Se indlæg
Bygge priser
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 05/03-2009 21:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Jeg har med interesse læst de forskellige indlæg her og vil bare lige tilføje at vores hus pt er ved at blive bygget i Chaumpa helt ude in the middle of nowhere. Nu sidder jeg uheldigvis i DK men Jew har fuldt styr på byggeriet sammen med sin far og andre familiemedlemmer så jeg føler ikke at det bliver et skod-byggeri. Det første hus bliver på ca 120 kvm til en pris af THB 300.000 og det holder! Og det bliver færdig til jeg lander inden for et par måneder - glæder mig iøvrigt som et lille barn til at komme hjem til Chaumpa igen ;-) |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/03-2009 00:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
girobank skrev: Hej alle store bygmestre i Thailand. Efter af have besøgt Thailand mange gange gennem de sidste 15 år, overvejer jeg nu at bygge hus dernede og har derfdor et par spørgsmål 1. Hvorfor bygge I så store huse? 2. Hvorfor bliver de så dyre - helt op til 3- 5 mio. baht? 3. Hvad siger naboerne til sådanne store-flotte huse? 4. Hvordan kan I for råd til at bygge for så mange penge? Kan man låne billigt i Thailandske banker? 5. Hvis navn står på skødet? 6. Hvem risikerer at bliver sorteper i det lange løb? Nr. 1 kan jeg godt svare på, thaikvinder er rigtig flinke til at gøre rent. Nr. 5. Gad vide om der er nogen der har dyrtkøbte erfaringer? Nr. 6 må være somme tider være danskeren, såfremt at parret går fra hinanden tror jeg næppe at manden ønsker at bo et sted, hvor han er omgivet af eksens familie. - herefter goodbye med tomme lommer. Redigeret af vandango d. 06/03-2009 00:03 |
|
|
gg |
Lagt på d. 06/03-2009 04:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Jeg må sige der er mange meninger. Og efter at have talt med mange om dette emne tror jeg at man kan bygge i begge ender, lige fra 5000B til 17000B per m2. De parametre der kan komme i spil er: - kan du selv købe materialer - ønsker du thai eller vestlig standard - ønsker du at få arkitekt tegnet huset først eller skal de bare køre løs med en standard løsning Alt dette gør jo at man kan bygge billigt og dyrt. Men dyrt kan også være billigt. Alt efter øjnene der kigger. Personligt har jeg tænkt mig at enten at købe et færdigt hus eller også at købe grund og få en entreprenør til at bygge huset. Denne entreprenør skal bygge huset efter tegninger lavet af mig og en arkitekt. Jeg får en advokat til at lave en kontrakt som jeg kan bruge til at komme efter entreprenøren hvis/når der opstår problemer. Jo, jeg kunne sikkert spare en masse penge ved at tage ud og købe/hente materialerne, hyre arbejderne, overvåge og bruge tiden på at rette dem. Men jeg bor/arbejder i Danmark, så det ville i den sidste ende blive dyrt for mig med denne løsning. Jeg er ret hysterisk med hvordan ting bliver lavet. Jeg vil have (efter mit hoved) korrekt førte el-kabler, kabelføring til SAT/TV/LAN, etc.. Derfor ved jeg på forhånd at jeg skal have sanktionsmuligheder når jeg ikke får det lavet som jeg vil. Et lækkert hus i Ubon/Isaan koster 1,7mio - 2,2 mio bare for 70wah grund og 80-100m2 hus. Når de fleste indenfor bygge/ejendomsbranchen jeg har talt med hernede siger at det i de fleste tilfælde er dyrere at bygge selv end at købe færdigt, så passer prisen på de 15.000 Baht per m2 nu meget godt. Jeg kigger kun på huse der ligger godt placeret (tæt på centrum) og ikke langt ude. Der var en herinde der sagde at han synes det var smartere at købe et ældre hus og renovere. Det lyder egentligt meget fornuftigt. Her ved man hvad man får til at starte med og kan lave forbedringer i små etapper og følge arbejdet og evt. skifte håndværkere undervejs hvis det viser sig at være crap. Det var bare min mening so far.... |
|
|
joensen |
Lagt på d. 06/03-2009 14:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
