Se indlæg
kan man få trådløs internet i Thailand
|
|
HOJ |
Lagt på d. 18/03-2009 22:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Hej er der nogen der er nogen af teleselskaberne der udbyder trådløst internet ligesom her i Danmark hvor man får en usb dongle og hvis hvad koster det og virker det ude på landet på forhånd tak Web: HOJ
|
|
|
VIP |
Lagt på d. 19/03-2009 02:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Det kan du godt. Køb et usb modem (feks. Solomon som svarer til de dongler du bruger hjemme) ca. 5.000 bht. hvor du indsætter sim kort, feks. 1-2 call. Så er du "på" alle steder i hele Thailand. Har selv ovennævnte (dog har jeg købt separat sim kort til mit modem) og betaler 500 bht for 250 timer's internet. Gælder i en måned, derefter fylder du det op igen. For 1000 bht. er der unlimited internet i en måned. Men det er endnu ikke lykkedes for mig at bruge alle 250 timer indenfor en måned. Til orientering: Hastigheden er meget hurtigere "på landet" end på de overfyldte forbindelser i turisbyerne. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
Rayong Info |
Lagt på d. 19/03-2009 02:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Hej HOJ Jeg kender til 2 selskaber. Begge fås både som abonnement og prepaid med en USB nøgle. I Bangkok findes flere andre, f.eks. Netmax som ikke virker særlig godt. Jeg ved ikke hvad du mener med: "På Landet" Hutch virker godt hvor jeg bor, men det er heller ikke i Nakon Nowhere. Hutch har lige haft en stor promotion her i Rayong, med engelsk talende ekspedienter. Mener det koster 500 bath/md med hastighed op til 2Mb og frit forbrug. Anskaffelses pris ca 2.000 bath incl USB nøglen. HUTCH Centrale og Øst Thailand http://www.hutch.... CAT Syd og Nord Thailand http://www.catcdm... Det er regerings plan at få 3G i Thailand indenfor det næste år. MVH |
|
|
Poul Jensen |
Lagt på d. 19/03-2009 02:55
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Hej Jeg har kørt med trådløs internet nu i 1½ år og det virker fint og jeg bor på landet og her er ikke fastnet. Jeg har købt det hos CAT TELECOM koster mellen 5000-11000 bath, så giver jeg 845.30 bath pr md for fri brug. |
|
|
gg |
Lagt på d. 19/03-2009 03:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Har lige været inde på Hutch hjemmeside, her står at de supporterer CDMA op til 153Kbit. Hvor har du de 2Mbit fra?
Redigeret af gg d. 19/03-2009 03:06 |
|
|
VIP |
Lagt på d. 19/03-2009 09:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
[quote]Rayong Info skrev: Jeg ved ikke hvad du mener med: "På Landet" [b]SOM SKREVET: UDENFOR TURIST OMRÅDERNE!!! Redigeret af VIP d. 19/03-2009 09:56 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 19/03-2009 09:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Bliver heller ikke rigtig klog på det--kan du ikke pröve at uddybe det lidt Rayong Info.--altså hastigheder. TIL VEBMASTER Kan du ikke placere denne tråd hvor den hörer hjemme--man finder den jo aldrig igen, om den ligger under "Thai i Danmark--rent juridisk"--ihvertfald ikke om man leder trådlöst internet i TH Ingolf OBS! Ingen klage på hvem det nu var som startede tråden--det er ikke altid så let med tekniken! Redigeret af ingolf d. 19/03-2009 10:00 |
|
|
Jesper_Hein |
Lagt på d. 19/03-2009 10:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 112 |
Hvis ikke man ønsker USB modem, kan man da blot købe et sim kort med f.eks. en måneds forbrug (de der 250 timer) for 500 baht? Jeg anvender UMTS i pc'en, og har eget USB modem som backup, så har egentlig kun brug for sim-kortet PFT. MVH Jesper คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก
|
|
|
joensen |
Lagt på d. 19/03-2009 11:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Jeg har 12 call simkort i min telefon og det bruger jeg også til internet, altså bluetoth, så bruger jeg telefonen som modem, og det virker fint, men farten er vist nok noget med 112 Kb. Så har jeg også Ipstar sattelit internet og det betaler jeg 2400 baht/måned og det virker slet ikke det skal hedde sige at der er 512/256 men forbindelsen er simpelten så dårlig, du er on og off hele tiden. Det virker om natten men da sover jeg. Jeg har godt nok hørt om de der trådløse forindelser, men at de skal være 2 Mb tvivler jeg på, jeg gider ikke at købe udstyr for 5000 til 10000 bath bare for at konstatere at lortet ikke virker, næste gang jeg skal have nyt internet vil jeg bede om en prøve prøveperiode først og se om det virker, hvis de ikke vil give mig det, er det sikkert det samme dårlige forbindelse jeg allerede har i øjeblikket. De lover jo guld og grønne skove, men når du har underskrevet kontrakten og betalt er tingene lidt anderledes, det er min erfaring, men jeg vil da hellere end gerne blive posetivt overrasket med hensyn til internet forbindelse, jeg bor også udenfor turistområderne, men den nårmeste by betaler de 300 baht for 1 Mb internet, men nu bor jeg undefor byen og der får du ikke 1Mb for 300 baht, men du kan få en lorte sattelit forbindelse for 2400 der kun er det halve af 1Mb hvis det og når det det virker optimalt og det gør det sjælent. |
|
|
HOJ |
Lagt på d. 19/03-2009 22:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
mange tak for alle svarene har nu en ide om hvad der kan købes på landet er ca midt imellen Korat og Khonkaen Isarn Hoj Web: HOJ
|
|
Spring til debat: |