Se indlæg
 Udskriv debat
smilet er blevet vak
Mitchell
Jeg er fortørnet over at Lung er fortørnet over at han kan blive knaldet af politiet for ikke at overholde færdelsesreglerne , nok er Thailand en bananrepublik ,men det er jo ikke ensbetydene med at faranger skal havde særregler og havde lov til at køre efter for godt befindene.
Korruption er dagligdag i Thailand, og hvis en farang er med til at bestikke politiet, gør det jo næppe problemet med korruption mindre...
Det virker som om en del faranger tror at de er små konger når de kommer til Thailand, og det virker meget pinligt.
jeg tror ikke at Thailændere er racister , men de har set alt alt for mange faranger der kommer til Thailand og opføre sig som "jeg er farang , jeg kan gøre hvad det passer mig, for jeg har KASSEN!", denne opførsel bryder thaierne sig ikke omWink

JackH
Ja, ja og ja igen, Mitch!

Hvis man nu har kassen kan man da ligeså godt opføre sig som thai'ernes egen overklasse, ikke?

De bliver da beundret og set op til af alle andre thai'er, helt nede fra bunden og opad...

Det er tegn på god karma, at man har ku' rage til sig af og med alle midler.

Det har vi syndsforskrækkede og mopset-moralske, jantelovsdanskere enormt svært ved at kapere.

En anden væsentlig detalje: KLASSESAMFUND!

Her hvor jeg bor er vi hegnet ind, og har ca. 15 vagter på døgnet rundt. Det er høflige og venlige folk, der rejser sig og gør honør for den hvide mand (og alle andre, selvfølgelig...). Jeg gengælder selvfølgelig venligheden, men ikke for meget, det vil gøre dem usikre og forvirrede.
I deres klassesamfundsforståelse er vi IKKE lige, de forstår deres plads og jeg min. Det samme i 7-11 udenfor, for meget dus med tøserne der, gør dem usikre. Husk begreberne "pi" og "nong".

Igen: Europa og Asien ER to vidt forskelige verdener, og hvad der kan kaldes racisme i den ene (europa) er helt, helt normalt i Asien.

Det er da meget rart med lidt forskel på folk, hellere det end den falske og hykleriske "vi er alle lige i Danmark"!

Bliver jeg evtl. behandlet racistisk af de lokale her, ja så får de sgu' samme behandling af mig, FOR JEG HAR NEMLIG KASSEN DU, HE-HE!

JackH
Redigeret af JackH d. 17/03-2009 06:42

scanca
mitch mitch mitch
Du er forkert på den.Når en bejent ser os så ser han penge.Men det ka jo værre at du ikke køre her i thailand så kan du jo ikke få en bøde.Vi skal ikke have sær regler vi skal bare ikke tages ved røven.
Og det gør vi selv om vi overholder reglerne.

BJ
Godt nok bliver det kaldt for LAND OF THE SMILE men det smil vil se penge kun penge.
For ellers stivner det i en gavaldig fart.
Så det smil skal sgu betalles.Sad

MVH.BJWink

VIP
DEN ULTIMATIVE KÆRLIGHEDS PRØVE!

Du skat, jeg har altså ikke flere penge og der kommer heller
ikke flere. Vil du finde et job og forsørge os???

He'He'
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

pulverkok
Den adresse som vi prøvede aat give personalet i BIG C var den som står på "cpr" kortet, og det er godt nok ude på landet, men byen har da et by skildt, så helt ringe kan det ikke være.
Personale til at vejlede. Nej og hvis de så bare havde gjort det, så okay, men de lavede INTET, og viste ingen intreresse for at vejlede eller sælge noget, så hvis jeg var chef så var der enten 13 personer som skulle fyres eller der var 13 stillinger som skulle genbesættes med nyt personale.
Ja jeg ved godt at der er andrer skikke, men dette var helt uden i skoven.
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

rinpoche
hehe, jeg er nået dertil at jeg ikke forventer noget.
Ergo kan man kun blive positivt overrasket Grin

Djengis
Koruption er et problem der findes over det meste af verden..

Vi danske er bare så forvænt med at det stort set ikke findes i DK. Gang på gang udråbt til at være det mindst korupte land i verden..

Når det er sagt....

Er der egenligt nogen herinde der - hånden på hjertet - kan sige de ALDRIG har været involveret i koruption i Thailand?

Og hvad man ikke nydt denne særbehandling i mange tilfælde? Og raset over at være nød til at efterlade lidt bestikkelse...

Og så til lidt forsvar af Thai Politiet

Følgende set i Pattaya i den sidste uge:
2 X razzia mod ALLE MC uden hjelm
3 X Razzia på stranden mod kopi sælgerne

Følgende set i BKK mandag på vej fra kæresten til lufthavnen
1 X Razzia mod MC uden hjelm (i et rent thai område)

Så det er ikke kun Faranger der stoppes...
Men mest faranger der føler at det kun går udover dem.

Ja JackH Thailand ER et klassesanfund - og et meget rasistisk samfund - Tænk på Taksin´s parti: Thai Elsker Thai - eller rettere Thailand for Thai (Ja selv hende der styrer i DK kunne lærer noget der)

Der er forskel på arbejdere der bor i blikskurene - og den der køber lejlighederne/husene.

Og klart en forskel på om man har penge eller ej.

Men som HVID - og det er hvad vi danskere er - tilhører vi eliten - vi har den blege farve og pengene...

Mens en philipiner der arbejder i thailand bliver set på som et undermenneske...

Thailand ER ikke danmark - og thai værdier og normer er ikke og bliver ikke i vor levetid til vore.

Kan man ikke tåle røgen i køkkenet - så skrid.

Hårdt og kontant - men livet er sådan.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

sank
Smile Ingen Korruption i Danmark ??? Grin næeee Politikere på Golf og Jagttur betalt af Firmaer EU politikere med 3 dobbelte Pensioner ?? betalt af dig osv Sad

Djengis skrev:
Koruption er et problem der findes over det meste af verden..

Vi danske er bare så forvænt med at det stort set ikke findes i DK. Gang på gang udråbt til at være det mindst korupte land i verden..

Når det er sagt....

Er der egenligt nogen herinde der - hånden på hjertet - kan sige de ALDRIG har været involveret i koruption i Thailand?

Og hvad man ikke nydt denne særbehandling i mange tilfælde? Og raset over at være nød til at efterlade lidt bestikkelse...

Og så til lidt forsvar af Thai Politiet

Følgende set i Pattaya i den sidste uge:
2 X razzia mod ALLE MC uden hjelm
3 X Razzia på stranden mod kopi sælgerne

Følgende set i BKK mandag på vej fra kæresten til lufthavnen
1 X Razzia mod MC uden hjelm (i et rent thai område)

Så det er ikke kun Faranger der stoppes...
Men mest faranger der føler at det kun går udover dem.

Ja JackH Thailand ER et klassesanfund - og et meget rasistisk samfund - Tænk på Taksin´s parti: Thai Elsker Thai - eller rettere Thailand for Thai (Ja selv hende der styrer i DK kunne lærer noget der)

Der er forskel på arbejdere der bor i blikskurene - og den der køber lejlighederne/husene.

Og klart en forskel på om man har penge eller ej.

Men som HVID - og det er hvad vi danskere er - tilhører vi eliten - vi har den blege farve og pengene...

Mens en philipiner der arbejder i thailand bliver set på som et undermenneske...

Thailand ER ikke danmark - og thai værdier og normer er ikke og bliver ikke i vor levetid til vore.

Kan man ikke tåle røgen i køkkenet - så skrid.

Hårdt og kontant - men livet er sådan.

Mvh
Djengis

Jomtien. Flere gange om ugen er der razzia i svinget når man kommer fra Pattaya, og vil køre hen ad strandvejen. Lige ved den lille politistation sidder en betjent i en stol. Ovre på strandvejen, skjult af svinget, står to betjente. Fyren i stolen løfter armen når han ser folk uden hjelm, en af de to ventende betjente træder ud, og er parat til at stoppe lovovertræderen.

Der skrives konsekvent papirbøder ud, og overtræderne går så over på den lille station, forbi hsm der har løftet armen, betaler, og kører videre. Uden hjelm. I følge thai lov må de overtræde loven helt til midnat, nu hvor de har betalt.

Jeg har mange gange siddet ovre ved Seven Eleven og set på sceneriet. Der er ingen forskelsbehandling mellem faranger og lokale. Meget få faranger kører uden hjelm i dagslys. Faktisk.

Redigeret af d. 18/03-2009 03:43

risbaronen
Der skrives konsekvent papirbøder ud, og overtræderne går så over på den lille station, forbi hsm der har løftet armen, betaler, og kører videre. Uden hjelm. I følge thai lov må de overtræde loven helt til midnat, nu hvor de har betalt.

quote]

den holder ikke altid vand den med bøden jeg har prøvet det og han grinede bare af mig og skrev mig en bøde mere da jeg viste ham at jeg allerede havde betalt for forseelsen en gang tidligere på dagen

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
risbaronen skrev:

quote]

den holder ikke altid vand den med bøden jeg har prøvet det og han grinede bare af mig og skrev mig en bøde mere da jeg viste ham at jeg allerede havde betalt for forseelsen en gang tidligere på dagen

Ok. Det skal nok være rigtigt. Ja hvorfor ikke.

krydolf
Jeg har købt alt mit indbo og hårde hvidevarer i Big C North - og har aldrig haft problemer med af få varerne betalt og leveret. Jeg bor i Pattaya Klang, ikke langt fra Big C North, så jeg har for det meste selv kunne sørge for den fornødne transport, men det har overhovedet ikke været nødvendigt. Mit sidst indkøbte køleskab blev leveret 30 minutter efter jeg havde betalt - og de to medarbejdere der kom med det, sluttede det til og sikrede sig at alt virkede inden de gik.
Omkring al den snak om bøder for overtrædelse af færdselsloven, betal hvis i overtræder loven. Jeg har set mange falangs der uden problemer kan bruge 7-8000 baht på en aften, men vræler og skælder ud over en bøde på 500 baht, upåagtet de selv er skyld i den. Jeg synes mange af brokkehovederne i denne tråd i den grad mangler humoristisk sans og lidt forståelse for et folk og land der er meget anderledes.
Ellers finder jeg tråden vældig underholdende.
Man kan godt drikke uden at more sig.

ThomasHOL
Jeg vil gerne lige påpege at min svoger (thai og arbejder som motorcykel taxa) altså får bøder bår han kører uden hjelm. Det er ikke kun os blege danskere det rammer.

Men der er sikkert ingen tvivl om at i turistområder som Pattaya bliver turisterne ramt mere. Men ved du hvad sådan har det da også altid været i spanien. Husker også tydeligt engang jeg var i ungarn med mine forældre de drejede til venstre (hvor man ikke måtte) sammen med nogle lokale i kan selv gætte hvem der fik bøder. Min far arbejde desuden i Saudi Arabien tilbage i 80'erne der var rådet at man altid skule have 100$ liggende synligt i forruden for så gik møder med politiet altid nemmere.

Så det der vil du altså kunne se alle steder og desuden fortjente du jo alle 3 bøder.

BJ
Der er nok ingen tvivl om at der bliver holdt mere øje med Faranger end med de Indfødte.
Den opfattelse har jeg nu også
selvom jeg aldrig er blevet udsat for det mindste i Thailand.
var det ikke et Thailandsk ordsprog der hed: FIND DIG I ALT - VEND DIG TIL DET - ELLER REJS HJEM.Wink

MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 18/03-2009 10:03

bagerbager
det er da helt naturligt at udlændingene skal slippe kassen her og nu når de får en bøde. thaierne kan de jo tage næste uge men da er de udenlandske lovbrydere jo væk.hvis man ikke følger den lovgivning der er på stedet både den skrevende og den der ikke står noget om.så må man slippe lidt lære penge

gg
Det er sgu ikke svært at forstå at politiet forsøger at lave ekstra mønt på turister.
Tænk på betjenten; han ser dag efter dag, året rundt faranger komme og spille smarte og smide om sig med penge, fylde pigerne med håb, drikke og kneppe damer i døgndrift. Jeg har også været i Pattaya og det er til at brække sig over..

krydolf
gg skrev:
Det er sgu ikke svært at forstå at politiet forsøger at lave ekstra mønt på turister.
Tænk på betjenten; han ser dag efter dag, året rundt faranger komme og spille smarte og smide om sig med penge, fylde pigerne med håb, drikke og kneppe damer i døgndrift. Jeg har også været i Pattaya og det er til at brække sig over..

Tja gg, så er der vel ikke andet for end at holde sig væk fra Pattaya, vel? Jeg kommer der 2-3 gange om året og har gjort det de sidste 10 år. Jeg har min egen lejlighed i Pattaya Klang og stortrives dér. Hvis du tror at Pattaya kun er beer bars og walking street, er du gået glip af meget.
Man kan godt drikke uden at more sig.

na, men min puls har lagt sig igen og vejrtrakningen er nede pa det normale, utroligt hvad et par leo beer kan gore, jeg lagger lige et par klasikkere ude fra min vej, soi nern plab van, 1 km. fra hvor politi tyvene star og stanser turister.

jeg kunne ta 100 billeder pa fem min. men fandt det alligevel for dumt at sta og fotografere tosser

og nu har jeg faet forklaringen..man ma godt her over pa denne side Shukumvit..ja,ja man larer lidt hver dag

jeg bliver nok nod til at erkende at det er noget ved Thailand jeg aldrig kommer til at forsta. fremover vil jeg gore som jackH og spille
KONGE og bruge mine penge. og sa skide fornuften en hat fuld, ligesom ThaierneSmile

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10047.jpg

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10045.jpg

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10049.jpg

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10066.jpg

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10070.jpg

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10069.jpg

ham her er rigtig farlig, for mig ser det narmest ud som om gashantaget har sat sig fast

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/SDC10044.jpg
Redigeret af d. 18/03-2009 12:19

krydolf skrev:
Tja gg, så er der vel ikke andet for end at holde sig væk fra Pattaya, vel? Jeg kommer der 2-3 gange om året og har gjort det de sidste 10 år. Jeg har min egen lejlighed i Pattaya Klang og stortrives dér. Hvis du tror at Pattaya kun er beer bars og walking street, er du gået glip af meget.

Ja, gu er han så :-D

Spring til debat: