Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Det mest dødsyge sted i Thailand
|
|
kylling |
Lagt på d. 14/04-2009 19:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Det kan ikke kun være mig der syntes at min kones landsby er røvkedelig,grusveje,i regntiden mudder,2 købmænd som i mine øjne kun sælger ris,alt andet er støvet og beskidt. Den bedste restaurant er en garage hvor man kan købe stegte ris til 20 bth : Pedal lokum hvor men ikke kan sidde og hygge sig alene(kan overhoved ikke hygge mig der) Råben og skrigen fra naboer som løber ind og ud af døren (som ikke er der) ok de smider deres sko hatten af for det Sidde og drikke lokalt ubestemeigt WH er heller ikke miig,men jeg er jo nok mærkelig Kunne komme med meget mere men det kan komme senere |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 14/04-2009 21:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Hej Er der ikke et eller andet fornuftigt som du kan få tiden til at gå med..? Er pedallokomet det eneste sted hvor du næsten kan være dig selv, så er du sku dårlig stillet. Men bare rolig det stopper med at regne slut november NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 14/04-2009 21:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
kylling skrev: min kones landsby er røvkedelig Hej kære medlidende, Denne "by" skulle vel aldrig være บ้าน โพนแบง ? One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2009 21:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Taler du flydende thai? Ellers har du chancen nu :-D Fang et par knægte, de ved hvor i kan fiske :-D Gå på besøg hos de naboer som fiser ind og ud af dine døre :-D Lån en Mc, og kør dig en tur. Alene. :-D Tag med i rismarken, hvis de andre tager der hen :-D Slagt en kylling og lav dit eget mad :-D Mal huset udvendigt og indvendigt:-D Tag på besøg hos din kærestes bedstemor :-D Køb en fodbold, stil dig op på det sted i landsbyen som mest ligner en fodboldbane, og se hvad der sker :-D Hvis din famile har en DVD, så lær dig at synge en Lao sang :-D Når du kan den, slagt 5 kyllinger, inviter til fest, og syng sangen for dine gæster:-D Flirt med din kærestes lillesøster, så ved du hvad du skal lave den næste tid:-( Stop den første fyr som kommer forbi på en MC, hop bag på, og se hvad der sker:-D Er det ikke nok, så send privat besked til mig, for yderligere instruktioner :-D |
|
|
Larsen73 |
Lagt på d. 14/04-2009 21:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Den sidste gang vi var i Thailand var jeg "fanget" ca. 3 uger ude i landsbyen, det var lang tid...zzz Men der skulle også arrangeres en (efter)fest for afdøde svigerfar. Gudskelov har vi fået bygget et ok toilet, faktisk noget at det første jeg fik lov at "sponsere". Motorcykler der kører frem og tilbage skrig og skrål, you name it ! Men det hører jo til. For ikke at at blive helt sindsyg tager jeg typisk mindre ture rundt på motorcykel. Mindre projekter i hjemmet er heller ikke at foragte. Her er lidt billeder fra seancen : Tjaa : Lidt fra projekt trappe : Her tager man hen for at slappe af : En nem og hurtig måde at fixe mange lys på : Osama kigger forbi : Og til sidst en kæmpe fest for hele landsbyen : Once you go Asian, you won't go Caucasian
|
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 14/04-2009 22:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Nu har du vel ikke taget til Thailand, fordi det ligner Lalandia. Jeg har været igennem det kulturchok lige som dig, men i stedet for at kæmpe imod det, kunne du måske se det som det, det er; nemlig en ferie... Du er ikke hjemme i Assens (!) og husk, at det er dem, der hygger sig og dig der lider; noget kunne tyde på, at det er dem, der har fat i den lange ende og dig, der er forkert på den? Lad være med at pisse mod vinden... God ferie //sonni08 |
|
|
Larsen73 |
Lagt på d. 14/04-2009 22:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
sonni08 skrev: Nu har du vel ikke taget til Thailand, fordi det ligner Lalandia. Jeg har været igennem det kulturchok lige som dig, men i stedet for at kæmpe imod det, kunne du måske se det som det, det er; nemlig en ferie... Du er ikke hjemme i Assens (!) og husk, at det er dem, der hygger sig og dig der lider; noget kunne tyde på, at det er dem, der har fat i den lange ende og dig, der er forkert på den? Lad være med at pisse mod vinden... God ferie //sonni08 Så slemt er det nu heller ikke Og det er da også rart at se hele byen feste (fordi der kommer en falang med lidt $$) Men under normale omstændigheder dvs. ingen større fest eller lign. kan dagene da godt gå hen at blive lidt lange ved længere ophold i byen > 1-2 uger. Har da oplevet dage hvor man talte timerne til solen gik ned og alle bare sidder og gisper i varmen på terrassen Once you go Asian, you won't go Caucasian
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 14/04-2009 23:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ja i min kones landsby har de gravet huller i rismarkerne og dyrker rejer, krabber og fisk, men derfor bliver det alligevel kedeligt i længden og så er der alle myggene. Men et besøg nu og da af nogle dages varighed er OK, besøgene er som regel når Budha har en af sine festdage eller der er en som er død i landsbyen, for så er der begravelsesfest i mindst en uge. Er glad for at vi bor "på landet" på Phuket, der er aldrig ret langt hvis vi trænger til lidt forandring og fest og farver og en svømmetur i the Andaman Sea. Venlig hilsen Conrad |
|
|
Lagt på d. 14/04-2009 23:55
|
|
Hold da helt ferie! De 2 fjolser har sq engang også arbejdet for mig, men dog ik så længe Redigeret af d. 14/04-2009 23:55 |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 15/04-2009 00:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
lidt off topic, men er der nogen, der ved, hvordan man kan undgå myggene - (og hønse/hundelopperne). - Min datter og jeg lider frygteligt. Sidste år fik hun en stafylokokinfektion, der varede tre måneder efter vi kom hjem. Selv må jeg gå under nettet, når det bliver mørkt for ikke at få mine tre til fem myggestik pr. aften; selv under ventialtoren på fuld skrue. Vores søde blod er meget eftertragtet af de små blodsugere dernede. //sonni08 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 15/04-2009 00:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Sprøjt eller smør jer med et mygge middel, som indeholder DEET, det er effekttivt, men måske ikke så godt til et lille barn. Myggemidler der indeholder citrus er også gode, men de holder ikke så mange timer. Endelig, så kan I tage lange benklæder og langærmede trøjer på, ja og sokker, for myggene bider mest på fødderne og nederst på benene. Venlig hilsen Conrad |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 15/04-2009 06:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
kylling skrev: Det kan ikke kun være mig der syntes at min kones landsby er røvkedelig,grusveje,i regntiden mudder,2 købmænd som i mine øjne kun sælger ris,alt andet er støvet og beskidt. Den bedste restaurant er en garage hvor man kan købe stegte ris til 20 bth : Pedal lokum hvor men ikke kan sidde og hygge sig alene(kan overhoved ikke hygge mig der) Råben og skrigen fra naboer som løber ind og ud af døren (som ikke er der) ok de smider deres sko hatten af for det Sidde og drikke lokalt ubestemeigt WH er heller ikke miig,men jeg er jo nok mærkelig Kunne komme med meget mere men det kan komme senere Heheh Kylling...Har haft samme opfattelse første gang jeg var i landsbyen....har dog nu fået et ordenligt toilet.... men alle de andre ting er der endnu..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
kylling |
Lagt på d. 15/04-2009 07:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
pdrhan skrev: [quote]kylling skrev: Det kan ikke kun være mig der syntes at min kones landsby er røvkedelig,grusveje,i regntiden mudder,2 købmænd som i mine øjne kun sælger ris,alt andet er støvet og beskidt. Den bedste restaurant er en garage hvor man kan købe stegte ris til 20 bth : Pedal lokum hvor men ikke kan sidde og hygge sig alene(kan overhoved ikke hygge mig der) Råben og skrigen fra naboer som løber ind og ud af døren (som ikke er der) ok de smider deres sko hatten af for det Sidde og drikke lokalt ubestemeigt WH er heller ikke miig,men jeg er jo nok mærkelig Kunne komme med meget mere men det kan komme senere Jeg har været der flere gange men den længste periode var 5 dag,så kunne mit humør ikke længere. Tror aldrig jeg lære det Redigeret af kylling d. 15/04-2009 07:05 |
|
|
JackH |
Lagt på d. 15/04-2009 07:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
sonni08 skrev: lidt off topic, men er der nogen, der ved, hvordan man kan undgå myggene - (og hønse/hundelopperne). - Min datter og jeg lider frygteligt. Sidste år fik hun en stafylokokinfektion, der varede tre måneder efter vi kom hjem. Selv må jeg gå under nettet, når det bliver mørkt for ikke at få mine tre til fem myggestik pr. aften; selv under ventialtoren på fuld skrue. Vores søde blod er meget eftertragtet af de små blodsugere dernede. //sonni08 Spis B-vitamin - store doser, og hvidløg. Du kommer til at lugte fælt og det synes "Los Mosquitos" også. Du kan næsten se dem lave en brat undvigemanøvre, når de er ved at lægge an til landing på dig! Nogle anbefaler at smøre limesaft eller Tigerbalsam på huden, ved ikke helt om det virker... En af fordelene ved at bo på min efterhånden meget omtalte 16. etage i Bangkok, er at vi sjældent ser myg i den højde... JackH |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 15/04-2009 08:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
jeg kan snakke flydene Thai...........zzz æhh..æhh...jar vadee jar....øhh--øhh..hev kao....... |
|
|
Django |
Lagt på d. 15/04-2009 09:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 229 |
JackH skrev: En af fordelene ved at bo på min efterhånden meget omtalte 16. etage i Bangkok, er at vi sjældent ser myg i den højde... JackH Æææææh JackD du har jo ødelagt illusionen ved at sige, du ikke bor på 16.etage. Er du ved at bygge illusionen op igen ? |
|
|
juj |
Lagt på d. 15/04-2009 11:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Har proevet at bo i saadan en landsby en gang, goer det aldrig mere, aldrig har jeg kedet mig saa faelt. Naee saa fortraekker jeg min landsby her paa Phuket, med Pool, fitness, hvis jeg skulle faa den skoere ide, at jeg traenkte til motion, en skoen restaurant og Pool bar. Vagter der holder alle fatig roevende ude. Og ordenlige sanitaere forhold. Loest haengende lyst toej, moerkt til traekker mygene, der daekker arme og ben. Tiger balsam virker ok paa anklerne. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 15/04-2009 12:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Jeg kan kun sige en ting. Gudskelov min kone er fra bangkok. Jeg gider simpelthen ikke betale kassen for at tage på ferie og så bare være i en eller anden kedelig landsby langt ude på landet. Det er rigeligt når vi tager ud og besøger hendes mormor 100 km uden for bangkok. Der er ingenting at lave og det ene år overnattede vi derude på et lille motel værelse uden internet og uden kanaler på andet end thai på TV’et. Da klokken var 8 tror jeg, gik vi i seng (kl 11 ville vores dater så ikke sove mere så det var en lang nat). Nej jeg dur simpelthen ikke til at lave ingenting i ret lang tid af gangen. Jeg har feks heller aldrig kunne ligge på stranden i mere end et par timer. Heldigvis er konen enig og vi er begge langt mere til store byer end små feriesteder. Så de råd jeg har set i denne tråd til at ikke kede sig ville ikke række længere end til aftensmaden på dag 1, så damm hvor ville det være en lang ferie hvis vi skulle være uger på landet. |
|
|
Lagt på d. 15/04-2009 13:00
|
|
ThomasHOL skrev: Jeg kan kun sige en ting. Gudskelov min kone er fra bangkok. Jeg gider simpelthen ikke betale kassen for at tage på ferie og så bare være i en eller anden kedelig landsby langt ude på landet. Det er rigeligt når vi tager ud og besøger hendes mormor 100 km uden for bangkok. Der er ingenting at lave og det ene år overnattede vi derude på et lille motel værelse uden internet og uden kanaler på andet end thai på TV’et. Da klokken var 8 tror jeg, gik vi i seng (kl 11 ville vores dater så ikke sove mere så det var en lang nat). Nej jeg dur simpelthen ikke til at lave ingenting i ret lang tid af gangen. Jeg har feks heller aldrig kunne ligge på stranden i mere end et par timer. Heldigvis er konen enig og vi er begge langt mere til store byer end små feriesteder. Så de råd jeg har set i denne tråd til at ikke kede sig ville ikke række længere end til aftensmaden på dag 1, så damm hvor ville det være en lang ferie hvis vi skulle være uger på landet. Er det noget med et indre og et ydre liv, det der med at kede sig. jeg kan ikke huske at jeg har kedet mig, i hvert fald ikke de sidste 35 år. Hvordan gør man, keder sig altså. Hvor er tanken, hvor reflektionen, hvor er bare det at læse en bog, osv osv. Men OK, selvfølgelig rejser man ikke til Thailand for at sidde hele ferieni e landsby, men... |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 15/04-2009 13:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
strejfer skrev: Er det noget med et indre og et ydre liv, det der med at kede sig. jeg kan ikke huske at jeg har kedet mig, i hvert fald ikke de sidste 35 år. Hvordan gør man, keder sig altså. Hvor er tanken, hvor reflektionen, hvor er bare det at læse en bog, osv osv. Men OK, selvfølgelig rejser man ikke til Thailand for at sidde hele ferieni e landsby, men... Jeg skal ikke udtale mig om hvordan det er for dig, men for mig skal der ske noget og det behøver ikke være fysisk. Det kan også være at sidde foran min computer være på nettet men bøger gider jeg simpelthen ikke. Jeg fungerer simpelthen ikke godt hvis jeg bare efterlades til ingenting det du kalder reflektion kalder jeg dødens pølse. som jeg ser det så kan der være 2 årsager til forskellen enten kan det være alder der betyder at der skal mindre til. For hvor du ikke har keddet dig i 35 år har jeg kun levet i 35 år. Ellers kan der være forskel på hvordan vi fungerer jeg er typen der skal lave noget heletiden. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |