Se indlæg
bankgaranti?
|
|
Waffen |
Lagt på d. 02/03-2009 16:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Hey har brug for lidt hjælp, jeg har lige været i Thailand i 12 måneder, hvor jeg arbejde som dykkerinstruktør. Ja og så mødte jeg så en Thaipige som jeg er blevet meget forelsket i. Nå men, jeg vil gerne invitere hende til Danmark, men kan forstå at man skal stille en bankgaranti på CA. 60000 kr. ( som jeg ikke har ) Har ringede til banken og de fortaldte mig at jeg skulle have pengene indestående OEr der virklig ikke andre muligheder? Og Er er der eller andet jeg skal være opmærksom på når vi søger visum ? Jeg er 21 år og hun 20 betyder det noget ? Hjælp plz! |
|
|
lilleper |
Lagt på d. 02/03-2009 17:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
der er ingen vej uden om |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 02/03-2009 18:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Hejsa, Nå I begge er så unge er det meget tvivltsom at hun kan få et visum uden der stilles sikkerhed. Sikkerhed kan gives på 2 måder. 1: Anfordningsgaranti - hvor du betaler 300-1000 hver 3. måned til din bank for en garanti. 2: Indestående på en spærret konto. Kan forstå at enten kan din bank ikke (din økonomi eller bankens)- eller også vil de ikke. Du kan da finde en anden bank eller spørge dine forældre om de vil kontakte deres bank for en anfordnigsgaranti. Det er langt billigere. Men husk at I kan ikke efter de danske regler få sammenføring. Hvis I ønsker at leve sammen i Europa skal i via EU-ordningen og du skal da opholde dig i fx Sverige en tid. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 02/03-2009 18:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Lån penge af venner eller familie.Eller hvis du egen din egen bolig kan du låne til garantien.De er hårde og er blevet hårdere med tiden. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 02/03-2009 18:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Man kan så undre sig over at et par på 20 og 21 skal stille garanti når ingen af dem opfylder 24 års reglen.
hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 02/03-2009 19:01
|
Nu er det jo BESØG vi taler om her.. IKKE sammenføring - og der er intet til hindre for at en på under 24 får besøg af en anden på under 24. De kan blot ikke bliver sammenført. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
golfer |
Lagt på d. 02/03-2009 19:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Du må da have noget familie eller nogle venner som kan kautionere (medunderskrive) bankgarantien. Det er trods alt kun 60.000 kr som skal garanteres. De omkostninger medunderskriveren får, betaler du selvfølgelig. |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 02/03-2009 19:21
|
[quote]golfer skrev: Du må da have noget familie eller nogle venner som kan kautionere (medunderskrive) bankgarantien. Det er trods alt kun 60.000 kr som skal garanteres. De omkostninger medunderskriveren får, betaler du selvfølgelig.[/quote Som du selv skriver 60.000 er ingen penge. Og vil ens bank ikke stille en garanti i de max 3 måneder vi taler om bør man finde sig en anden bank. Med mindre man er notorisk dårlig betaler eller i krig med sin bankrådgiver, burde man med et godt forhold til sin bank kunne få denne garanti. Men der er jo desværre et par banker der er ved at lukke i DK som ganske enkelt ikke er istand til at låne penge ud. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Waffen |
Lagt på d. 02/03-2009 19:44
|
Tak for alle svarende ! Jeg må prøve en anden bank, og få snakkede med mine forældre |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 02/03-2009 21:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Djengis skrev: Som du selv skriver 60.000 er ingen penge. Og vil ens bank ikke stille en garanti i de max 3 måneder vi taler om bør man finde sig en anden bank. Mvh Djengis garantien skal faktisk være gyldig i 18 mdr. for det tilfælde hvor den besøgende ikke melder sin ankomst tilbage til thailand hos dk ambassade i bkk. og i min bank tager de 1,75 % i adm.gebyr eller 21 % i rente om året, så en slat penge er der da tale om. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 02/03-2009 21:13
|
:*) I værste fald ja. Men jeg tilod mig lige at tro på at kærligheden her var ægte så kæreste naturligvis meldte sin tilbagekomst med det samme. Men ja - i værste fald op til 1½ år. 21% om året??? ØH den forstår jeg ikke. Det burde fungere som følgende: 500-1500 i oprettelse (som man iøvrigt kan trække fra på sin selvangivelse) og 1.5% pa Dvs 1. år koster det (siger man får garantien 1. januar) Oprettelse 1500,- (som man så trækker fra så det bliver ca 1000 reelt) Gebyr på 1.5 pa - dvs 1,5X60.000 = 900,- pr år. 1. år i alt netto: 1900 2. år: ialt netto: 900 osv.. Total: 7300,- Er det så slemt? Ellers har man de 60,000 kan man sætte dem på en spæret konto jo. Og renterne får man jo selv En spæret konto i 7 år burde kunne give op til 4.5% pa Dvs 60.000 - rente = 2700,- Dvs indkomst efter 7 år = 7X 2700 = 18.900,- Bortset fra dette tilbyder nogle banker faktisk en "gratis" garanti - naturligvis mod at få ens bankforretninger. Nordea, Rinkjøbing Bank og nogle andre har eller har haft dette tilbud- til en 400,- i oprettelse og 275,- pr kvartal. Igen kan dette trækkes fra i skat så en årlig udgift på ca 500,- Så det er ikke så slemt som det lyder Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 02/03-2009 21:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Pröv at kikke på Sverige lösningen--den er meget, meget billiger--faktist gratis--og meget, meget englere Ingolf |
|
|
Django |
Lagt på d. 02/03-2009 22:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 229 |
Djengis skrev: Du kan da finde en anden bank eller spørge dine forældre om de vil kontakte deres bank for en anfordnigsgaranti. Det er langt billigere. Mvh Djengis Tror nu ikke det blive videre let at gå i en anden bank i disse tider, hvor krisen bider mere og mere. |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/03-2009 05:09
|
Krise og krise.... Altså ja der er en likviditets krise - men har man en rimelig økonomi kan man godt skifte bank. Klart er man i RKI, på bistand og registreret plastic kort misbruger kan man ikke Det er jo bare at kontakte en række banker - fortælle hvad situation man står i og så ellers tage en række møder og se hvad der sker. Problemerne opstår nu først hvis man vil til at låne en masse ekstra penge jo. Ikke for at flytte en fungerende økonomi fra en bank til en anden som en god ven der arbejder i en bank udtrygte det. Men klart nogle vil have nemmere ved det end andre. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Waffen |
Lagt på d. 08/03-2009 14:22
|
Jeg har nu fået min forældre til at lave en bankgaranti, men skal der stå noget bestemt i sådan en eller hva ? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 08/03-2009 14:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Waffen skrev: Jeg har nu fået min forældre til at lave en bankgaranti, men skal der stå noget bestemt i sådan en eller hva ? det er ikke en bankgaranti du skal stille men en anfordringsgaranti, som udgangspunkt vil udlændinge service forlange at det er dig der stiller anfordringsgarantien og ikke dine forældre, der er forskel på en bankgaranti og en anfordringsgaranti, du kan evt. spørge din bankmand. men der med ikke sagt at der er noget galt i at dine forældre garanter over for dig i banken det kan godt lade sig gøre hvis du/i har en anstændig bankforbindelse. Anfordringsgaranti:
Garantiform, hvor beneficianten garanteres betaling ved første påkrav (på anfordring), uanset om misligholdelse kan bevises eller ej. På engelsk: First Demand Guarantee. Redigeret af quickmouse d. 08/03-2009 14:55 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
Spring til debat: |