. I en anden tråd fra januar i år blev der spurgt om noget lignende, og jeg klipper lidt fra noget jeg dengang svarede.: "........i mit tilfælde tror jeg bestemt ikke der var tale om ondskab fra min kones side, men at der var tale om mere eller mindre udspekuleret grisk forretning fra andre, hvor spillelidenskab, social- og kulturel omvæltning, trangen til at være sammen med mennesker med samme baggrund og forståelsesramme, gør folk til lette ofre for kyniske og griske plattenslagere. Det drejer sig bl.a. om spil om mange penge og pengeudlån til efter danske forhold uhørt tårnhøje renter f.eks. 20% om måneden. Metoderne der anvendes er barske. Gruppepres fra veninderne, som f.eks. ikke afstår sig fra at møde personligt op for at hente "ofret" på bopælen til en spilleaften, som måske bliver benævnt som ”en venindes lille private fødselsdagsfest”. Når gælden siden skal inddrives så ringer kreditorerne uafladeligt eller de kommer tilfældigt forbi, eller de holder i biler på vejen, og på et senere tidspunkt fremsætter de trusler mod familie og også familiemedlemmers arbejdsplads." "......ikke finde ud af hvor veninden bor. Jeg har også ringet til min kæreste når hun har besøgt veninden og bedt om at få lov til at tale med veninden men veninden har hele tiden haft en undskyldning for ikke at tale med mig. Hvad gør man?" I mit tilfælde var der dels tale om en decideret spilleklub dels tale om, at spillet gik på omgang i forskellige lejligheder. I klubben blev der selvfølgelig serveret fri mad (fra Isaan), og i lejlighederne blev der også lagt vægt på det sociale fællesskab blandt ligesindede. I starten var det også svært for mig at få at vide, hvor det foregik, men efterhånden som jeg betalte, fik jeg mere og mere at vide, idet jeg stillede dette som en betingelse for at gå til lommen. Og hvad gør man? Der er jo nok ikke nogen patentløsning. Hvis der er tale om spil og spillegæld, så har jeg og mange af de mænd, jeg har talt med forsøgt sig med at betale endog rigtig mange penge. For mit vedkommende og for flere af dem jeg kender, har dette ikke hjulpet noget som helst. Tilsyneladende betyder det faktisk at kreditværdigheden øges, således at gang nummer to er endnu værre end første gang. At vi betaler første og måske anden gang er forståeligt nok. Vi tror vel på, at der er tale om en lærestreg, som ikke vil gentage sig. Vi tænker måske også på, hvad alternativet for pigen er, hvis manden ikke betaler – og pigen selv skal fremskaffe de mange penge. For de fleste en utiltalende tanke! Endelig – og ikke mindst holder vi jo af pigen, og der er som regel lagt et stort arbejde i integrationen og for at få et godt familieliv, som man jo nødigt vil undvære. Set i bakspejlet skulle jeg ikke være begyndt at betale. Man tror på det bedste, man sidder alene med problemet, man mister dømmekraften og proportionssansen. Det bliver bare værre og værre. Som andre har svaret, så ville det være fint, hvis man som par indbyrdes kunne tale sammen om disse problemer. Men det er nok i praksis vanskeligt at få taget hul på det, før de alvorlige skader er opstået, fordi det i starten føles så uskyldigt, og at der jo er tale om enten fortielser eller noget som ligner små hvide løgne, som vi jo alle har lov til at benytte sig af. Som nogen herinde ved, så er vi nogle stykker i Thai Integration: Clyde Haumann, Robert Kronberg, Martin Rasmussen og jeg, som nu i tre år har været i forbindelse med mange danske mænd. Personligt har vi alle (undtaget Martin) haft voldsomme problemer med vores thailandske partnere, vi genfinder derfor mange problemstillinger, og heriblandt et væsentligt fællestræk, nemlig at vi/mændene finder det meget privat og skamfuldt at der overhovedet er problemer, og at vi også er forsigtige med at udlevere vores partneres ofte uacceptable adfærd til andre. Og hvad gør man? Jeg tror, at det er vigtigt på et så tidligt som muligt tidspunkt, at tale med andre om sit problem – og selvfølgelig helst med nogen som kan sætte sig ind i problemstillingen – og som ikke alt for hurtigt har nogle fordomme og hurtige løsninger, og som f.eks. siger: ”Alle thaipiger er ens, smid hende ud” – for så enkelt er det altså bare ikke. Hvis der er tale om spil eller spillegæld, så er det nok svært at vide, om man skal betale eller ej, selvom jeg ikke ville have gjort det, hvis jeg havde vist, hvor galt det alligevel gik. Men under alle omstændigheder skal man tidligt gøre sig klart, hvor meget man kan og vil betale, ellers befinder man sig pludselig i en afpresningssituation, som man ikke i tide er kommet ud af med alvorlige konsekvenser langt ud i fremtiden. ...................."Jeg skriver i virkeligheden også dette her fordi. der med sikkerhed er andre herinde, der har eller får problemerne." Det er faktisk utrolig godt, hvergang nogle herinde tager det her emne op, fordi det hvergang beskriver nogle advarselssignaler, som gør, at man måske kan sætte en indsats ind, inden det hele løber af sporet. Venlig hilsen Allan Nielsen Thai Integration |
|
|
juj |
Lagt på d. 22/04-2009 10:24
|
Tak for din historie Allan. Jeg synes det er flot du vil dele den med os. Mangler lige en smilye der letter paa hatten. |
|
|
JackH |
Lagt på d. 22/04-2009 10:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Interessant og lærerig læsning, tak for det... Jeg er en heldig krabat, min dejlige kone spiller kun lidt lotto i ny og næ, og så vinder hun som regel! Hun har en gammel magisk mønt/amulet, som hun lader en munk meditere på, og vupti: Så har han et lottotal til hende.. JackH |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 22/04-2009 10:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
jeg husker siste gang jeg skrav om dette blev jeg rakket ned og fik afvige at jeg jo holte min kone som slave men jeg proever da gerne igen min kone har dette problem og jeg har baade maate betale vores dyre mortorcykkel ud fra en pandshop og maate gaa af med det meste i huset saa jeg kender det mega godt jeg har nu tage 100% kontrol over familens penge selv de penge hun faar paa hins arbejt det bliver jeg noedt til ellers forsvenner de bare med at spille jeg sikker mig at jeg ved hvor min kone er - og er floettet lang vaek fra de personer hun nomal spilet med har ogsaa givet en anden straf .. jeg Koeber inte til vores nye hus det maa hun betale da jeg ik oensker at skulle betale og saa det hele forsviner en gang til saa hvor jeg har maate pungeud nog da min kone oensker et godt hus betaler hun da hun godt ved at det ik er min skyl at vi ik har saa meget mere vi har talt meget om det !! en mega viktig ting proev at forklar vor lille chance hun har for at vinde min kone fik 500 bat om dagen til at spile i en maande for lang tid sigen vor hun skulle skrive op alt hun tabte i en bog og alt hvad hun vant for hun postod at hun var jo en vinder efter hun lavet regneskeb fant hun hurti udaf at hun vareen store taber nu har min kone ik spilet over 1 aar ikke en gang her i thai nytaar men jeg koere stati den faste holdning jeg har den ide vis jeg giver slep vil hun starte en gang til og det oensker jeg ikke jeg har faade meget ros af hind 3 boern for min politik over for min kone spil at det vil jeg bare ik se eller hoere naade om at hun goere da de har fortalt mig skraklig histaare om vordan hun har spilet 40 RAG land vaek foere jeg kom til og vordan hins Thai mand ders far miste penge i hans pung saa ja alle vores penge er laast inde og jeg er den enste der har noeglen jeg har soret for at dette hus vi bore tillege i staar i mit navn alene og har forklaret skulle nogen dukke op og paastaa at jeg skyller dem penge for en spille gael min kone har lavet vil de ik faa en BAT og hun maa staa med problemet selv for de penge hun ik har Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Lagt på d. 22/04-2009 11:18
|
|
JackH skrev: Interessant og lærerig læsning, tak for det... Jeg er en heldig krabat, min dejlige kone spiller kun lidt lotto i ny og næ, og så vinder hun som regel! Hun har en gammel magisk mønt/amulet, som hun lader en munk meditere på, og vupti: Så har han et lottotal til hende.. JackH Hva så jack kunne man ikke låne den mønt når engang lottopuljen er kommet godt op hæ hæ Så kunne det da godt være jeg gad og støtte ruht evesen på danske spil med en tyver |
|
|
Lagt på d. 22/04-2009 11:29
|
|
thjaa skrev: jeg husker siste gang jeg skrav om dette blev jeg rakket ned og fik afvige at jeg jo holte min kone som slave men jeg proever da gerne igen min kone har dette problem og jeg har baade maate betale vores dyre mortorcykkel ud fra en pandshop og maate gaa af med det meste i huset saa jeg kender det mega godt jeg har nu tage 100% kontrol over familens penge selv de penge hun faar paa hins arbejt det bliver jeg noedt til ellers forsvenner de bare med at spille jeg sikker mig at jeg ved hvor min kone er - og er floettet lang vaek fra de personer hun nomal spilet med har ogsaa givet en anden straf .. jeg Koeber inte til vores nye hus det maa hun betale da jeg ik oensker at skulle betale og saa det hele forsviner en gang til saa hvor jeg har maate pungeud nog da min kone oensker et godt hus betaler hun da hun godt ved at det ik er min skyl at vi ik har saa meget mere vi har talt meget om det !! en mega viktig ting proev at forklar vor lille chance hun har for at vinde min kone fik 500 bat om dagen til at spile i en maande for lang tid sigen vor hun skulle skrive op alt hun tabte i en bog og alt hvad hun vant for hun postod at hun var jo en vinder efter hun lavet regneskeb fant hun hurti udaf at hun vareen store taber nu har min kone ik spilet over 1 aar ikke en gang her i thai nytaar men jeg koere stati den faste holdning jeg har den ide vis jeg giver slep vil hun starte en gang til og det oensker jeg ikke jeg har faade meget ros af hind 3 boern for min politik over for min kone spil at det vil jeg bare ik se eller hoere naade om at hun goere da de har fortalt mig skraklig histaare om vordan hun har spilet 40 RAG land vaek foere jeg kom til og vordan hins Thai mand ders far miste penge i hans pung saa ja alle vores penge er laast inde og jeg er den enste der har noeglen jeg har soret for at dette hus vi bore tillege i staar i mit navn alene og har forklaret skulle nogen dukke op og paastaa at jeg skyller dem penge for en spille gael min kone har lavet vil de ik faa en BAT og hun maa staa med problemet selv for de penge hun ik har Vil da bare sige at du har kæmpet flot, thjaa, og at du må elske din kone meget højt. Indtil du for alvor tog kampen op, var det vel dig som var slave i hendes "spil". |
|
|
Lagt på d. 22/04-2009 11:31
|
|
strejfer skrev: thjaa skrev: jeg husker siste gang jeg skrav om dette blev jeg rakket ned og fik afvige at jeg jo holte min kone som slave men jeg proever da gerne igen min kone har dette problem og jeg har baade maate betale vores dyre mortorcykkel ud fra en pandshop og maate gaa af med det meste i huset saa jeg kender det mega godt jeg har nu tage 100% kontrol over familens penge selv de penge hun faar paa hins arbejt det bliver jeg noedt til ellers forsvenner de bare med at spille jeg sikker mig at jeg ved hvor min kone er - og er floettet lang vaek fra de personer hun nomal spilet med har ogsaa givet en anden straf .. jeg Koeber inte til vores nye hus det maa hun betale da jeg ik oensker at skulle betale og saa det hele forsviner en gang til saa hvor jeg har maate pungeud nog da min kone oensker et godt hus betaler hun da hun godt ved at det ik er min skyl at vi ik har saa meget mere vi har talt meget om det !! en mega viktig ting proev at forklar vor lille chance hun har for at vinde min kone fik 500 bat om dagen til at spile i en maande for lang tid sigen vor hun skulle skrive op alt hun tabte i en bog og alt hvad hun vant for hun postod at hun var jo en vinder efter hun lavet regneskeb fant hun hurti udaf at hun vareen store taber nu har min kone ik spilet over 1 aar ikke en gang her i thai nytaar men jeg koere stati den faste holdning jeg har den ide vis jeg giver slep vil hun starte en gang til og det oensker jeg ikke jeg har faade meget ros af hind 3 boern for min politik over for min kone spil at det vil jeg bare ik se eller hoere naade om at hun goere da de har fortalt mig skraklig histaare om vordan hun har spilet 40 RAG land vaek foere jeg kom til og vordan hins Thai mand ders far miste penge i hans pung saa ja alle vores penge er laast inde og jeg er den enste der har noeglen jeg har soret for at dette hus vi bore tillege i staar i mit navn alene og har forklaret skulle nogen dukke op og paastaa at jeg skyller dem penge for en spille gael min kone har lavet vil de ik faa en BAT og hun maa staa med problemet selv for de penge hun ik har Vil da bare sige at du har kæmpet flot, thjaa, og at du må elske din kone meget højt. Indtil du for alvor tog kampen op, var det vel dig som var slave i hendes "spil". Jeps herfra skal der også lyde et stort respekt for dig thjaa |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 22/04-2009 12:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
thjaa skrev: jeg husker siste gang jeg skrav om dette blev jeg rakket ned og fik afvige at jeg jo holte min kone som slave men jeg proever da gerne igen min kone har dette problem og jeg har baade maate betale vores dyre mortorcykkel ud fra en pandshop og maate gaa af med det meste i huset saa jeg kender det mega godt jeg har nu tage 100% kontrol over familens penge selv de penge hun faar paa hins arbejt det bliver jeg noedt til ellers forsvenner de bare med at spille jeg sikker mig at jeg ved hvor min kone er - og er floettet lang vaek fra de personer hun nomal spilet med har ogsaa givet en anden straf .. jeg Koeber inte til vores nye hus det maa hun betale da jeg ik oensker at skulle betale og saa det hele forsviner en gang til saa hvor jeg har maate pungeud nog da min kone oensker et godt hus betaler hun da hun godt ved at det ik er min skyl at vi ik har saa meget mere vi har talt meget om det !! en mega viktig ting proev at forklar vor lille chance hun har for at vinde min kone fik 500 bat om dagen til at spile i en maande for lang tid sigen vor hun skulle skrive op alt hun tabte i en bog og alt hvad hun vant for hun postod at hun var jo en vinder efter hun lavet regneskeb fant hun hurti udaf at hun vareen store taber nu har min kone ik spilet over 1 aar ikke en gang her i thai nytaar men jeg koere stati den faste holdning jeg har den ide vis jeg giver slep vil hun starte en gang til og det oensker jeg ikke jeg har faade meget ros af hind 3 boern for min politik over for min kone spil at det vil jeg bare ik se eller hoere naade om at hun goere da de har fortalt mig skraklig histaare om vordan hun har spilet 40 RAG land vaek foere jeg kom til og vordan hins Thai mand ders far miste penge i hans pung saa ja alle vores penge er laast inde og jeg er den enste der har noeglen jeg har soret for at dette hus vi bore tillege i staar i mit navn alene og har forklaret skulle nogen dukke op og paastaa at jeg skyller dem penge for en spille gael min kone har lavet vil de ik faa en BAT og hun maa staa med problemet selv for de penge hun ik har Så ka de lære det! Godt gået, THJAA! Men det må have været et stort arbejde???? __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 22/04-2009 15:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Mange Thaipiger kommer her til Danmark,de keder sig og kan ikke finde ro i sjælen,møder andre i samme situation og Bingo, kortene kommer på bordet de glemmer deres hverdag og tænker kun på spil,måske starter det lidt uskyldigt men ender altid med store penge-beløb og efterfølgende problemer.same - same............... |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/04-2009 16:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Find en kone der ikke spiller, ryger eller drikker, det goer undervaerker............. Det har dog den ulempe, at de rygene, fordrukne og game-piger blir jaolux, har selv en doedsdom haengene over hovdet her i Nong khai. grundet at jeg siger min menining.............. Jeg har selvfoelgig kontaktakte Policen................og hvis der sker mig noget , vil Police gaa til den Danske bager.............. Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/04-2009 17:06 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
juj |
Lagt på d. 22/04-2009 17:42
|
JackH skrev: Interessant og lærerig læsning, tak for det... Jeg er en heldig krabat, min dejlige kone spiller kun lidt lotto i ny og næ, og så vinder hun som regel! Hun har en gammel magisk mønt/amulet, som hun lader en munk meditere på, og vupti: Så har han et lottotal til hende.. JackH Hehe. Det samm gjorde min eks. Jeg fangede en dag en gaaeko med 2 haler. hun blev helt vild, denne kunne saelges hjemme i landsbyen, hvor den skulle rende rundt i noget rismel. Og saa hvar der et klogt hoved der kunne laese tallene, i sporene. Naa hun fik dyrert med til Isaan, da hun aligevel stod for at skulle hjem en lille tur, tjente vel ogsaa et par tusind Baht paa det, men har nu ikke hort om nogen i landsbyen er blevet rige paa dyret, ud over min ganske fortryllende eks. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 23/04-2009 02:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
jeg vil ikke kalle mig selv en heldt paa nogen maader og ja jeg elsker safoelti min kone ellers var vi ik sammen men ! jeg har ogsaa svavet paa biblen at at staa sammen i godt og undt saa syns jeg bestemt ikke at man kan skifte ud fordi man loeber ind i nogen problemmer saa maa man tage de problemmer og se om man ik kan faa dem loest paa den beste maade selv min kone er glad for det da hun begoenner at kunne spare op og har en dag faade koebt en enkle RAG land tilbage Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 23/04-2009 13:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
juj skrev: Hehe. Det samm gjorde min eks. Jeg fangede en dag en gaaeko med 2 haler. hun blev helt vild, denne kunne saelges hjemme i landsbyen, hvor den skulle rende rundt i noget rismel. Og saa hvar der et klogt hoved der kunne laese tallene, i sporene. Naa hun fik dyrert med til Isaan, da hun aligevel stod for at skulle hjem en lille tur, tjente vel ogsaa et par tusind Baht paa det, men har nu ikke hort om nogen i landsbyen er blevet rige paa dyret, ud over min ganske fortryllende eks. Jeg har en engelsk bekendt i Bang Pli. Han er glad for fisk og har blandt andet nogle flowerhorn fisk, Plaa Mår Sii. Disse har nogle sorte farveaftegninger der ligner kinesiske skrifttegn og tal på siderne. Der har adskellige gange været kinesisk kyndige lokale, der har været meget interesseret i disse tegn. Han har flere gange se lokale ligge fladt på maven ved hans bassin for at se om de kunne tyde tegnene, der er en stensikker genvej til den helt store lotterigevinst |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |