Se indlæg
 Udskriv debat
ARGH !!! Hjælp....
bb230366
Nu vil jeg lige høre dem som har været igennem møllen vedr. at blive gift med en Thailænder her i landet. Jeg har fået fat i det der med dokumenterne der skal oversættes til engelsk og derefter verificeres i Thailands udenrigsministerium og efterfølgende verificeres på den danske ambassade. Har I nogen ide om hvor lang tid der går eller sagt på en anden måde, hvor hurtigt det kan gøres? Jeg har nemlig fået den opfattelse at det kan gøres mere eller mindre hurtigt (inden for 1 til 2 uger), hvorimod hende jeg skal giftes med har en veninde som har sagt hun skulle ringe til venindens advokat som har fortalt hende at det tager 8 til 10 uger inden papirarbejdet er på plads...

Så nu er jeg selvfølgelig blevet lidt nysgerrig/bekymret... også fordi hele ideen med at blive gift i maj måned ligesom falder til jorden hvis vi ikke kan få papirerne + ansøgning om turistvisum igennem inden for en overskuelig fremtid.

Mvh.

Brian

For vores vedkommende tog det 4 dage alt i alt fra vi sendte papirerne fra DK til Thailand og retur med DHL expres, men bor hun ude på landet tager det længere tid.

Det er iøvrigt noget vrøvl med at papirerne skal verificeres i Thailands indenrigsministerium.

Det hun skal have er en civilstands attest fra hendes ampur = kommune kontor. Denne skal oversættes til engelsk, sendes til den danske ambassade i BKK som herefter får den verificeret ved pigens ampur for at sikre, at dokumentet er ægte.

Måske "venninden" skal have lidt af lagkagen? Det er absolut ikke nødvendigt at have en advokat med med mindre det er fordi nogle skal profitere på sagen Sad

PeterT
Jeg tror det også afhænger af hvor i Danmark du bor.
Jeg blev gift i December. Københavns kommune kræver et pas, og eventuelle
skilmissepapirer fra din kommende kone.
Vi indsendet kopi af konens pas og hendes skilsmisse papirer (på tysk), og fik godkendelse efter 3 dage, efter endnu 3 dage blev vi gift på frederiksberg rådhus.

Dan1969
Vi blev gist i Pårup Kirke i Odense, og Odense Kommune klarede sådan set alt papirarbejdet på 4 dage, men....

Legalicering af hendes dokumenter på Amphur i hendes hjemby tog ca. 7 uger (med utallige opkald, og til sidst lidt bestikkelse), derefter kun 2 dage på DK Ambassade i BKK (hurra for det), og sendt som kurer port til Danmark med DHL.

Så, det der tog længst tid var at få det gyldige stempel på dokumenterne i hendes hjemby.

Held og lykke med det, begynder du nu, kan i nok blive gift i Maj :-)
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg Smile )

-------------------------------------------------------
Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url]

www.thailoveagency.com
kylling
Tag ud på denne adresse der får du legaliseret papirene på ca. 2 timer mod et lille ekestra gebyr, jeg mener det er 200bt, istedet for at vente 7 uger som Dan skriver at han gjorde:

Legalization Division
Department of consular affairs
Ministry of foreign affairs

123 CHAENGWATTHANA RD.
BANGKOK,10210

TLF 02-5033905-7 el. 02-5751056-59

vakse_vigo
For fruens vedkommende tog det 2 dage anden gang…
Første gang var det totalt umuligt på grund af denne meget besværlige Thai-dame (en ansat på Den Danske Ambassade) som før omtalt her i forummet.

For med de papirer var hun jo kun ude på en ting når hun kom til Danmark. Jeg spøger lige og hvad så?Angry

Men ikke støre problem end hvad en telefonsamtale til udenrigsministeriet kunne løse, jeg tror hun fik lidt røde øre, men derefter gik det fint anden gang, endda meget fint og hurtigt.

Men vi ventede med papirerne til turistvisum var i orden.
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

kwan_nico
kylling skrev:
Tag ud på denne adresse der får du legaliseret papirene på ca. 2 timer mod et lille ekestra gebyr, jeg mener det er 200bt, istedet for at vente 7 uger som Dan skriver at han gjorde:

Legalization Division
Department of consular affairs
Ministry of foreign affairs

123 CHAENGWATTHANA RD.
BANGKOK,10210

TLF 02-5033905-7 el. 02-5751056-59

Det koster idag 800 bt. hvis du vil have det gjort på ca 2 timer, koster ingen ting hvis du kan vente 2 dage, har selv været møllen igennem i nov.

Mvh. bjarne

Djengis
Nogen der ved om det hjælper hvis man selv tager på ambasaden med de legalicerede papir for at få ambasaden til at dokumenterne verificeret?

Nu skal jeg alligevel til Thailand om 14 dage og kunne jo i den forbindelse tage forbi ambasaden med kæresten for at få dokumenterne verificeret når visum skal hentes.

Tænker her på om det gør ambasadens behandling hurtigere eller ej.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Spring til debat: