Se indlæg
Mus
|
|
John |
Lagt på d. 15/02-2009 19:43
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
De af jer der bor eller kommer på bøh landet i Thailand, kender formentlig til problemet med mus indendørs. Nu føler jeg det er tid til at prøve at gøre noget ved vores problem efter vores El-gruppetavle på det nærmeste er exploderet efter en nu afdød mus har bevæget sig rundt på de strømførende ledninger. Sidste gang var det program printet i airconen, der "brændte" fordi en mus havde været på afveje. Vi plejer at købe nogle små "bolsjer" som vi lægger op på loft pladerne, det har også virket i et par år, men nu ser det ud til at musene ikke bliver påvirket af dem mere. Er der nogen af jer der har prøvet en elektronisk højfrekvent museskræmmer? Og er der nogen der ved om de kan købes i Thailand, og hvor? Redigeret af John d. 15/02-2009 19:47 john@dansk-thai.dk
|
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 15/02-2009 21:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Vi har også haft en del problemer med mus. En dag så begyndte fjernsynet at lugt underligt, troede først det var insekter eller en Gekko som var kommet ind i fjernsynet. Men det viste sig at være en mus, hvordan den så er kommet der ind er jeg aldrig blevet klog på. Ellers har vi benyttet den gl. metode med alm. musefælder. Men når det kommer små folk i huset er den metode ikke særligt smart, sådan en musefælde kan godt brække nogle små fingre! Sidenhen købte jeg en musevenlig fælde, en hvor musen gik ind på en lem og faldt ned i et lille bur. Hvorefter jeg slap den løs igen over hos genboen. Thaierne grinede lidt af mig, med en påstand om at musene bare ville løbe tilbage igen. Så for at afprøve deres påstand foreslog jeg at man kunne spraymale musene med rød farve. Dette forbød min svigermor mig imidlertid – hun ville ikke have at jeg skulle gøre mig totalt til grin i landsbyen. Rasmus |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 15/02-2009 21:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Vi har prøvet mange ting , men klister pladerne har været de mest effektive. Sidste gang havde vi besøg af en gut med nogle slanger som han lukkede ud og tilhørende slangelort. De kunne de ikke lide rotterne. De var der ikke længe. Slangerne kan de ikke lide. De har åbenbart en duft eller afføringen har. Michael B Kristensen
|
|
|
John |
Lagt på d. 15/02-2009 21:40
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Fælder og klisterplader kender jeg godt, men beboerne er ikke meget for at aflive musene. Den med den røde maling griner vi af endnu Slanger får vi aldrig frivilligt inden for døren. Og kat vil familien ikke have. Så var det jeg tænkte at det måske var en god ide at investere i en højfrekvent museskræmmer. I Danmark fås de fra ca. 100- 400 kr. Den dyre model til 400 kr. påstår de, også kan skræmme insekter væk. Hvis de ikke kan købes i Thailand kunne jeg godt finde på at tage en med der ud næste gang. Kendte en der havde en prototype (lignede en engangs lighter) på en myggeskræmmer for mange år siden, og den virkede i en omkreds af ca. en meter. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Vespa |
Lagt på d. 15/02-2009 23:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Se her. http://www.skaded...5a8b4a8612 Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 15/02-2009 23:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Inden John og andre investerer i div. tvivlsomme elektroniske musefælder bør I lige læse denne link først! http://politiken....389527.ece Derimod kan jeg varmt anbefale en musevenlig fælde type, nu hvor man alligevel går og små keder sig på anden uge oppe i landsbyen. Samtidigt får man en god kontakt til ungerne i landsbyen, når de om morgenen kommer for at tilse nattens fangst. Jeg plejer at udlove en is til ungerne for hver mus vi på den måde fanger. Dyreven som jeg er, så bliver musene sluppet fri igen et stykke fra huset. Det kan godt være at de voksne ryster lidt på hoved af den småtosset farang. http://www.freder...tcshop_pi1 [product]=4193&tx_tcshop_pi1[catUid]=834&tx_tcshop_pi1[path]=650_7_834&cHash=c59a3f8142 Rasmus |
|
Spring til debat: |