Se indlæg
2300 Websites blocked
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 29/01-2009 18:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Thailand har blokeret 2300 websites i løbet at 21 dage.. udtaler den thailandske justitsminister. men man mangler ca. 3-4000 flere sider at blokere.. For " fornærmelig optræden" - Sehr vichtig ! |
|
|
Lagt på d. 29/01-2009 18:48
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hvis det er for at fornærme konge så er det ok men ytringsfrihed bliver misbrugt til at svine andre til og så er god moral også væk skal vi bare lade folk gøre hvad de vil for så ender det i kaos det kan folk ik styrer nej lad os nu kommer tilbage til lidt pli og venlighed verden er bedre når vi kan tale sammen |
|
|
Rawai |
Lagt på d. 29/01-2009 20:08
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
I Danmark må man heller ikke fornærme de kongelige,men man gør ikke noget ved de få der gør det for det ville bare skabe mere brande på et lille bål. Jeg synes nu nok at det er underligt at Bomipol har over 150 mia kroner i banken og er den rigeste monark i verden,mens at fattige skal tilbede ham som en anden gud. Jeg ved ikke selv hvad det thailandske kongehus gør for folket rent økonomisk,men de kunne nu godt bruge 50 mia til forbedringer og uddanelse til thaierne. Men jeg ved også at uden et kongehus i Thailand så var landet blevet udnyttet af komunisme eller diktatore som i nabolandene. Kan man virkelig blive straffet i Thailand hvis man siger sin mening og det er noget kritik om kongehuset? Så håber jeg ikke mine ord betragtes som kritik for jeg elsker Thailand og deres indbyggere. |
|
|
John |
Lagt på d. 29/01-2009 20:16
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej Rawai Ja man kan blive straffet hårdt for dårlig omtale af kongehuset, se et eksempel her: http://www.dansk-...5#comments john@dansk-thai.dk
|
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 29/01-2009 21:43
|
Ja Rawai jeg er helt på linje med dig og det er der jeg vil hen Men der er nlge der misforstår det og andre som siger " jamen det er jo bare et andet lands kultur" ! Det er altid en god sætning at gemme sig bag og på den måde afvise al relevant diskussion,, oh jo jeg tror faktisk man skal være lidt nervøs for hvad man siger her på siden,, jeg har fået at vide at " denne side også bliver overvåget nu !" der er danskere som - ( tilskyndet af deres thai fruer ?) tror at de også skal hoppe på den vogn,, Sørgeligt.. Det er for nemt bare at sige " sådan er det der" - det er som om skruen bliver strammet.. mere og mere.. læs "The Economist" den er blacklistet igen - Til Muslingeskaller: Du skrivet ar fornærme nogen og tilsvine det hører ingen stder hjmme og den slag må man ikke det er helt klart ! Men det er IKKE det der er tale om . faktisk er det bare nok at skrive noget.. helt harmløst-- er nok ! Så din ønsketænkning om at de har nok været for grove.. det er derfor de er straffet. den holder ikke ! prøv at læse de artikler ? for eksempel i The Economist. så kan du udtale dig istedet for bare at bavle løs ! Jeg holder også af Thailand og befidner mig godt dernede - menm an må godt åbne øjenene en gang i mellem man kan da tænke sit - tanker kan ikke kontrolleres - endnu,, elelrs blev de det i Thailand det kan du stole på -- militæret har megen magt der.. det er ikken oget der er aftagende men noget der er tiltagende ! landet er ike et demokrai - for at referere en Thilandsk jounrlaist ved The Nation,s indlæg emokratiet i vort land er kun en hul skal hvor griske politikere rager til sig på folkets bekostning ! " manden har ret. helt ret... |
|
|
Lagt på d. 29/01-2009 22:09
|
|
til siamcon jeg har ikke skrevet noget om "at de nok har været for grove" og du læser da ikke hvad jeg har skrevet jeg omtaler pli og venlighed noget som du åbenbart mangler for du går efter manden(mig) og ikke bolden og jeg behøver ikke at læse det samme som du for at have en mening og kan det ik være lige meget for du kan jo ik li mig og jeg, (for at bruge dit ord, ) bavler løs om noget jeg ik forstår og jeg burde jo ik være her efter din mening |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 29/01-2009 22:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Det med kongen, det er en lov i Thailand som bliver håndhævet strengt på samme måde som loven om narko eller loven for dødsstraf osv. Jeg forventer at turister og andre udlændinge i DK når de kommer til DK respektere de love der er gældende i DK, på samme måde burde turister og udlændinge i Thailand respektere de love der nu engang er gældende i deres land. Ang. det med censur he he den finder sted over hele kloden, der er ting vi får at vide og vi tror er sandt og så er der ting vi får at vide som er sandt alså fordi USA viser et millitær kort over Irak med en rød pil på der peger ned på en reaktor og diverse bygninger og USA siger her er beviset på at Irak er ved at udvikle atom våben, det er en censur af sandheden, men blindt følger vesten den censur af sandheden som blev fremstillet i USA og hvorfra ved du, at det du hører om er rigtigt og ikke en fordrejning (censur) af det der er rigtigt, her tænker jeg på eksempelvis på nyheds kanalerne. Der er jo en grund til at Thaierne ikke offentligt diskutere kongehuset og de fleste herinde i dette forum med kendskab til Thaierne og kongehuset ved nok godt hvad jeg mener med dette set i nutid og datid og så kan man spørge hvorfor diskutere vi farangs så ikke om det thaierne tie med offentligt, jeg tror dette hænger sammen med at vi farangs har thai venner/kone/mand/børn osv. og vi beskytter det vi har kært. rawai: Jeg synes nu nok at det er underligt at Bomipol har over 150 mia kroner i banken og er den rigeste monark i verden,mens at fattige skal tilbede ham som en anden gud. Vil du lige uddybe det at de fattig skal tilbede kongen som en gud ? og hvad har det at gøre med at kongen har en god kredit i banken ? det thailandske kongehus gør meget for folket i Thailand.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 30/01-2009 13:42
|
Taleofdk Beklager men du er helt forket på den den der med at " man skal jo bare respektere et andet lands kultur" hvme har bestemt den kultur ? folket ? no ! det har magthaverne . hvilket vil sige eliten - den almindelig thai er sat udne for indflydelse. eller tør ike sige noget.- det " for farligt" - du kan ikke samneligen det med noget som helst i europe. måskel ige undtaget da der var miltærdiktatur i Grækenland eller spanien. . Det er foregår i Thailand er virkelighedsfornægtelse.. og hjernevaks af en hel befolkning, hvad andet kender thaier end Thailand ? fortæl mig det ? Intet - de kan ikke engang finde deres eget land på et verdenskort.. ! - de ander intet o mverden omkring dem . kun at dem der er mærke i huden er lavere væsener" hvor har de lært det ? i skolen ? vor herre bevares ! tag dog at vågne op .- - skruen bliver strammere og strammere for hver dag der går.. det har intet med demokrati at gøre ! Det værste er at nolge faranger. luker øjnene af for alt. og benægter fakta - dem er der en del af her på siden,, |
|
|
Lagt på d. 30/01-2009 14:53
|
|
jeg skal da love for at vi er nogle hundehoveder bare fordi vi ikke deler dig opfattelse af verden, der er åbenbart ikke plads til andre end dig, jeg mener personligt ik det du skriver er rigtig, men jeg vil da ik nedgøre mig til at sige og skrive det du gør om os andre vel. så igen hvad med lidt pli |
|
|
Lagt på d. 30/01-2009 14:55
|
|
sIAMCON. "Det var mig der skrev "at denne website bliver overvåget nu". Jeg hat boet mange år i Thailand, og har både lyst, tid og mulighed for at følge med indenrigspolitisk. Min oplysning var kun videregivelse af pressens oplysning om at den nye regering havde bevliget omkring 100 millioner til internetovervågning af eventuelle majestætsfornærmelser (lovovertrædelser) på internettet, og antalet af nedlagte internetsider overrasker mig ikke. Der er nu mere juridisk klarhed over hvad det kan betyde for 1) en udlænding siddende udenfor Thailand og overtræder Thai lovgivning på området (fængselsstraf og udvisning for ever) (Den Australske forfatter der fik udgivet sin bog i hele 7 eksemplarer) og 2) udlændinge der bor, som jeg i Thailand, og absolut mener de bør give deres besyv med (fængsel og udvisning) Schweitzer sagen fra Chiang Mai for godt et år siden. Han havde boet vistnok 19 år i thailand og havde sin kone her, efter omkring et års fængsel, blev han benådet og udvist permanent fra Thailand. Jeg kender til en anden sag, hvor en dansker begik en i mine øjne en meget lille lovovertrædelse ( jeg praler lige lidt, jeg er advokat med nogen kendskab til thailandske retsforhold). Han blev udvist og fik indrejseforbud i 5 år, stemplet i sit pas, og sat på et fly til Danmark. Ham skulle thaierne sgu ikke "rende om hjørner med", han havde boet flere år i Thailand, så da han kom til Danmark, fik han sig hurtigt et nyt pas, og rejste til Thailand igen. Han kom dog ikke længere end til "visa ved ankomst", hvor han bedyrede, at hans navnebroder med samme fødselsdag var ham ubekendt. Den troede de Thailandske myndigheder ikke på, så han blev sat i spjældet indtil det næste fly til København afgik, og det var over Kina, selvfølgelig på hans regning. Jeg har sagt det før, men gentager det lige. Børn i Thailand lærer alle at Thailand er det eneste land i Asien der ikke har været under kolono-herredømme, det er de stolte af, og de ønsker absolut ikke udenlandsk indblanding i deres interne anliggender, og det er de i deres gode ret til. Nogen vil så igen sige, at vi har lov til at debattere thailadske forhold. Fuldstændig korrekt, men det er i sdste ende de thailandske myndigheder der bestemmer hvornår det er "en debat" eller indblanding i interne forhold". Skik følge eller land fly, er meget præsist i denne henseene. |
|
Spring til debat: |