Se indlæg
 Udskriv debat
Flybillet i August
godtur
Lige nu synes jeg mange af rejseselskaberne koncentrerer sig om at have gode tilbud til forårsmånederne, mens sommeren ikke få så meget opmærksomhed.

Ved I om det kan betale sig at vente en måned eller måske to med at købe en billet tur/retur til Bangkok, hvis man gerne vil afsted i tre uger i August 2009?
Lige nu kan billetprisen findes til omkring 6000-6500 for de dage, som jeg gerne vil rejse.

Alle inputs modtages gerne.
Indehaver af rejsesiden godtur.dk.
Holder meget af Thailand, har besøgt landet to gange i hhv. 5 og 3 uger.

www.godtur.dk
Jesper_Hein
Hej godtur.

Jeg mener Thais purple price, der strækker sig fra starten af august til slut september tilbyder en pris til BKK for 3995 + skatter og afgifter = ca. 5300 - Om grund prisen er lavet om, kan jeg ikke lige finde info på, men som udgangspunkt ligger prisen typisk der på purple price.

SAS kører også med kampagner sideløbende. Nu ser jeg f.eks. at du kan komme af sted for 4400 til BKK hvis du rejser i april eller maj - de har sikkert også noget til efteråret.

Singapore Airlines havde sidste efterår ture til 5300 til SIN (syntes jeg at huske), så er det blot en time videre til phuket med andet selskab, eller SILK, hvis du booker hele turen via Singapore Airlines

Jeg vil dermed mene, at det er billigere at rejse med rutefly foråret og efteråret og charter i danske industriferie og thailandsk højsæson. Afbestillingssæder med charter kan du få til knap 4.000 til phuket næsten året rundt. Et råd godt er, at tilmelde sig nyhedsbreve fra diverse travelsites, så finder man som regel vejen til kampagnerne. Jeg mener også, at Thai har en ok pris (under 7000 for en retur til phuket), hvis du rejser seneste starten af december. Igen, jeg vil ikke lægge hovedet eller anden legemesdel på blokken, men håber det kan bidrage Smile

MVH
Jesper
Redigeret af Jesper_Hein d. 19/03-2009 13:12
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

godtur
Hej Jesper,
Mange tak for dit svar :-)

Jeg rejste netop med et af SAS's sommertilbud for to år siden, mener jeg gav 5100 kr pr billet. Og mener også at tilbudet allerede kunne bestilles fra marts måned.

Mht. Thai's Purple Price samt SAS' og Singapore Airlines' kampagner - har du så en fornemmelse af hvornår de typisk bliver skudt i gang?

Det er lidt nervepirrende at gå og vente, men jeg tror det kan betale sig :-)

Man skulle i hvert fald tro, at det er til at få en billig billet et år som i år (med den økonomiske krise)

www.godtur.dk
Django
Hej godtur

Jeg tror, du skal vente. Thai har lige kørt en kampagne CPH-BKK til 4500 i august/sep.Så den 28 aug. smutter jeg :-)

Den pris skal som nok komme igen, Thai plejer i april måned at komme med deres priser for eftersommerferien altså Aug/sep.Sidste år kom de den 10 april, så i år kommer de nok efter påskeferien :-)

Du skal nok komme billigere afsted ved at vente.

Jesper_Hein
godtur skrev:
Hej Jesper,
Mange tak for dit svar :-)

Jeg rejste netop med et af SAS's sommertilbud for to år siden, mener jeg gav 5100 kr pr billet. Og mener også at tilbudet allerede kunne bestilles fra marts måned.

Mht. Thai's Purple Price samt SAS' og Singapore Airlines' kampagner - har du så en fornemmelse af hvornår de typisk bliver skudt i gang?

Det er lidt nervepirrende at gå og vente, men jeg tror det kan betale sig :-)

Man skulle i hvert fald tro, at det er til at få en billig billet et år som i år (med den økonomiske krise)

Hej igen.

Purple Price hos Thai løber som udgangspunkt fra ca. start april til midt maj, og igen start august til slut september. Selve dato er skiftende år til år.
SAS laver kampagner, hvor det passer ind hos konkurrenterne, typisk sideløbende med Thai.
Singapore Airlines har jeg ingen ide om, men savnede lidt en her til foråret, da jeg gerne ville forsøge at flyve med dem Smile

Jeg har i dag modtaget en pris på afrejse inden 1. oktober med Thai på ca. 5.500 til Phuket (månedsbillet V/W klasse - 0% point opsparing ) og ca. 6.500 til Phuket (3 mnds. billet Q klasse 100% point opsparing). 2/10-14/12 ca. 8.100 - 14/12 og året ud ca. 10.500 (med Thai vel mærke)

Vær opmærksom på, at der tillægges 250,- pr. billet i weekendtillæg, hvis du rejser fra DK fredag, lørdag eller søndag - det tillægges ikke ved ANKOMST til DK på de givne dage.
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

godtur
Django og Jesper,

Ja, jeg tror også jeg vil vente og se tiden lidt an. Har ligesom jer på fornemmelsen, at de forskellige selskaber snart (nok i løbet af april) løfter sløret for eventuelle kampagner senere på året..

Tak for jeres inputs - og for hulen jeg glæde rmig til at komme afted :-)

www.godtur.dk
godtur
Så kom der en bedre pris :-) Så det var ikke længe jeg skulle vente.

Har lige købt 2 stk. billetter Kbh-Bkk for 5200 pr billet i August.
Perfekt!

www.godtur.dk
MadsEJ
Hej godtur.
kan du fortælle lidt om hvor billetterne er fundet, og i hvilket tidsrum de gælder?
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

godtur
Fandt først billetterne på momondo.dk - men søgte derefter også på kilroytravels.dk og bookede der. (til ca samme pris)
Prøv dig lidt frem. :-)
Redigeret af godtur d. 27/03-2009 09:16

www.godtur.dk
Django
godtur

Lur mig om de ikke kommer ned på de 4500 som tidligere fremført.

godtur
Django, hehe, det er meget muligt. Men jeg turde ikke vente mere, så jeg slog til. Og er faktisk også helt godt tilfreds uanset hvad.

Men vi får at se ;-)

www.godtur.dk
Spring til debat: