Se indlæg
Yaba........
|
|
JackH |
Lagt på d. 25/01-2009 05:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Ingen sympati her fra, nix biks! Han skal straffes, suk's "familie" eller ej, det er mig ligegyldigt... Men det kan undre at ens familieproblemer skal udstilles her paa DTW, maerkelig udvikling... Til suk: "Birds of a feather flock together" Saa kan du jo taenke over hvad den betyder. JH Redigeret af JackH d. 25/01-2009 05:56 |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 25/01-2009 06:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
JH. Jeg tror da at alle mere eller mindre mener at folk skal straffes naar de har begaaet noget kriminelt. At jeg * udstiller * et familieproblem her paa DTW, det kan jeg da ikke se at du kan have ondt i roeven af, da yaba og mange andre stoffer jo ogsaa er en del af Thailand... "Birds of a feather flock together"....Hvad er du egentlig ude paa med den melding. ? hvis det er at faa mig op i det roede felt, ja saa har du tabt. Jeg haaber at solen vil skinne paa dig, for det traenger du vidst til... Redigeret af Suk Rak Ning d. 25/01-2009 06:52 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 25/01-2009 10:18
|
Antal indlæg: 198 |
Hej Suk.. Synes det er modigt af dig, at fortælle både de gode og dårlige ting, der sker i dit liv.. Jeg er selv fra en familie, der har haft det tæt på ( I danmark ) Flere af dem er døde af overdosiser, mine små brødre er eller har været hardcore kriminelle.. Min erfaring siger at det ikke hjælper at betale for dem, alt hvad vi har gjordt, og det er en hel del.. har prellet af på dem.. Den ene er idag en velfungerende mand med kone og børn.. Den anden kan ikke give slip på pengene, for der er mega store penge i det... Ønsker alt godt for din familie også broderen, håber at han lærer af sine fejl.. Msr Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
manse |
Lagt på d. 25/01-2009 13:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Ning of Suk Jeg er nok for blød over for de unge mennesker. Hvis det er første gang den kære broder til Ning har gjort noget sådant, ja så er min mening den, at det ikke hjælper at smide ham flere år bag tremmerne, for det vil nok bare femprovokere nye tiltag til kriminalitet, og det vil da være synd for et så ungt menneske. Han skal da hjælpes og ikke bare læres op i ny tiltag inden for murene, for jeg tror ikke der kan være nogen tvivl om, at dette vil ske. Nu ved jeg ikke hvad disse piller gør, og hvis han kun har haft til sin egen fornøjelse for at prøve, ja så synes jeg godt nok det er hårdt for en så ung mand. Vores bedste håb her fra Sawangård for, at Ning kan få fat i en god advokat, så han måske kan få en mildere straf, og dette er sagt ud fra, at det er første gang dette er sket. Kan i have det godt deroppe Glade Manse |
|
|
siamdragen |
Lagt på d. 25/01-2009 13:11
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Narko er for folk der ikke kan håndtere virkeligheden,og virkeligheden er for folk der ikke kan håndtere narko.At man så har fået en lille fisk i nettet,er stor ståhej om ingenting.Det er selvfølgelig en stor ting for ham og de pårørende,og vi andre kan sidde og være selvfede over at vi er uberørte af sagen.Mon ikke at han bare solgte til andre af hans egen kaliber,for at dække eget forbrug ind?Der er større fisk der burde fanges og steges i Thailand,men de hører jo til de urørlige,uden at jeg skal pege fingre ad nogen.Jeg kan dog nævne at de tilhører dem som falanger ynder at sige de kender,eller ovenikøbet er relateret til ved giftemål.
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2009 13:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Glade Manse. Hvis du ikke ved hvorfor det er noget skidt så kik her. http://www.youtub....microsoft lindy |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/01-2009 13:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
lindyras skrev: Glade Manse. Hvis du ikke ved hvorfor det er noget skidt så kik her. http://www.youtub....microsoft lindy Lægger den lige ind så man kan se det direkte: Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
siamdragen |
Lagt på d. 25/01-2009 15:29
|
Personligt hved jeg godt,hvorfor det er en dårlig ting.Har arret som et minde,efter en kniv fra min daværende,som fra et lyn fra en klar himmel overfaldt mig imens jeg sov.Satte ild til huset og sprang ud fra første sal,og påstod at det var mig der havde lavet hele mollevitten.Navnet Ya-Ba,siger jo sig selv.Lad os få en vis herre tilbage,han kunne sgu få ryddet op i det lort.Det var måske en af årsagerne til at de gerne ville af med ham igen,hvad hved jeg.Jeg hved så meget at var der ingen som spiste ris var der heller ingen som dyrkede og solgte det,og det samme gælder med kartoffler.Nakomaner er de samme over hele verden,her er undskyldningen at man er fattig,og i Danmark af kedsomhed da man jo ikke er fattig.Man skal dog ud og skaffe penge til det stof man nu engang er på,og så bliver det dyrt at være fattig og også dyrt at gå og kede sig.Men uanset hvordan man vender eller drejer det har de unge selv søgt stillingen,og vi andre betaler prisen i form af usikre gader og stræder samt indbrud osv.Velkommen til Pattaya,som er blevet til alt det man flyttede fra på det"betændte miljø på vesterbro".
|
|
|
MortenDue |
Lagt på d. 25/01-2009 21:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 194 |
Hustruen fortæller lige at Taksins lille krig med de 2000 dræbte - kun ramte de små (selvfølgelig). Skyd en politimester - så har du ramt en stor drugdealer. Skyd kronprinsen og du har virkelig gjort fremskridt i den krig. |
|
|
siamdragen |
Lagt på d. 25/01-2009 22:27
|
Små fisk store fisk er sgu mig ligegyldigt,bare man var fri for at se på de små bøssekarle der springer rundt med gele i håret i og omkring karaoke barerne.Skyd lortet eller jag dem på tvangs arbejde ude i rismarkerne,og skyd dem når høsten er forbi.Når man så har skudt alle de små fisk har man jo fået ødelagt sin egen forretning,da der ikke er flere der handler og ej heller nogen at sælge til.De stod da og bankede på nede i monkey house og ville ind da de blev skudt i gaderne,og det var da en udmærket ting,så kunne gamle falanger gå i fred i gaderne.Efter at man slap af med thaksin,er selv skolerne i Bangkok fyldt med det lort,ifølge min bedre halvdel,og det at der blev skudt 2000 småfisk var da vist bare for at nogen skulle slette deres egne spor.De høje herrer havde jo fået 3 mdr til at få ryddet op,ellers ville de blive skiftet ud.
|
|
|
prasat |
Lagt på d. 26/01-2009 05:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
det er sku nogt lort suk, jeg føler med jer. vi kan diskutere længe og alle har en mening om længden af straffen er i orden, hvad jeg ikke syntes. det gør ikke en til et bedre menneske at man kommer 5 eller 10 år i et thailandsk fængsel, tror snarre det for den modsatte virkning. jeg havde nok betalt meget for at få sådan en person ud uden straf. jeg tror han allerede har fået sig sin lærestreg nu, men nu er han inde i systemet så det er sikkert umuligt at betale ham fri under bordet. prasat |
|
|
JackH |
Lagt på d. 26/01-2009 06:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
siamdragen skrev: Små fisk store fisk er sgu mig ligegyldigt,bare man var fri for at se på de små bøssekarle der springer rundt med gele i håret i og omkring karaoke barerne.Skyd lortet eller jag dem på tvangs arbejde ude i rismarkerne,og skyd dem når høsten er forbi.Når man så har skudt alle de små fisk har man jo fået ødelagt sin egen forretning,da der ikke er flere der handler og ej heller nogen at sælge til.De stod da og bankede på nede i monkey house og ville ind da de blev skudt i gaderne,og det var da en udmærket ting,så kunne gamle falanger gå i fred i gaderne.Efter at man slap af med thaksin,er selv skolerne i Bangkok fyldt med det lort,ifølge min bedre halvdel,og det at der blev skudt 2000 småfisk var da vist bare for at nogen skulle slette deres egne spor.De høje herrer havde jo fået 3 mdr til at få ryddet op,ellers ville de blive skiftet ud. Endelig et indlæg med noget kød på og uden filter om tingenes tilstand i Thailand. Lad os endelig få mere af samme slags, tak! JH PS: Sjovt så blødsødne og forstående man er blevet på DTW mht. kriminalitet... Der plejer ikke at blive lagt fingre imellem når nogen har kvajet sig med enten det ene eller det andet. |
|
|
Matong |
Lagt på d. 26/01-2009 07:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
JH skrev: siamdragen skrev: Små fisk store fisk er sgu mig ligegyldigt,bare man var fri for at se på de små bøssekarle der springer rundt med gele i håret i og omkring karaoke barerne.Skyd lortet eller jag dem på tvangs arbejde ude i rismarkerne,og skyd dem når høsten er forbi.Når man så har skudt alle de små fisk har man jo fået ødelagt sin egen forretning,da der ikke er flere der handler og ej heller nogen at sælge til.De stod da og bankede på nede i monkey house og ville ind da de blev skudt i gaderne,og det var da en udmærket ting,så kunne gamle falanger gå i fred i gaderne.Efter at man slap af med thaksin,er selv skolerne i Bangkok fyldt med det lort,ifølge min bedre halvdel,og det at der blev skudt 2000 småfisk var da vist bare for at nogen skulle slette deres egne spor.De høje herrer havde jo fået 3 mdr til at få ryddet op,ellers ville de blive skiftet ud. Endelig et indlæg med noget kød på og uden filter om tingenes tilstand i Thailand. Lad os endelig få mere af samme slags, tak! JH PS: Sjovt så blødsødne og forstående man er blevet på DTW mht. kriminalitet... Der plejer ikke at blive lagt fingre imellem når nogen har kvajet sig med enten det ene eller det andet. Ja det er alt for meget mavesurt ligegyldigt brok. Matong PS: Dejligt at se at ikke alle brugere har samme mening om en given situation. Det er sikkert svaert at forstaa for nogen, og goer deres verden kompliceret og uoverskuelig. Vi er helddigvis alle forskellige. Baade yaba- og dtw-brugere og -misbrugere. |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 26/01-2009 07:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
prasat skrev: det er sku nogt lort suk, jeg føler med jer. vi kan diskutere længe og alle har en mening om længden af straffen er i orden, hvad jeg ikke syntes. det gør ikke en til et bedre menneske at man kommer 5 eller 10 år i et thailandsk fængsel, tror snarre det for den modsatte virkning. jeg havde nok betalt meget for at få sådan en person ud uden straf. jeg tror han allerede har fået sig sin lærestreg nu, men nu er han inde i systemet så det er sikkert umuligt at betale ham fri under bordet. prasat mener du hermed at man ikke skal sætte kriminelle i fængsel ,tror du selv på at fy fy skamme er nok ... |
|
|
Lagt på d. 26/01-2009 09:44
|
|
Tak for videoen Ja så fik jeg da set hvad det er for noget lort, troede ikke det var så slemt. Det jo ligesom en narkoman herhjemme, det er fuldstændigt nytteløst og hjælpe. Om det hjælper at putte i fængsel? Tvivler men selvfølgelig skal de da ind og brumme og gerne i lang tid. |
|
|
swed |
Lagt på d. 26/01-2009 10:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Jeg Tror ikke at det hjælper med lange fængelsstrafe, se på USA , det er det land i verden med flest indbyggere i fængelse pr 100.000 indbyggere, og de har lange fængelsestrafe, og et retssystem hvor penge er alt afgørende |
|
|
Lagt på d. 26/01-2009 13:35
|
|
Narko er noget lort, og der er mange liv på spil hver dag verden over, narkoen er i alle samfundslag og det eneste de unge efterhånden tænker på er hvor stor en rus de kan få, mangler de penge til deres stoffer så er det jo bare ud og begå røveri mod sagesløse mennesker eller mod forretninger eller andet, de slås gerne og uden anger hvis nogen dør. der er selvfølgelig nogle høje herre der lægger de store penge for at tjene store penge på narkoen og de bliver sjælen fanget og kan derfor forsætte med at gøre folk afhængige af stofferne fordi mange virkelig tager skidet for at overleve deres elendige livsvilkår ikke at det retfærdiggøre at de tager deres stoffe, men for mig at se så har de ikke mange valg her i asien, derimod skal der være hårder straffe i vesten for her har mange unge de samme problemer men de har også mange andre muligheder for at få et godt liv uden at tage imod tilbudet om uddanelse, arbejde, nææ de lever stærkt og er total uden for rækkevidde så derfor skal unge i vesten straffes hårdere end unge i asien og til sidst men ikke mindst de høje herre skal (når de fanges) have livstid og de unge skal have hjælp til at kommer videre i livet uden stoffer og fordomme som tit rammer eks fanger så de er tvunget til at lever i elendighed og derfor begår ny kriminalitet derved er det skrugen uden enden så lange straffe er ikke en løsning men derimod støtte til at komme ud af misbrug er en bedre løsning HVORFOR IKKE STRAFFE NARKOMANER ENDTIL DE ER STOFFRI SÅ DE KAN HJÆLPE ANDRE MISBRUGER TIL AT BLIVE STOFFRI OG STRAFFE DEM DER PRODUCERER OG FINANCERE DETTE MARKED HÅRDT. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/01-2009 13:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Først generelt.. Jeg har haft det lort meget tæt på............ Min eks er narkoman og en del af familien det samme...... Og jeg har ikke det mindste sympati for de dumme svin der ædelægger andres liv ved at sælge narko. De er udyr af værste slags............. Så sent som i går kom min eks-kone for i fredags blev hendes broder ( æe) buret inde i Korat for narko....... Hvorfor hun kom.. joe hun troede dumme Leif var modtagelig for en sørgesang af de lange og ville betale så den kære Æe kom ud af fængslet i Korat, for jeg kendte ham jo og vidste at han var ok oev osv osv osv osv.... Og kom han ud så kunne han jo hjælpe mig lidt. rend mig... Det vil jeg ikke. for de lærer det aldrig og i næste mdr er det en af de andre i familien der sidder i varetægt......... Sådan har det været nu i 5½ år.. Ann har været hele turen igennem med forvandlings dom ( militær tjeneste ) osv.... Men hun har intet lært og fortsætter der ud af i en narko rus.. Og alle som er i nærheden får nogle grimme hak... De Lærer det aldrig.. eller vil ikke lære det.......... Trist men når de først er røget på den vogn, så er det meget få der kommer ud af det igen.. Og en ting er helt sikkert hvis vi kommer med vores blødsødne farang mentalitet griner de af os......... Suk. Tildels kan jeg godt forstå dig hvis du vil hjælpe.. det gjorde jeg også i starten. Men for det første så er bøden helt skæv.. han har haft meget narko for at bøden bliver så meget.. Eller de ved der er en farang i familien. Min eks kones bror blev taget, at betale 10.000 Ja ok han blev taget.. de kørte i samme bil og af en eller anden grund er Thaier altså meget dumme og storesøster skal jo ikke have problemer............. Pi - nong og pujing.. rend mig i røven lort.......... Så Æe tog skraldet....... Om det hjælper de kommer i fængsel.. næh sikkert ik, men det hjælper i hvert fald ikke hvis dumme farang bare betaler gildet, så de kan fortsætte deres lort. Og slet ikke hvis farang fyldes med urigtige oplysninger. Lad ham tage hans straf og føle hvad det er og lad være med at forsøde hans liv med en masse frøns..... Når han så engang kommer ud. så kan du hjælpe ham i gang, hvis han vil......... Men stil nogle meget stramme betingelser for hjælpen........... Ellers tør jeg godt påstå du smider dine penge i skraldespanden...... Jeg kender ikke strafferammerne og kan ikke sige noget om hvad og hvor meget der har været tale om, men jeg ved lidt om hvad de betaler for 5 - 10 - 20 piller.... desværre......... Det svinger mellem 10 og 20.000 thb.. alt op til de lokale betjente.. De lokale betjente.. som i mange tilfælde har forsynet den lille fisk med hans rådne narko.............. Leif Redigeret af xxxx d. 26/01-2009 14:02 |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/04-2009 04:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
For at afslutte denne traad kan jeg fortaelle at han fik 2 aar og 6 mdr...............saa han har 2aar og 3 mdr. tilbage.......Tak. PS. Hvis han ikke havde vaere aerlig over for dommeren havde han faaet 5 aar. Redigeret af Suk Rak Ning d. 21/04-2009 04:24 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 21/04-2009 06:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Suk Rak Ning skrev: For at afslutte denne traad kan jeg fortaelle at han fik 2 aar og 6 mdr...............saa han har 2aar og 3 mdr. tilbage.......Tak. PS. Hvis han ikke havde vaere aerlig over for dommeren havde han faaet 5 aar. 2 år og 6 mdr, det var billigt sluppet, som jeg har givet udtryk for før i denne tråd, så er den ingen sympati for min side til dem der sælger stoffer, de unge mennesker der mere eller mindre bliver lokket ind i sådan noget skidt, nøjes i mange tilfælde ikke med 2 år og 6 mdr. nej mange af dem er mærket for livstid hvis de ikke er så hældig at der bliver kastet en redningsplanke ud til dem, og det er der mange der ikke er. Så dem der sælger stoffer,små eller store, der tjener mange penge på andres ulykke kan for min skyld røjne op i fængsel. |
|
Spring til debat: |