Se indlæg
Greencard
|
|
parker75 |
Lagt på d. 24/01-2009 22:24
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Hejsa Min kæreste og jeg har besluttet at flytte sammen og planen er at hun kommer til Danmark omkring august. Vi har set på de forskellige muligheder for hendes ophold i Danmrk, og vi har besluttet at søge et greencard. Greencard-point systemet kræver at man kan opnå 100 point som gives for uddannelse, arbejdserfaring osv. Hun vil godt kunne få over de 100 point, men er hun så sikker på at få et greencard? Jeg kan ikke læse mig frem til om der vil blive lavet en lodtrækning blandt ansøgerne som i USA. Er der nogle som har erfaringer med greencard ordningen når ansøgeren er fra et ikke EU land (i dette tilfælde Thailand :-) På forhånd tak :-) |
|
|
Fido |
Lagt på d. 24/01-2009 22:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
EU-borgere skal ikke søge via greencard ordningen da de jo er omfattet af reglerne om arbejdskraftens frie bevægelighed. Der er nogle undtagelsen for nye EU-lande men det er sikkert ikke så aktuelt i dit tilfælde, Hvis din kæreste opfylder kravene til de 100 point og de øvrige krav om selvforsørgelse og sygeforsikring vil det bero på en vurdering om hvorvidt hun vil have en realistisk mulighed for at finde et arbejde. Det er bare at gå igang med at søge! Held og lykke One man's ceiling is another man's floor |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 25/01-2009 03:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det kræver så også lige at der ikke kan findes en dansker med samme uddannelse til pågældene job. Sorry, men jeg tror ikke det er den rigtige vej at søge som Thai! Greencard ordningen er indført for at finde mennesker der kan bestride job, som der er mangle på arbejdskraft til i Dk. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Fido |
Lagt på d. 25/01-2009 03:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
jesperfrb skrev: Det kræver så også lige at der ikke kan findes en dansker med samme uddannelse til pågældene job. Sorry, men jeg tror ikke det er den rigtige vej at søge som Thai! Greencard ordningen er indført for at finde mennesker der kan bestride job, som der er mangle på arbejdskraft til i Dk. Og du mener altså ikke at der er Thaier der kan bestride nogle af de ledige jobs i Danmark ? Jeg kan ligesom fornemme vi ikke helt færdes i de samme kredse i Thailand. Desuden er der ikke tale om at man have et konkret job på hånden for at få opholdstilladelse via greencard ordningen, hvis man skønnes kvalificeret og opfylder de øvrige krav får man adgang til at bo i Danmark mens man søger job. Prøv f.eks at læs på: http://www.nyidan...scheme.htm One man's ceiling is another man's floor |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 25/01-2009 04:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Hej Fido! Jo, det mener jeg bestemt der er! Kender mange rigtig dygtige Thaier, og dygtigere end danskere, men det er meget få Dk tillader på "greencard" ordningen! Den er formuleret som den er, for at skulle overholde "EU"regler, men bliver behandlet meget selektivt i "US"! Om vi færdes i de samme kredse eller ej, gør vel ingen forskel på hvad "US" beslutter sig for, men hvis hun direkte er uddannet til et af de områder der mangler arbejdskraft til her i DK, jo, så har hun en god chance Men ellers ikke! Der er skrevet så meget om præcis dette emne i aviserne siden det blev indført, og det kunne kun kommes til betragtning, hvis det kunne påvises at der var arbejdskraft mangel i det pågældene fag! Ked af hvis jeg har trådt dig over tæerne Redigeret af jesperfrb d. 25/01-2009 04:06 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
parker75 |
Lagt på d. 25/01-2009 08:56
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
jesperfrb skrev: Det kræver så også lige at der ikke kan findes en dansker med samme uddannelse til pågældene job. Sorry, men jeg tror ikke det er den rigtige vej at søge som Thai! Greencard ordningen er indført for at finde mennesker der kan bestride job, som der er mangle på arbejdskraft til i Dk. Jeg glemte lige at nævne at grunden til vi prøver denne vej er at hendes uddannelse også er på positivlisten. Så derfor mente vi at chancen var god, da der er mangel på arbejdskraft inden for hendes fag |
|
Spring til debat: |