Se indlæg
Non O visa gyldig i 3 maneder
|
|
lucca |
Lagt på d. 19/03-2009 10:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Jeg har vaeret saa "heldig" at faa mig et 3 maneders non o visa og har troet at jeg bare skulle gaa til Immigration og faa en Extension for 3 maneder mere men begynder at fole at det ikke er det jeg kan og ville saa lige hore herinde for at vaeret sikker. I fik fortalt i laos ved Thai Consulate at jeg ikke kunne faa 1 arr multi entry mere da de var stoppet med dette og skulle soge om non o 3 maneders visa og saa soge om 1 ar bagefter. Har jeg misforstaet det hele eller hvad? All The Best In Life....
|
|
|
John |
Lagt på d. 19/03-2009 16:26
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Så har de da lige lavet det om. Jeg fik lavet et 1års non O for 14 dage siden, i Hvide Sande. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/03-2009 17:49
|
Antal indlæg: 3779 |
Korrekt, konsulatet i Hvide Sande giver lettere 1 års MULTIPLY visa, hvorimod dette er knap så nemt på en ambassade, og slet ikke på en ambassade her i regionen (jeg formoder, at du mener ambassaden i Vientiane og ikke konsulatet), hvilket derved ikke er i ens (dit) hjemland. For både 3 måneders visum, og 1 års "multiply visa", der giver adgang til tre måneders ophold per "entry", så kan der søges forlængelse (extension) på en immigration i Thailand, såfremt man opfylder kravene, hvilket ikke altid er ligetil. I øvrigt kan man ikke søge om forlængelse på et år, men om forlængelse af de tre måneder op til et år. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 19/03-2009 23:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
lucca skrev: Jeg har vaeret saa "heldig" at faa mig et 3 maneders non o visa og har troet at jeg bare skulle gaa til Immigration og faa en Extension for 3 maneder mere men begynder at fole at det ikke er det jeg kan og ville saa lige hore herinde for at vaeret sikker. I fik fortalt i laos ved Thai Consulate at jeg ikke kunne faa 1 arr multi entry mere da de var stoppet med dette og skulle soge om non o 3 maneders visa og saa soge om 1 ar bagefter. Har jeg misforstaet det hele eller hvad? Hvis du har 3 måneders visa kan du på Immigrationen kun få 7 dage. |
|
|
lucca |
Lagt på d. 20/03-2009 05:57
|
ja paa ambassaden i Vientiane fik jeg det. Hvis jeg ville have 1 aars non o multi entry visa og jeg far lon fra danmark skal jeg saa bare vise lønseddel eller hvordan forgaar det? All The Best In Life....
|
|
|
juj |
Lagt på d. 20/03-2009 06:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Jeg havde et non O multipli entry, udstedt af konsulatet i Hvide Sande, det ud loeb saa i Januar. Jeg tog paa Visarun til Penang for at faa det fornyet, med pensions papirer og dokumentation for indkomst alt behoerigt oversat af den Danske konsul paa Phuket, men kunne kun faa et 3 maanders non O visa. Saa medmindre du er over 50. Og kan faa et retirement visa tror jeg det bliver svaert at faa det aendret herude. |
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 20/03-2009 10:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 153 |
juj skrev: Jeg havde et non O multipli entry, udstedt af konsulatet i Hvide Sande, det ud loeb saa i Januar. Jeg tog paa Visarun til Penang for at faa det fornyet, med pensions papirer og dokumentation for indkomst alt behoerigt oversat af den Danske konsul paa Phuket, men kunne kun faa et 3 maanders non O visa. Saa medmindre du er over 50. Og kan faa et retirement visa tror jeg det bliver svaert at faa det aendret herude. Jeg fik et "NON imig visa O", i Hvide Sande tilbage i 2003. Det samme "NON imig. visa O" har jeg fornyet hver år, først i Petup Khiri Khan og så i Hua Hin da imigrationen flyttede dertil Spørg på Imigrationen de ved mere end dine kloge venner . Redigeret af The Missing Link d. 20/03-2009 10:44 The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 20/03-2009 13:00
|
The Missing Link skrev: juj skrev: Jeg havde et non O multipli entry, udstedt af konsulatet i Hvide Sande, det ud loeb saa i Januar. Jeg tog paa Visarun til Penang for at faa det fornyet, med pensions papirer og dokumentation for indkomst alt behoerigt oversat af den Danske konsul paa Phuket, men kunne kun faa et 3 maanders non O visa. Saa medmindre du er over 50. Og kan faa et retirement visa tror jeg det bliver svaert at faa det aendret herude. Jeg fik et "NON imig visa O", i Hvide Sande tilbage i 2003. Det samme "NON imig. visa O" har jeg fornyet hver år, først i Petup Khiri Khan og så i Hua Hin da imigrationen flyttede dertil Spørg på Imigrationen de ved mere end dine kloge venner . Det kan godt være vi ikke er så kloge, men vi ved lidt, jeg tror det bedste for dig vil være at få 2+2 måneders tyristvisa, når de første 2 måneder er gået kan du købe 30 dage på imigrationen, når så de 3 måneder er gået skal du over grænsen, der får du 2 måneder som du igen kan forlænge med 30 dage, ialt 6 mdr. jeg kan se du ikke er over 50 år, så du kan ikke få retirement i Thailand. som jeg skrev før har du 3 måneder hjemmefra kan du kun købe 7 dage. |
|
|
JackH |
Lagt på d. 20/03-2009 13:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Hvordan køber man 30 dage på Immi? Det har jeg aldrig hørt om... JackH |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 20/03-2009 13:10
|
JackH skrev: Hvordan køber man 30 dage på Immi? Det har jeg aldrig hørt om... JackH Hvis du har turistvisa kan du købe 30 dage for 1900 baht, iøvrigt samme pris som 7 dage eller et år. |
|
|
juj |
Lagt på d. 20/03-2009 13:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Jeg skrev nu bare om min egen erfaring, uden at skulle kloge mig. Jeg var foroevrigt selv paa Emigration i Phuket Town foerst, da jeg havde hort fra et klogt hoved jeg kunne faa det fornyet der. Det blev blankt afvist, saa matte tage den sure tur til Penang. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 20/03-2009 13:38
|
JackH skrev: Hvordan køber man 30 dage på Immi? Det har jeg aldrig hørt om... JackH Og JackH, du kan se det her. www.thailand.dk Visum - ansøgning om visum til Thailand (opdateret pr. 12. januar 2009) Da visumreglerne ændres ganske hyppigt, så opfordres alle til at ajourføre sig direkte hos autoritative kilder, såsom fx Det Thailandske Immigration Bureau i Bangkok eller Den Kongelige Thailandske Ambassade i København !! Ansøgning om visum til Thailand Generelt: Visum til Thailand kan søges ved Den Kongelige Thailandske Ambassade i København eller Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande. Ansøgning om visum kan ske ved personlig eller skriftlig henvendelse til Ambassaden eller Konsulatet. Visum kan tidligst ansøges 90 dage før indrejse i Thailand. Ophold i mindre en 30 dage: Ved ankomst til Thailand med fly vil personer med dansk pas får et gratis 30-dages indrejsestempel i immigrationen og kan derfor opholde sig i Thailand i max. 30 dage som turist - helt uden visa. Ved indrejse over landegrænsen fra et nærliggende land med grænsekontrol dog kun 15 dage. (opstramning pr. 25. november 2008) Efter forgodtbefindende (et skøn) kan immigrationsofficeren forlænge opholdet med yderlig optil 15 dage, dette er dog ikke et VISA. Herefter kan turister, som ved indrejse har fået tilladelse til at opholde sig i landet i 30 dage uden visum, kun forlænge opholdet med i alt 15 dage ved ind- og udrejse over andegrænsen fra et nærliggende land, hver femtende dag, således at opholdet i alt svarer til 90 dage. Utvivlsomt indført for at begrænse de såkaldte visa-run(s). (opstramning pr. 25. november 2008) Ophold over 30 dage: Turist visum skal søges ved Den Kongelige Thailandske Ambassade i København eller Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande. Ved ankomst til Thailand vil personer med et Turist visum almindeligvis få et gratis 60-dages indrejsestempel i immigrationen og kan derfor opholde sig i Thailand i 60 dage som turist. Når passet tilbageleveres fra immigrationsofficeren, så husk at kontrollere indrejsestemplet for den helt nøjagtige gyldighed. På hvilket som helst immigrationskontor over hele Thailand, kan den stedlige immigrationsofficer, alt efter forgodtbefindende, forlænge opholdet med yderlig 30 dage. Indenfor en sådan samlet periode på maksimalt 90 dage, skal man forlade Thailand. |
|
|
lucca |
Lagt på d. 21/03-2009 05:38
|
Takker for alla svar og hjaelp. Jeg maa tage det som det kommer og se hvad humor de er i nar det skal klares. All The Best In Life....
|
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 28/03-2009 11:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 153 |
lucca skrev: Takker for alla svar og hjaelp. Jeg maa tage det som det kommer og se hvad humor de er i nar det skal klares. som du skriver først, kan du få et 3 måneder visa O-NON IMIG. kan du få det hver tredie måned er du jo godt kørende, . The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem |
|
Spring til debat: |