Se indlæg
 Udskriv debat
I Bangkok: Det skal du bare se!!!
Anders21
Hey især til gavede Thailandrejsende personer med speciale i Bangkok, så ville jeg lige hører hvilke steder i syntes er et "must" at se og opleve? nu er jeg lige kommet hjem dernede fra efter et halvt år, men selv om jeg har været vidt omkring dernede så nåede jeg kun meget lidt i Bangkok, grundet de mange problemer mellem de røde og gule! nu er det så sådan at min rejse går derned igen til sommer deriblandt Bangkok en uges tid, og i den uge vil jeg gerne have det optimale ud af det. så vil gerne lige vide om der er steder, ting, osv. man bare må se, opleve eller prøve?!?!?!

Det mest nævneværdige jeg selv så var Mount Gold midt i byen! fantastisk udsigt!

håber der kommer nogle gode guide tips Smile både til mig og andre brugere herinde, som planlægger at give Bangkok et besøg Smile

AndersM
Hej
Jeg syntes hvis du har en uge i bkk så må du også prøve at besøge, det lille museum som fortæller om studenter oprøret i bkk
Hvad det lige hedder er jeg ikke siker på.
Det er et mindesmærke for Studenter oprøret i Oktober (mener det var 1972)
Jeg syntes det var en stærk oplevelse at få den del af Thailands historie også, det er et udendørs museum som kan ses døgnet rundt
Jeg var der om aftenen, der var tændt fakle og meget pyntet med blomster, syntes det er et sted som man bør besøge.

Nu ved jeg ikke om du er til gåture...?

For jeg har et par andre gode forslag/ideer hvis du er tll gå ture.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

BJ
Grand palace er også noget der skal ses under en Bangkoktur. MVH.BJWink

Ja ok nu er jeg ikke den store bangkok elsker, men en tur op ad floden er en dejlig tur, chinatown, en tur med sky line er flot og så alle de andre steder jeg ikke kan huske navnene på Grin men rigtig god tur til dig, håber du kommer andre steder end lige bkk.

pdrhan
Et "MUST" i BKK er et besøg på Royal Dragon Restaurant i BKK
http://www.royal-...boutus.htm
tag der ud til deres aftenshow det er kanon flot og underholdende!!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg[/img] is not a valid Image.

BJ
En ting jeg selv også vil opleve (her når jeg skal derud i April) er Sirocco Sky bar på toppen af The Dome.
Der vil jeg selv en tur op og få en drink og ta nogle fotos ud over Bangkok.
Det er efter hvad jeg ved Bangkoks anden højeste bygning
Så udsigten skulle være eventyrlig men prisen for en middag eller en drink er rimeligt pebret,
men UDSIGTEN! finder du ikke andre steder i Bangkok en drink eller middag i de omgivelser glemmer man nok aldrig.
MVH.BJ

PS. Red Cross Snake Farm, skulle også være en stor oplevelse
eller du kan ta en tur i Lumphini Park en af i en af de grøne Oaser midt i Bangkok.
og Chatu-Chak Weekendmarked er også et besøg der er noget ved ca.8000 Boder MED ALT mellem himel og jord
så der er mere at se end det kan gøres på en dag.
Go FornøjelseWink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 29/03-2009 09:33

ville også anbefale Chatu-Chak Weekendmarked hvis man har et shopping gen ;-).... helt special oplevelse ikke mindst de mange underlige ting der sælges der.. pantip plaza hvis man er til gadgets og skytrain som transport rundt i byen kan anbefales..

AndersM
Det er en oplevelse at komme op og spise med så flot en udsigt på 80 etage
Det er rigtigt at der dyrt smaenlignet med et gade køkken
Var der med min søn, og betalte for ham 500 bath og jeg måtte af med 800 bath, så var der også alt hvad man kan tænke sig af thai mad.
Det er en ta selv reausturante
Hvis du tager der op så er der ikke nogen som kikker skævt til dig hvis du bruger flere timer på at æde dig gennem alle retterne
Det er også muligt at spille golf på toppen, og andre sjove ting
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

En heldags vandring i China Town, er interessant, men du finder nok ikke rundt uden en guide der kender denne bydel. En tur på Chao Praya floden er forfriskende og interessant: Vimanmek teaktræs kongeslottet hvor gaver til kongen genem mere end 60 år er udstillet. Slottet har 72 værelser, og her opbevares de massive guld-tronstole.

sank
Smile Ja har man nogle dage er det en ide at bo midt i China Town ? så lære man det at kende ( nogenlunde ) på alle tider af døgnet ? det er et meget Skiftene kvarter. Og nemt ned til flodbåden gå. Og gå afstand til Hua Lampon og her køre Undergrunds banen lige ud til Weekendmarkedet og man kan skifte til skytrain osv og osv der er til mange dage i Bangkok og mange gange. God tur Smile

maik
Hvad der er et must afhænger af hvad der interessere en.

Hvis du er historisk interesseret bør du se Nationalmuseet.

Ellers vil jeg anbefale dig at komme ud og sejle på de små kanaler på vestsiden af Chao Phraya.

http://www.maikjensen.dk
roald
Et besøg i gaden Patpong, kan da være en oplevelse

Anders21
HEy tak for alle de fantastiske indlæg er glad for den gode respons det her indlæg gav Smile nu er der "uheldigvis" 3 måneder til jeg skal afstedWink men så har jeg jo lang tid til lige at studerer alle tingene igennem.. måske det bliver en ti dages tid jeg bliver i BKK. fik et dårligt indtryk af den første gang jeg var der.. storbyer har aldrig været mig... men tror nu den byder på mange spændende ting, det er da det jeg får et indtryk af når jeg hører alle jeres gode forslag... jeg kunne også kigge i en bog guide om bangkok.. men ville hellere hører brugerne herinde da de tit giver et meget bedre indblik i tingene, med egne erfaringerSmile

men tak, og tilføj gerne flere Smile lyder i hvert fald til jeg får en travl uge dernede, inden jeg drager videre til Phuket Smile

ps. ja er meget historie interesseret scorede 13 tal i gym eksamen Smile så et museúm besøg er da helt sikkert en god ide Smile

pps. den mega høje skyskraber midt i byen, mener den hedder noget med BMW tower, er det den højeste bygning i byen?? og er den åben for turisme? Smile

kanut
Prøv en tur i lumpini park kl : 06,00, eller en tur forbi Wat Arun i båd ved solopgang, jeg kan også anbefale masage i Wat po, et besøg på pasteur Institut er også godt, de ved bare alt om slanger.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

pdrhan
Anders21 skrev:

pps. den mega høje skyskraber midt i byen, mener den hedder noget med BMW tower, er det den højeste bygning i byen?? og er den åben for turisme? Smile

Tror du mener Bayoke Sky - ( der har været BMW reklamer mm udenpå)
det er et hotel fed udsigt deroppefra - vi skal bo der igen her i juli måned...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg[/img] is not a valid Image.

Anders21
oki så den bare havde noget bmw drejende rundt oppe på toppen Smile ville gerne op i en af de høje bygninger nemlig og se Bangkok fra oven Smile

ThomasHOL
Anders21 skrev:
oki så den bare havde noget bmw drejende rundt oppe på toppen Smile ville gerne op i en af de høje bygninger nemlig og se Bangkok fra oven Smile

OK sidst jeg var i Bangkok var det en DTAC reklame de havde på bygningen. Det skæmmer den ret meget at de er begyndt på de reklamer, den va pænere uden.

Men du kan komme op på deres observations dæk som ligger på ca 75 etage. Jeg var deroppe i 2002 og der tog vi bare op til receptionen og købte en billet til observations dækket. Husk at tage derop en dag med godt vejr, for ellers får du ikke så meget ud af det.

Jeg har også været oppe i Taipei 101 for et par år siden og i min øjne er det et must at besøge den slags bygninger hvis man er i nærheden.

Derudover så er Bangkok en fed by hvis du spørger mig, jeg tilbringer den meste af min tid i Thailand i Bangkok. Jeg kan bare godt lidt atmosfæren og det liv der er i bangkok. Kan nemt få flere dage til at gå med at bare gå rundt i gaderne og kigge på mennesker (for det er jo ikke arkitektur der præger byen).

jens
Jeg har lige kopieret teksten fra det jeg selv har skrevet på Thailand.dk for længe síden, til en anden der spurgte på hvad man kunne lave i Bangkok.

Jeg kan på det varmeste anbefale en tur til Koh Kret pottemagernes ø, først bliver i kørt fra Taxaen til molen i rickshaw, også sejler i over til øen hvor i kan gå rundt og kigge og købe lidt souvenirs hvis i vil.
Ovre på øen kan i så købe en sejltur rundt på klongerne for 50 baht/prs, der ligger de til ved et sted hvor de sælger traditionel thailandsk kanum (slik/dessert) for 10/20 baht der er rigtig meget forskelligt også ligger de til ved en restaurent hvor i kan spise rigtig thaimad billigt pga at denne attraktion ikke er særlig kendt blandt udlændinge.
Da vi var med var jeg den eneste udlænding, så det er en helt anden oplevelse end de sædvanlige turistfælder,
Alternativt kan i tage en longtailboat rundt til slangefarmen, og the royal barks og så et lille flydende marked, disse ture sejles bl.a. fra molen ved grand palace.
Til koh kret skal i bare tage en taxa og sige i skal til koh kret, så ved de hvor i skal køres til.
Når i sejler rundt fra koh kret kommer i forbi huse der kun kan sejles til.

Fandt lige dette link

http://www.bangko...-kret.html

Der er iøvrigt rigtig mange forslag til dagsture fra/i Bangkok.
Mvh
Jens

Anders21
jeg siger endnu engang meget tak for rådene Smile der skal helt sikkert sættes mere tid af til bangkok kan jeg godt seSmile med hensyn til Skyskraberen der så må vi lige se, skal overveje det, men er bare så hamrende hæjdeskræk så bliver noget af en udfordring... men skal op i den for jeg ærger mig stadigvæk over jeg missede KL tower da jeg var i Kuala Lumpur

mcpdk

Redigeret af Webmaster d. 13/11-2009 23:23
Smile

Spring til debat: