Se indlæg
 Udskriv debat
Isaan området
agent007
Hej debatører !

Jeg har efterhånden været i Thailand omkring 12-13 gange, men har aldrig været oppe i Isaan provinsen. Så det skal prøves af her den 13 Marts, hvor jeg tager til Thailand.Men kunne godt bruge nogen gode råd og ideer, ang. overnatninger og serværdigheder. Skal lige siges jeg ikke spiller golf og er ikke til vild luksus.

Har været inde og google lidt på Isaan og har selvfølige læst "bibelen" Lonely planet. Men det kunne være spændende at høre jers erfaringer, både jer der bor der oppe i provinsen og jer der har rejst deroppe.Hvad kunne evt. være et must som man skulle se ? når man er på de kanter.

Regner med at flyve fra Bangkok til Udon Thani eller Ubon Rachathani, med nok air eller thai air. Er det rigtig at man kan købe billetter til nok air inde i seven-eleven butikkerne ?

Lige et sidste spørgsmål kunne det evt være værd at besøge Laos. Hvordan med visa til Laos, kan man få sådan et en dags visa deroppe ?

krydolf
Jeg har været en del gange i Khun Han i provinsen Si Sa Ket. Der kan man bl.a. opleve The Bottle Wat som er et tempel opført af tomme flasker. Khun Han ligger på højlandssletten ned mod Cambodia. Byen som sådan ligner de fleste andre, men ude omkring ligger nogle fantastiske mindre vandfald og wat-ruiner fra Khmernes tid. Der er gode og ikke mindst billige hoteller. På turen fra Bangkok til Khun Han passerer man igennem nogle at Thailands største reservater. Der er nok at se på. God Tur.
Man kan godt drikke uden at more sig.

agent007
krydolf skrev:
Jeg har været en del gange i Khun Han i provinsen Si Sa Ket. Der kan man bl.a. opleve The Bottle Wat som er et tempel opført af tomme flasker. Khun Han ligger på højlandssletten ned mod Cambodia. Byen som sådan ligner de fleste andre, men ude omkring ligger nogle fantastiske mindre vandfald og wat-ruiner fra Khmernes tid. Der er gode og ikke mindst billige hoteller. På turen fra Bangkok til Khun Han passerer man igennem nogle at Thailands største reservater. Der er nok at se på. God Tur.

Tak for svaret krydolf !

synes nok der er noget der begynder at ringe for mig, der har jeg faktisk været der, det er godt nok 8 år siden.Kan tydeligt huske The bottle wat, ganske imponerende. Jeg burde nok være lidt mere specifik, det er nok lidt længere mod nord jeg mener, oppe omkring Nong Khai ved Mekong floden.Er der nogen der har set Prapapon Prempoom (svampeformede stenformationer)
Redigeret af agent007 d. 05/03-2009 13:27

gg
Isaan er bare STEDET. Hvis du spørger mig.
Flyv med AirAsia fra Bangkok til Ubon. Det er det billigste du kan finde. Book på www.airasia.com
Der er netop kommet et nyt hotel i Ubon. Ligger lige ved Tesco Lotus. Det koster pt 1500B for de fedeste værelser med stort badeværelse. Det burde koste 3000B og varer nok heller ikke længe. Her kan du jo starte før du udforsker det spændende Isaan.

John
Du kan ikke "købe" billetter i 7elleven, men du kan betale dem der.

Du kan bestille biletterne via deres webside eller pr. tlf. du vil få et reservationsnr. som du oplyser i 7elleven, du betaler og kassebonen er din billet.

Har ladet mig fortælle at man nu kan gøre det samme med Nok air billet.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Frank
John skrev:
Du kan ikke "købe" billetter i 7elleven, men du kan betale dem der.

Du kan bestille biletterne via deres webside eller pr. tlf. du vil få et reservationsnr. som du oplyser i 7elleven, du betaler og kassebonen er din billet.

Har ladet mig fortælle at man nu kan gøre det samme med Nok air billet.

Egentligt ganske smart, når man tager intensiteten af 7-eleven i Thailand i betragtning.

PT
Hej Agent 007
når jeg er i Thailand bor jeg altid i det område som du vil besøge.
det med at købe billet til Nok Air på nettet og betale i 7 Eleven er som John ganske rigtigt skriver.
I Udon Thani er der naturligvis mange hoteller,både store og små,du kan prøve f.eks.Charonsri Grand hotel, det er det største og dyreste (ca.1500 thb.pr døgn).her er hvad man har brug for,og det har den fordel at det ligget i centrum,hvor de store indkøbscentre og natmarkedet m.m. ligger i gåafstand. Eller Napalai som er lidt billigere,og ligger lidt mere roligt.
Jeg mener at der i Nong Khai er et lille told kontor,i nærheden af markedet
ved vandet hvor man kan købe visa til Laos (måske 1000-1500thb.)
Den park du omtaler som Prapapon Prempoon siger min kone at vi har været i, men den dag havde jeg maveinfektion,så husker man ikke så meget.Det var nogle store sten hvor der for tusinder af år siden har boet stammefolk, jeg skal se om jeg kan finde et par billeder,så du kan vurdere om det er det sted du mener. så vidt jeg husker kører man fra Udon og mod Nong Khai, ca midtvejs kører man så til venstre mod byen Ban Pue.
hilsen PTWink
PT

agent007
Mange tak for de gode svar Wink

PT det ville være fint hvis du kunne finde et par billeder.

pcppoulsen
Hejsa agent007

Var i Nong Khai i December måned sidste år og måtte slippe 30 eller var det 35 US dollars for et 30 dages Visa til Laos. Du kan få lavet visa'et ved grænsen - det tager ca. 30 minutter. Kan ikke huske om man kan betale for visa'et med baht, men i Nong Khai kan du betale alle steder med baht - du får dog penge tilbage i Kip..

God tur.. Smile

Suk Rak Ning
Ja i Nong khai betaler man med baht og faar baht tilbage, i Laos kan man betale med baht og der faa man for det meste kip retur.Wink

Og ja et visa kan du faa paa ca. 30 minutter og koster ca. 1500 baht, men du faar kun 14 dage, skal du have mere skal du have en overnatning i Laos og paa den Thailandske ambassade........Angry

Betaler man visa med dollars, saa spare man et par hundrede baht.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/03-2009 07:44
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

pcppoulsen
Hejsa Suk Rak Ning..

I det visa jeg fik lavet til Laos står der gyldigt fra 29. december 2008 til 27. januar 2009.. Det får jeg til 30 dage.. Pfft

Jeg er klar over at man nu kun kan få et 14 dages visa til Thailand ved grænsen - altså med mindre at man har været så snu at få lavet et turist visa til Thailand (3 gange 60 dage) hjemmefra.. Grin

rinpoche
agent007 skrev:
Jeg burde nok være lidt mere specifik, det er nok lidt længere mod nord jeg mener, oppe omkring Nong Khai ved Mekong floden.Er der nogen der har set Prapapon Prempoom (svampeformede stenformationer)

Det må være i Mukdahan provinsen. Jeg var der for temmelig lang tid tilbage.
Syntes jeg nu ikke var så imponerende, men smag og behag Smile
Hvis du er natur-interesseret, så tag turen fra Nong Khai, 50 km nord for Udon Thani mod vest langs med Mekong-floden mod provinsen Loei.
Det er nok det mest spektakulære sceneri Isan kan byde på. I Loei er der ydermere 3 nationalparker du kan besøge, Puu Kradung, Puu Ruea og Puu Luang, det højeste punkt i Isan.
Der er billige guest houses til rådigheden på hele turen.

mvh

John
Jeg er helt enig Rinpoche

Har også taget den tur, den er fantastisk. Nu har jeg ikke været alle steder i Isaan, men har dog efterhånden set en del.

Ingen tvivl om at Loei provinsen vinder i skønhed over de steder jeg har set i Isaan indtil nu.
john@dansk-thai.dk

agent007
John skrev:

Ingen tvivl om at Loei provinsen vinder i skønhed over de steder jeg har set i Isaan indtil nu.

Det lyder som et spændende område Smile

Payanak
For vi ikke nogle billeder fra jer Isaan eksperter?
Smile

Jake
rinpoche skrev:
agent007 skrev:
Jeg burde nok være lidt mere specifik, det er nok lidt længere mod nord jeg mener, oppe omkring Nong Khai ved Mekong floden.Er der nogen der har set Prapapon Prempoom (svampeformede stenformationer)

Hvis du er natur-interesseret, så tag turen fra Nong Khai, 50 km nord for Udon Thani mod vest langs med Mekong-floden mod provinsen Loei.
Det er nok det mest spektakulære sceneri Isan kan byde på. I Loei er der ydermere 3 nationalparker du kan besøge, Puu Kradung, Puu Ruea og Puu Luang, det højeste punkt i Isan.

mvh

Kan det lade sige gøre at komme rundt med busser osv eller er billeje et must?

Frank
Jake skrev:
rinpoche skrev:
agent007 skrev:

mvh

Kan det lade sige gøre at komme rundt med busser osv eller er billeje et must?

Busser kører på kryds og tværs. Det kan nok være en udfordring at finde ud af, hvis man ikke taler sproget. Men det virker fint for de lokale.

Og apropos billeje, så er det normalt muligt at leje en minibus med chauffør for 1.500 baht pr. dag eksl. benzin.
Redigeret af Frank d. 06/03-2009 23:13

John
Bar Guide skrev:
For vi ikke nogle billeder fra jer Isaan eksperter?
Smile

Ekspert bliver man aldrig. Wink
Men her er lidt billeder, fra ruten Nong Khai langs Mekong til Chiang Khan, videre til Loei og Phu Luang National park.

i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S61.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S62.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S63.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S64.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S65.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S66.jpg
i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/S67.jpg
john@dansk-thai.dk

Sig mig er det kun hos mig der scrolle billederne?

agent007
jsh71 skrev:
Sig mig er det kun hos mig der scrolle billederne?

nej Grin

Spring til debat: