Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
visa
|
|
studmek |
Lagt på d. 16/04-2009 15:06
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
hej med jer.. jeg er en årgang 47 har været thagift i 12år.......bor i holbæk har hus i khorat kan man forlænge visa i khorat da vi er i thailand 33 dage er der nogen der har erfaringer med dette |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 16/04-2009 15:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
Et overstay koster 500 bath pr dag. :-) |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 16/04-2009 15:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
studmek skrev: hej med jer.. jeg er en årgang 47 har været thagift i 12år.......bor i holbæk har hus i khorat kan man forlænge visa i khorat da vi er i thailand 33 dage er der nogen der har erfaringer med dette Hvis det drejer sig om de "3 overskyende" dage så koster det "normalt" 175 Dkr for 2mnd(60 dage) visa, MEN i øjeblikket er den visa(og kun den) GRATIS, dog skal du stadigt ansøge om den på Ambassaden, og for "jyderne" i Hvide Sande (konsulat). Hellere det end overstay 3X 500Baht = 239 Dkr, Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 16/04-2009 15:30
|
Sejt Lung Yao, det vidste jeg ikke :-) |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 16/04-2009 16:28
|
Velbekomme Sarah, Det har været nævnte før af Pigalle, jeg blev selv orienteret om det i søndags ved Wat Pa- Dragør af en ansat ved den Thai Ambassade. Overstay skulle "kun" bruges som sidste udvej. For som man siger : Hellere forebygge end helbrede = Jeg ville til en hvert tid garderer mig med en 2 mnd visa, som jeg eventuelt ikke ville få brug for, istedet for at læne mig til den "falske sikkerhed" at: " jeg kan altid betale mig fra det(overstay fine)". Nu i exemplet i #1, var det kun tale om tre dage, men har det været 14 dage så var det blevet til 7000 baht= 1116 Dkr. Redigeret af Lung Yao d. 16/04-2009 16:30 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 16/04-2009 16:31
|
Hehe, ja, så ville det bedre kunne betale sig at KØBE 2 eller 3 mdr. Visa. Har selv kun brugt overstay i små mængder også ;-) |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 16/04-2009 18:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Der er vel ikke noget galt i et enkelt visa-run? Jeg skulle bruge 6 dage ekstra i efteråret hvorfor vi tog på tur med familien til Vientianne i Laos - så var den klaret med ekstra 15 dage (tror jeg det var)! |
|
|
lols |
Lagt på d. 16/04-2009 18:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Visa run til Laos koster 35 USD for visum til Laos, plus transporten til og fra og en dags tid. Det bliver hurtigt dyrere og mere tidskrævende end at søge visum. Men er du allerede i Thailand, så en god ide. Mener at der er mulighed for at søge forlængelse af de 30 dages ophold enten 7 eller 10 dage på et immigrations kontor i Thailand. Måske andre har prøvet det? Prøv evt at kigge lidt på thaivisa.com. En forlængelse koster 1.900 baht. |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 16/04-2009 19:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Lung Yao skrev: studmek skrev: hej med jer.. jeg er en årgang 47 har været thagift i 12år.......bor i holbæk har hus i khorat kan man forlænge visa i khorat da vi er i thailand 33 dage er der nogen der har erfaringer med dette Hvis det drejer sig om de "3 overskyende" dage så koster det "normalt" 175 Dkr for 2mnd(60 dage) visa, MEN i øjeblikket er den visa(og kun den) GRATIS, dog skal du stadigt ansøge om den på Ambassaden, og for "jyderne" i Hvide Sande (konsulat). Hellere det end overstay 3X 500Baht = 239 Dkr, Ifølge Det Thailandske Generalkonsulat i Hvide Sande er det gratis at ansøge om turist visum i perioden 5/3 - 4/6 2009. Lung Yao - jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men man kan vel ansøge både hos Ambassaden eller hos Konsulatet uanset hvor i landet man bor. Når jeg læser dit indlæg, er det som om du siger, at bor man vest for Storebælt skal man ansøge hos Konsulatet i Hvide Sande, og bor man øst for Storebælt skal man søge hos Ambassaden i Hellerup. Venlig hilsen Brasmus |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 16/04-2009 23:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Du har helt ret Brasmus, man kan söge hvorsomhelst uanset hvor du bor--selv fik jeg mit på konsulatet i Göteborg Ingolf |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 17/04-2009 02:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
lols skrev: Visa run til Laos koster 35 USD for visum til Laos, plus transporten til og fra og en dags tid. Det bliver hurtigt dyrere og mere tidskrævende end at søge visum. Men er du allerede i Thailand, så en god ide. Mener at der er mulighed for at søge forlængelse af de 30 dages ophold enten 7 eller 10 dage på et immigrations kontor i Thailand. Måske andre har prøvet det? Prøv evt at kigge lidt på thaivisa.com. En forlængelse koster 1.900 baht. Du kan købe 7 dage på immigrationen 1900 Baht, men det er bedre at få et 2 eller 3 mdr. visa, det er for tiden gratis, hvis man har 2 mdr turistvisa kan man købe 30 dage på immigrationen 1900 Baht. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/04-2009 02:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Man kan ogsaa ta' en overnating i Laos og faa 2X2 mdr, det vil sige at som turist faar du 2 mdr, og efter de 2 mdr, skal du bare runde broen og du har 2 mdr. mere...........det koster 2000 Baht, men for tiden er det gratis, dog koster det ca. 1500Baht at komme ind i Laos.............
