Se indlæg
 Udskriv debat
Kvindelig ansat på dansk ambassade i Bangkok
bejohansen
I torsdags var min kæreste/kommende kone på ambassaden i Bangkok, for at ordne papirer til visum. Hun opfylder alle krav, alle papirer er i orden, og nu regner man med at alt er i den fineste orden. Men godmorgen min bare r..
Pludselig ville den thailandske kvindelige ansatte, have en masse oplysninger om hendes søster der bor her i byen, om hvor længe hun har boet her i landet, og stillede spørgsmål ang. søsterens afdøde mand. Søsteren har boet i DK. i 12 år, og der er ikke en finger at sætte på hende. Min kæreste tog tilbage til landsbyen i nord Thailand, og kontaktede søsteren her hjemme. De måtte så maile oplysninger til min kæreste, som hun så skal retur til Bangkok med. Jeg kender flere her ned på lolland der har haft problemer med den kvindelige ansatte på ambassaden, og en har lavet en skrifteleg klage over hende, og har fået en undskyldning. Hun taler ned til kvinder, børn og faranger, og jeg mener ikke hun burde være ansat sådan et sted, og det er os danskere der betaler hendes løn. Hun må sku opføre sig ordentlig over for de personer der kommer for at søge om visum og andet. Jeg mener ikke folk skal føle sig trådt på, bare fordi hun har fået en fin stilling, og muligvis misbruger det.

Spørgsmålet er om der er andre som har følt sig trådt på, på en nedladende måde, af den kvindelige ansatte på ambassaden i Bangkok, både thaier og faranger.

Hilsen bejohansen.

pulverkok
JA JA JA.
Jeg og venner har også haft problemer med kvinder ansat på ambasaden, immervæk hvis det er THAI KVINDER vi taler om. Alle de gange jeg har haft problemer har jeg med det samme ringet til ambasaden og snakket med noget af det danske personale, også kvinder, og i løbet af 1 minut er alt løst.
Min kone fik af vide da hun skulle afhente visa at det ikke var der og at hun måtte komme igen næste dag, en meget kort samtale og vupti så havde den danske kvinde løst problemet. Da datteren skulle FM så var der igen bagateller og en snak med den danske kvinde og alt var klart. Jeg kan huske at hune hedder Lisbeth og hvis jeg en gang løber på hende så er hun modtager af en kæmpe æske chokolade, men de Thai kvinder vi har snakket med eller været i kontakt med de har været en flok dumme gæs, og jeg er ked af at sige det gælder sørme også dem som er ansat på Thai ambasaden i DK, de kommer nok fra den samme skole, og den skulle lukkes og alle elever have et spark i røven (undskyld).jeg er bange for at det er bare sådan man skal opføre sig hvis man har sådan et job. Man kan i hvertfalde ikke sige at de er ansat i services sektoren for det er selvmodsigende.
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

bimmelim
Har prøvet det samme med min kæreste med at blive talt ned til osv.
Når vi har alt ordnet med vores giftemål osv. så skriver jeg også et klagebrev det er helt sikkert.
Så vidt jeg ved har hende der er flest problemer med arbejdet der meget længe.
Træls når vi nu selv betaler hendes løn.

www.kgi.dk
kimkingo
Hvis det er den samme kvinde hvergang, så kan en undskyldning, da efterhånden ikke gøre det. Hun skal da sparkesi røven(ups) og så ud og finde sig et nyt arbejde. Vi betaler hendes løn. Og vi og vores har krav på en ordentlig behandling. Ud ud ud ud af ambassaden med hendeShock

kylling
Min kone har oplevet meget dårlig ligefrem ubehageligt møde med de møgf..... på ambassaden, men det er kun de lokaltansatte der er problemer med.

Der har aldrig været problemer de gange jeg har været med, men min kone fortalte mig hvordan de talte til de andre thaipiger,hende der står i lugen der både taler dansk og thai er vist den værste, husker desværre hendes navn.

Vi har kun haft gode oplevelser med det danske personale, stor ros til dem.

Godt vi ikke har mere at gøre med de små thailanske k........ på ambassaden

Berg
Har heldigvis ikke selv haft problemer med hende (går ud fra det er hende den ældre som har arbejdet der i en menneske alder vi snakker om), men har hørt fra flere venner og bekendte at hun kan være ret så fræk og nærgående med spørgsmål som intet har at gøre med at lave visa.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

quickmouse
ja,ja, men for at gøre en meget lang historie kort ,så drejer det sig om at for nogle år siden var vi på ambasaden for at få ordnet nogle papirer ikke visa eller fms, da sad min kone og den omtalte thai kvinde og diskuterede nogle papirer og jeg sidder lidt ved siden af, da var de at jeg lagde mærke til at min kone pludselig kiggede ned i gulvet og jeg så at hendes øjne var meget våde, jeg studsede lidt og bad min kone om en forklaring men konen bare rystede på hovedt og det forstod jeg ikke ret meget af, så jeg insisterede på en forklaring og fik den, jeg blev totalt målløs det viste sig at thai gimpen havde udtrykt sig med nogle ord om min kone som jeg ikke syntes er værdige her på forumet, og så var det at det sagde plingeling og op idet røde felt var qm, og næven ned i bordet så alle gimpens kuglepenne hoppede og dansede, jeg forlangte at komme til at tale med hendes chef øjeblikeligt, det kunne ikke lade sig gøre da chefen ikke var der, men jeg meget stædig og insisterede og ca. 8 min. senere stod der en mandelig sous chef der og spurgte hvad foregik der her og jeg forklarede så godt jeg kunne at når jeg og min kone henvendte os på en dansk ambasade så forventede jeg at blive behandelt på en sober måde og ikke som gimpen havde gjort over for min kone, og efter en del parlamenteren frem og tilbage fik min kone en undskyldning af gimpen, men nej det var jeg ikke tilfreds med jeg forlangte en officel undskyldning i form af en skriftelig undskyldning, det ville souschefen lige tænke over, og mens min kone ordnede de sidste papirer, tog jeg min mobillos og ringede til en god ven som jeg har på jyllands posten og forklarede ham sagen, og det overhørte souschefen og han blev mildest talt meget forbavset, efter samtalen tog vi en snak mand til mand, og det endte i en skriftelig undskyldning 4 dage senere, så langt så godt, 1 år efter var vi på ambasaden igen for at søge visa til konens søster og minsandten ikke om gimpen sad der stadigvæk og hvis thai øjne kunne sende qm til de evige jagtmarkeder ja så var jeg jo nok endt der, men pudsigt nok så var der ikke nogle problemer med at få visa, det tog jo bare den tid det tog for den slags ca. 6 uger.

jeg skal se om jeg kan fremskaffe den lille artikel som min kammerat lavede om hændelsen, men han er i usa lige for tiden, men jeg skal gøre hvad der står i min magt for at frem skaffe den og offentlig gøre den her.

p.s. jeg skal ikke kunne sig e om det er den samme gimpe der stadig væk er der, men det prøver jeg lig e at finde ud af i den nærmeste fremtid.

Redigeret af quickmouse d. 31/01-2009 19:56
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Vespa
Hej.

Her er et godt tip. PfftNæste gang der er nogle der skal have visum, så optag samtalen på jeres mobil, derefter kontakt ambassadenAngry
Thailand kan man ikke få nok af.

vkv.dk
kylling
Vespa skrev:
Hej.

Her er et godt tip. PfftNæste gang der er nogle der skal have visum, så optag samtalen på jeres mobil, derefter kontakt ambassadenAngry

Det er jeg ikke sikker på at man må uden at gøre opmærksom på at det bliver optaget

Vespa
Man kan da bare skjule denSad

vkv.dk
bimmelim
Jeg er meget sikker på at det er den samme hver gang.
Har kun hørt om en ældre Thai der er problemer med.

www.kgi.dk
Fido
Jeg har ikke selv nogen erfaring med ambassaden i Bangkok, men har da mødt nogle meget arrogante typer rundt om på andre ambassader.

En mulighed kunne jo være at oprette en facebook gruppe som hed noget i retning af " Vi vil have en anstændig behandling på den danske ambassade i Bangkok", og så forsøge at sprede kendskabet til så mange som muligt. Måske kunne man oven i købet gøre en journalist interesseret i gruppen og dens baggrund.

Så længe kritikken kun cirkulerer i et lukket forum som dette her, sker der næppe noget.

Smile
One man's ceiling is another man's floor

bejohansen
Jeg har heller ikke nogen erfaring med ambassaden. Har heller ikke været i thailand endnu, først i 2010. Men det kan godt p.... mig lidt af at, de behandler godtfolk på denne måde. men det med at oprette en gruppe facebook lyder som en rigtig god ide. Jeg er ikke det store computer geni, men kan da gøre et forsøg på at oprette en gruppe på fb. Hvis man må benytte den overskrift som fido nævner ( VI VIL HAVE EN ANSTÆNDIG BEHADLING PÅ DEN DANSKE AMBASSADE I BANGKOK. BÅDE SOM THAI OG FARANG ) Håber det er okay.

Bejohansen

cesse
kylling skrev:
Vespa skrev:
Hej.

Det er jeg ikke sikker på at man må uden at gøre opmærksom på at det bliver optaget

Det er lovligt men du kan ikke bruge den i en ratsag

Vespa
cesse skrev:
kylling skrev:
Vespa skrev:
Hej.

Det er lovligt men du kan ikke bruge den i en ratsag

Der er ingen det har snakket om en retsag, men hvis man kunne optage hvad den M---O sagde, så kunne det være, der kom andre boller på suppen.
Måske de kunne få ansat nogle nye personer som opførte sig efter bogenAngry

vkv.dk
handy
nu er det sådan at man ikke kommer med ind du kan pænt vente udenfor der er en thai pige eller dame derinde hun er rigtig grov flovt ..Angry

jesperfrb
Tjaa, så er jeg vel nød til at oprette en profil på Facebook!!

For jeg har oplevet hende igennem 10 år nu, men har heldigvis et andet nummer jeg kan ringe til, og så går tingene iorden. Men det kan ikke være rigtig at det skal ske på denne måde!

Og " Handy" har ret, vi kommer ikke med ind på ambassaden længereShockShock Stod udenfor i 3 timer sidstAngry Det er F........ For dårligtAngry
Redigeret af jesperfrb d. 01/02-2009 05:17
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Conrad
Det er trist læsning om hvordan nogle bliver behandlet på den danske ambassade i Bangkok, selv har jeg altid fået overmåde god behandling af det danske personale og min kone siger at hun altid er blevet talt pænt til, men hun har overhørt flere gange at der ikke blev talt så pænt til andre thai kunder.

Måske var det en ide at sende et link med denne debat til ambassadøren i Bangkok, så han kan se hvordan hans personale sommetider behandler kunderne og måske med kopi til en chef på højt niveau i Udenrigsministeriet?

Conrad

bimmelim
Hvis man gerne vil med indenfor skal man bare sige at det er ang. giftemål og vupti så kommer i med indenfor.
Jeg var der for 2 mdr. siden og der blvet jeg meget rød i hovedet da jeg ikke måtte komme indenfor.
Så skulle vi ud at have opdateret min kærestes bankbog og da vi kom tilbage sagde jeg at jeg skulle med indenfor pga. at vi skulle spørge til giftemål og så kom jeg indenfor.
Grin

www.kgi.dk
quickmouse
Conrad skrev:
Måske var det en ide at sende et link med denne debat til ambassadøren i Bangkok, så han kan se hvordan hans personale sommetider behandler kunderne og måske med kopi til en chef på højt niveau i Udenrigsministeriet?

Conrad

et temmelig sikker på at ambassadøren er klar over hvad der foregår på hans ambassade og lige så um, men de lader jo nok bare tingene stå til da der jo bare er tale om helt alm. mennesker, piben havde jo nok fået en helt anden lyd hvis det var hr. koncerndirektør dit & dat der var blevet behandlet på sådan en måde.

følger med på facebook om der bliver oprette en gruppe vedr. dette emne.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: