Se indlæg
Giver du tiggere penge ?
Nej aldrig Nej aldrig 25%[24 Stemmer]
Nej ikke mere Nej ikke mere 11%[11 Stemmer]
Ja altid Ja altid 2%[2 Stemmer]
Ja nogle gange Ja nogle gange 62%[60 Stemmer]
Antal stemmer : 97
 Udskriv debat
Giver du tiggere penge ?
Webmaster
Hejsa,

Faldt lige over en tråd hvor et emne om at give penge til tiggere er oppe, og derfor fik jeg lige lyst til at lave en lille afstemning om spørgsmålet. Tråden og indlægget som gav mig lysten til afstemningen kan ses på følgende link:

http://www.dansk-...post_84033

Jeg har også udvalgt 2 indlæg fra debatten. Et som er for og et indlæg som imod.

For at give penge til tiggere:
Ja det er rigtigt at turisterne også de danske er komplet ligeglade. med hvad de ser og hvad der sker i det land de besøger- mange er - men ikke alle..
Det er pengene der tæller.. desværre - kommer " human rights" i sidste række..
Har ofte set faranger og andet godtfolk . spadsere forbi blinde og andre handicappede på gaderne uden at give em en klink.. utroligt nærigt.. at man kan få sig selv til det- - hvad betyer en 50 BHT seddel ? intet for os. men et måltid mad til den arme stakkel - tænk over det næste gang en syg handicappet krydser jeres vej nå I er på ferie - det være sig i Thailand eller et andet fattigt sted..
Imod at give penge til tiggere:
Du XXX, skal også lige vide at der er hele bander der lokrerer på
det at kunne tigge, mange af disse "elendige skæbner" bliver "ansat"
eller mere reelt tvunget til at tigge for disse bander!!!!
Nogle handicappede er endda blevet påført deres lidelser
med vilje, andre (gudskelov endnu færre), har påført sig selv
deres lidelser (ved for eksempel en finggeret arbejdsulykke),
sådan er Thailand også!!!! Men selvfølgelig er det synd for dem!!!!

Sæt kryds udfor din mening og holdning til spørgsmålet.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
Et måltid mad til den arme stakkel?
Giv ham et måltid mad og se hvad han siger Smile
Det er fuldstændigt misforstået.

Jeg stemte nogle gange. I BKK? Aldrig.

rinpoche skrev:
Et måltid mad til den arme stakkel?
Giv ham et måltid mad og se hvad han siger Smile
Det er fuldstændigt misforstået.

Jeg stemte nogle gange. I BKK? Aldrig.

Da jeg kom til Asien for næsten 20 år siden, spurgte jeg min asiatiske kæreste, hvad der styrede om hun gav til tiggere eller ej.

Hun svarede: Først jekker jeg, om vedkommende har alle sine lemmer. Hvis jeg kan se at det er umuligt for vedkommende at arbejde, så giver jeg, hvis jeg har råd.

Jeg selv giver til blinde, hvis de giver mig noget, og hvis jeg er i humør til det.

Men jeg giver ikke til blinde, eller andre, hvis de har børn med i deres arbejde/ tiggeri.

Og jeg giver aldrig til børn, jeg køber aldrig noget af børn, osv.

Til sidst, for nogle måneder siden sag jeg og spiste i en af de større byer i Isarn, var på gennemrejse fra Laos. Ude på fortovet sad en gammel, ja gammel var hun sgu, og tiggede. det gamle ansigt gik i hjertet på specielt yngre kvinder, og jeg siger jer bare, den halve time jeg sad og kiggede på hendes tiggeri, tjente hun mere end jeg gør på en dag, tror jeg da nok. :-D

Så at den nye charter turisme i Sihanoukville har tiltrukket snesevis af familier. Og nu kan de turister som ville have fred og ro, ikke være i fred for tiggere.

Suk.

Jeg kender en fastboende I Pattaya som ofte ser en tigger...han kan hverken gå el noget..???.en dag så min kammerat der besøgte venner ham udenfor Pattaya gå og var i fin form ??tiggeren genkendte min kammerat og går nu altid en stor bue udenom når han tigger penge hvor han er i nærheden, så det er desværre ikke alle der behøver hjælp, nogle er plattenslagere.
Men får de 50bath bare 3 gange på en dag er det jo en fin løn i Thailand, og når turister er fulde er der mange der giver 100 bath og siger skåååål.
Bare man giver til de rigtige der behøver hjælp så er det godt .

thaikurt1
Jeg er efterhånden kold i over for tigger især dem der sidder med der børn og der er mange af i Pattaya og er hold helt op med at give dem penge

http://nej
Enig, men det værste er de små børn der tigger - de vil op at sidde ved os el. niver os flere gange el. laver grimasser flere gange og niver os igen +igen og bliver ved og ved med at irritere selvom man klart har sagt NEJ TAK til at købe deres tyggegumme osv...og man har endda også fortalt en pige i baren : få denne unge væk- jeg har sagt NEJ -denne unge der plager for vildt,,,,,,,,,,,,,Heldigvis sørger pigen i baren så for at få barnwt væk med lidt thai snak, men de respekterer bare ikke os turidter og det er et problem.

taleofdk
Jeg kan nikke genkendende til det strejfer skriver, min kone har stort forklaret mig det og hun giver faktisk oftere end jeg gør .......... jeg hader de tiggere især dem med børn og dem der vader ind når man sidder og spiser eksempelvis i MBK i Bangkok eller man får sin kop kaffe i Big C og der kommer en døv der vil sælge en lille hvid tøj bamse med et skilt hvor der står man støtter de døve ved at købe den tøj bamse de selv har lavet - sjovt der står under bamsen den er made in China Grin

Men jeg giver så godt som aldrig mere, det hænder dog, hvis jeg kan se det er en der ikke har lemmer eller en der er mega gammel, men det sker ikke så tit, jeg føler jeg bliver røvrendt når jeg giver en skærv, ment på den måde jeg føler pengene går til den/de forkerte.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
jpo
ja nogle gange i bangkok, kan ikke lade vaare,
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
quickmouse
organiseret tiggeri er også et stort problem i dk, se bare alle de der " romaer " som blokkere alle indgange til div. centre, selv ved trørjborg centret i århus n er det et problem " et lille center med blot 2 indgange, men på trods af det sidder der næsten altid en ved hver indgang, og sådan nogle får ikke en nikkel af mig "never".

hvad angår tiggeri i f.eks. thailand er jeg osse lidt tilbageholden, men tager stilling fra gang til gang, havde b.la. en oplevelse i pattaya for nogle år siden der kom der en synlig handicappet og bad om lidt almisser, og da jeg ikke havde noget mindre end en 50 bht seddel fik han den, og takken fra vedkommende udeblev da heller ikke et " ptøjf " ligende udtryk fra ham.

at give et måltid mad har jeg dog aldrig prøvet, men er dog godt klar over hvad takken / tanken vil blive, det undlader jeg at gengive her.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

jeg persoligt giver ikke en mønt til tigger i danmark og der skal ret meget til at jeg giver i thailand for som i danmark er det organiseret

Matong
Er ogsaa stoppet helt med at give tiggere penge i BKK, efter jeg hoerte hvor organiseret meget af tiggeriet.
Herude paa landet giver jeg stadig penge til de lokale tiggere.

claus31130
Da jeg før i tiden lavede visarun på grænsen ved aranyaprathet/poi pet , var der altid en tigger der manglede det meste af begge ben og kun havde en arm,det er den eneste jeg har givet noget hernede....
Så er der de unger med deres paraplyer der ikke er til at jage væk,der plejede jeg gerneat betale en af dem,så holdt hun som regel resten af dem væk
Ellers giver jeg normalt ikke til tiggere,slet ikke dem der ser "sunde og raske ud"

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Webmaster
At det ikke kun er i Thailand at nogle tiggere er tvunget til at tigge melder denne historie dateret dags dato på Politiken om:
-
http://politiken....639772.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Nixon
stemte nej ikke mere var ikke klar over at folk blev misbrugt på den måde så det er slut med gavmildheden fra mig fremoverHåber det kan hjælpe de mennesker som bliver systematisk udnyttet på den måde.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
pulverkok
I DK aldrig.
Det sker i Thailand, men mest til ældre mennesker. Børn aldrig, de skal ikke vendes til at tiggen men til at gå i skole!!!!!

Nu der er så mange som kan huske de forskellige tigger, så kan jeg spørge er der nogen som har set ham den ældre mand på en cykel i Pattaya som sælger roser om aften/natten, jeg har selv købt en gang eller 2 og der er et eller andet som siger mig at han har en temlig god forretning, men OK han arbejder lidt for pengene, så det er OK fra min side.

Tigger. Tæller fammilien i Thailand med GGGGG. Godt ord igen, det kan jeg ikke klage over på det punkt.
alle har ret til at dumme sig, mange gange.

bimmelim
Har ofte givet til tiggere i Bangkok hvis de ikke har børn med.
Har også før i tiden købt tyggegummi osv. af de små piger/drenge i Pattaya indtil jeg mødte den samme pige for 10 gang og gav hende 100 bath for at gå hjem i seng.
Efter 10 min. stod der nok 20 børn der tiggede og derefter var det slut.
Efter denne tråd giver jeg ikke noget som helst til nogen som helst.
Anede slet ikke at de var så udspekulerede.
Må nok indrømme at det skræmmer mig at folk kan finde på at hugge lemmer af folk for at de skal tigge.

www.kgi.dk
jesperfrb
Jo, jeg giver lidt engang imellem. til hvem og hvordan afhænger af situationen! Men jeg er meget selektiv!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Conrad
Før gav jeg jævnligt til tiggere der lignede invalider, men det gør jeg ikke ret meget mere og det er kun mønter og 20 baht sedler.

Familien der tigger bliver heller ikke imødekommet ret meget mere, de kan jo arbejde. Men de gamle i familien, dem giver jeg når vi er på besøg og sikke et smil man får til gengæld. Grin

Conrad

BJ
Det afhænger helt af sitioationen og om jeg kan se at
det er et nummer, da mange familier bruger deres
børn til at tigge penge ind og kan jeg gennemskue at
det hænger sådan sammen så 100% NEJ
VH.BJ

kimkingo
Giver lidt en gang imellem, men så siger konen at det skal jeg ikke, da det er narkomaner. Og at de bare vil købe stoffer for pengene.Sad

Spring til debat: