Se indlæg
 Udskriv debat
Kan du servisere 4 kvinder
Efter islam må du have 4 koner (tænk 4stk. frejaGrin)det må være som at komme i himlen????.

http://www.dr.dk/...075303.htm

lindy

lindyras skrev:
Efter islam må du have 4 koner (tænk 4stk. frejaGrin)det må være som at komme i himlen????.

http://www.dr.dk/...075303.htm

lindy

Det kan sgu da også være helvedet man kommer i, for tænk nogle gange er en kone mere end rigeligt høre man Grin

Heine
Nu er den islamiske model ikke ligefrem menneskevenlig, fordi kvinderne ikke bare kan blive skilt.

Men bortset fra det er da underligt at staten blander sig i hvor mange man gifter sig med.
2 mænd kan blive gift. eller 2 kvinder kan blive gift.
Men en mand kan ikke have flere koner eller en kvinde have flere ægtemænd - hvad kommer det Staten ved ??

Bortset fra det kan det som jsh71 skriver lyde som en blandet fornøjelse - eksempelvis 2 - 3 - 4 svigermødre Shock
Redigeret af Heine d. 19/04-2009 11:28

VIP

Fin pointe'

4 svigermødre.....Uha da,da
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

quickmouse
Heine skrev:
Men en mand kan ikke have flere koner eller en kvinde have flere ægtemænd - hvad kommer det Staten ved ??

af den simple grund at polygami ikker er tilladt i danmark, og de regler skal muslimer / islamister
også overholde, tænk lidt tilbage på den irakiske tolk som kom til danmark og som havde 2 koner.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Heine
quickmouse skrev:
Heine skrev:

af den simple grund at polygami ikker er tilladt i danmark, og de regler skal muslimer / islamister
også overholde, tænk lidt tilbage på den irakiske tolk som kom til danmark og som havde 2 koner.

Utroligt at du kan misforstå mit indlæg - når jeg starter med at tage forbehold for den muslimske model.

Heine skrev:
Nu er den islamiske model ikke ligefrem menneskevenlig, fordi kvinderne ikke bare kan blive skilt.

Men bortset fra det er da underligt at staten blander sig i hvor mange man gifter sig med.

Bortset fra det kan det som jsh71 skriver lyde som en blandet fornøjelse - eksempelvis 2 - 3 - 4 svigermødre Shock

Så det jeg mener er: at jeg synes det er underligt at Staten med sine love blander sig i antallet af ægtefæller - for begge køn og for alle nationaliteter og religioner.

Jeg mener selvfølgelig ikke der skal være særregler for muslimer - men at alle danske statborgere skal gifte sig med hvem de vil over 18 år.

Nu håber jeg ikke det kan misforståes Cool
Redigeret af Heine d. 19/04-2009 14:52

Frank
Heine skrev:

Det måtte jo ske: Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg fatter ikke hvad det vedkommer andre end dem som er gift.

Jeg kan godt komme i tanker om nogle fordele ved flere koner, men jeg ser flere ulemper. Alene garderobepladsen giver mig koldsved på panden.Shock

Jeg tror jeg holder mig til en enkelt.Smile
Redigeret af Frank d. 19/04-2009 16:19

norton
Jamen så tænk på når hele svigerfamilien kommer på besøg så må Du leje et helt hotel.Grin

Heine
norton skrev:
Jamen så tænk på når hele svigerfamilien kommer på besøg så må Du leje et helt hotel.Grin

Nåeeeh jaa, men der har vi da selvfølgelig forklaringen på hvorfor, mange af de steder, hvor man har polygami, traditionelt gifter sig med et kuld søstre eller brødre Cool

quickmouse
Heine skrev:
quickmouse skrev:
Heine skrev:

Utroligt at du kan misforstå mit indlæg - når jeg starter med at tage forbehold for den muslimske model.

Heine skrev:

Så det jeg mener er: at jeg synes det er underligt at Staten med sine love blander sig i antallet af ægtefæller - for begge køn og for alle nationaliteter og religioner.

Jeg mener selvfølgelig ikke der skal være særregler for muslimer - men at alle danske statborgere skal gifte sig med hvem de vil over 18 år.

Nu håber jeg ikke det kan misforståes Cool

takker for den uddybende forklaring, hvem der misforstår hvem vil jeg lade stå hen i det uvisse,

men hva´ faen jeg har jo osse kun haft en skole gang på 7 1/2 år Shock
quickmouse

ThomasHOL
quickmouse skrev:
Heine skrev:

Jeg fatter personligt ikke al den snak de har igang lige nu, for så længe at der kun er tale om en kone i juridisk forstand kan jeg ikke se problemet. Jeg mener hvis jeg nu kunne finde mig en kæreste udover min kone og hvis min kone var helt enig i at vi alle skulle bo sammen, dette så villedet jo være fint. Sålænge kone 2 juridisk set ikke er anderledes stillet end "min kæreste" ser jeg ikke noget problem. Blot respekt for andre's traditioner.

P.S. Skulle jeg have en kone nr 2 skulle hun helt klart være fra afrika. Så er svigermor langt væk og de kan ikke rotte sig samme på Thai :-)

jpo
nej tak,det giver hvis for mange problemer
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Jeg kender indirekte til livet i nogle saudiarabiske familier. Min ekser var barnepige hos to forskellige familier i Sauarabien.

Begge familier boede i townhouse.

Den nyeste kone boede øverste, den næstnyeste næst øverst, osv.

Storfamilien brugte Allah som prevention, dvs at der konstant var små børn, og ammende kvinder, osv.

Så manden havde det rimeligt godt i begge tilfælde med at passe de fire. Den ældste kone var måske endda på alder med ham selv, i overgangsalderen, slidt op af børnefødsler, osv.

Så jah.

Menneskerettighederne for kvindernes vedkommende... det var en del af deres kultur.

Ofte er den nyeste kone, den yngste ja, fra Yemen eller et andet fattigere sted udenfor Saudi, og de kvinder, oftest omkring de 18 når de starter i storfamilien, skaffer penge til deres fattiige familie hjemme i Yemen, lidt som med nogle thailandske kvinder. Deres mand drikker bare ikke. Måske får de et par på skalden en gang i mellem. Og måske forsøger han at få den nye maid med sig i seng, vi mænd kan da heller aldrig få nok, :-D

Kvinder hinanden i mellem, hustruerne altså, har det generelt godt med hinanden, de tager på udflugter med farmand, børn, maids, osv, og de får jo storrabat hus busselskabet som lejer bussen eller flyet ud. ja de fleste helikoptere er for små til at rumme sådan en familie :-D

Om jeg selv ville have sådan et virvar af et harem? Ellers tak, men altså, kultur, religion, det kan vi ikke, og det skal vi ikke kunne forstå.

Suk Rak Ning
Jeg syntes at det er modbydeligt...........men det syntes jeg om mange muslimer, de er sq ikke rigtige kloge, de fanatiske svin......................og nej jeg skaere ikke alle over en kam, men naesten......TAK
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Heine
Må give dig ret SUK - muslimernes kultur er altså på mange måder noget menneskefjendsk.

Det skulle blive sjovt at se deres reaktion , hvis vi tillader polygami/polyandri her i DK - for her ville det jo komme til at vende begge veje.

Spændende hvad de vil sige første gang en muslimsk pige gifter sig med mand nr 3 Wink

Det er vel kun økomien der sætter grænser om man har 4 koner eller 1+3 elskerinder

lindy

quickmouse
klippet fra DR Tekst tv

DR1 S117 man 20 apr 03:24:21
DR NYHEDER INDLAND 03:25

FLERKONERI KAN FØRE TIL UDVISNING
Mænd, som er gift med flere koner,
risikerer at blive udvist af Danmark.
Det siger integrationsminister Birthe
Rønn Hornbech (V), efter kilder i det
muslimske miljø har fortalt, at
flerkoneri er langt mere udbredt, end
myndighederne aner.

-Jeg har i dag (søndag) bedt mine
embedsmænd om at udforme et forslag,
der med syvtommersøm slår fast, at
bigami (flerkoneri) kan medføre
udvisning. Forslaget vil indgå som
ændringsforslag i det forslag, der
forleden var til førstebehandling i
Folketinget, og som drejer sig om andre
skærpelser af udvisningsreglerne, siger
ministeren i en pressemeddelelse.

så kan de lære det, ka´ de

hvad fanden ligner det at omgåes de danske regler om bigami / polygimani.

quickmouse

quickmouse
også klippet fra DR Tekst tv

DR1 S125 man 20 apr 06:18:23
DR NYHEDER INDLAND 17:50

MUSLIMER MOD FLERKONERI I DANMARK
Danske muslimer kritiserer, hvis
indvandrere tager mere end en kone.

Kritikken kommer efter forlydender om,
at flerkoneri blandt muslimer er langt
mere udbredt, end myndighederne aner.

Talsmanden for Det Islamiske
Trossamfund i Danmark, Imran Shah, tror
dog ikke på, at det er særlig udbredt.

- Jeg kender i hvert fald ikke til
nogen eksempler på flerkoneri i
Danmark, eller imamer som vier folk til
flerkoneri. Det er ikke noget, som Det
Islamiske Trossamfund anbefaler. Når
man lever i et vestligt samfund, så er
det ikke relevant at anskaffe sig kone
nummer to, siger Imran Shah.

Talsmanden for det muslimske / islamiske trossamfund og så min bare R**

Redigeret af quickmouse d. 20/04-2009 08:44
quickmouse

Suk Rak Ning skrev:
Jeg syntes at det er modbydeligt...........men det syntes jeg om mange muslimer, de er sq ikke rigtige kloge, de fanatiske svin......................og nej jeg skaere ikke alle over en kam, men naesten......TAK

Suk, jeg så at du bruger tørklæde, går ud fra at du solidariserer dig med de muslimske kvinder! Eller... :-D

Han er nok på vej til et kønskifteGrinGrinGrin

lindy

Spring til debat: