Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad gør man ved termitter i træ her i Thailand
joensen
Hjælp.
Jeg har fået termitter i mine fine nye træ dørkarme, hvad kan man gøre ved det her ude i Thailand, jeg kender ikke noget til bekæmpelse af termitter, jeg ved kun at de er mehet sultne og spiser hele trået hvis de får lov.
Er der mon et eller andet skadedyrs bekæmpelse organ i Thailand der kan fikse sådan noget.

scanca
hvor bor du her i korat har vi american pest control det vikker
Redigeret af scanca d. 11/03-2009 12:18

PT
hej Joensen

jeg har selv en ven i Belgien,med hus i Thailand der havde samme problem med et helt nyt hus,efter kun 1 år.Det er surt.

Du skal få din kone (hvis hun er thai) til at kigge på nogen af de små stickers der altid sidder på el-masterne i det område hvor du bor (i byen)
her har disse firmaer til termit bekæmpelse næsten altid reklamer med tlf.nr lokalt.

Der er også andre reklamer,men det er ikke dem du skal kigge på Ha-Ha.

hilsen
PT

Frank
PT skrev:
hej Joensen

jeg har selv en ven i Belgien,med hus i Thailand der havde samme problem med et helt nyt hus,efter kun 1 år.Det er surt.

Du skal få din kone (hvis hun er thai) til at kigge på nogen af de små stickers der altid sidder på el-masterne i det område hvor du bor (i byen)
her har disse firmaer til termit bekæmpelse næsten altid reklamer med tlf.nr lokalt.

Der er også andre reklamer,men det er ikke dem du skal kigge på Ha-Ha.

hilsen

?? Svar udbedes.

PT
hej Frank
de andre reklamer kender du sikkert,eller må du ikke læse dem for lillemor.
PT

Frank
PT skrev:
hej Frank
de andre reklamer kender du sikkert,eller må du ikke læse dem for lillemor.

Hej PT

Jeg har aldrig lagt mærke til nogen af de reklamer, og hvis de står med thailandske bogstaver, forstår jeg dem ikke.

Hvad reklamerer de for? Please Cool

jeg ved i bangkok skal nye huse udstyres med slanger lig dræn under klaplaget hvorefter man kan sprøjte gift ind under selve huset . omkring udvendig har de jordspyd hvor de sprøjter men lige hvor ofte det skal gøres ved jeg ikke kan huske at fruen opdagede de var begyndt at komme så ringede hun og der gik ikke lang tid efter de troppede op

AllanBKT
Hej !
Prøv at kigge på www.welpest.com - der er et tlf nr. i BKK men de kan sikkert henvise til en der er i nærheden at der hvor Du bor .... - tlf er
0-2530 2412, eller 0 2530 2415-17.

Det er en alment problem for alle - men kan gøres lettere ved rette kontakt, god fornøjelse med dette, skynd Dig da det pludselig kan gå meget stærkt hvis der ikke bliver taget forbehold ....

Allan ....

dutling68
prøv at se her
http://www.bahtso...p?id=39513

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

AndersM
Nu ved jeg ikke om get gælder for hele Thailand.
Men i området omkring Renong kommer der folk hver år og sprøjter noget der ligner mælk på træværket.
De starter i den ene ende af byen og slutter når de har være i gennem alle husene.
Om det er et privet foretagende eller hvor de kommer fra aner jeg ikke noget om
Det eneste jeg ved er at de ikke fik nogen penge
Så om det er noget som man kun har i Ranong...? det tror jeg nu ikke.
Jeg vil tro at du med stort held kan tale med nogle af de lokale om problemet.
Har også oplevet det samme i på Koh Phayam..... hele øen blev gennem sprøjtet.

Så mit forslag vil være spørg for du smider dine penge i et eller andet mere eller tvivlsomt foretagende

Det stinker forfærteligt og det er sikkert ikke sundt at opholde sig indendørs de første mange dage.

Håber du får klaret problemet før alt dit træværk er væk

Du kan moske prøve med petroliom i en forstøver.... det plejer at være godt mod meget utøj
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

quickmouse
joensen skrev:
Hjælp.
Jeg har fået termitter i mine fine nye træ dørkarme, hvad kan man gøre ved det her ude i Thailand, jeg kender ikke noget til bekæmpelse af termitter, jeg ved kun at de er mehet sultne og spiser hele trået hvis de får lov.
Er der mon et eller andet skadedyrs bekæmpelse organ i Thailand der kan fikse sådan noget.

her et link til Rentokil Danmark:
http://www.rentok...termitter/

måske der en lokal Rentokil i thailand, da det jo er et multinationalt selskab.

jo sørme om der ikke var det :
http://www.rentok...
( der er også en engelsk version )
Redigeret af quickmouse d. 22/03-2009 14:48
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

PT
Hej Joensen,har du fået bugt med termitterne ?

Anders M. jeg har en fornemmelse af ,som min hustru også bekræfter, at det du har været ude for,med at de nærmest sprøjter hele landsbyen,må dreje sig om bekæmpelse af farlige myg.

Frank. undskyld at jeg ikke har set dit sidste spørgsmål,om de små mærkater,som du ikke skulle læse. Det er ikke på thai, men som regel et tlf.nr. og et lille foto af en pæn pige.

Der hvor jeg har set firmaer lave forebyggelse af termitangreb,koster det ca.2000-4000 thb. afhængigt af hus og grundstørrelse. Det er jo farligt arbejde,så det koster.
PT

steen nielsen
I vores hus er der lagt nærmest sivslanger ud, i hvert rum, i fundamentet, og så kommer pest manden 1 gang om året og tilslutter en anordning på slangerne, og sprøjter 300 liter ind med højt tryk, pris 3000 bath, og så slipper man for den stank, men den løsning dur jo ikke på et færdigt hus, så der må man leve med stanken
Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

sn
Det hedder Pest Kontrol, rigtig som steen N skriver at ved nye huse ligger man rør i fundamentet, men ved huse uden denne tilordning kan man få firmaet til at bore huller stratetiske steder i huset som de fylder op med termit bekæmpelsen og propper det til. Hvis du har en direkte skade sprøjter de direkte. Efter de har fyldt op første gang laver man som regel en 1-årig aftale hvor de kommer hver måned og sprøjter udendørs og checker indendørs.
Termitter kommer en gang i døgnet ned i fundamentet og det er der fælden fanger...en 1-årig aftale koster mellem 5-7000 baht
sn

Spring til debat: