Se indlæg
 Udskriv debat
Overfald Patong phuket.
jylland55
Her er der en som bor i nærheden af http://www.swissp... hotel..

og kan Jeg få en til at tage fotos af de tuk tuk / tur sælger uden for hotellet vi har været der en uge og de var der hver dag....

Jeg ligger på hospitalet efter et overfald kl 10 om formidagen af 8-9 tuk tuk driver / sælgre af ture en af fra hotelet er i familje med gruppen.

men hende i recptionen er bange for at fortælle hvem af den en ansatte fra hotllet som slog min far på 75 år så han mistedet en tand, samtidig skal jeg med specialfly hjem.

så hvis en tør gå forbi hotellet og tage et par fotos ud mod vandet vil de sansynligvis være der.
man kan gå ind på hotellet og op til poolen hvor man kan se ud over vejen det er der de stå.

vil gerne have dem straffet da det var uden grund de hoppede på mig og min far / kone. kl 10 om formiddagen..

pls send en pb.

flyver hjem i dag . det skete for en uge siden..

på forhånd tak..
Hello ....

Suk Rak Ning
Haaber at de par Danskere der er blevet frivillige i turist politiet har nosser nok til at hjaelpe jer.

Det er meget soergeligt at laese den slags, som du skriver..................God bedring til dig og din far.....75 aar, hvad fanden har de gang i............jeg er sq rystet...
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

pdrhan
Hvad er grunden til overfaldet.....man bliver vel ikke bare overfaldet uden grund kl 10 om formiddagen....der må ligge noget bag...men sørgeligt hvis det er sket absolut uden grund!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

BJ
Ja hvis man tænker på at Thailand regnes for et sikkert
land at færdes i for turister/faranger så kunne mån da godt
fristes til at tro der var en årsag for det ligner ikke Thaierne
men hvis det har været ubegrundet...ja så må vi sgu håbe politiet for fat i gerningsmændene.
MVH.BJ

der må da være en grund til at i er overfaldet, som regl sker der ikke andet end råden og skrigen men man kan komme ud for overfald om natten af påvirkede thaier undskyld det lyder lidt underligt,
ellers må jeg jo sige at i dit tilfælde må siges at være utroligt uheldigt hvis det er sandt men har aldrig hørt om noget ligende og har da være i thailand i de sidste 22 år

quickmouse
et uprovokeret overfald kl. 10 om formiddagen lyder ikke godt, håber da det er meldt til politiet, har de afhørt hotel personalet ?

ingen tvivl om at den thailandske turist industri ikke kan tåle alt for mange af den slags episoder, de skal passe dem de har.

god bedering til jer og forhåbentlig uden yderlige men.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Thai
pdrhan skrev:
men sørgeligt hvis det er sket absolut uden grund!

Det er sku da også sørgeligt hvis der var en grundAngry

JackH
BJ skrev:
men hvis det har været ubegrundet...ja så må vi sgu håbe politiet for fat i gerningsmændene.
MVH.BJ

Hvem siger at Thailand regnes for et sikkert land at færdes i?

Tourism Authority of Thailand????

De sidste 8 år er der sket en betydelig ændring i sikkerheden, og især en holdningsændring blandt thai'erne. Smilet er der stadig, når de kan se en åben pengepung, hvis ikke, ser de helst du forlader landet efter de obligatoriske 2-3 ugers ferie.

Er landet sikkert? Gu' er det ej!!!

Overfald, vold, snyd og bedrag, med et smil ganske vist, men det er et listigt og løgnagtigt asiatisk smil: Overfladisk, falskt og beregnende...

Var i MBK (Maaboongkrong Shopping Center) i går. Uheldigvis havde ca. 100 sindssyge studerende fra to rivaliserende Tech Universiteter, valgt at lave krigsskueplads for et af deres utallige opgør lige uden for hovedindgangen til MBK! Machetter, pistoler og de bare næver, de gik sgu' til den...

Et par tilskuere blev såret, så det var med at holde sig på afstand...

Phuket:

Nu er Tuk-tuk chaufførerne i Phuket også noget af det værste skrabsammen og afskum fra hele Thailand, voldsmænd og gangstere er det, og man bør holde sig langt væk fra dem. Ja, efter min mening bør man sådan set holde sig langt væk fra Phuket! Den virker som en magnet på kamoy's fra hele Thailand, især nu hvor alle fattes penge og job.

JackH
Redigeret af JackH d. 11/02-2009 14:32

JackH skrev: Hvem siger at Thailand regnes for et sikkert land at færdes i?

De sidste 8 år er der sket en betydelig ændring i sikkerheden, og især en holdningsændring blandt thai'erne. Smilet er der stadig, når de kan se en åben pengepung, hvis ikke, ser de helst du forlader landet efter de obligatoriske 2-3 ugers ferie.

Overfald, vold, snyd og bedrag, med et smil ganske vist, men det er et listigt og løgnagtigt asiatisk smil: Overfladisk, falskt og beregnende...
Phuket:

Nu er Tuk-tuk chaufførerne i Phuket også noget af det værste skrabsammen og afskum fra hele Thailand, voldsmænd og gangstere er det, og man bør holde sig langt væk fra dem. Ja, efter min mening bør man sådan set holde sig langt væk fra Phuket! Den virker som en magnet på kamoy's fra hele Thailand, især nu hvor alle fattes penge og job.

JackH

Jeg har aldrig brudt mig om Phuket, for at sige det ærligt. Så jeg har aldrig nået at blive ekspert på øen. Men... Som korttidsturist møder man desværre ofte de trælse folk. Og tuk tuk chaufførerne i Phuket skulle være nogle af det værste i Thailand.

Den med at et bundt tuk tuk chauffører springer på tre danskere, uden grund, den tror jeg simpelthen ikke på. Der er blevet tabt et par ansigter eller 17 :-(

Eller også har de overfaldte danskere opført sig ualmindeligt tåbeligt, sådan i al almindelighed.

Er det 130.000 danskere som besøger Thailand hvert år? Hvor mange får skrammer? En promille eller to?

Jake
Mon ikke det er en verbal afvisning af en tuk-tuk-tur, der er endt i vold!? Uanset hvor anmassende og irriterende tuk-tuk-chafførerne er, skal man undlade at sige fuck-off eller lign, og blot gå videre. Jeg har selv været tæt på at ryge i slagsmål med en (og dermed 10 andre sikkert) en dag bægeret flød over, da dagens 20. tuk-tuk-kører ikke forstod et nej.... bedst bare at ignorere dem og gå videre....

jylland55
svar til forumet Nej Jeg har været i thailand rigtigt mange gang og Jeg er jo gæst i dette land så Jeg opfører mig altid ordentligt ...

Så der ligger ikke noget bag!!

Jeg går med min kone og far og vi siger net tak til dem som vi har gjort hele ugen.. Altså tuk tuk..

de plejer at forlange 200 thb for at køre 300 meter så vi plejer at gå.
.
min far har ondt i benene så jeg siger til min kone 150 thb for de 300 meter.. tuk tuk driveren sige ok og vi skal til at gå hen til tuk tuk en der kommer 2 farende at nej han må ikke køre til den pris .. det er den samme gruppe som har holdt foran hotellet heler ugen..

jeg og min far vender om og begynder at gå da vi ikke vil betale den pris og så stiller de 2 som kommer farende sig hen forand min kone med hovedet 5 centemeter fra min kone og siger han vil så hende fordi hun ikke vil hjælpe med at få penge fra falang. min kone ser meget bange ud og tør ikke flytte sig .

jeg går hen og tager hendes hånd og vi forsøger at gå uden om dem.

Derefter er der en som stiller sig foran mig og så beder jeg ham om at flytte sig de er nu 5. en mere stiller sig forand mig og spytter på mig . så skubber jeg ham væk stille og roligt

han bliver flyttet 30 cm. for Jeg ved Jeg har min Far og kone med... så kommer der en springende og sparker mig i brystet. vi forsøger at undgå vold og trækker tilbage.

der er nu ca 8- 9 og 3 springer på mig Jeg sparker dem i brystet men kun fordi de angriber mig da de kommer med flyvende spark efter mit hoved men pga min størelse kan de ikke komme ind på kroppen af mig .. Jeg siger stop now stop now no figth til dem flere gange og trækker min far og kone baglæns vi går og efter ca 100 til 200 meter men der kommer der 3 løbende og slår mig ned bagfra i hovedet m.m

Jeg får vist et spark ind på mit knæ eller ben kan ikke helt huske det.. men falder i hver til fælde om, en slår min far i hovedet og ( en kvinde råber på thai det er en gammel mand)Jeg går fremad truende og stopper endnu et spark. og nu trækker de så sig 2 meter tilbage.

der kommer en anden hvid mand hen til os og hjælper os væk..

efter måske en time kan ikke huske det Temlig rystet tager vi hen til politiet på det tidspunkt kan jeg ikke støtte på benet . vi havde bestilt flybillet til Bangkok da vi skulle videre til Chaing Rai. men i lufthavnen ringer Jeg til SOS og spørger hvad Jeg skal..

Politiet var ved at lukke vejen til lufthavnen samme dag der der skulle være en demonstration. så Jeg aftaler at vi flyver til Bankok og Jeg tager på hospitalet. Troede jo ikke at der var noget galt med mig ud over en del knubs. Men Jeg skulle aldrig have taget flyet til Bangkok for av av det gjorde ondt.

Jeg har ca. 35 blå mærker over hele kroppen.

Og syntes ikke Jeg kunne have handlet anderledes..

det var kun selvforsvar.

min kone kontakter hotellet da vi kunne huske at en fra hotellet var med i gruppen . han var der ikke mere den dag, hende som min kone snakkede med turde ikke fortælle mere da det ikke var første gang gruppen havde haft fingre i en falang. var hendes svar..

Desvære kunne Jeg ikke selv tage der hen og se hvem det er...

Vi kommer på et hospital hvor de går mere op i mit masterkort at Jeg skal betale og sos siger det skal jeg ikke . håndtagende på nogle af dørende er ved at falde af. så sos anbefaler mig et andet hospital. (2 timer spildt)

Nå nyt hospital Da Jeg kommer der bliver Jeg indskrevet og bliver sendt til røntgen af fod og knæ. Her finder de ud af at en knogle i knæet er brækket og ledbånd/ menisk rykket over...

Det gjorde sgu også ondt..

Blev røntgen undersøgt og lægerne sage de ville MR scanne mit ben da der var brud.

Her måtte Jeg så stadigvæk vente på behandling i 2 timer mere for sos ville først have en medicinsk rapport før de villestille en betalings garanti. for som hun sage i telefonen en MR scanning er meget dyr.. Da Jeghar megetondt og nu har ligget i 4 timer på det hospital får Jeg min kone til at spørge på prisen for scanning det var Thb 13.000,-

Her siger Jeg at nu betaler Jeg sgu selv hvis ikke sos vil hjælpe kunne jo se mit ben var dobbelt så tyk som det andet.

Jeg ringer til sos efter en dag eller 2 og spørger om hvordan Jeg skal stille mig mht min kone og Far der er jo stadigvæk i Bangkok om de er dækket af hotel. her får jeg et undvigende svar at vi jo skulle have haft hotel alligevel, jeg svare at vi var på vej Til Chaing Rai hvor min koner lige har fået bygget et splinternyt hus og mens vi var på phukket skulle køkkenet blive lavet færdig.. I forsikringsbetingelserne fra IF står der at man skal kontakte dem inden 3 dage hvis man er indlagt ellers kan erstatningen bortfalde. Jeg sender dem en mail hverdag til deres akutservice mail adresse og beder dem fortælle mig hvad Jeg kan gøre. rykker hver 12 time i 4 dage uden noget svar. Jo Jeg fik email 2 timer før Jeg skulle flyve.

Jeg havde valget om at flyve dagen før min kone og far eller dagen efter. Da der ikke var plads på flyet... ( min kone ringede til thai air og sørme des var plads til mig den samme dag)

men forsikringen skulle jo opgradere min kone og fars flybillet hvis vi kom hjem samme dag..

når jo Da jeg brokkede mig i tlf ( kontaktede mig kl 24:00 om hjemrejse på sms Jeg skulle svare dem inden en time da de skulle booke billet. sage damen at hun ikke havde fortalt at min kone kunne flyve med mig hjem for di hun jo regnede med hu ville flyve sammen med min far. min far bor jo ikke på samme adresse så han faldt ikke ind under forsikringen Det var det Jeg i 4 dage havde forsøgt IF på svar om.

er kommet hjem i dag alene til et tomt hus på krykker uden mulighed for at kan handle og til et tomt køleskab men min pc virker... og det kunne have gået meget værre...

THAILAND ER STADIGVÆK ET DEJLIGT LAND AT REJSE I.

Men Jeg kommer aldrig mere til Phuket.
Hello ....

BJ
JackH skrev:
BJ skrev:

MVH.BJ
[bcolor=#ff0000][/bcolor]

selvfølgelig er der også overfald i Thailand, men ja som regel regnes for sikkert at fæerdes i som turist.
tænk lige på feks. syd-Afrika, eller pakistan osv nogle steder er der udgangsforbud efter mørketes frembrud
så hovedsalig må man ta Thailand som rimelig sikker.
VH.BJ

Var i MBK (Maaboongkrong Shopping Center) i går. Uheldigvis havde ca. 100 sindssyge studerende fra to rivaliserende Tech Universiteter, valgt at lave krigsskueplads for et af deres utallige opgør lige uden for hovedindgangen til MBK! Machetter, pistoler og de bare næver, de gik sgu' til den...

Phuket:

JackH

UNDSKYLD MIT INDLÆG/SVAR SKULLE JO SELVFØLGELIG HAVDE STÅET NEDERST! BEKLAGER FEJLEN MEGET
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 12/02-2009 12:29

pigalle
JackH skrev:
BJ skrev:
MVH.BJ

Phuket:

JackH

JackH, hvorfor er du i Thailand?? man skal da lede længe efter, en mere negativ holdning, end den du har Om Thailand og dets befolkning i stort set alle dine indlæg, hvis jeg oplevede alle de negative ting du gør ville jeg da helt bestemt finde et andet sted at bo/holde ferie, for du må da have det meget skidt med dig selv, ellers kan du ikke skrive som du gør.
En god dag til alle, også til dig JackH, det har du virkelig brug for.

JackH
Pigalle:

Jeg BOR i Thailand! Maaske jeg har boet (- og rejst her..) alt, alt for laenge, for jeg har gennemskuet skuespillet og loegnene som altsammen er til "aere" for turisten, saa han kan blive snydt og bedraget og laenset for sine penge!

Der er absolut ingen modsaetning i at bo her og saa lufte mine meninger her paa siden. Meninger der som regel er kritiske, ja, for situationen i Thailand er kritisk. Soedsuppen lader jeg andre omSmile

Jeg har IKKE brug for at du oensker mig en god dag.. Hvad bilder du dig ind, tager du ansvaret for mit humoer eller hva'???!!!!

Til korttidsturisterne og ignoranterne:

Vaer meget, meget mere paa stikkerne naar i faerdes paa turiststederne... Tiderne aendrer sig, den almindelige thai har mindre og mindre til sig selv, og er ved at vaere desperat, tyvene og voldsmaendene bliver grovere og grovere. Den der ikke har opfanget disse aendringer i landet er naiv og uvidende.

Phuket er en gansterrede, ligesom Ko Samui.

Har i Phuket oplevet at de ansatte paa hotellet (CS Resort, Karon - gaester fra Tyrkiet Eksperten)- stjal fra gaesternes forseglede kuverter der indeholdt kontanter, og blev opbevaret i boks i receptionen! Hvordan ved jeg det? Det ved jeg fordi jeg sad paa politistationen i Chalong (P-boede, phuck!) - og jeg saa og hoerte de fortvivlede danske turister indgive rapport til politiet. Der var flere og det var samme problem: Penge forsvandt fra kuverterne, og hotellet benaegtede selvfoelgelig! Hvad skete der? Intet, intet som helst. De forurettede var farang, farang selv ude om det! Saadan klarer de glatte, svig- og loegnagtige thaikrystere frisag gang paa gang. Vaagn op folkens...!

JackH

PS: Overvejer p.t. at finde et andet asiatisk land at bo i, inden "lortet rammer ventilatoren" som det hedder! Bare vent allesammen, der bliver borgerkrig i landet inden 2 aar, med garanti...
Redigeret af JackH d. 12/02-2009 14:31

pigalle
JackH skrev:
Pigalle:

Jeg BOR i Thailand! Maaske jeg har boet (- og rejst her..) alt, alt for laenge, for jeg har gennemskuet skuespillet og loegnene som altsammen er til "aere" for turisten, saa han kan blive snydt og bedraget og laenset for sine penge!

Der er absolut ingen modsaetning i at bo her og saa lufte mine meninger her paa siden. Meninger der som regel er kritiske, ja, for situationen i Thailand er kritisk. Soedsuppen lader jeg andre omSmile

Jeg har IKKE brug for at du oensker mig en god dag.. Hvad bilder du dig ind, tager du ansvaret for mit humoer eller hva'???!!!!

Til korttidsturisterne og ignoranterne:

Vaer meget, meget mere paa stikkerne naar i faerdes paa turiststederne... Tiderne aendrer sig, den almindelige thai har mindre og mindre til sig selv, og er ved at vaere desperat, tyvene og voldsmaendene bliver grovere og grovere. Den der ikke har opfanget disse aendringer i landet er naiv og uvidende.

Phuket er en gansterrede, ligesom Ko Samui.

Har i Phuket oplevet at de ansatte paa hotellet (CS Resort, Karon - gaester fra Tyrkiet Eksperten)- stjal fra gaesternes forseglede kuverter der indeholdt kontanter, og blev opbevaret i boks i receptionen! Hvordan ved jeg det? Det ved jeg fordi jeg sad paa politistationen i Chalong (P-boede, phuck!) - og jeg saa og hoerte de fortvivlede danske turister indgive rapport til politiet. Der var flere og det var samme problem: Penge forsvandt fra kuverterne, og hotellet benaegtede selvfoelgelig! Hvad skete der? Intet, intet som helst. De forurettede var farang, farang selv ude om det! Saadan klarer de glatte, svig- og loegnagtige thaikrystere frisag gang paa gang. Vaagn op folkens...!

JackH

PS: Overvejer p.t. at finde et andet asiatisk land at bo i, inden "lortet rammer ventilatoren" som det hedder! Bare vent allesammen, der bliver borgerkrig i landet inden 2 aar, med garanti...

Ja der var lige en sætning hvor jeg for en gang skyld er enig i det du skriver, du har været her alt for længe.
Nu behøver jeg ikke bilde mig noget ind for at ønske folk en god dag, heller ikke dig.
En god dag til alle.

det er jo lige det mand har turistpolisen til, hvorfor helvede ringede du ikke til dem ? og tog billeder af dem også. det mindste jeg har problemer tar jeg billeder. den der idiotiske taxi mafia findes alle steder også i lufthavnen og pattaya. i pattaya holder de til ved bus stationen og går målrettet efter nyankomne, og de er rimeligt beskidte i munden, på thai selvfølgelig. i pattaya opfordrer de alle der har dårlige erfaringer med dem til at henvende sig til turist polisen og opgive nr på bussen.
når jeg ankommer til thailand tar jeg bussen til pattaya og beder så om at komme af inden jeg ankommer til busstationen. jeg ville gerne køre med taxi bangkok-pattaya men jeg gider ikke give det dobbelte af hvad det koster at køre fra pattaya og til bangkok, jeg tar kun en taxi hvis jeg frit kan vælge på gaden, så har jeg nemlig en mulighed for at sortere røvhullerne fra.
Redigeret af d. 12/02-2009 20:23

Khun Tee
Hvorfoe hidser man sig op over det JackH skriver, er det fordi at han skriver noget som er rigtigt men i ikke selv vil se. Han er ikke helt galt på den så en god ide ville npk være at tænke bare lidt over hvad han skriver, smilets land er ikke så gæstfrit som de giver udtryk for.
Man skal sku passe meget på når man færdes der nede og gerne se sig over skulderen en gang imellem, specielt hvis de ved du har penge på dig og du er alene.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Berg
Helt enig Khun Tee

Har et frisk eksempel som skete fra et par dage siden.

Jeg skulle i Western Union og hente ca. 250.000 bath, ved skrænken ved siden af mig stod en katoy som også skulle hente penge, da han så bundterne med penge som jeg fik udleveret fik han pludseligt så travlt at det var lige før at han gik uden at få de penge som han selv skulle hente, samtidig med at han ringede til en ven og sagde at han skulle skynde sig hen til det center vi var i. Han fulgte efter mig ned til parkerings huset og faktisk næsten helt hen til min bil men opgav tilsyneladende da han så jeg satte mig ind i bilen.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Jesper_Hein
Berg skrev:
Helt enig Khun Tee

Har et frisk eksempel som skete fra et par dage siden.

Jeg skulle i Western Union og hente ca. 250.000 bath, ved skrænken ved siden af mig stod en katoy som også skulle hente penge, da han så bundterne med penge som jeg fik udleveret fik han pludseligt så travlt at det var lige før at han gik uden at få de penge som han selv skulle hente, samtidig med at han ringede til en ven og sagde at han skulle skynde sig hen til det center vi var i. Han fulgte efter mig ned til parkerings huset og faktisk næsten helt hen til min bil men opgav tilsyneladende da han så jeg satte mig ind i bilen.

Nå, betyder det at vi ses til songkran alligevel?? Smile
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

Berg
Ja det skulle der være en god chance for Smile
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Spring til debat: