Se indlæg
 Udskriv debat
Tog: Lufthavn - Bangkok
maik
Hvis alt går efter planen åbner den 28 km lange togforbindelse mellem Suvarnabhumi lufthavn og det centrale Bangkok (Phaya Thai) 12 august.
Der er noget at se frem til.

http://www.bangko...pen-aug-12

Maik

http://www.maikjensen.dk
Frank
maik skrev:
Hvis alt går efter planen åbner den 28 km lange togforbindelse mellem Suvarnabhumi lufthavn og det centrale Bangkok (Phaya Thai) 12 august.
Der er noget at se frem til.

http://www.bangko...pen-aug-12

Maik

Jeg tror for en gangs skyld, at en anlægsplan i Thailand vil blive færdig til tiden. Navnlig fordi der ikke er angivet noget årstal.Grin

Payanak
Det skulle have stået færdigt sidste år... Grin

BJ
Ja det lyder da som en go ting,Grin så kan det være at nogle
af alle de pirat-taxer forsvinder for jeg syntes de kan være rimelig påtrengende.Angry
MVH.BJ

godtur
Det lyder godt. Har også undret mig over, hvornår den åbende! Den skal nok kunne aflaste trafikken en smule.

Jeg nåt højst sandsynligt at benytte den, når jeg skal hjem fra min rejse til Thailand (og Malaysia) til sommer. Glæder mig.
Indehaver af rejsesiden godtur.dk.
Holder meget af Thailand, har besøgt landet to gange i hhv. 5 og 3 uger.

www.godtur.dk
hvis de lover at den åbner til dronningens fødselsdag så skal det nok holde,

Webmaster
Abekatten har sendt følgende billede som jeg hermed har hjulpet med at sætte ind:

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/lufthavnstogBKK.jpg
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bimmelim
En god ting for trafikken i Bangkok.
Så slipper turisterne for den første store prøvelse med at blive snydt af de pirattaxier der er i lufthavnen.

www.kgi.dk
Men man bliver helt bimmelim, når man ser billetpriserne.
De gennemgående tog koster 150 Bath pr. næse, så det er ikke alle pirattaxierne der forsvinder, og dem der forsvinder, holder uden tvivl på endestationen i byen.
Prisen for de toge der standser undervejs, er "Thaipriser", her er prisen 15 - 45 Bath alt efter turens længde.
Jeg vil gætte på at Thaierne har været nede og se prissystemet i Athen, Grækenland.Grin

Frank
Jeg kan ikke rigtig se fidusen for turister, som står med to-tre kufferter og en håndtaske,og som skal fra lufthavnen til et hotel i Bangkok.

De tager toget til stationen i Bangkok - og hvad så derfra? En taxi måske? Eller tuk-tuk?

Jeg er sikker på, at vi fortsætter med en taxi fra dør til dør - også selv om det skulle koste 200 baht ekstra.

mugge
fra Victory monument, downtown bkk, kan man tage minibus til Suvana. det koster 50 baht pr næse. Det er hurtigt,billigt og effektivt. Kører ca hver halve time fra victory monument Shock

godtur
Sikke en masse gode fifs til at komme ud til lufthavnen I kan! :-)

Men hvad så, når man skal fra lufthavnen?
Der er skyline'n vel smart nok!
Indehaver af rejsesiden godtur.dk.
Holder meget af Thailand, har besøgt landet to gange i hhv. 5 og 3 uger.

www.godtur.dk
Jake
mugge skrev:
fra Victory monument, downtown bkk, kan man tage minibus til Suvana. det koster 50 baht pr næse. Det er hurtigt,billigt og effektivt. Kører ca hver halve time fra victory monument Shock

Hvor afgår minibusserne fra når man ankommer til Suvanabhumi? Eller er de forment adgang?

Et andet trick er at gå op på 4.sal (afgangshallen) og tage en taxi derfra. Så sparer man lufthavnsgebyret og man kan komme til BKK for omkring 2-250 baht.
Redigeret af Jake d. 16/02-2009 19:16

rastloes
Jeg skal lande i Bangkok i juli (ankomst fredag ca. kl.19). Vores første hotel (vi kommer 2 gang til Bangkok med en 2 ugers pause i Phuket/Phi Phi/Racha Island) ligger midt i Silom, Centre Point Silom. Hvad er den billigste & (hurtigste) mulighed for at komme fra Suvarnabhumi International til Silom? Eller er man nødt til at tage de såkaldte "pirattaxi" og betale kassen?
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

sank
Smile Ja jeg tog fra B K 1 - 4 og det så ud som om banen og stationerne var meget langt fremme og der holdt et tog også såeee måske ?? Smile Og metro til Lufthavn fungere fint næsten overalt i verden også i København ?? burde måske have rundet Hovedbanen ? Angry

lols
åbningen af tog fra lufthavnen er planlagt til Dronningens fødselsdag den 12. august.

Men der er ingen grund til at frygte pirat taxa. Gå ud af afgangshallen og find skiltet med "Public Taxa". Her siger du hvor du skal hen og får en "kvittering".

Taxaerne her er godkendte til at køre fra luthavnen og bruger alle meter. Du betaler meter prisen, plus motorvejsafgifter og så 50 baht for denne taxa service i lufthavnen. Vil gætte på at meter prisen til Silom vil ligge på omkring 250 baht og tage lidt over en halv times tid afhængig af myldretidstrafik i Silom området..

Taxa er nok den hurtigste, men billigere er lufthavnsbusserne og de offentlige busser. Jo billigere, jo langsommere.

rastloes
250 Baht er en meget konkurrencedygtig pris, så jeg takker mange gange for dit svar, lols. Og ligeledes et tak for informationen at det er nemt at finde "public taxa" i bkk lufthavn. Dette kan man ikke ligesom sige om Phuket, hvor jeg første gang betalte kassen. Heldet var med mig de næste 2 gange, hvor jeg kunne få en tur til karon gratis, idet jeg mødte 2 dansker i flyveren som boede derned. Hvad er egentlig alternativt til de "røver med deres toyota busser" i Phuket, når man ankommer i lufthavnen? Har meget sjællent set en "public taxa" med taxameter på Phuket. Har de måske et telefonnummer, som man kan ringe til? Grin
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

Åbningen af toglinien fra lufthavnen, er nu udsat til August 2010, men det bliver sikkert ikke sidste udsættelse.LOL LOL

jesperfrb
Sikkert ikke, men dem af jer der har været forbi, vil også vide at stationen ligger langt fra terminalen! Der kommer sikkert gratisbusser, men hvis man er en familie på 4, vil det stadigvæk være billigere at tage en taxa ind til Bkk.
TITPfft
Redigeret af jesperfrb d. 24/02-2010 01:04
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Du har helt ret Jesper.

Spring til debat: