Se indlæg
bundløs korruption
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 17/03-2009 03:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Januar 2008 blev jeg gift med en kvinde i Nong Buar Lam Phu ,hvad jeg ikke vidste var at hun og hendes søster bogstavligtalt levede af at begå svindel og bedrageri mod giftlystne faranger ,og at jeg var den femte i rækken ,men svigerfar fik mig lokket til at opkøbe ris for 247.000 baht ( i mit eget navn ), der efter stjal han alt risen ,solgte det og gik under jorden ,jeg anmeldte sagen ,politiet tog sagen alvorligt og sendte sagen i krimianlretten i Khon Kaen. Jeg vendte på at blive indkaldt i retten ,intet skete, og loven i Thailand siger at retten skal sende dig et brev inde for et år ( i mit tilfælde skulle jeg havde modtaget brevet i Januar 2009, altså senest et år efter at politiet havde sendt sagen til retten ). I brevet står der at man skal appelere sagen inde for en måned, så sagen kan kører videre ,appelere man ikke sagen, bliver sagen betragtet som forældet ! Jeg modtog brevet i går d.16 marts...,som om det ikke er nok, så har dommeren skrevet at jeg nu nærmest er den anklagede..., da han har talt med hende jeg er gift med og hendes far.... Den dommer har modtaget bestikkelse for at: 1 vende sagen på hovedet 2 at sylte det brev, så sagen er blevet forældet hende jeg er gift med er rendyrkede kriminel ,hendes far og søster lige så, og de har penge nok til at bestikke både dommere og politi.,og hun har endda pralet til sine arbejdskollegaer om at hun har bestukket både politi og dommere. Nu kan jeg godt forstå hvorfor faranger taber retsager på stribe i Thailand ,selv om de burdte havde vundet, for når den anklagede kan bestikke dommerstaben ,er farangen færdig i retten, han vil naturligvis tabe sin sag, da den anklagede har bestukket dommeren. Jeg skal møde hende i civilretten d.23 marts ,og der vil jeg så kræve at sagen bliver genoptaget i kriminalretten ,men hun kan jo begynde for fra med at bestikke dommere ,og så er det skruen uden ende. De fire andre faranger de har bedraget de har bedraget ,har givet op inden deres sag nogen sinde er kommet for en domstol, da de ikke har anet hvad de skulle gøre,- ambassaden kan ikke hjælpe overhovedet ,det hele er op til den der er blevet snydt og bedraget, og da de Thailandske myndigheder er bundløst korrupte, kan man næsten lige så godt give op ,jeg glæder mig til at flytte tilbage til Danmark ! Thailand er en bundløs korrupt banarepublik i lort til halsen |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 17/03-2009 03:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Hvad hade du forvente i et land som er saa hoej paa korrupt listen i verden jeg har kun en ting at sige til dette TING dig godt om foere du bruger en krone og brug ikke fler penge en du kan taale at miste Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 17/03-2009 05:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
http://www.transp...ndices/cpi I 2008 ligger danmark nr. 1 - Thailand nr. 80 - Somalia nr. 160. Kan huske din sag for noget tid tilbage, det er ærgeligt at miste penge på denne måde. Redigeret af vandango d. 17/03-2009 05:20 |
|
|
Lagt på d. 17/03-2009 06:00
|
|
Begynder Antal indlæg: |
vandango skrev: http://www.transp...ndices/cpi I 2008 ligger danmark nr. 1 - Thailand nr. 80 - Somalia nr. 160. Kan huske din sag for noget tid tilbage, det er ærgeligt at miste penge på denne måde. Thailand nummer 80, overraskende godt placeret, synes jeg nok. Det skyldes jo nok, at, tro det eller ej, der er meget stor forskel på, hvilke kredse man gifter sig ind i. En dansker jeg har talt en del med i Pattaya, insisterer på, at det ikke betyder noget hvad en kvinde har lavet før. Men det gør det altså. der er meget stor forskel på om at gifter sig med en kvinde som har været sammen med 500 faranger, eller om man gifter sig med bogholderen i det firma hvor man selv var ansat. Hvad kan vesterlændinge gøre, hvis nu man kun kan eller vil finde piger fra bar miljøet? Man kan lade være med at investere en eneste Bath i dem. Sagen som starter denne tråd, hvad var der sket, hvis du, Mitchell aldrig havde startet dine investeringer? Ja så var jeres forhold aldrig blevet til ret meget, familien var simpelthen rykkede videre i jagten på den næste guldklump. Hvis du/ vi investerer, skal det ske på vores betingelser, uden at samarbejde med familie eller venner. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 17/03-2009 06:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Mht. Mitchell's nye tråd skal man nok lige gå tilbage til understående tråde, der finder man noget baggrundsviden. http://www.dansk-...post_73701 http://www.dansk-...post_73678 |
|
|
JackH |
Lagt på d. 17/03-2009 06:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Mitchell skrev: Januar 2008 blev jeg gift med en kvinde i Nong Buar Lam Phu ,hvad jeg ikke vidste var at hun og hendes søster bogstavligtalt levede af at begå svindel og bedrageri mod giftlystne faranger ,og at jeg var den femte i rækken ,men svigerfar fik mig lokket til at opkøbe ris for 247.000 baht ( i mit eget navn ), der efter stjal han alt risen ,solgte det og gik under jorden ,jeg anmeldte sagen ,politiet tog sagen alvorligt og sendte sagen i krimianlretten i Khon Kaen. Jeg vendte på at blive indkaldt i retten ,intet skete, og loven i Thailand siger at retten skal sende dig et brev inde for et år ( i mit tilfælde skulle jeg havde modtaget brevet i Januar 2009, altså senest et år efter at politiet havde sendt sagen til retten ). I brevet står der at man skal appelere sagen inde for en måned, så sagen kan kører videre ,appelere man ikke sagen, bliver sagen betragtet som forældet ! Jeg modtog brevet i går d.16 marts...,som om det ikke er nok, så har dommeren skrevet at jeg nu nærmest er den anklagede..., da han har talt med hende jeg er gift med og hendes far.... Den dommer har modtaget bestikkelse for at: 1 vende sagen på hovedet 2 at sylte det brev, så sagen er blevet forældet hende jeg er gift med er rendyrkede kriminel ,hendes far og søster lige så, og de har penge nok til at bestikke både dommere og politi.,og hun har endda pralet til sine arbejdskollegaer om at hun har bestukket både politi og dommere. Nu kan jeg godt forstå hvorfor faranger taber retsager på stribe i Thailand ,selv om de burdte havde vundet, for når den anklagede kan bestikke dommerstaben ,er farangen færdig i retten, han vil naturligvis tabe sin sag, da den anklagede har bestukket dommeren. Jeg skal møde hende i civilretten d.23 marts ,og der vil jeg så kræve at sagen bliver genoptaget i kriminalretten ,men hun kan jo begynde for fra med at bestikke dommere ,og så er det skruen uden ende. De fire andre faranger de har bedraget de har bedraget ,har givet op inden deres sag nogen sinde er kommet for en domstol, da de ikke har anet hvad de skulle gøre,- ambassaden kan ikke hjælpe overhovedet ,det hele er op til den der er blevet snydt og bedraget, og da de Thailandske myndigheder er bundløst korrupte, kan man næsten lige så godt give op ,jeg glæder mig til at flytte tilbage til Danmark ! Thailand er en bundløs korrupt banarepublik i lort til halsen Trist og typisk historie... Du har draget nogle erfaringer, og er en hel del klogere på de mærkelige asiatere... Bedre held næste gang, og indtil da ha' det godt i trygge og ukorrupte Danmark... JackH |
|
|
BJ |
Lagt på d. 17/03-2009 12:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Ja det er sgu en kedelig stioation du er kommet i, man tænker sikke en MØGSO! men det hjælper jo ikke noget. Skaden er jo sket og som JackH(DTWskriver, Så er du blevet de erfaringer klogere. BEDRE HELD NÆSTE GANG MVH.BJ |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 18/03-2009 00:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Det er dumt at slås, når man reelt ikke har en chance for at vinde. Lige som Palæstinenserne har en tabersag har du også her en tabersag. Selvom du skulle vinde, kan du ikke få dine penge, for de kan bare hævde, at de ikke kan betale. De er på hjemmebane og du ikke. DU smider bare gode penge efter dårlige. Skulle de blive dømt; hvad tror du så chancen er for, at de faktisk kommer til at afsone? Tag det som en lærestreg uden bitterhed. Du spillede chancen og tabte. Nyt spil kan begynde... //sonni08 PS. glæden ved at tabe penge er, at for at tabe dem, må du have kunnet lavet dem i første omgang; og kan du lave dem en gang, kan du gøre det igen... |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 18/03-2009 08:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Til alle Jer som har tænkt sig at indvolvere Jer, enten følelsesmæssigt eller økonomisk i Thailand, ta' lige og læs bogen "Private Dancer". I øvrigt findes der masser af historier på nettet, om falanger der er blevet snydt så vandet drev. Det var måske en idé at undersøge lidt hvad andre i lig. situationer har været udsat for. Held og lykke! Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
Spring til debat: |