Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af bar
http://www.zoover...aya/vejret

lindy

BJ skrev:
Nu i har gang i snakken om danske barer.
Er der nogen der kan sige mig om der ligger nogle/en Dansk bar på Koh Chang
og evt. hvor på koh Chang den ligger???
MVH.BJ
PS. kan i ellers give mig et navn/adresse på en dansk bar i Pattaya.
på forhånd tak.
Da jeg rejser der ned på Fredag.

der er ca 5 på Koh Chang, og vel 30 i Pattaya og Jomtien. Alene i Soi Danmark i jomtien er der 8, og i Soi 7, også i Jomtien, er der fire.

Søg
dansk restaurant bar

kombineret med Koh Chang og med Pattaya Jomtien.

God tur.

styx32 skrev:
I har nok ret i at det ikke er nemt og drive en bar. jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på at der stadig må være penge i det. siden der er så mange der driver en bar i Pattaya.

Og så med den løn de tillader sig og give deres ansatte. så må de tjene penge.

3000 THB pr mdr. og så 12-14 timers arbejde om dagen..

Styx, tag en lommeregner med næste gang du tager til Thailand. Der er folk som mener at den afsluttede højsæson varede 21 dage, ikke 21 uger.

De fleste af de som etablerer sig i Thailand med barer og restauranter, gør det med penge som de har tjent andre steder. På platforme, på Grønland, via mange års slid i DK, osv.

De som simpelthen s k a l tjene penge for at leve, tager tit til Danmark om sommeren for at tjene penge, tager afløsning på de omtalte platforme, osv.

Barerne sælges konstant, til folk som kender meget lidt til branchen. Både til branchen generelt, men også selve det at drive forretning i Thailand :-(

Men kom nogle gange, se dig omkring, sæt dig ned i den samme bar aften efter aften, begynd at tælle indenad. Så mange øl solgt. Så mange barfines indkasseret, og så videre, og huske endelig lommeregneren. :-D

Redigeret af d. 06/04-2009 21:27

Frank
En stor risiko ved at drive en bar er i mine øjne, at man ofte havner på den forkerte side af disken.

De fleste har nok en romantisk forestilling om at drive bar. Ikke mindst når man har oplevet det søde liv i Thailand på en ferie eller to.

Men hvis man vil have succes, så har arbejdet ingen sammenhæng med at være kunde i baren. Det er hårdt arbejde. Planlægning og styring, bogføring og regnskab, leverandørforhandling, markedsføring osv.

Og så tror jeg man skal spørge sig selv, om man ville kunne finde på og finde ud af at åbne en bar i Danmark. Hvis svaret er nej, så bør man efter min vurdering overhovedet ikke overveje at åbne en bar i Thailand.

goldwing
Helt enig med Strejfer her....

Jeg vil sige at det kræver en del at være barejer, nemlig

Du har drevet bar/restaurant hjemmefra før med succes.

En større formue, som du kan leve af i det daglige. samt tåle at miste det du har invisteret i denne bar.

Et kanon godt helbred, for jeg kan se på restauratørerne dernede, at de bliver hurtig gamle.

Hvis du besidder disse ting, ög IKKE selv drikker for meget, så har du en lille chance for at din bar kan køre rundt.
du bør sandelig også have en bred viden om Thaiforhold, for dine ansatte er altså Thaier.

Du kan ikke selv stå i baren, for det har du ingen rettigheder til, men derimod må du instruere og vise dine ansatte hvad og hvordan....... dette kaldes et workpermit som du kan få ved mindst 5 ansatte Thaier.

De Danske barejere sidder selv og er "viceværter" på deres bar fra morgen til lukketid HVER DAG.
de er såmænd ikke andet en det jeg kalder for "bordluddere" ..... de tager imod kunderne og holder øllene igang, og prøver efter bedste evne at skabe en fest, for så kommer der jo lidt omsætning.
Om de på den måde har en billigere barregning selv ved lukketid, ja det kommer jo an på den totale omsætning.

Alt dette er helt sikkert hyggeligt omkring jul og nytår samt hele januar, hvor der er mange turister, men men allerede i sidst i feb, starter lavsæsonen igen og turisterne tager hjem, og de sidste af vinterturisterne forlader byen først i april. Og kommer ikke igen før nov.

Så der er rigtigt mange måneder uden den store omsætning, og som strejfer er inde på, så er højsæsonen nu blevet meget, ja rigtig meget kort.
Og det er alt kun 2 mdr. til at tjene penge til 12 mdr...... føj føj

ja alt dette er selvfølgelig ikke for at afskrække folk som har lyst til en bar, men bare lige nogle tanker som I bør overveje....

Ja jeg kender personlig flere Danske restauratører, og nogle klarer den og andre ikke.

God fornøjelse.

BJ
strejfer skrev:
BJ skrev:
MVH.BJ
på forhånd tak.

der er ca 5 på Koh Chang, og vel 30 i Pattaya og Jomtien. Alene i Soi Danmark i jomtien er der 8, og i Soi 7, også i Jomtien, er der fire.

Søg
dansk restaurant bar

God tur.

Soi Danmark hvor ligger den i Jomtien???
MVH.BJWink
Redigeret af BJ d. 07/04-2009 08:12

Er det ikke soi 7 eller er det 8

BJ skrev:
strejfer skrev:
BJ skrev:
MVH.BJ
på forhånd tak.

Søg
dansk restaurant bar

God tur.

Soi Danmark hvor ligger den i Jomtien???
MVH.BJWink

Soi Danmark går op fra stranden, når du kommer inde fra Pattaya er det lige efter Soi 7. Der er et stort skilt med et Danmarkskort nede ved Beach Road. Det var i den gade konsulen Stig tidligere holdt til.

goldwing
jsh71 skrev:
Er det ikke soi 7 eller er det 8

Jo tæt på, for det er en soi mellem disse to.....

Locturian
At drive en bar handler ikke om at blive rig. Det handler om overlevelse og tidsfordriv. Jeg kender ingen i Thailand der kører rundt i en Mercedes fordi de ejer en bar i Pattaya, Phuket, Hua Hin - or whereever. Det skulle måske lige være mafiaen der scorer tykt på "bekyttelsespenge" af barene.

Hvis du vil åbne en bar, så tag to store håndfulde penge med. Den første til at købe baren, og den næste til at få det til at løbe rundt det første år eller 2. Derefter har du måske gjort dig erfaringerne til at det lige løber rundt.

Nu kan jeg primært kun snakke for Hua Hin, da jeg bor her, men jeg antager at princippet er nogenlunde det samme når det kommer til barene.

Nogle af barene er købt af udenlanske mænd til deres koner/kærester, hvor hun så tager sig af den hernede, og hvor manden har et sted at hænge ud når han er på ferie, og så ellers har de prale-rettigheder der følger med at have en bar (hvor latterligt det så end er).

Den anden gruppe er de mænd der beslutter sig for at bo her, og har en slat penge med hjemme fra. De mener/tror det er en god idé at have en bar. Jeg kender ingen i Hua Hin der er rige på at have deres bar. Det løber lige rundt, hvis alt går godt. Ellers handler det om at lægge penge til side i højsæsonen, som kan spæde til når der ingen kunde rer i højsæsonen.

Den største faldgruppe er overoptimisme i de gode perioder. Man får penge ind - og bruger dem. Men kurven vender, og når den døde periode kommer, og man har brugt pengene fra den gode periode, ja, så er man på skideren.

Skulle jeg have mig et overlevelserhverv i Thailand (hvis jeg nu var en helt anden person) var jeg blevet skolelære. Det er et nobelt erhverv, med mindre arbejdstimer og med sikkert lige så mange penge i lommen når dagen er omme.

Lad være med at åbne en bar! Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Django
Den hedder soi white house og kommer lige efter soi 7 og før soi 8Wink
Jeg ved ikke, hvor meget danskergade der er tilbage. Efter at hønsehuset er lavet om til en katoeybar og Holger Danske også har skiftet ud i ejerkredsen. Der er en katoye bar allerførst på v. hånd er godt nok hollandsejer men en del danskere hænger ud der, for Chang og andre øller er markant billigere. der end fx på Holger danske.
Der ligger også flere danske steder længere ude på beach roaden nemlig ude i soi welcome. Der ligger Kim med Rio Bravo,og der er et par steder mere.

BJ god tur og se her

http://www.pattay.../index.htm
Redigeret af Django d. 07/04-2009 13:40

Django skrev:
Den hedder soi white house og kommer lige efter soi 7 og før soi 8Wink
Jeg ved ikke, hvor meget danskergade der er tilbage. Efter at hønsehuset er lavet om til en katoeybar og Holger Danske også har skiftet ud i ejerkredsen. Der er en katoye bar allerførst på v. hånd er godt nok hollandsejer men en del danskere hænger ud der, for Chang og andre øller er markant billigere. der end fx på Holger danske.
Der ligger også flere danske steder længere ude på beach roaden nemlig ude i soi welcome. Der ligger Kim med Rio Bravo,og der er et par steder mere.

BJ god tur og se her

http://www.pattay.../index.htm

Nogle gange er det enormt pudsigt at laese kommentarer. Tag nu bare ovenst[ende. Kim har for laengst aabnet en ny restaurant i Soi 7, lige overfor den danske kro.

I folkemunde kaldes Soi Whitehouse nu Soi Danmark. Der er adskillige danske steder tilbage, jeg er ikke kommet der ret meget, vel fire gange i alt, nej ikke i sidste uge, men i hele mit liv, men de er der da.
[color=#663399][/color]
Redigeret af d. 07/04-2009 17:06

Django
Strejfer du må meget undskylde at jeg fortæller hvordan verden så ud i Jomtien sidst jeg var der.

Godt du ved så meget efter 4 besøg i hele dit liv.Sad
Redigeret af Django d. 07/04-2009 17:46

vandango
Uddrag fra artikel:

Nu ses det hvert år, at mange forsøger sig som bar eller restarant vært i Pattaya og Jomtien, desværre forsvinder mange også
næsten lige så hurtigt som de har åbnet, mange når faktisk
kun at have deres forretninger i få måneder før de enten
sælger eller lukker igen.
Som man af og til hører, som svaret
på når nogle spørger, om hvordan man får en mindre
formue med ud af Thailand,man starter med at tage en
større med herned. Og det er nok desværre rigtigt, når man
skal se på dem der forsøger sig hernede.

http://www.pattay...an_178.pdf

http://www.pattay...an_180.pdf

http://www.pattay...an_172.pdf

Man kan sikkert finde mange flere triste historier.....

Payanak
En maade hvorpaa man kan maale succesen i en bar, er hvor mange gange om aaret ejeren er noed til at gaa til haeveautomaten i loebet af et aar.

Som andre har sagt: Man skal holde sig fra at aabne en bar i Thailand!

Django
Ja en fin gennemgang Nick har lavet. Jeg savnede dog en gennemgang af Jomtien i samme fine stil som Pattaya.
For at strejfer 4 gange i sit liv har været i soi white house kan jeg ikke bruge til noget.
Vil hellere vide lidt og den danske kro i soi7 efter Rene er taget hjem, og hvad der sker på Holger Danske, om det er Bjarne der er der alene nu. Hvor har Tommy åbnet henne i soi welcome og sammen med hvem?
Men Nick holder jo til på den danske kro så måske kommer beretningen på et tidspunkt.Wink

Django skrev:
Strejfer du må meget undskylde at jeg fortæller hvordan verden så ud i Jomtien sidst jeg var der.

Godt du ved så meget efter 4 besøg i hele dit liv.Sad

Ingen årsag, Django. Har du brug for mere hjælp siger du bare til. Det var den gade, jeg kun har været i fire gange. :-D. Jeg venter stadig på at du skal spille en vidunderlig melodi for mig, DJANGO :-D

Steen 22
De fleste af de som etablerer sig i Thailand med barer og restauranter, gør det med penge som de har tjent andre steder. På platforme, på Grønland, via mange års slid i DK, osv.

Hvis man vil miste sine penge er det en rigtig god ide med en bar
Jeg har aldrig hørt om nogen der slap gratis fra det.Sad

Steen 22 skrev:

Hvis man vil miste sine penge er det en rigtig god ide med en bar
Jeg har aldrig hørt om nogen der slap gratis fra det.Sad

De findes, de som har lavet en rimelig forretning, men det er meget få, og deres succes bygger på fundamenter som

En fremragende hustru som er med år efter år :-D

Farangens evne til:

At passe sit ægteskab og
Styre sit spiritusforbrug.

pigalle
Locturian skrev:
At drive en bar handler ikke om at blive rig. Det handler om overlevelse og tidsfordriv. Jeg kender ingen i Thailand der kører rundt i en Mercedes fordi de ejer en bar i Pattaya, Phuket, Hua Hin - or whereever. Det skulle måske lige være mafiaen der scorer tykt på "bekyttelsespenge" af barene.

Hvis du vil åbne en bar, så tag to store håndfulde penge med. Den første til at købe baren, og den næste til at få det til at løbe rundt det første år eller 2. Derefter har du måske gjort dig erfaringerne til at det lige løber rundt.

Nu kan jeg primært kun snakke for Hua Hin, da jeg bor her, men jeg antager at princippet er nogenlunde det samme når det kommer til barene.

Nogle af barene er købt af udenlanske mænd til deres koner/kærester, hvor hun så tager sig af den hernede, og hvor manden har et sted at hænge ud når han er på ferie, og så ellers har de prale-rettigheder der følger med at have en bar (hvor latterligt det så end er).

Den anden gruppe er de mænd der beslutter sig for at bo her, og har en slat penge med hjemme fra. De mener/tror det er en god idé at have en bar. Jeg kender ingen i Hua Hin der er rige på at have deres bar. Det løber lige rundt, hvis alt går godt. Ellers handler det om at lægge penge til side i højsæsonen, som kan spæde til når der ingen kunde rer i højsæsonen.

Den største faldgruppe er overoptimisme i de gode perioder. Man får penge ind - og bruger dem. Men kurven vender, og når den døde periode kommer, og man har brugt pengene fra den gode periode, ja, så er man på skideren.

Skulle jeg have mig et overlevelserhverv i Thailand (hvis jeg nu var en helt anden person) var jeg blevet skolelære. Det er et nobelt erhverv, med mindre arbejdstimer og med sikkert lige så mange penge i lommen når dagen er omme.

Lad være med at åbne en bar! Smile

Ja du har evig ret, men når det er sagt så kender jeg alligevel et par danskere i Hua Hin som det går rigtigt rigtig godt for.

Spring til debat: