Se indlæg
 Udskriv debat
Havde ikke sygeforsikringen i orden
Djengis
b_j3ns3n skrev:
vis en års forsikring kun dækker 30 dage hvorfor så kalde den års forsikring.. Pfft

Fordi den dækker et ubegrænset antal rejser i et år. Dog kun rejser på max 30 dage. (Forudsat det er hos Europæiske - de andre forsikringsselskaber kender jeg ikke nøjagtigt til)

Således at rejser man fx 4X21 dage til Thailand er man dækket til en billigere penge end hvis man købte 4X21 dages forsikring.

Mvh
Djengis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

b_j3ns3n
I know.. Grin
det var bare for at stille et dumt spørgsmål Pfft

bruger selv europæ... års forsik
sikker samme som dinWink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Djengis
b_j3ns3n skrev:
I know.. Grin
det var bare for at stille et dumt spørgsmål Pfft

bruger selv europæ... års forsik
sikker samme som dinWink

Oh..

Wink Ja sad lige med en sjus i den ene hånd nød varmen i Thailand så fangede ikke lige ironien *GG*

Mvh
Djengis

b_j3ns3n
lucky b.... Grin
sidder i kolde sverige og prøver at fomullere mine dumme spørgsmål så alle forstår ironien i dem Wink

drik en for mig og ha dejlig aften..

p.s det sne´er røv meget i malmø
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Tino
Jeg giver 750,- kr. om året for et Master Card Gold. Der er indbygget rejseforsikring, og det dækker hele familien / husstanden. Gælder dog kun rejser på op til 30 dage.

Noget billigere end de 3.000,- kr. jeg betalte første gang vi var afsted.

Hygge, Tino

vandango
Jeg har en rejseforsikring i Lærerstandens Brandforsikring, hvor jeg også har mine andre forsikringer.
Jeg giver 400 om året og den dækker op til 2 måneder ad gangen.
Nu er der kun en i min husstand, men var vi en familie, ville det koste det samme.

lols
Jo Master Card har rejseforsikring, men skal bare huske at betale rejsen med kortet også, ellers gælder den ikke.

kimkingo
Passer ikke. Jeg har et alm. guld Master Card, og jeg behøver ikke købe rejsen med det for at være dækket.
God weekend

roald
Hvis man er god kunde i NORDEA kan man få et gratis mastercard gold, skal dog købe rejsen med kortet

bimmelim
Man behøver ikke længere at købe rejsen med kortet i Nordea hvis man skal være dækket.

www.kgi.dk
sonni08
Så er der bare at finde ud af, om dækningen er den samme (hvilket absolut ikke altid er tilfældet)

Der er som regel en grund til at en Mercedes koster mere end en Seat. - og JO det der står i policen er ret vigtigt

//sonni08

ingolf
ABEKATTEN skrev:
DU ER OVERHOVEDET IKKE DÆKKET IShockCoolSmileNGOLF, SE VENLIGST DET MED SMÅT OM ALKOHOLPROMILLE.

Tak for den Svend--kan forstå på det hele, at det ikke er mange dage pr år, som du er forsikretPfftPfftGrin

Vender iövrigt frygtelig tilbage i maj--fandt en billet til 3600--ku' ik' lade väreGrinGrin

Nå, tilbage til emnet.

I min hjemmeforsikring--indbofor. indgår en rejsefor. for ubegränset antal rejser pr år, men hver rejse må höjest väre 45 dage. Betaler jeg så rejsen med master card har jeg afbestillingsfor. og bestiller man så et par billige nätter på hotel sammen med flyvebilletten, er man med i rejsegarantifonden--så er man forhåbentlig temmelig godt däkket ind, om noget skulle gå galt.

Ovenstående gälder her i det svenske--ved ikke om det også virker i DK, men det er da värt at undersöge, for det er en ganske billig lösning.

Ingolf

Djengis
Det gælder om at virkeligt læse sine forsikringer igennem.

Checke og dobbelt checke! Og så lige ringe til dem og hører engang til - og få alt skrevet ned så det hele er dokumenteret.

Husk at det IKKE kan betale sig at være dobbelt forsikret.

Det med mastercard - afhænger af hvad aftale der er på kortet. (Har iøvrigt selv 2 master kort - 1 guld og 1 alm men INGEN rejseforsikring på nogen af dem - kortene koster mig så også totalt 0,00 DKK om året.. )

Nogle har gode aftaler - andre ikke.

Men det kan kort udsteder (bank eller andet) svarer på.

Mvh
Djengis
Redigeret af Djengis d. 13/03-2009 17:29

roald
bimmelim skrev:
Man behøver ikke længere at købe rejsen med kortet i Nordea hvis man skal være dækket.

Bliver nød til at rette dig, fandt det her på nordea hjemmeside :

Rejseforsikring på MasterCard Gold
Rejseforsikringen giver dig og din familie tryghed på rejsen, uanset hvorhen i verden turen går. Forsikringen dækker i op til 60 sammenhængende dage for kortholder og medrejsende ægtefælle/samlever og børn under 23 år.

Rejsen skal være betalt med kortet, for at forsikringen dækker.

Ny forsikringsleverandør på rejseforsikringen 1. januar 2009
Fra 1. januar 2009 overgår rejseforsikringen på MasterCard Gold til Tryg.

Forsikringen dækker bl.a.:
Sygdom/hjemtransport
Sygeledsagelse
Tilkaldelse
Bagageforsinkelse
Flyforsinkelse
Afbestilling
Erstatningsrejse
Forsinket fremmøde

http://www.nordea...31212.html

Redigeret af roald d. 13/03-2009 23:09

Frank
roald skrev:
bimmelim skrev:

Rejseforsikringen giver dig og din familie tryghed på rejsen, uanset hvorhen i verden turen går. Forsikringen dækker i op til 60 sammenhængende dage for kortholder og medrejsende ægtefælle/samlever og børn under 23 år.

Sygdom/hjemtransport
Sygeledsagelse
Tilkaldelse
Bagageforsinkelse
Flyforsinkelse
Afbestilling
Erstatningsrejse
Forsinket fremmøde

Hvis man køber en charterferie til Mallorca, er det måske meget enkelt, men hvordan definerer man egentligt om rejsen er betalt med Mastercard?

Hvis jeg fx. skal 8 dage på ferie til eksotiske Malmø? Rejser jeg med bussen, skal jeg så købe busbiletten (kroner 120 retur) med Mastercard eller hur?

Og hvad hvis turen går til Thailand, er det så kun flybiletterne til Bangkok, der skal være betalt?

Og hvad hvis man kører bilen en smut sydpå for at tanke Grøn, miljøvenlig Tuborg? Hmm...
Redigeret af Frank d. 14/03-2009 08:00

Lung Yao
roald skrev:
bimmelim skrev:

Sygdom/hjemtransport
Sygeledsagelse
Tilkaldelse
Bagageforsinkelse
Flyforsinkelse
Afbestilling
Erstatningsrejse
Forsinket fremmøde

Roald,
Har du læste betingelser hos TRYG ? Gælder forsikringen stadigt i op til 60 dage ?(Jeg håber at det stadigt gælder).
Jeg spørger fordi jeg havde Master Card Gold hos Danske Bank med forsikring i op til 60 dage for hele familien. MEN kortet blev annuleret i sidste måned Shock, misforståelse siger min bankrådgiver, det gører ikke noget , jeg bestiller bare et nyt til dig (jeg havde fået 595kr ,[hævet nu til 795kr], på kontoen fra den "gamle kort", og det var sådan at jeg opdagede at den var blevet ophævet/annuleret). FINT, så langt, MEN nu har jeg lige modtaget papirene til underskrift, og så opdager jeg at i Sektion B : Rejseulykke og Forsinkelsesdækninger, står der nu i 4.0 :
Hvilke rejser er omfattet af forsikringen :
Forsikringen dækker både Private rejser og FORRETNINGSrejser . .................................................Det er en betingelse for dækningen, at rejsen IKKE OVERSTIGER 30 på hinanden sammenhængende dage Sad .
Så derfor som nogle skrev før check lige jeres forsikring police INDEN I tager afsted for at undgå ubehalige overraskelser hvis uheldet skulle ske.
Redigeret af Lung Yao d. 14/03-2009 11:09
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Frank
Det kan vise sig at blive en ganske værdifuld tråd.

Jeg har i flere år haft årsrejseforskring (op til 60 dage) på Mastercard via fagforening og Lån og Spar Bank. Og jeg tænkte lige, at jeg hellere måtte se om der her var ændringer.

Når jeg klikker på linket MasterCard med rejseforsikring kommer en side der ser således ud:

Siden du prøver at hente findes desværre ikke.

Har du lagt siden i "Foretrukne" bedes du slette denne.

