Se indlæg
 Udskriv debat
1. gang til thailand
til rejsebrug er der et kort som er super visa-eletron kan ikke overtrækkes hverken af dig eller af tyvePfft og kan bruges overalt (næsten) og gælder i alle atm-atomater

John
Kasikorn netbank virker fint.
Og der er en knap Eng. man kan trykke på så er siden på engelsk Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
ttah
Du kan godt få netbank i kasikorn bank, som står på engelsk jeg har det selv og det virker fint

Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet.

http://www.ttah.dk
Lung Yao
Humi skrev:
............................................................................................................................................................
Ja jeg er Thai. Ved du det koster i omkostninger at ha sådan en konto i Thailand og mulighed for netbank?
God ide med at bruge en af familiens adresserWink

Hej Humi,
Det koster ikke noget at oprette kontoen(Saving Account=Opsparings konto), du skal bare indsætte 500+ baht(helst 5000, det ser "pænere"ud) og senere er de årlige "gebyr" for den minimal i forhold til dem i DK.
Vedr. Netbanken er det bare om at ansøge om den, samtidigt med oprettelsen. Du får dit VISA Electron kort med det samme og skal ændre dit Pin-kode der , Netbanking får du i løbet af 3-4 dage.
Eneste "hage" ved NETBANKING, har været den "besværlig proces" man skal igennem for at lave en online transaction, det kræves en OTP (One Time Pin code) som bliver sendt til dig per SMS (skal være THAI Mobil tlf. nr.) og så længe du er i Thailand er det "nemt nok", men lidt svært når du er i DK. Der er nogle som har beholdt deres DTAC,HAPPY eller 123Call Sim-kort aktivt og når de skulle bruge OTP, så blev den bare indsat i deres mobil i DK.
Jeg kan sagtens åbne min konto og se saldoen, bevægeleserne samt kursen for den sidste overførselen, men jeg skal ringe til banken for at få tilsendt OTPen per mail hvis jeg skulle fx. overføre penge til svigefamilien. Der er mulighed for at få PIN 2 koden som ville blive tilsendt per mail i stedet for SMS, det er ikke lykkedes mig endnu at få.

Jeg håber at du kan bruge disse oplysninger til noget.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

lols
Online banking i Thailand har ikke helt så mange funktioner som i DK. Det er relativt begrænset hvad man kan. Der kan ikke direkte overføres penge ud af landet. Der kan ikke beteles regninger som man kender i DK. Enkelte firmaer er med i ordnignerne men det er forskelligt fra bank til bank, hvilke regninger der kan betales i deres netbank. Men kan overføre penge til andre thailandske konti. Ihverfald i Bank of Ayudhya. Som 1. gangs turist i Thailand er det måske begrænset hvad man kan bruge online banking til bortset fra at se kontoudtog.

Mht OTP, fra forrige indlæg, er der måske forskellige systemer i de forskellige banker. Bank of Ayudhya giver muligheden for at vælge mellem at modtage OTP som SMS eller mail.

parker75
Humi skrev:
Jeg har læst mig frem til at man kan åbne en Thailandsk bank konto.
Der er fordelen vel at det er gratis at hæve med et thai hæve kort i Thailand. Så man slipper for gebyr på sit DK-Visa kort. Når man har overført pengene og så behøver man hellere ikke at ha mange på sig af gangen?

Men hvordan åbner man sådan en?
Og Er nogle banker bedre end andre? Eks mulighed for netbank

Du kan sagtens åben en bankkonto i Thailand. Jeg gik i Bangkok Bank og der var ingen problemer. Det eneste krav var at jeg indsatte 1.000 bath med det samme. Hævekort og kode var klar 30 minutter efter :-)
Det gode ved det er også at du til efterfølgende rejser kan overføre penge til din thai konto via netbank hjemme fra. Så kan du hæve alt det du vil i Thailand og kun betale bankgebyret for overførelse fra Danmark til Thailand en gang som er omkring 40 kr. i Danske Bank.

www.bangkok37.com
Lung Yao
parker75 skrev:
..............................................................................................................................
Du kan sagtens åben en bankkonto i Thailand.1) Jeg gik i Bangkok Bank og der var ingen problemer. Det eneste krav var at jeg indsatte 1.000 bath med det samme. Hævekort og kode var klar 30 minutter efter :-)
Det gode ved det er også at du til efterfølgende rejser kan overføre penge til din thai konto via netbank hjemme fra. Så kan du hæve alt det du vil i Thailand og kun betale bankgebyret for overførelse fra Danmark til Thailand en gang som er omkring 2) 40 kr. i Danske Bank.

1) Rigtigt, MEN, du kan ikke få NETBANKING i BKKBank, medmindre du har opholds/arbejdstilladelse i Thailand! Vi er mange som har prøvet det og det er måske kun meget få som er "smuttet" igennem nåleøjet.

2) Ikke korrekt (medmindre din DDBank afdeling snyder dig). Det koster kun 20 Kr i gebyr for Netbanking, vel og mærke hvis du vælger : Sender og Modtager deler udgifterne .

Se vilkårene her :
Priser og vilkår for udenlandske betalinger til og fra Danmark samt betalinger i fremmed valuta i Danmark

http://www.danske...linger.pdf

Under : Bestilt i bankens selvbetjeningssystemer (Netbanking).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
lols skrev:
......................................................................................................................................
Mht OTP, fra forrige indlæg, er der måske forskellige systemer i de forskellige banker. Bank of Ayudhya giver muligheden for at vælge mellem at modtage OTP som SMS eller mail.

Det gører Kasikorn Bank også, men det er en "besværlig proces" at gå igennem inden da, det er ikke noget man får lige her og nu.

- Fax kopi af pas.
- Fax kopi af bankbogen.

Begge kopier underskrevet.

Humi
Mange mange mange tak for jeres svar. Det er virkelig brugbartGrin

Nu har jeg et spørgsmål om Visum og om jeg behøver at ansøge et, eller kan jeg klare mig uden?
For hvis jeg tæller dagene fra min ankomst i Bangkok d. 5. mar til 3. Apr. Så er jeg 30 dage i Thailand.
Men hvis jeg tager fra d. 4. mar til d. 3. apr. Så er jeg 31 dage i Thailand og skal vel ha Visum

Min billet ser således ud:

Afrejse onsdag 04 marts 2009
Departue Time From---------------ArrivalTimeTo
04 mar 17:40 Billund--------------04 mar 18:55 Amsterdam
04 mar 20:35 Amsterdam---------05 mar 13:00 Bangkok

Hjemrejse fredag 03 april 2009
Departue Time From----------------ArrivalTimeTo
03 apr 23:15 Bangkok--------------04 apr 05:40 Amsterdam
04 apr 08:50 Amsterdam-----------04 apr 09:55Billund

Sarah
Du rejser jo hjem inden midnat på d. 30 dag, så det går vel fint. Desuden betaler man vidst ikke for 1 dags overstay, men 500 bath pr. følgende dag! :-) God tur!

huratho
Hej
Du betaler også for første overstay, det fik jeg at føle sidst jeg var i Danmark.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

xxxxxx
i følge loven betaler man ikke for en dags overstay

...

yindee skrev:
i følge loven betaler man ikke for en dags overstay
...

Det kan da godt være, men i det virkelige liv, ved grænseovergangen, tikker taxameteret fra første sekund.

I feb sidste år havde jeg torsket mig til et overstay på 12 timer for mig selv om min samlever. Vi fik begge overstay stemplet ind i vore pas. De 500 BT pr næse var den mindste del af de projekt.

Det skete i grænseovergangen ved Nong Kai.

Om at åbne konto i Thailand som nybegynder i landet:

Bankerne må simpelthen ikke åbne en konto til dig, hvis du er her på et turistvisa.

Men, alt kan bøjes her, hvis man tackler sig til lidt held.

Hvis du kender en som allerede har en thai konto, kan du få vedkommende til at tage dig med hen i "hans" bank. Det kan nemt hjælpe, specielt hvis det sker i en af de mindre ikke turistede byer.

Det er min erfaring.

parker75
Lung Yao skrev:
parker75 skrev:
..............................................................................................................................
Du kan sagtens åben en bankkonto i Thailand.1) Jeg gik i Bangkok Bank og der var ingen problemer. Det eneste krav var at jeg indsatte 1.000 bath med det samme. Hævekort og kode var klar 30 minutter efter :-)
Det gode ved det er også at du til efterfølgende rejser kan overføre penge til din thai konto via netbank hjemme fra. Så kan du hæve alt det du vil i Thailand og kun betale bankgebyret for overførelse fra Danmark til Thailand en gang som er omkring 2) 40 kr. i Danske Bank.

1) Rigtigt, MEN, du kan ikke få NETBANKING i BKKBank, medmindre du har opholds/arbejdstilladelse i Thailand! Vi er mange som har prøvet det og det er måske kun meget få som er "smuttet" igennem nåleøjet.

2) Ikke korrekt (medmindre din DDBank afdeling snyder dig). Det koster kun 20 Kr i gebyr for Netbanking, vel og mærke hvis du vælger : Sender og Modtager deler udgifterne .

Se vilkårene her :
Priser og vilkår for udenlandske betalinger til og fra Danmark samt betalinger i fremmed valuta i Danmark

1) Jeg mener ikke at man skal have adgang til BBKbank netbank fra Danmark. Det jeg mener er at man overføre pengene fra sin danske bankkonto til sin thai konto.

2) Når man sender pengene til sig selv skal man jo både betale sender og modtager gebyr, så derfor bliver der 40 kr.

http://www.danske...linger.pdf

Under : Bestilt i bankens selvbetjeningssystemer (Netbanking).

www.bangkok37.com
parker75
strejfer skrev:
Om at åbne konto i Thailand som nybegynder i landet:

Bankerne må simpelthen ikke åbne en konto til dig, hvis du er her på et turistvisa.

Men, alt kan bøjes her, hvis man tackler sig til lidt held.

Hvis du kender en som allerede har en thai konto, kan du få vedkommende til at tage dig med hen i "hans" bank. Det kan nemt hjælpe, specielt hvis det sker i en af de mindre ikke turistede byer.

Det er min erfaring.

Det tror jeg du har ret i. Jeg åbnede min konto i en lille by i nord Thailand (Bua Yai) mens jeg arbejdede der og folkene i banken kendte mig godt af omtale så måske var det derfor jeg fik lov. Men som du siger så kan alt bøjes her og i Thailand så hjælper man sig selv meget ved ikke at møde op i Chang beer tank-top og gårdagens tømmermænd. Høflig attitude og pænt tøj så er de fleste døre åbne :-)

www.bangkok37.com
De 3 gange jeg har lavet en konto har jeg aldrig haft problemmer med at lave dem, og er kommet direkte fra gaden i almindelige korte bukser. Det eneste de vil se er ens pas og en adresse hvor man bor, og der har jeg bare opgivet mit hotel.

ttah
Jeg fik det samme som jsh71. fik min benkbog og visa lavet i patong direkte fra gaden som turist
mvh. ttah
Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet.

http://www.ttah.dk
kiml
Jeg fik først min konto i 3 forsøg i Siam C. men en som jeg kendte sagde at jeg skulle prøve et sted hvor der boede mange Faranger, så det blev ude i Chalong på Phuket og der var ikke nogle problemer.De skulle se mit pas og så fik de min Adr. til mit hotel
[img][/img]

corona
jeg kommer lige i tanke om at min mand faktisk har en konto og et chechefte til em bank i bangkok, gad vide om kontoen stadig er intakt den har jo ikke været brugt i 25 år, det kunne faktisk være sjovt at undersøge, men gad vide hvordan

Spring til debat: