Se indlæg
Dag 1 Songkran, 36 DEAD, 410 INJURED
|
|
goldwing |
Lagt på d. 12/04-2009 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
http://www.pattay...0000008891 36 DEAD, 410 INJURED THROUGHOUT THAILAND DURING SONGKRAN FESTIVAL BANGKOK, April 11 – Thirty-six persons died and 410 others were injured in 392 road accidents throughout Thailand on Friday, the first day of the ‘most dangerous seven days’ peak period of the Songkran festival, Thailand’s traditional New Year, a senior Ministry if Interior official said. Director-General Anucha Mokhaves of the Disaster Prevention and Mitigation Department said the number of road accidents Friday was 85 less than the comparable period last year while the number of fatalities, 36, was nine less and the number of injured persons was 147 less. He said the major reason attributed for the road accidents was driving under the influence of alcohol. Most accidents involved motorcycles. The northernmost province of Chiang Rai recorded highest total number of accidents and injuries on Friday with 21 mishaps and 22 injured persons, he said. As many people are still leaving Bangkok and heading for home in upcountry on Saturday, police checkpoints on main roads and highways are urged to carefully inspect pickup trucks and buses with too many passengers in a bid to reduce road accidents, he added. (TNA) may |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 12/04-2009 12:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Ifølge nyhederne, her søndag eftermiddag i Thailand er antallet af dræbte oppe på 930, iforbindelse med songkran
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Havnso |
Lagt på d. 12/04-2009 13:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
ja man må sige at de forstår at feste med krudt og kanoner og ikke kun vand moske lille danmark ikke er så dårligt aligevel HHHhmmmm moske undtaget al den balade i københavn for nogen tid siden fame godt at man bor på bø landet per |
|
|
Lagt på d. 12/04-2009 13:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Havnso skrev: ja man må sige at de forstår at feste med krudt og kanoner og ikke kun vand moske lille danmark ikke er så dårligt aligevel HHHhmmmm moske undtaget al den balade i københavn for nogen tid siden fame godt at man bor på bø landet per Farangerne holder sig vel ikke tilbage, eller hvad? Jeg oplevede faranger i Soi Diana Inn i Pattaya sidste år, de var ved at vandskyde mig af MC/ knallerten. Øv. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 12/04-2009 15:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
95 die from Songkran road accidents By: BangkokPost.com Published: 12/04/2009 at 12:48 PM 538 road accidents took place on Saturday - the second day of Songkran's Seven Dangerous Days - resulting in 36 deaths and 582 injuries. The northeastern province of Nakhon Ratchasima posted the highest number of road fatalities with five, the Department of Disaster Prevention and Mitigation reported. 930 road accidents happened during the first two days of Songkran's Dangerous Days, with a total of 95 deaths and 992 injuries. 39.03 per cent of the accidents were caused by drunk driving, followed by speeding with 16.91 per cent. 79.93 per cent involved motorcycles. Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
jpo |
Lagt på d. 12/04-2009 17:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
930 dode forste dag, og det startet med at der stod i nyhederne 46 dode, i samme traad, det maaa da vaare en and, hvor mange dage vare songkran?
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 12/04-2009 17:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Jeg kan ikke helt finde ud af hvornår det officielt er første Songkran dag. Er det d. 11 ? |
|
|
Lagt på d. 12/04-2009 17:48
|
|
D.13-15 april |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 12/04-2009 17:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Så er det lidt tifligt at tage hul på dødsfaldene ! Tak for svaret. |
|
|
kennet |
Lagt på d. 12/04-2009 17:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
nicefarang skrev: Jeg kan ikke helt finde ud af hvornår det officielt er første Songkran dag. Er det d. 11 ? Det er Songkran(Thailandsk Nytår) den 13. Mange starter dagen før og fortsætter til og med den 14...Fest i 3 dage, Thaier kan godt lide at feste. |
|
|
ncmohr |
Lagt på d. 12/04-2009 18:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
i Chiang Mai varer det til den 16-17. Så der giver de den rigtigt gas Havde fornøjelsen at opleve det sidste år. Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 12/04-2009 18:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
ncmohr skrev: i Chiang Mai varer det til den 16-17. Så der giver de den rigtigt gas Havde fornøjelsen at opleve det sidste år. Jeg ved ikke hvor du får dine infomationer fra men De sidste 4 År har den stoppet den 15 April Men lad os da bare se om du får rat i år Hilsen Cesse |
|
|
juj |
Lagt på d. 12/04-2009 19:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Her paa Phuket starter det d 12 og topper imorgen, jeg havde selv fornoejelsen af at faa en spand vand smit i hovedet idag, da jeg skulle koere en ven til Karon, det kunne nemt vaeret gaet helt galt, saadan en spand vand slaar altsaa haardt naar man koere 2 paa en motor bike, saa ikke saa maerkeligt med alle de doedsfald og tilskadekomne, men haaber da dem der tager del i loejerne vil sende de tilskadekomne, alle de doede og deres familier en venlig tanke, |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 14/04-2009 09:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Efter 4 dages Songkran: 220 deaths and 2,658 injuries from road accidents after four days into the “seven dangerous days” period of Songkran holidays travel, according to official figures. The casualties were derived from a total of 2,468 accidents, a number lower than last year’s accidents count during the same period by 481. However there were only 9 less deaths than last year. Dr. Paijit Warachit, the deputy permanent secretary to the Ministry of Public Health, said 81 people died from accidents on Monday alone. The top cause of accidents remained drunken driving. Chiang Rai province had the highest number of accidents so far, at 102. |
|
|
Lagt på d. 14/04-2009 20:25
|
|
Lidt om SONGKRAN fra thailand .dk http://www.thaila...php?t=5487 lindy |
|
|
ncmohr |
Lagt på d. 15/04-2009 07:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
cesse skrev: ncmohr skrev: i Chiang Mai varer det til den 16-17. Så der giver de den rigtigt gas Havde fornøjelsen at opleve det sidste år. Jeg ved ikke hvor du får dine infomationer fra men De sidste 4 År har den stoppet den 15 April Men lad os da bare se om du får rat i år Hilsen Cesse Jeg var i Chiang Mai sidste år og den 16 og den 17 skal man bare køre et lille stykke ud af byen så er der gang i den igen Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 15/04-2009 08:42
|
ncmohr skrev: cesse skrev: ncmohr skrev: i Chiang Mai varer det til den 16-17. Så der giver de den rigtigt gas Havde fornøjelsen at opleve det sidste år. Jeg ved ikke hvor du får dine infomationer fra men De sidste 4 År har den stoppet den 15 April Men lad os da bare se om du får rat i år Hilsen Cesse Jeg var i Chiang Mai sidste år og den 16 og den 17 skal man bare køre et lille stykke ud af byen så er der gang i den igen Jeg hader Songkran så det vil jeg da huske ikke at gå uden for byen d 16-17 |
|
|
Clunse |
Lagt på d. 15/04-2009 09:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
goldwing skrev: Efter 4 dages Songkran: 220 deaths and 2,658 injuries from road accidents after four days into the “seven dangerous days” period of Songkran holidays travel, according to official figures. The casualties were derived from a total of 2,468 accidents, a number lower than last year’s accidents count during the same period by 481. However there were only 9 less deaths than last year. Dr. Paijit Warachit, the deputy permanent secretary to the Ministry of Public Health, said 81 people died from accidents on Monday alone. The top cause of accidents remained drunken driving. Chiang Rai province had the highest number of accidents so far, at 102. Så var det altså mere sikkert at stå midt i demonstrationerne i Bangkok end at være ude i trafikken? |
|
|
cesse |
Lagt på d. 18/04-2009 06:17
|
http://www.bangko...n-festival Bangkok post Sidste nye tal er 373 døde som følge af ulykker under songkran Ting hvis det var et tal til sankt hans så vil bålafbrænding da øjeblikkelig blive afskaffet ved log Ja det er da bare en tanke Cesse Redigeret af cesse d. 18/04-2009 06:24 |
|
Spring til debat: |