Se indlæg
En billig privat churffør.....
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/03-2009 00:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Når jeg rejser rundt i Thailand, så prøver jeg at finde så billige en måde at rejse på. Jeg var på en lille ferie med min søn (10 år) i Dec-Jan måned, vi havde kun planlagt hjemmefra at vi skulde opleve så meget som muligt af landet. vi fandt et lille billigt hotel midt i bkk som vi brugte som udgangspungt, så gik vi ellers rundt i bkk og fik så mange sjove og spændende oplevelser som man nu kan på 3 dage På vores rundture i bkk hyret vi også en taxi et par gange, en af chufførende fik vi en god snak med, han ville rigtig gerne snakke, vi fortalte ham om vores planer m at opleve så meget som muligt. Han spurgte om vi havde været nordpå, og det havde vi ikke, han spurgte så om han skulde køre for os. Jeg tænkte..... det lyder som en dyr løsning.... Enden på det hele blev at vi aftalte med ham at han blev vores privat chuffør i taxi. Vi aftalte at vi betalte for brændstof og mad og et sted at sove samt 1000 bath i døgnet for vognen. Vi fik set alle de steder som vi syntes så spændende ud plus de steder som han også syntes vi skulde se Det var en oplevelse som jeg godt kunde unde andre at opleve. Vores eneste ønske var at opleve steder som ikke var spoleret af turister, på vores 5 dages tur så vi kun 2 som var hvide Turen kom til at koste med det hele 9000 bath Så det kan stadig lade sig gøre at rejse i thailand uden at blive flået NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 27/03-2009 07:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Ja det lyder da som en spændene ting, det er sjovt at du netop skriver det for jeg rejser til Thailand her i April og havd tænkt på om jeg kunne hyre en privat Thai som guide et par dage. Så tak for oplysningen MVH.BJ |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/03-2009 08:05
|
Hej Ja hvorfor skulde du ikke også kunde gøre det, og særlig som det ser ud nu med økonomien også i Thailand, der er så mange der mangler bare et lille job, husk vær posetiv kritisk så kan det ikke gå helt galt. Din tur her til April er det så kun flyveturen til bkk, og så klare du resten selv..? Håber du kommer så du får opleved det thailanske nytår.... Det er vel nok verdens største vandkamp. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2009 09:16
|
|
Begynder Antal indlæg: |
AndersM skrev: Når jeg rejser rundt i Thailand, så prøver jeg at finde så billige en måde at rejse på. Jeg var på en lille ferie med min søn (10 år) i Dec-Jan måned, vi havde kun planlagt hjemmefra at vi skulde opleve så meget som muligt af landet. vi fandt et lille billigt hotel midt i bkk som vi brugte som udgangspungt, så gik vi ellers rundt i bkk og fik så mange sjove og spændende oplevelser som man nu kan på 3 dage På vores rundture i bkk hyret vi også en taxi et par gange, en af chufførende fik vi en god snak med, han ville rigtig gerne snakke, vi fortalte ham om vores planer m at opleve så meget som muligt. Han spurgte om vi havde været nordpå, og det havde vi ikke, han spurgte så om han skulde køre for os. Jeg tænkte..... det lyder som en dyr løsning.... Enden på det hele blev at vi aftalte med ham at han blev vores privat chuffør i taxi. Vi aftalte at vi betalte for brændstof og mad og et sted at sove samt 1000 bath i døgnet for vognen. Vi fik set alle de steder som vi syntes så spændende ud plus de steder som han også syntes vi skulde se Det var en oplevelse som jeg godt kunde unde andre at opleve. Vores eneste ønske var at opleve steder som ikke var spoleret af turister, på vores 5 dages tur så vi kun 2 som var hvide Turen kom til at koste med det hele 9000 bath Så det kan stadig lade sig gøre at rejse i thailand uden at blive flået Super at du har nydt det med dit barn. Men der er mange andre måder at rejse på, som ikke isolerer så meget som en privat bil. der er et enormt net af lokale busser, hvor du oplever samfundet meget mere end hvis du vælger en privat bil med en privat chauffør. Det var vel godt for samarbejdet med chaufføren, at I snakkede sammen først, at det ikke bare var en som du hyrede, men lærte manden at kende først. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 27/03-2009 10:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Altid skønt at høre fra nogen som tør ta chancen og oplever det som byder sig som en slags rygsæksturist! Jeg tror også det har været nogen fantastiske dage uden at være på luksusvognen! Og det kan klart anbefales at benytte busselskaberne, især VIP-sovenatbusserne som har en særlig stemning. De er godt nok IKKE bygget til farang-mænd af normal højde og størrelse men det kan lade sig gøre at få sovet noget under turene, hvor man bliver vækket tidligt på natten for tisse- og spisepause på 20 minutter men det er et godt afbræk i turen og man kan faktisk opleve noget selvom man kører om natten. Og prisen f eks for en lang nattur på måske THB1000 incl et lille "fly-måltid" slår ikke nogen af pinden. Jens |
|
|
sank |
Lagt på d. 27/03-2009 10:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja Bus rundt i landet kan bestemt anbefales ? vi har prøvet fra syd til nord. og for nogle år siden fra Pattaya til Chaing Mai med Natbus 1400 bat for 2. men det var drøjt 14 tim. Men en Oplevelse. Og ellers kørte vi ca. 3 - 4 tim. max om dagen. mvh |
|
|
thyboen |
Lagt på d. 27/03-2009 11:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Er man flere, der rejser sammen, kan man leje en minibus for 1.500 bath pr. dag incl. chauffør, hvortil kommer brændstof. Det har vi efterhånden prøvet 7-8 gange, hvor vi har været både nordpå og sydpå. Vi har normalt været mellem 6 og 8 personer til at dele udgiften, så det har været en billig måde at opleve Thailand på. Vi kan også lide at se de dele af Thailand, hvor der ikke kommer så mange turister. Vi har i tre tilfælde været over grænsen til Burma i Mae Sot, De tre pagoders pas vest for Kansanaburi, samt Mae Sai nord for Chang Rai. Fordelen ved at køre i minibus frem for alm. bus er at man selv bestemmer farten, hvad man gerne vil se, hvornår man holder pause osv. Hvis man er flere om at dele udgiften kan jeg kun varmt anbefale denne måde at se Thailand på. thyboen |
|
|
Thai madsen |
Lagt på d. 27/03-2009 16:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 73 |
Hvor finder man evt. En minibus til en hel eller flere dage? Er det bare tilfældigt forbi passerende taxier man stopper eller??? MH. Madsen |
|
|
BJ |
Lagt på d. 27/03-2009 18:05
|
De kan Hyres på alle de små Rejseburo der ligger over hele Thailand, du kan også henvende dig i Receptionen på det Hotel/Resort du/i bor på hvis det er tilfældet. MVH.BJ |
|
|
BJ |
Lagt på d. 27/03-2009 18:15
|
AndersM skrev: Hej Ja hvorfor skulde du ikke også kunde gøre det, og særlig som det ser ud nu med økonomien også i Thailand, der er så mange der mangler bare et lille job, husk vær posetiv kritisk så kan det ikke gå helt galt. Din tur her til April er det så kun flyveturen til bkk, og så klare du resten selv..? Håber du kommer så du får opleved det thailanske nytår.... Det er vel nok verdens største vandkamp. Jo tak jeg er blevet advaret. og jeg kommer som det lige skal begynde. For jeg ankommer 11 April så jeg er forberedt, HVIS MAN KAN VÆRE DET! Og ja når jeg fra jeg lander i Suvarnabhumi så er det hele op til mig selv, hvorfor? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 27/03-2009 18:18 |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/03-2009 22:52
|
Hej.. Vi prøvede skam også natbusser på vores ferie.. Efter vores lile rund tur i nord Thailand skulde vi syd på, og blev en lang nat (jeg fik ikke sovet særlig meget) Turen i bus gik til Renong (ca. 9 timer) så stod vi kl meget tidligt om morgenen på busterminalen i Renong. Pris for to sæder blev 1100 bath og der var så vand- kaffe- og lidt at spise Vores plan var at vi ville ud på Koh Phayam. Så vi tog bybussen til havnen (50 bath for to sæder) vi kom 3 timer før den første færge sejlede, så der var god tid til at finde et sted at spise lidt morgenmad, som sneg sig op på 60 bath for lidt at spise. Der hvor vi spiste faldt vi snak med et par betjente, som kørte os til færgen,de hjalp os med at købe biletter, en voksen billet 150 bath og en børne billet 75 bath. så var der en meget smuk sejltur på ca 1½ time så var vi på en af alle de smukke øer der er ude i Andermansea. På øen var der ingen biler og ingen store hoteller, kum motorcykler og små hotel komplexer, og så rigtig mange bambushytter til priser som alle kan betale (150 bath for en nat) Øen er næsten uberørt. Jeg vil tro der bor 4 - 500 fast på øen Jeg nyder at rejse. Og kan jeg gøre det til små penge så kan mine rejser blive så meget længere. Det er da rigtigt at vi kunde tage minibus, sammen med 5-6 andre, må desvære indrømme hvis jeg rejser så langt er det sku ikke for at bruge min tid sammen med andre faranger, Hvis det var det som jeg ønskede så kunde jeg ligeså godt tage til Bjeringbro eller sådanne. Når jeg er i thailand så vil jeg opleve Thailand uden for mange faranger. Jeg holder mig konsekvendt fra steder hvor jeg ved der kommer faranger. Vi fik skabt rigtig mange gode kontakter/vendskaber, som ikke blev bygget på vores penge. I Thailand kommer man stadig utrolig langt med venlighed og et åbent sind NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/03-2009 23:11
|
Thai Madsen Du kan prøve at bruge en times tid i lufthavnen i bkk. Nede i kælderen holder alle minibusserne til, du behøver ike at opsøge chuførrene de skal nok komme til dig. Du må ikke virke særlig interaseret i at hyre en vogn, for så ryger prisen hurtigt op på. Det at få en vogn til en god pris er lidt som at gå på loppe marked i Dk. Normalt betaler jeg under 100 bath for en tur i minnibus fra lufthavnen i bkk og til busterminalen. De bedste rejse tips og gode råd har jeg fået af Thaier, og så er det til priser som de betaler. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 28/03-2009 02:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
BJ skrev: De kan Hyres på alle de små Rejseburo der ligger over hele Thailand, du kan også henvende dig i Receptionen på det Hotel/Resort du/i bor på hvis det er tilfældet. MVH.BJ Ja det kan man helt sikkert, meeeeen ikke til 1000 baht om dagen + brændstof. det kræver lidt mere at finde disse priser. Normalprisen er 1.500 baht daglig ................... nå anders m: og den med at finde en i lufthavnen til denne pris....... glem det Redigeret af goldwing d. 28/03-2009 02:37 |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 28/03-2009 06:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
at finde en rejse guide selv kan skam være udmærket ide eller igenmen andre som kan anbefale en.
eller også kan man bruge den officelle turist organisation. http://www.touris...iland.org/ [img]http://www.tourismthailand.org/ajaxengine/upload/mod_festival_event/17/img_title/img_56894841c9c6c931534fba4e8b467661.jpg[/img] is not a valid Image. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
BJ |
Lagt på d. 28/03-2009 07:29
|
goldwing skrev: BJ skrev: De kan Hyres på alle de små Rejseburo der ligger over hele Thailand, du kan også henvende dig i Receptionen på det Hotel/Resort du/i bor på hvis det er tilfældet. MVH.BJ Ja det kan man helt sikkert, meeeeen ikke til 1000 baht om dagen + brændstof. det kræver lidt mere at finde disse priser. Normalprisen er 1.500 baht daglig ................... nå anders m: og den med at finde en i lufthavnen til denne pris....... glem det Ja jeg gav 980baht for en tur fra Koh Chang og til Bangkok i Maj siste år men jeg vil da gerne tro med den finanskrise at man kan hyre en billig privatchaufør. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 28/03-2009 07:32 |
|
Spring til debat: |