mrbfly skrev: Jeg har med interesse læst de forskellige indlæg her og vil bare lige tilføje at vores hus pt er ved at blive bygget i Chaumpa helt ude in the middle of nowhere. Nu sidder jeg uheldigvis i DK men Jew har fuldt styr på byggeriet sammen med sin far og andre familiemedlemmer så jeg føler ikke at det bliver et skod-byggeri. Det første hus bliver på ca 120 kvm til en pris af THB 300.000 og det holder! Og det bliver færdig til jeg lander inden for et par måneder - glæder mig iøvrigt som et lille barn til at komme hjem til Chaumpa igen ;-) Vel Mrbfly. Jeg håber at du bliver tilfreds med dit hus og det bliver færdigt til tiden og prisen den holder. Men jeg vil nu tillade mig at være lidt skeptidk 300000 Baht for 120m2 det er utroligt biligt også i THailand, så er grunden nok ikke iregnet, men efter min bedste overbevislnig bliver dit hus bygget af de billigste (læs dårligste) materialer, og der er sikkert også sparet på stål og cememt, jeg er ked af at sige det, jeg tror simpelten ikke på at du får et hus på 120m2 for 300000 baht som du vil være meget glad for. Jeg har set huse her som er bygget for det dobbelte af hvad dit hus bliver bygget for, og de er ikke sårigt solide eller godt bygget. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 06/03-2009 18:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Frank skrev: Og med hensyn til færdiggørelsestidpunkt. Det er Thailand - og det er fuldstændig ligegyldigt for os, om det tager en måned ekstra at bygge. Og jeg ville ikke selv føle nogen glæde ved at have en pisk eller trække et beløb fra den aftalte pris af den grund. Og jeg ved fra mit eget arbejde: når dagbøderne nærmer sig, så bliver der skudt genveje -og kvaliteten bliver derefter. Det skaber ekstra fejlretningsarbejde efterfølgende - og så kører diskusionerne, håndværkerne er videre til næste job, og det tager endnu længere tid af få arbejdet afsluttet. Fint hvis tidspunktet for færdiggørelse er underordnet. Det giver nogle muligheder. Men det behøver ikke give dårlig kvalitet, at der er en aftale, der skal holdes. Thai'erne véd godt, at faranger er underlige og går op i mærkelige ting. Som bl. a., at vandet løber den rigtige vej ud af brusenichen, at der er fliseklæber under fliserne o.s.v. Og de er ikke interesserede i at lave om, hvis tingene kan gøres rigtigt første gang. Jeg har prøvet byggeri et par gange i Thailand - totalindretning af guesthouse og nybyggeri af hus. Begge gange til min store tilfredshed. Begge gange med aftale om dagbøder, hvis projekterne ikke var færdige til tiden. Og man kan fint have et godt forhold til bygmester og håndværkere, selv om der er lavet en aftale. Det handler om at opføre sig ordentligt og tale pænt til hinanden. Et par hundrede Baht til bespisning engang imellem kan gøre underværker. Begge gange har mine håndværkere været særdeles oppe på mærkerne for, at farangen skulle blive glad og tilfreds for sit byggeri. Bjarne |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/03-2009 18:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Bjarne skrev: Frank skrev: Og med hensyn til færdiggørelsestidpunkt. Det er Thailand - og det er fuldstændig ligegyldigt for os, om det tager en måned ekstra at bygge. Og jeg ville ikke selv føle nogen glæde ved at have en pisk eller trække et beløb fra den aftalte pris af den grund. Og jeg ved fra mit eget arbejde: når dagbøderne nærmer sig, så bliver der skudt genveje -og kvaliteten bliver derefter. Det skaber ekstra fejlretningsarbejde efterfølgende - og så kører diskusionerne, håndværkerne er videre til næste job, og det tager endnu længere tid af få arbejdet afsluttet. Fint hvis tidspunktet for færdiggørelse er underordnet. Det giver nogle muligheder. Men det behøver ikke give dårlig kvalitet, at der er en aftale, der skal holdes. Thai'erne véd godt, at faranger er underlige og går op i mærkelige ting. Som bl. a., at vandet løber den rigtige vej ud af brusenichen, at der er fliseklæber under fliserne o.s.v. Og de er ikke interesserede i at lave om, hvis tingene kan gøres rigtigt første gang. Jeg har prøvet byggeri et par gange i Thailand - totalindretning af guesthouse og nybyggeri af hus. Begge gange til min store tilfredshed. Begge gange med aftale om dagbøder, hvis projekterne ikke var færdige til tiden. Og man kan fint have et godt forhold til bygmester og håndværkere, selv om der er lavet en aftale. Det handler om at opføre sig ordentligt og tale pænt til hinanden. Et par hundrede Baht til bespisning engang imellem kan gøre underværker. Begge gange har mine håndværkere været særdeles oppe på mærkerne for, at farangen skulle blive glad og tilfreds for sit byggeri. Bjarne Min erhvervsmæssige erfaring er dog, at dagbøder aldrig fører noget godt med sig - hverken for bygherre eller entreprenør. Jeg har i mange tilfælde oplevet, at sjusk kommer, når terminerne nærmer sig og en dagbøde er truende. Derimod har jeg oplevet en mere positiv ånd, når entreprenøren arbejder hen mod en betalingsrate. Men jeg er i øvrigt enig i det øvrige. Jeg tror bare ikke, at en kontrakt i sig selv - med eller uden dagbøder - får vandet til at løbe den rigtige vej. Det gælder om at få entreprenøren til at forstå, hvad du ønsker. |
|
|
lols |
Lagt på d. 06/03-2009 19:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Hej Frank, Må jeg spørge om dine erhversmæssige erfaringer, erfaringer med kontrakter, dagbøder, sikring af materiale valg, opfattelse af aftaler og opfattelse af tidsplaner og tidsfrister, evnen til at springe over hvor gæret er lavest osv er fra Danmark eller Thailand? |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/03-2009 22:08
|
lols skrev: Hej Frank, Må jeg spørge om dine erhversmæssige erfaringer, erfaringer med kontrakter, dagbøder, sikring af materiale valg, opfattelse af aftaler og opfattelse af tidsplaner og tidsfrister, evnen til at springe over hvor gæret er lavest osv er fra Danmark eller Thailand? Ja-da. Mine erfaringer udspringer udelukkende fra Danmark, hvor jeg både har deltaget i rollen som udbyder og tilbudsgiver. Og en ting er sikker: Jeg vil til en hver tid fortrække at slække lidt på rebet - fremfor at stå stejlt på terminsdato. Jeg har faktisk aldrig oplevet at noget er blevet (endeligt) hurtigere færdigt pga. dagsbodstrusler. Tværtimod. Derfor min holdning. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/03-2009 22:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 180 |
Hej alle jer der er ved at få bygget i Thailand, eller har fået Jeg er også ved at få bygget, har min kæreste som bor lige ved siden af til at køre byggeriet, ham der bygger er hendes svoger, han og jeg har en eller anden form for underforståethed, han ved godt at hvis han bygger dårligt så har han et problem, måske ikke kun over for mig, men så sandelig også over for familien, der bliver dagligt sendt billeder af byggeriet til mig, der bliver talt i telefon 2 timer dagligt om byggeriet, måske er jeg bare heldig, det vil vise sig , skal nok holde Jer underrettet, huset er færdigt til jeg ankommer 5/4, Jeg bygger småt, meget småt, har kun brug for et soveværelse en lille opholdsstue, bad og toilet med træk/slip og så selvfølgelig et lille køkken, helt ærligt hvad skal jeg med mere 50kvm pris 350.000bath med grund, så 120kvm for 300.000bath????????? Hvorfor skal Falang bygge 200-400kvm , nå ja DE har nogle mindre værkskomplekser???? eller ??? SE MIG JEG HAR PENGE; JEG ER BARE MERE END JER ANDRE, helt ærlig har I ikke et problem, Thaierne synes faktiskt mindre om Falang der praler med deres penge og huse, hvor er respekten henne over for Thaierene????????????????????????????? Jeg gider SGU da ikke sidde i Thailand på mine gamle dage, og blive set ned på, så hellere være lidt ydmyg, og bare VÆRE, tror det på sigt vil vise sig at være en god ide Hvis der er nogle der er uenig/enig med mig så bare kom frem PS Er kun inde i huset når jeg skal sove, så derfor hvad skal jeg med flere hundrede kvm??? Thailand er jo ikke som DK, der leves livet udenfor huset det meste af døgnet, så helt ÆRLIGT |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/03-2009 23:05
|
Nid skrev: Hej alle jer der er ved at få bygget i Thailand, eller har fået Jeg er også ved at få bygget, har min kæreste som bor lige ved siden af til at køre byggeriet, ham der bygger er hendes svoger, han og jeg har en eller anden form for underforståethed, han ved godt at hvis han bygger dårligt så har han et problem, måske ikke kun over for mig, men så sandelig også over for familien, der bliver dagligt sendt billeder af byggeriet til mig, der bliver talt i telefon 2 timer dagligt om byggeriet, måske er jeg bare heldig, det vil vise sig , skal nok holde Jer underrettet, huset er færdigt til jeg ankommer 5/4, Jeg bygger småt, meget småt, har kun brug for et soveværelse en lille opholdsstue, bad og toilet med træk/slip og så selvfølgelig et lille køkken, helt ærligt hvad skal jeg med mere 50kvm pris 350.000bath med grund, så 120kvm for 300.000bath????????? Hvorfor skal Falang bygge 200-400kvm , nå ja DE har nogle mindre værkskomplekser???? eller ??? SE MIG JEG HAR PENGE; JEG ER BARE MERE END JER ANDRE, helt ærlig har I ikke et problem, Thaierne synes faktiskt mindre om Falang der praler med deres penge og huse, hvor er respekten henne over for Thaierene????????????????????????????? Jeg gider SGU da ikke sidde i Thailand på mine gamle dage, og blive set ned på, så hellere være lidt ydmyg, og bare VÆRE, tror det på sigt vil vise sig at være en god ide Hvis der er nogle der er uenig/enig med mig så bare kom frem PS Er kun inde i huset når jeg skal sove, så derfor hvad skal jeg med flere hundrede kvm??? Thailand er jo ikke som DK, der leves livet udenfor huset det meste af døgnet, så helt ÆRLIGT Jeg ved dårligt hvor jeg skal starte eller slutte. Jeg kender mange i Danmark, som vil synes at 120 m2 er MEGET. Jeg har selv boet med konen på 44 m2 - det var lidt småt. Og dengang tænkte man på 100 m2 som himlen. Komplekser? For mig at se viser dit eget indlæg, hvordan du ser på andre mennesker. Og så opholder jeg mig selv meget i min nabos hus, når vi ikke sover. Det skyldes, at selskabet og temperaturen er ganske behagelig der. |
|
|
Lagt på d. 07/03-2009 02:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det skulle vel ikke tilfældigvis være Thaikonen der ville have et stort hus. Jeg kender et eksempel, hvor Thaikonen fik stillet et fast beløb til rådighed. Det første hun gjorde i sin lille landsby, var ar købe 2 Rai grund ( 3.200 kvadratmeter ), herefter byggede hun en 2 meter høj mur rundt om hele grunden. Hvad tror I der var tilbage til huset ???, et stort hønsehus uden varmt vand og uden aircon. Men. men. pigen fik en større status i landsbyen. |
|
|
sn |
Lagt på d. 07/03-2009 03:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 92 |
Nid skrev: Hej alle jer der er ved at få bygget i Thailand, eller har fået Jeg er også ved at få bygget, har min kæreste som bor lige ved siden af til at køre byggeriet, ham der bygger er hendes svoger, han og jeg har en eller anden form for underforståethed, han ved godt at hvis han bygger dårligt så har han et problem, måske ikke kun over for mig, men så sandelig også over for familien, der bliver dagligt sendt billeder af byggeriet til mig, der bliver talt i telefon 2 timer dagligt om byggeriet, måske er jeg bare heldig, det vil vise sig , skal nok holde Jer underrettet, huset er færdigt til jeg ankommer 5/4, Jeg bygger småt, meget småt, har kun brug for et soveværelse en lille opholdsstue, bad og toilet med træk/slip og så selvfølgelig et lille køkken, helt ærligt hvad skal jeg med mere 50kvm pris 350.000bath med grund, så 120kvm for 300.000bath????????? Hvorfor skal Falang bygge 200-400kvm , nå ja DE har nogle mindre værkskomplekser???? eller ??? SE MIG JEG HAR PENGE; JEG ER BARE MERE END JER ANDRE, helt ærlig har I ikke et problem, Thaierne synes faktiskt mindre om Falang der praler med deres penge og huse, hvor er respekten henne over for Thaierene????????????????????????????? Jeg gider SGU da ikke sidde i Thailand på mine gamle dage, og blive set ned på, så hellere være lidt ydmyg, og bare VÆRE, tror det på sigt vil vise sig at være en god ide Hvis der er nogle der er uenig/enig med mig så bare kom frem PS Er kun inde i huset når jeg skal sove, så derfor hvad skal jeg med flere hundrede kvm??? Thailand er jo ikke som DK, der leves livet udenfor huset det meste af døgnet, så helt ÆRLIGT Det kunne jo være man bygger eller køber færdig hus efter behov...f.eks børn kan få deres egne værelser, et værelse til familien når de kommer på besøg m.v...endvidere mange af de m2 strl. er typisk incl. udendørs terrasser/balkoner. Håber du får bygget store halvtage, så du også kan sidde udenfor, når det pisser ned !!! Mennesker er gudskelov forskellige, og du kan åbentbart leve med 50m2 og fred være med det, andre som måske har knoglet gennem mange år vil gerne have lidt luxus eller måske bygger/køber som investering, dem betegner du som mennesker med mindreværks komplekser. Nu er det jo ikke kun faranger som bygger store huse, hvis du bevæger dig lidt ind til de store byer så har thai'erne også udnyttet opsvinget fra 2002-2007...har de også mindreværks komplekser? Jeg ved ikke hvor du får det fra m.h.t. thaier ser ned på farang fordi de har stort hus eller penge....til gengæld er jeg enig med dig om at være ydmig og ikke braldre op til thaier med 30-40 tusinde THB liggende i brystlommen så alle kan se dem. Det kan vel heller ikke komme som et chock for dig at der er forskel på thaiers opfattelse af faranger afhængig af hvor i Thailand du bosætter sig - der er himmelvid forskel om du bor ude på Lars Tyndskid Buri eller i Bangkok/HH/Pat eller lignende. Tilbage til byggepriser, nu er der ikke mange som oplyser hvilken konstruktion huset har, er det med UPVC vinduer m/panserglas, er det med Hafele døre/hængsler, er det muret op indvending med letbeton, er saniten f.eks fra american standard og med granitplader her og der, opfylder det elektriske, de gældende krav, som faktisk findes !! Der er dælme forskel på m2 priser om man bruger ovenstående eller, enkeltmure, nul iso i tag, alu eller trævinduer, vinyl døre på lokummet, thai lokum med "indbyggede skabe", nul termit sikring, klinker til 9 bath stykket. sn
|
|
|
joensen |
Lagt på d. 07/03-2009 13:51
|
Hej mrbfly. Jeg har tænkt lidt over det indlæg du skrev at du bygger et hus for 300000 baht på 120m2. Du siger at det vil tage 4 måneder at bygge, men jeg tro det vil tage 5 eller 6 måneder at bygge, og for iøvrigt så koster 10 arbejder i Thailand for en måned omkring 60000 baht ( 200 baht/mand/dag. Det er lavt sat)det er altså hvis de arbejder hver inc. weekends. for 5 måneders arbejde skal du betale 300000 baht. Så er pengene brugt og du har ikke en øre til at købe materialer for. Hvad for et hus forventer du at få?? |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 07/03-2009 14:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Ja kan kun sige selv 4 mdr er sgu lang tid om det.. Skal de bruge et halvt år på det, så arbejder de ikke. Nu snakker vi så om at bygge hus og priser, det eneste vi reelt kan sammenligne er grund huset, det er så til gengæld næsten samme pris alle steder, det der svinger i pris er sanitet - aircon etc. Hvis vi tager et hus på 120 kvrm.. med eternit tag og muret / pudset / malet. Mure dobbelt mur på syd og vest siden, 3 m høj. ialt 234 kvrm mur plus værelser 300 kvrm mur. a 50 thb. = 15000 thb Kan en bygge arbejder ikke sætte 15 kvrm mur op om dagen, så fyr ham, han bruger for meget tid på at pille næse. Mester til 300 pr dag, han laver som regelen ikke noget, dårlig firma... UD. mester plus 3 mand.. 900 thb pr dag.. plus lidt fryns.. ialt 1000,- ergo 45 kvrm mur pr dag, da den ense skal passe op, ialt 300 kvrm mur det giver ... 1 uges arbi. = 6000 thb Tag eternit / stål spær ca 50.000 pudsning af huset her vil de sikkert komme med en lang syg historie om at de skal have kvrm pris, af den enkle grund de så kan tjene x 5 Loft gips plader.. jeg fik tilbud fra 55 til 75.000 på mit.. Så købte jeg selv materialer og fik en mand til at sætte det op, det skal siges jeg hjalp da han skulle lægge pladerne op, så han ikke skulle op og ned så mange gange. pris i alt 9.500 thb, færdig på 3 dage. det kunne have været billigere hvis jeg havde valgt plader uden struktur.. vinduer og døre.. Nu skrives der jo om thai standard er noget bras.. prøv lige at undersøge hvad i snakker om, det findes vel ikke bedre i denne verden, det er teaktræ og angribes hverken af fugt eller termitter. Om 100 år vil de være præcis lige så fine som i dag.. også selvom de kun får olie hver 10 år. Hvis man kan leve uden aircon, så er der ingen grund til at bruge tid og penge på dobbelt mure og isolering.. bortset fra syd og vest siden, så de ikke bliver så varme. størelse på huset, ja nogen kalder det en luksus, fred være med det. Men min erfaring efter 6 år, alt over 100 / 120 kvrm er spildt, en stor overdækket havestue er meget mere vigtig. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 07/03-2009 15:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Ja man kan bo i for stort et hus. Vores hus er på mere end 300 kvm og vi bruger kun halvdelen...og så har vi alligevel store armbevægelser. Hvad drikker Møller...øller...øller..øller... |
|
|
joensen |
Lagt på d. 07/03-2009 15:46
|
Vel XXXX. For det første, kvaliteten på meget af det træ du kan købe i THailand er ikke ret god, og prisen på god træ i Thailand er ikke billig. Dit regnestykke gider jeg ikke at bruge tid på, men hvor lang tid og hvor mange mænd skal der bruges på støbearbejdet, bare det at lave alle formene og forskalling og forarbejde af stålen der skal i betonen, alt det tager tid. Tag konstruktionen tager også sin tid, og så skal der mures, pudses, lægge fliser, såtte vinduer og døre i og taget skal vel også på, så kommer alt det løse. Prøv lige at sammenligne med Danmark hvor effektiviteten er i top, der er stor forskel. Forresten der skal også lægges el og vand ind, der skal også males. Så er der altså også nogle dage hvor nogle arbejder ikke kan komme, der kan være begravelse, bryllup eller andre ting der kommer i vejen, dit hus er ikke det vigtigste i denne verden. Hvis de siger 3 måneder vil det sikkert våre færdigt efter 5 måneder. Tiden er ikke afgårende, det vigtigste er at de gør et godt arbejde. |
|
|
Lagt på d. 07/03-2009 20:11
|
|
Hej joensen Jeg ved ikke hvilke vinduer og døre , du har kigget på i Thailand. Mit tidligere hus i Surat har isat thaifremstillede vinduer af hårdt træ og døre med udskæringer - de ser nøjagtig ud idag som for 10 år siden - ingen råd/svamp. Så du må ha været meget uheldig med dine "billige" thaivinduer og døre! |
|
|
PT |
Lagt på d. 07/03-2009 20:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
mrbfly, jeg forstår slet ikke det byggeri du har kørende,men jeg håber for dig at du får et for dig fornuftigt resultat ud af det. Men den pris du skriver,selvom det er uden grunpris,så svrer det til hvad en bekendt lige har betalt for sit hegn alene. i Udon Thani kender jeg flere der har købt hus,og hvis man er indenfor ringvejen omkring byen og gerne vil tilkøbe ekstra m2 fordi grunden ofte er for lille i forhold til huset, så koster det ca.6-7000 bath pr-m2 kun for jorden. Til spørgsmålet om de meget store huse der bygges,så kan jeg se at det typisk er de thailandske byggefirmaer, der laver huse med f-eks 4 soveværelser,4 badeværelser,flere stuer,ubrugelige terrasser, for lille køkken og ingen udenomsplads, fordi de tror at det vil vi udlændinge gerne have.Det er en fejl,især med danske kunder,fordi de tror at vi skal bo der sammen med hele den thailandske familie, og ikke alene med konen. Til indlægget om de prangende huse som nogen får lavet,så mener jeg det må være op til den enkelte og dennes tegnebog, hvad man bygger/køber. jeg synes der laves mange dejlige huse rundt omkring, men jeg kan ikke forstå hvorfor ens thai-hustru skal have bygget en pragtvilla i den lille landsby,hvor alle de andre huse er træskure med bliktag,det skriger jo til himlen engang imellem. Nej køb eller byg et pænt lille thaihus til familien ude i landsbyen, så de er glade, og så læg dit eget hus i områder hvor der bor mange andre udlændinge, så lægger man ikke så meget mærke til hvis du flotter dig lidt. hilsen PT PT
|
|
|
Lagt på d. 07/03-2009 21:22
|
|
Hej PT Nu har vi set mange forskellige priser på flotte huse. Hvad er m2-prisen for grunden uden på landet ? Jeg ved godt det kan variere fra område til område. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 08/03-2009 03:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
i Udon Thani kender jeg flere der har købt hus,og hvis man er indenfor ringvejen omkring byen og gerne vil tilkøbe ekstra m2 fordi grunden ofte er for lille i forhold til huset, så koster det ca.6-7000 bath pr-m2 kun for jorden. Ifølge de tal vil 1 Rai så koste 11 millioner ?????? |
|
Spring til debat: |