Klik her for at komme til forsiden

Må hellere ringe en af dagene...

roald
Roald,
Har du læste betingelser hos TRYG ? Gælder forsikringen stadigt i op til 60 dage ?(Jeg håber at det stadigt gælder).
Jeg spørger fordi jeg havde Master Card Gold hos Danske Bank med forsikring i op til 60 dage for hele familien. MEN kortet blev annuleret i sidste måned , misforståelse siger min bankrådgiver,

Der er sikkert forskel om banken hedder Nordea,danske bank,eller noget andet,
Var inde og læse TRYG betingelser ser ud som man skal have et nyt Mastercard gold, jeg har omgående sent en e-mail til min bankrådgiver, så må vi se hvad hun svarer

REGLER I TRYG FOR BRUG AF KORT :

2.1 Betingelser for dækning
Forsikringen træder først i kraft i det øjeblik, at kortet er blevet brugt
til betaling eller reservation af transport eller ophold direkte hos rejsearrangøren
(enten via dennes hjemmeside, via telefonen eller ved
fremmøde hos rejsearrangøren).
Det vil sige, at mindst et af følgende fire kriterier skal være opfyldt:
1) Hele rejsen skal være betalt med kortet
2) Hele transporten skal være betalt med kortet (transport til og
fra destinationen, fx betaling af flybilletter, togbilletter og lign.)
3) Hele opholdet skal være betalt med kortet (alle overnatninger)
4) Minimum 50% af rejsen (ophold og transport) skal være betalt
med kortet.
2.2 Særlige bestemmelser
Rejser i bil
For kørsel i egen, lånt eller lejet bil (bilen skal være lånt eller lejet
i bopælslandet) har hovedkortholder ud over ovenstående også følgende
muligheder for at aktivere rejseforsikringen:
• for rejser i egen bil skal alle udgifter til brændstof betales med kortet
• for rejser i lejet bil, skal billejen og udgifter til brændstof betales
med kortet
• for rejser i firmabil, skal opholdet være betalt med kortet
(da brændstof betales af arbejdsgiver).

http://www.nordea...etmcgo.pdf

Lung Yao
Frank skrev:
Det kan vise sig at blive en ganske værdifuld tråd.

Jeg har i flere år haft årsrejseforskring (op til 60 dage) på Mastercard via fagforening og Lån og Spar Bank. Og jeg tænkte lige, at jeg hellere måtte se om der her var ændringer.

Når jeg klikker på linket MasterCard med rejseforsikring kommer en side der ser således ud:

Siden du prøver at hente findes desværre ikke.

Har du lagt siden i "Foretrukne" bedes du slette denne.

Klik her for at komme til forsiden

Må hellere ringe en af dagene...

Sikkert en meget gode ide, for banken giver ikke nogle "forvarsel" om ændringer, og min bankrådgiver begrundede det med at de kunne ikke sende meddelelser til alle deres kunder og han man skulle SELV læse om det på deres hjemmesideSad .
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

thyboen
Jeg har et guld mastercard gennem Sparekassen Thy, som også har fået nyt forsikringsselskab fra 1/1 2009. De nye betingelser som gælder for mit mastercard er følgende:

3.0 Hvilke rejser er omfattet af forsikringen?
3.1
Forsikringen dækker forretningsrejser og ferierejser samt kombinerede forretnings- og ferierejser i hele verden, inkl. Danmark.
3.2
Dækningen omfatter kun rejser af højest 60 dages varighed. For så vidt angår rejser i bopælslandet er det et krav, at sikrede har planlagt mindst én overnatning uden for bopælskommunen. Dækningen træder i kraft for den enkelte rejse, når sikrede forlader sin bopæl for at påbegynde rejsen og ophører ved hjemkomsten til bopælen.
5
3.3
Såfremt rejsens varighed overstiger 60 dage på grund af en igangværende medicinsk behandling, forlænges dækning for sygdom og hjemtransport til sikrede kan udskrives eller hjemtransporteres.
3.4
Såfremt rejsens varighed overstiger 60 dage på grund af uforskyldt forlængelse af hjemrejsen, forlænges dækningen i op til 48 timer automatisk.
3.5
Forsikringen dækker, uanset om rejsen er betalt med MasterCard.

Ovennævnte er hentet fra
http://www.lpmast...010109.pdf

I mit tilfælde er forsikringsselskabet:

Sektion A
FÆLLESBESTEMMELSER FOR SEKTION B - REJSEFORSIKRING
Police nr. 581 120 0931
1.0 Forsikringsgiver
Forsikringsgiver er Forsikringsselskabet Privatsikring A/S
Gammel Kongevej 60
1790 København V
Telefon (+45) 70 11 17 07

Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg selv har haft brug for forsikringen i december 2006, hvor jeg fik en blodprop i hjertet under en ferie i Thailand, hvor jeg også fik en ballonudvidelse. Hele udgiften på over 500.000 THBT blev betalt af min forsikring gennem mastercard.
Thyboen

Spring til debat: