Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
(Hvor er) det oprindelige Thailand
|
|
godtur |
Lagt på d. 24/02-2009 15:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 40 |
Hvis man gerne vil et sted hen, hvor man kan opleve et uspoleret og oprindelige Thailand, hvor skal man så tage hen? - Hvis man gerne vil se rismarker, landsbyer, floder og smuk, uberørt natur? - Hvis man gerne vil lidt væk fra andre turister, men stadig har mulighed for at bo på hotel/guesthouse i nærheden? - Hvis man ikke vil alt for langt væk fra det centrale Thailand? Er der nogen, der kender eller kan anbefale sådan steder? Indehaver af rejsesiden godtur.dk.
Holder meget af Thailand, har besøgt landet to gange i hhv. 5 og 3 uger. |
|
|
sank |
Lagt på d. 24/02-2009 16:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg vil mene du skal Øst på ?? og op langs Mekong ? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/02-2009 17:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg ville sige Loei i Isan! Een af de smukkeste provinser jeg har besøgt. Og Trang i sydthailand. Ved godt det er langt fra det centrale Thailand Er sikker på at andre her på dtw har andre forslag tættere på det centrale. mvh |
|
|
greenhopes |
Lagt på d. 24/02-2009 17:30
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
ta til buriram |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 24/02-2009 17:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
Pattaya |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 24/02-2009 17:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Fuldstændig rigtigt, Greenhopes. Mange vil sikkert kede en vis legemsdel i laser. Men hvis man har blik for hverdagens mange små undere, bønder i rismarker, originale markeder og thailandsk hverdagsliv i det hele taget, så er det "hjem til Buriram". Byen har et par udmærkede hoteller - Vongtong og Thepnakorn. Sidstnævnte med en forholdsvis ny og fin pool - hvis der skal lidt turist-bekvemmelighed med i det hele. Plus 4-5 "farang-steder", hvis der skal lidt vesterlandsk føde til ind imellem. En klipning i Buriram: 75 Baht - jeg snupper den dyre på en aircon-salon. God tur til Buriram. Bjarne |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 24/02-2009 19:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
100km udenfor Korat......der er masser af muligheder.....Chaiyaphum mm
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 24/02-2009 22:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Tjaa. Buriram er et godt bud, derfra er der ikke langt til lidt andre byer som Lamplimat, Nong Ki. og dette er mindre end 4 timers kørsel fra BKK! Omkring Lamplimat og Nongki finder I ihvertfald rismarker, sukkerrør, osv! Men hvis I søger efter det oprindelige Thailand, med små landsbyer uden el, tv osv. Så er I 10 år forsent på den! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 25/02-2009 01:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
ta en tur op gennem isan og hvis jeg staver det rigtigt så en rute nær ved burma unpraeng thailands smukkes natur super flot og super vild |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 25/02-2009 14:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
der er jo mange muligheder.. Af en eller anden grund findes der meget lidt om området Lopburi på nettet, men der er faktisk mange ting for en turist, hvis man ikke er til de mest gængse turist mål..... Er man fugle interesseret er der mange timer at bruge på det, de kommer ikke alle hver dag men vi har mere end 30 forskellige slags fugle som kommer her.. Grotter - aberne i Lopburi og hvis man er tålmodig nok er de også her ude i bjergene. Nogle fantastiske udsigter fra toppen af bjergene.. osv........ Problemet for de fleste er nok transport, for man er nød til at bruge de offentlige busser, eller selv være kørende.. |
|
|
Lagt på d. 25/02-2009 15:35
|
|
Begynder Antal indlæg: |
godtur skrev: Hvis man gerne vil et sted hen, hvor man kan opleve et uspoleret og oprindelige Thailand, hvor skal man så tage hen? - Hvis man gerne vil se rismarker, landsbyer, floder og smuk, uberørt natur? - Hvis man gerne vil lidt væk fra andre turister, men stadig har mulighed for at bo på hotel/guesthouse i nærheden? - Hvis man ikke vil alt for langt væk fra det centrale Thailand? Er der nogen, der kender eller kan anbefale sådan steder? Min første tanke efter at jeg havde læst dit indlæg, var Udon Thani og Nong Khai, men det er måske for langt væk. Så er der Sukoh Thai, men alle de gamle templer, og Pitsanoluk, og områderne rimeligt tæt på Mekong, er også meget smukke og dejlige. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 25/02-2009 16:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hvis det skal være i nærheden af Bangkok, så er Kao Yai reservatet et godt bud. Her er det hele men desværre også turister. Dem kan man slippe for ved at bevæge sig 'off the beaten track'. I den modsatte retning, nemlig vest på, ligger Kanchanaburi provinsen. Fantastiske muligheder for at opleve åben natur med en forholdsvis beskeden mængde bebyggelse. Kræver at man er i bil, men man kan nå den Burmesiske grænse oppe i bjergene og føle sig lidt som Palle alene i verden. Undervejs vil man have set diverse imponerende natur, men også ligeledes imponerende menneskeskabte dæmninger. |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 25/02-2009 23:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
jeg synes man ikke kan opleve Thai på det hele på et sted, selv Thaier rejser rundt i Thailand at opleve forskels på områder til områder. Men mange steder i eSan og steder omkring midt er mit godt bud på uspoleret Thailand, eller tage til Laos, det ligner meget Thailand i gamle dage |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 26/02-2009 10:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
uberørt natur? - Hvis man gerne vil lidt væk fra andre turister, men stadig har mulighed for at bo på hotel/guesthouse i nærheden? - Hvis man ikke vil alt for langt væk fra det centrale Thailand? Jeg forstår det simpelthen ikke ? Jeg har masser af kunder der spørger efter det samme, de kommer i min Coffee shop, jeg er dyr har international standard og et meget stort udvalg. de roser min shop, nej hvor er det dejligt med en rigtig kop kaffe, ikke som på resortet hvor de (kun) kan få instant kaffe. Så spørge de efter steder hvor der ikke kommer andre turister, en strand hvor de kan være alene, en tur i junglen hvor der aldrig har været andre, Men der må gerne lige være en 7/11. undskyld men jeg forstår det simpelthen ikke. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
godtur |
Lagt på d. 26/02-2009 14:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 40 |
Tak for jeres mange fine inputs. Har læst dem alle med stor fornøjelse! Jeg vil ikke sige hvad jeg synes lyder bedst, for ved ikke nok om de foreslåede områder til at kunne dette. Men nu kan jeg i hvert fald søge lidt videre, ud fra det som I har foreslået. Tak. mr tirak, jeg forstår ikke hvad det er, du ikke forstår. :-) Jeg forstår godt, at du ikke forstår dine kunder - men mener ikke selv, at mit spørgsmål giver anledning til at sætte mig i samme kategori. Selvfølgelig passer jungle eller strand ikke sammen med en 7/11 - skriver jeg da det? Hvis du reagerer på, at der skal være mulighed for at bo i guesthouse/hotel, så er det simpelthen fordi vi ikke vil sove under åben himmel. Indehaver af rejsesiden godtur.dk.
Holder meget af Thailand, har besøgt landet to gange i hhv. 5 og 3 uger. |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 26/02-2009 14:42
|
væk fra andre turister, men stadig har mulighed for at bo på hotel/guesthouse i nærheden. Og hvem er det saa lige der skal driv og leve at det resort hvor det kun er dig der bor. Det er det jeg ikke forstaar. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/02-2009 16:41
|
Hejsa tirak Der er åbenbart noget du ikke har lært om Thailand, for her i vores lokal samfund har vi 2 guesthouse, næh ikke den store luksus, den ene vil jeg ikke anbefale nogen og vi har ikke engang en 7-11 i nærheden.. Men 15 km her fra findes det hele.. Luksus hotel og 7-11, hvis det er det man vil......... Hvad de lever af.. ja se det kan nok undre mange, men en del af deres intægter får de fra chort time kunder.. Det er Thai guesthouse og beseret på Thai indtægt.. Her ude i junglen kan man ikke forvente Turist standard, det er rigtig, men en seng er der ikke den store forskel på.. Og jeg tror de mennesker der søger alternativ oplevelser ser et værelse som et sted at tilbringe natten og ikke så meget andet. Og kan man ikke drikke pulver kaffe, måske bare for et par dage, så er man efter min mening lidt pivet... Jeg har ikke drukket andet i 6 år nu.. Rigtig kaffe som smøger det er vane..... Men så er det jo heldig det er så nem at tilpasse sig, hvis man vil........ |
|
|
lols |
Lagt på d. 26/02-2009 17:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Helt enig Leif i det med guesthouse. Enhver by har hotel eller guesthouse, hvad enten der er turist sted eller ej. Thaierne rejser også rundt. Thaierne tager også på ferier. Forretningsrejsende bor på hoteller. Jeg har selv boet på adskillige hoteller, hvor det kun var thaiere der boede eller der var meget meget få udlændinge. Også i det større byer. Du kan f.eks bo i Nong Khai på rimeligt hotel med vestlige ting og mennesker omkring eller et mindre hotel med flest thaiere. Køre nogle få km ud af byen og her er de små traditionelle landbrug, landsbyer, rismarker osv. Samtidig har du Mekong Floden lige ved siden af. Eller bo i en næsten hvilken som helst by udenfor de største turistområder og se det almindelige liv blot få km derfra. Kører man rundt i Isaan syntes jeg ikke man ser meget påvirkning fra udlændinge udenfor de større provinshovedstæder. (bortset fra alle de huse de har bygget i de små landsbyer hihi). Ellers som rinpoche skrev. Loi er et flot område og ikke helt så fladt som dele af Isaan kan være det. Og "gammeldags" landbrug. |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 27/02-2009 03:54
|
Hej Leif. Du har helt ret, der er meget jeg ikke har lært om Thailand. Jeg har kun boet og drevet forretning her i 7 år, været sammen med min (nu) kone i 6 år. Og jeg har stadig meget at lære, jeg vil tro at selv efter et helt liv her ville jeg stadig have noget at lære. Hvis du læser mit indlæg nedsætter jeg på intet tidspunkt pulverkaffe, jeg prøver at fortælle at jeg ikke forstår dem der vil rejse på uberørt land, men gerne vil have den service der er på turist steder, ikke nødvendigvis opretteren af denne tråd, men generelt, spec de unge backpackere der tror at de kommer til Thailand som de første og kan opleve en meneske strand og lige gå rundt om hjørnet og købe en Mac Donalds. Jeg har det helt fint med at i drikke pulver kaffe og bor på luder hotel, det er ikke mit problem. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
|
|
xxxx |
Lagt på d. 27/02-2009 15:26
|
Ja ja Tirak.. Jeg troede lige et kort øjeblik at vi talte forbi hinanden...... Jeg har det helt fint med at i drikke pulver kaffe og bor på luder hotel, det er ikke mit problem. Men den sidste sætning her......... tjae.......... |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |