Se indlæg
 Udskriv debat
Er der et alternativ til Thailand
VIP skrev:
rinpoche skrev:
Johnson skrev:

jeg er åbenbart den eneste herinde som stadig tror på ægte kærlighed....desuden er jeg tosset med Thailand, ikke kun pga. de fordelagtige priser, det gode vejr og unge smukke piger som mange åbenbart ser som den største årsag til at rejse/leve i Thailand...det er noget dybere...og nej, dette er ikke blot en naiv kliché selv om det kunne lyde sådan (var det et dybt *Suk* jeg hørte dér fra de fastboende som bor i TH??)

Ja, du er den eneste ud af flere 1000 medlemmer.

Det glæder mig at du ser dybden, gid vi andre kunne lære det.

Ja, alle de fastboende sukker nu efter din indsigt.

Og der skal lyde en tak fordi du ville strø dine guldkorn udover os andre svagfattende og så inderligt uvidende.

En skønne dag lærer du måske endda sproget (mit indledningsvise gæt lyder: næppe), og du kan så komme igen med lidt mere gennemslagskraft.

Ironi, kan være godt! Her ser vi det når det er bedst!!!
,,,,Klasse.

Hvad mon der ville ske, hvis vi alle gjorde det til en vane at spørge os frem, og lytte på hvad der blev svaret, mindst ee gang i hver eneste tråd her på DTW?

vandango
strejfer skrev:
Hvad mon der ville ske, hvis vi alle gjorde det til en vane at spørge os frem, og lytte på hvad der blev svaret, mindst ee gang i hver eneste tråd her på DTW?[/b]

Så var feks. manse mf. stadig her på DTW.

Johnson
rinpoche skrev:
Johnson skrev:

jeg er åbenbart den eneste herinde som stadig tror på ægte kærlighed....desuden er jeg tosset med Thailand, ikke kun pga. de fordelagtige priser, det gode vejr og unge smukke piger som mange åbenbart ser som den største årsag til at rejse/leve i Thailand...det er noget dybere...og nej, dette er ikke blot en naiv kliché selv om det kunne lyde sådan (var det et dybt *Suk* jeg hørte dér fra de fastboende som bor i TH??)

Ja, du er den eneste ud af flere 1000 medlemmer.

Det glæder mig at du ser dybden, gid vi andre kunne lære det.

Ja, alle de fastboende sukker nu efter din indsigt.

Og der skal lyde en tak fordi du ville strø dine guldkorn udover os andre svagfattende og så inderligt uvidende.

En skønne dag lærer du måske endda sproget (mit indledningsvise gæt lyder: næppe), og du kan så komme igen med lidt mere gennemslagskraft.

jeg skal med glæde lærer dig lidt om dybden i livet....guldkornene skal ikke koste dig noget, men at du benævner dig selv som "svagfattende" og "inderligt uvidende" det må stå for egen regning...

At du vælger sproget som en måde at nedgøre mig på, well, den faldt vidst tilbage i hovedet på dig selv, efter kommentaren om at jeg næppe er klog nok til at lære det. Så snakker vi virkelig mudderkastning frem for debat. Virkelig stort af en mand med indsigt og masser af ironisk humor.

Min point i det den tekst du valgte ud var ikke at dum-agtiggøre samtlige brugere herinde for manglende forståelse for begrebet kærlighed. Men for at fremprovokere en reaktion. Det undrede mig at jeg var den eneste der reagerede på den ene eller anden måde. Måske er der nogle som er enige, måske en masse som er uenige, men i det mindste argumenterede jeg for mit grundlag for indlægget, nemlig det at se objektivt på visse ting her i tilværelsen.

vær sød at droppe den dumsmarte ironi og sig for fanden hvad du vil sige. Om det er at du er enig, uenig eller blot mener at jeg har misforstået det hele. Så kan vi diskutere istedet for at måle hinanden på hvem der kan snakke thai bedst.

Mitchell
intressant debat, jeg kan godt forstå de der er ved at havde fået nok af Thailand, Thailændere er blevet utroligt pengefikseret, Thailand er satmer ikke hvad det var for 30 år siden, den gang var her alle tiders, og kvinderne havde kærligheden i hjertet ,men meget har forandret sig til det mere triste.
hende jeg kommer sammen med heri Thailand, hendes mor sad og sludrede med nogen andre lokale ældre kvinder for en uge siden, tænk fandmer om de spurgte hende, " hvor meget betaler mitchell om måneden for at bo hos jer, 20.000-30.000 baht...?"
Aois mor holdte facaden og svarede " han betaler det han skal!", men disse kællingers spørgsmål om hvor meget jeg betaler, det gav mig totalt kvalme der jeg fik det at vide ,jeg spurgte mig selv, " hvad fanden laver jeg dog i Thailand nu til dags, er det mon på tide at fise af ?"
Her i Easn er næsten alle kvinder ude på at finde sig en farangmand pga PENGE,PENGE OG ATTER PENGE, selv døtrenne bliver opdraget til at de ikke skal finde sig en Thaimand, men en farangmand, sådan er Thailand nu til dags.
Johnson er en ny genration der ikke kender til hvad Thailand var en gang, og han ved åbenbart heller ikke hvad Thailand er i virkeligheden nu til dags, kunne han sproget og lærte han den brede befolkning at kende i dybdten og bag facaden, ville han hurtigt komme på andre tanker om Thailand anno 2009Frown

Johnson
tja...giv bare alderen og erfaringen skylden...men sjovt nok var noget af det første negative jeg lærte om Thailand at landet hver dag bliver overrendt af usympatiske falang mænd der bare skal drikke, kneppe, købe stort hus, plukke en kone og ellers bare gøre som det passer dem.--ydmygheden synes borte...

og åbenbart har det været sådan i mange mange år...der er sgu ik noget at sige til at en brøkdel af dem svarer igen med at tage røven på de mænd. Åbenbart handler det at bo i Thailand mest om at få noget for pengene og føle sig som kongen i modsætning til det lorte liv mange af dem havde i hjemlandet...og med det syn på Thailand er det da logisk at mange Thai'er også ser falang som en måde at "få noget for pengene" bare omvendt, "få penge for noget"...

men igen, der er fandeme også mange piger og familier som ikke er pengefikseret og tror meget det kommer an på falang. Min kæreste har aldrig spurgt om jeg vil sende penge...og sin sot er sat til 1 bath...omvendt har jeg kendskab til nogle stykker som udelukkende er ude på at finde en fyr de kan tømme..

Men det virker for mig helt ærligt som om respekten for Thailand og befolkningen er dalet i bund..skylden tror jeg ikke skal tilfalde Thai'erne, men der hvor de fleste finger peger hen.....og som jeg sagde før...ser man objektivt landet og befolkningen, så ser de hurtigt objektivt på dig..

du kan jo spørge dig selv hvorfor du selv tror udviklingen har ændret sig sådan, fra det Thailand du lærte at kende i sin tid til det Thailand du ser idag...ligesom du kan spørge dig selv hvorfor hash- og alkoholmisbruget pludselig blev så højt på Grønland...måske har den unge mand alligevel fat i noget.

Som afslutning skal det siges at jeg fra dags dato har lagt min stil om. Jeg er på DTW for at skabe gode venner og bekendskaber og få gode råd og hjælp osv..ikke for at skabe splid og had og træde folk over tæerne..så dette vil være mit sidste indlæg hvor jeg viser klør...respekt til alle herinde og må fremtiden byde jer det bedste.

Johnson
Redigeret af Johnson d. 24/03-2009 18:01

outthere
Mitchell skrev:
intressant debat, jeg kan godt forstå de der er ved at havde fået nok af Thailand, Thailændere er blevet utroligt pengefikseret, Thailand er satmer ikke hvad det var for 30 år siden, den gang var her alle tiders, og kvinderne havde kærligheden i hjertet ,men meget har forandret sig til det mere triste.
hende jeg kommer sammen med heri Thailand, hendes mor sad og sludrede med nogen andre lokale ældre kvinder for en uge siden, tænk fandmer om de spurgte hende, " hvor meget betaler mitchell om måneden for at bo hos jer, 20.000-30.000 baht...?"
Aois mor holdte facaden og svarede " han betaler det han skal!", men disse kællingers spørgsmål om hvor meget jeg betaler, det gav mig totalt kvalme der jeg fik det at vide ,jeg spurgte mig selv, " hvad fanden laver jeg dog i Thailand nu til dags, er det mon på tide at fise af ?"
Her i Easn er næsten alle kvinder ude på at finde sig en farangmand pga PENGE,PENGE OG ATTER PENGE, selv døtrenne bliver opdraget til at de ikke skal finde sig en Thaimand, men en farangmand, sådan er Thailand nu til dags.
Johnson er en ny genration der ikke kender til hvad Thailand var en gang, og han ved åbenbart heller ikke hvad Thailand er i virkeligheden nu til dags, kunne han sproget og lærte han den brede befolkning at kende i dybdten og bag facaden, ville han hurtigt komme på andre tanker om Thailand anno 2009Frown

Og hvem ikke tænker om penge? Alle går efter penge, du gør nøjagtig den samme ting.

The Missing Link
Johnson skrev:

tja...giv bare alderen og erfaringen skylden...men sjovt nok var noget af det første negative jeg lærte om Thailand at landet hver dag bliver overrendt af usympatiske falang mænd der bare skal drikke, kneppe, købe stort hus, plukke en kone og ellers bare gøre som det passer dem.--ydmygheden synes borte...

Johnson

Det lyder som du er da bøsse og fuld af missundelse, Har du ikke penge til et stort hus, vil Thai-pigerne ikke have dig, måske er du ikke gammel til at være nok usympatiske falang mand men vil gerne være enShock

måske er du er en kvinde og din usympatiske falang mand er løbet med en lille lækker Thai skøndhed PfftPfft

noget er galt med dit billede i opper venstre hjørnet er det dig selv, så ligner du en i Thailand efterlyst, der satte prisen på mager køer op til 1.000.000 bath/styk uden at tænke på slagterens kg-pris WinkWinkWink

.
Redigeret af The Missing Link d. 29/03-2009 07:16
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

Webmaster
The Missing Link skrev:
Johnson skrev:

Johnson

Det lyder som du er da bøsse og fuld af missundelse, Har du ikke penge til et stort hus, vil Thai-pigerne ikke have dig, måske er du ikke gammel til at være nok usympatiske falang mand men vil gerne være enShock

måske er du er en kvinde og din usympatiske falang mand er løbet med en lille lækker Thai skøndhed PfftPfft

noget er galt med dit billede i opper venstre hjørnet er det dig selv, så ligner du en i Thailand efterlyst, der satte prisen på mager køer op til 1.000.000 bath/styk uden at tænke på slagterens kg-pris WinkWinkWink
.

Det svar virker på mig meget som et personligt angreb og det hører ikke til herinde. Har man ikke flere skud i bøssen til et ordentlig og seriøst svar, så burde man i henhold til reglementet hellere holde sin mund.

Indlægget udløser en rød prik.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: