Se indlæg
jpeg billeder
|
|
Healer |
Lagt på d. 28/06-2005 15:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Swadee swadee... Har fået min computer startet forfra igen, med samtlige programmer m.m. da der var gået virus i den. Nu ligger mit problem i, at når jeg vil gemme et billede fra nettet på computeren gemmer den det i .bmp også kaldet bitmappe-format. Når jeg gemmer kan jeg ikke vælge om det skal være jpg-fil eller andet... der er kun mulighed for at gemme det i .bmp. Er der een af jer gode thai-folk-venner der kan hjælpe mig med et godt råd så jeg kan gemme direkte i f.eks. jpeg og ikke skal gemme i bitmappe først og så derefter ændre til jpg??? Kanon - og på forhånd tak fordi du læste så langt som hertil Bedste hilsener fra Healer - René ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 28/06-2005 16:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Spørgsmålet er ikke helt forstået. Er det i et særligt program, f.eks. når du bruger Internet Explorer når du surfer på internettet? Normalt bør den foreslå den grafik-type som billedet ligger som, dvs. hvis du hmed musse-pilen over et billede øjre-musse-taster på banneret på denne hjemmeside og dernæst vælger "Save picture as...", så bør den foreslå navnet "banner.jpg". Ligeledes smiley'sne på denne side foreslår den f.eks. "grin.gif". Hvis du mangler et program til at konvertere mellem grafik-typer kan gratis udgaver findes på hjemmesider som www.tucows.com eller www.download.com Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
Cobra |
Lagt på d. 28/06-2005 18:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Sawadee krap Jeg tror jeg har løsningen på dit problem Du sletter dine "midlertidige internet filer" og sætter cache størrelsen til noget passende f.ex. 30 Mega byte. Eller du kan læse her [url][/url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810978 De aller bedste hilsner Cobra Redigeret af Cobra d. 28/06-2005 18:10 |
|
|
Healer |
Lagt på d. 30/06-2005 20:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Hej Christian og Cobra... Tak for de gode råd. Det hjalp lidt at kigge på microsoft-linket og banneret øverst på denne Dansk Thai Webside viste sig ved "gem som" i jpg-format - men så gik det hele tilbage til bmp igen når jeg prøver at gemme øvrige billeder... underligt. Har prøvet at downloade foreslåede programn på download.dk men intet ser ud til at hjælpe. En har fortalt at hans problem forsvandt efter han defragmenterede m.m.!!! OK - foreløbig rigtig mange tak fordi i gad ulejlige jer med at svare mig - tak og swadee swadee.... Bedste hilsen fra Healer - René ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
Spring til debat: |