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 17/04-2009 02:47
|
Suk Rak Ning skrev: Man kan ogsaa ta' en overnating i Laos og faa 2X2 mdr, det vil sige at som turist faar du 2 mdr, og efter de 2 mdr, skal du bare runde broen og du har 2 mdr. mere...........det koster 2000 Baht, men for tiden er det gratis, dog koster det ca. 1500Baht at komme ind i Laos............. Hvis du har 2+2 mdr. turistvisa skal du først ud efter 3 mdr. da du kan købe 30 dage i Thailand, efter 3 mdr. skal du over grænsen, der får du så 60 dage og kan så købe 30 dage mere, altså 6 mdr i Thailand og skal kun ud af landet en gang. Jeg ved at 2 mdr. og 3 mdr. visa er gratis til 5 i 6. men jeg ved ikke om 2+2 mdr. turistvisa også er gratis, men jeg vil anbefale at i ringer til ambasaden i Hvide Sande, han er meget hjælpsom med alt. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/04-2009 12:16
|
Brasmus skrev: ................................................................................................................. Lung Yao - jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men man kan vel ansøge både hos Ambassaden eller hos Konsulatet uanset hvor i landet man bor. Når jeg læser dit indlæg, er det som om du siger, at bor man vest for Storebælt skal man ansøge hos Konsulatet i Hvide Sande, og bor man øst for Storebælt skal man søge hos Ambassaden i Hellerup. Venlig hilsen.Brasmus Brasmus, Nej, du har ret , det var bare mig som udtrykte mig "forkert". Med det jeg skrev, mente jeg at det var nemmere for "jyder" at søge i Hvide Sand og os andre i Hellerup. Fynboer har "frit valg på alle hylderne". Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/04-2009 12:21
|
pigalle skrev: ..................................................................................................... Jeg ved at 2 mdr. og 3 mdr. visa er gratis til 5 i 6. men jeg ved ikke om 2+2 mdr. turistvisa også er gratis, men jeg vil anbefale at i ringer til ambasaden i Hvide Sande, han er meget hjælpsom med alt. Jeg fik ellers bekræftet at tilbudet om "afgiftfri" visa gjaldte KUN for 2 mnds visa, ved 3 mnd er det kontant betaling ved kasse 1. Logisk nok, da tilbudet kun gælder til den 5-6-2009. Redigeret af Lung Yao d. 17/04-2009 12:24 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
lols |
Lagt på d. 17/04-2009 15:28
|
Der findes kun en type turist visum. Der kan ikke søges om enten 2 mdr eller 3 mdrs visum. Et turist visum giver ret til 60 dages ophold i Thailand og de kan da forlænges med 30 dage på et immigrations kontor mod betaling af 1.900 baht. Altså 3 mdr ialt men man skal lige omkring et immigrationskontor for den sidste måned. Dette visum er gratis uanset om man ønsker at forlænge det eller ej. Så vidt jeg har hørt og læst er det kun turist visum med en indrejse, der er gratis i øjeblikket. Det giver så ret til 90 dage i Thailand på en indrejse. |
|
|
Lagt på d. 17/04-2009 22:18
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hEj lols Det er vist ikke helt rigtig. Sidte gang jeg var i Thailand søgte jeg 3 måneders visa i Hvide Sande - ingen problem. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 17/04-2009 22:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
girobank skrev: hEj lols Det er vist ikke helt rigtig. Sidte gang jeg var i Thailand søgte jeg 3 måneders visa i Hvide Sande - ingen problem. Prøv lige at kigge på det stempel du fik på de 3 mdr. ........ står der ikke Non O imm. ? og ikke turist visa |
|
|
lols |
Lagt på d. 18/04-2009 00:10
|
girobank skrev: hEj lols Det er vist ikke helt rigtig. Sidte gang jeg var i Thailand søgte jeg 3 måneders visa i Hvide Sande - ingen problem. Jo det er helt rigtigt som jeg skrev. Der findes kun en type turist visum og det giver lov til ophold i 60 dage ved indrejse. Men gyldigheden af visumet er 90 dage, hvilket vil sige at indrejse skal ske inden inden 90 dage efter udstedelse. Det er "enter before date" i visumet. Som goldwing skriver har du måske et non imm visum der netop giver 3 mdr ophold. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 18/04-2009 02:53
|
lols skrev: Der findes kun en type turist visum. Der kan ikke søges om enten 2 mdr eller 3 mdrs visum. Et turist visum giver ret til 60 dages ophold i Thailand og de kan da forlænges med 30 dage på et immigrations kontor mod betaling af 1.900 baht. Altså 3 mdr ialt men man skal lige omkring et immigrationskontor for den sidste måned. Dette visum er gratis uanset om man ønsker at forlænge det eller ej. Så vidt jeg har hørt og læst er det kun turist visum med en indrejse, der er gratis i øjeblikket. Det giver så ret til 90 dage i Thailand på en indrejse. Ja det er rigtigt det du skriver, man kan læse om det her. http://www.thai-c...geID=about |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |