Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Majestætsfornærmelse
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 21/01-2009 10:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Nu gælder der jo andre regler i andre lande. Ytringsfriheden bliver begrænset i de fleste lande og det er andre regler der gælder i underudviklede lande end i Skandinavien, Benelux- landene, nordeuropa, USA og resten. I de Arabiske lande kan du blive henrettet for at være homoseksuel eller utro - for at fornærme deres fantasi-ven eller hans Profet eller bare tale venligt om Jøder. Du kan også blive slået ihjel eller blive alvorligt straffet for at krænke en anden mands ære og det gælder også i enkelte tilfælde i Thailand. Her tænker jeg på ham danskeren, der afviste at betale hane-opdrætterne for deres døde hane, som de påstod skulle være blevet dræbt af de hunde, der var låst inde på danskerens egen grund. Ligeretten eksisterer heler ikke alle steder. her tænker jeg på en af mine kæpheste; nemlig det dobbelte pris- og strafsysten for henholdsvis Thaier og Faranger i Thailand. - altså rendyrket racisme. Med ander ord: vores naive, og i mine øjne, sympatiske ide om retfærdighed og rettigheder, kan ikke uden videre, ustraffet, overføres til andre lande. //sonni08 |
|
|
JackH |
Lagt på d. 21/01-2009 17:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
Ja, man skal godtnok passe på... Du nævner James Christensen (det er vel ham?) og hundene og kamphanerne... Er det forløb korrekt gengivet, så har han da kvajet sig. Det er ikke fremgået af div. avisartikler. Ligesom danskeren i Cha Am der blev banket ihjel af naboen fordi han (naboen) ikke ville flytte sin bil. Nå, det var "lese majeste" det handlede om... Har i hørt den om at man ikke skal aflevere en sammenfoldet thaibaht pengeseddel, hvor det er majestætens portræt den er foldet henover? Jeg tabte engang en 10 bahtmønt, der trillede væk, og jeg trampede selvfølgelig på den for at stoppe den, lige ovenpå majestætens ansigt! Ingen så det, heldigvis - jeg var nok blevet lynchet lige på stedet! JH Hvordan går drukturen Suk? Der kan da ikke være meget gang i den deroppe i udkanten af kongeriget? Redigeret af JackH d. 21/01-2009 17:26 |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 21/01-2009 20:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Til Sonni08 og JH. ja I er inde ved sagens kerne,, selvom vi har fjernt os en del fra emnet.. Har lige set på ejendomme . forretninger på netter fra Phuket . Her skal der betales Key money. en ejdnom . bar. 300.000 BHT for en farang. for en thai er det under det halve.. rendyrket svineri og rascisme.. Men at det fungere på samme måde i straffe systemet også det var jeg ikke klar over.. men det er da godt at der er nogle der tør tage bladet fra munden og sige sandheden istedet for at bilde sig selv en masse selvretfærdigt sludder ind - som nogen gør det kan jo tit være det mest behagelige.. men ikke altid den bedste løsning i længden,, |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 22/01-2009 08:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
straffesystemmet her i Thailand er et godt sporegsmaal, jeg skal selv i retten d.23 marts her i nordostthail;and, jeg er ikke anklaget men er anklageren, og jeg har fundet mig en advokat der ved hvordan tingene skal goeres, der er ingen tvivl om at det er utroligt vigtigt at havde en god advokat her, ellers er man som farang faerdig paa stedet i en retsal. Sidste aar blev jeg domt for vold i retten i Nong bua Lam Phu, jeg var alene i retten da min davaerne advokat var et dumt svin ,der kun havde penge i tankerne, og der jeg stod i retten anklaget for vold, sad min davaerne advokat og aad og drak sammen med den lokale politioberst, og jeg var fandmer ikke glad for situationen, jeg var faktisk rart naervoes for at ryge i faengsel, men dommeren var en ganske flink mand ,jeg slap med et aars betinget faengsel, samt en bode paa 1000 Baht, dommeren forstod udemaerket min baggrund for mit raserianfald hvor jeg var ved at banke det halve af den raadne familie jeg var gift ind i, en disideret forbryderfamilie der lever af at bedrage giftelystne faranger, jeg foelte ingen form for racisme i retten, men som dommeren sagde, "Mitchell, du ryger minimum 2 maaneder i faengsel, hvis du gentager"susceeen" inde for et aar fra nu af, og videre kan jeg kun onske dig held og lykke med din retsag om bedrageri mod dig af den kvinde du er blevet gift med, jeg er flov paa Thailands vegne over saa mange kvinder begaar bedrageri mod Farangmaend. Den dommer var sgu fair nok, og jeg anede lettet op, men nu skal jeg i retten igen d.23 marts, hvor den gangsterfamilie er sigtet for bedrageri mod mig, og heldigvis har jeg fundet en advokat jeg kan stole paa. En del faranger paastar at der er en lov for Thailaendere, og saa en lov for faranger, jeg tvivler, for hvis det koere paa saadan en banarepublikmaade vil Thailand faa et utroligt daarligt omdomme, men ingen tvivl om at man skal vaere 110% paa stikkerne i en retssal her i Thailand, og Thailaendere, der er jo alt tid 'evigt uskyldige" selv om de har begaaet en ordenligt broler, en farang vil alt tid blive haengt ud for at vaere svinet, naar en Thailaender bliver anklaget af en farang i retten her, jeg kender deres aekle mentalitet naar de er presset op i en krog, men det har naaet at goere med at de ikke vil miste ansigt, glaem alt om dansk bloedsodme og dansk mentalitet her i Thailand naar der er ballade, her er man noed til at vaere en blanding af gadehund og Cobraslange naar der er ballade |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/01-2009 10:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
JH skrev: JH Hvordan går drukturen Suk? Der kan da ikke være meget gang i den deroppe i udkanten af kongeriget? Jo tak, det spiller, er ved at varme op til reimer party d. 13 i Bkk. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 23/01-2009 23:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
her er historien om James Christensen igen: http://www.dansk-...=386#c1229 //sonni08 |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 23/01-2009 23:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Tak til Mitchell for indlægget - her kan man da få bekræftet noget af alt det man hører fra andre faranger.. en dårlig behandling de får - det er der måske nogen der vil have gavn af at læse her på siden,så de kan blive rusket op fra deres tornerosesøvn og indstilling om at " ahh alt er så dejligt det er bare de andre der bærer sig forkert ad" - det er rystende i sig selv at der er nogen der syntes at australieren der har skrevet noget forkert. det har " han fortjent" - det grænser til det nederdrægtigt ondskabsfulde - at tænke sig at danskere kan kome med den slags modbydelige udtaleleser ! -sådan en person skal man da håbe på ikke at løbe ind i for man ved da aldrig hvad man kan blive udsat for at ondskab.. føj for satan . Der er efterhåden så mange dårlige beretninger om hvad faranger bliver udsat for - ofte af deres " familie" - at man må håbe de fleste fremover vil tænke sig om en ekstra gang før man indlader sig.. |
|
|
frederico |
Lagt på d. 24/01-2009 00:43
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Hej Mitchell! Jeg bor i Udonthani det er kun 45 km vaek fra Nong Bua Lamphu hvor du skal i retten og jeg har boet her i godt 15 aar. Vi kommer mange gange gennem byen idet vi koerer rundt med vores Motorcycler som Eaglerider Udonthani. Det er rent forfaerdeligt hvad du gennemgik der med den familie og jeg har vrikeligt ondt af dig. Men desvaerre er dette ikke ualmindeligt i Thailand og man skal virkeligt passe paa inden man betaler noget som helst til en pige i Thailand. Problemet er ja at man forelsker sig alt for hurtigt til disse skoenne exotiske piger og saa mister man den klare forstand. Jeg har med disse sager at goere, ogsaa i retten og gennem Tourist Police og derigennem forsoeger jeg, nogen gang med held, at hjaelpe faranger saa vidt som muligt, naar de har problemer. Desvaerre er det tit for send fordi pengene og de skoenne piger er for laengst gaaet og kan ikke findes igen. Men der findes also heldigvsi ogsaa de gode Piger som man kan stole paa og har man vaeret heldigt at kunne leve sammen med dem, saa kan man kalde sig lykkeligt idet der findes ikke mere hjaelpsomme kvinder som her i Thailand, men de skal also first findes. Jeg oensker alle Dansker held og Lykke i Thailand og haaber at de bliver lige saa lykkelige som jeg er. |
|
|
Lagt på d. 22/02-2009 15:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Så bliv han benået,det var nok Thailands omdømme der stod på spil. http://translate....1-voa8.cfm lindy |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 22/02-2009 23:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
lindyras skrev: Så bliv han benået,det var nok Thailands omdømme der stod på spil. lindy Thailand er i desperat behov av at låne penge, men tror ikke der er nogen som vil låne penge til en "terrorrist" regering, som kuppede/blokerede sig til magten--ikke en gang vennerne i Australien!! Läste noget om en devaluering på omkring 30%--men tror ikke en gang det hjälper!! Ingolf |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/02-2009 15:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
ingolf skrev: lindyras skrev: Så bliv han benået,det var nok Thailands omdømme der stod på spil. lindy Thailand er i desperat behov av at låne penge, men tror ikke der er nogen som vil låne penge til en "terrorrist" regering, som kuppede/blokerede sig til magten--ikke en gang vennerne i Australien!! Läste noget om en devaluering på omkring 30%--men tror ikke en gang det hjälper!! Ingolf Mage til vaas skal man da lede laenge efter. Undskyld, men det mener jeg. Der er nu ved at komme stabilitet i landet hvilket er vigtigt. Der er ikke noget kup. Den gamle regering var blevet smidt ud alligevel pga valgfusk. Japan har da lige indvilliget i at laane Thailand et vaesentligt beloeb saa det ville vaere en god ide at foelge lidt med i aviserne her. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |